etu akselit??

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Jakelfin
2WD

Viesti Kirjoittaja Jakelfin »

Ei meinaa ottaa kun ei ole rikki, niinkuin epäilinki. Ohessa muuten lainaus käydystä keskustelusta:

Tietoomme tulleet tapaukset mainituista ongelmista liittyvät tapauksiin, joissa

koneita on kaikesta päätellen käytetty tieliikennekäytön lisäksi myös ajoon

nk. crossiradoilla tai vastaavilla. On selvää että rata-, kilpa-, tai vastaavassa

käytössä ajokki joutuu alttiiksi isomalle rasitukselle kuin mihin tieliikennekäytössä.

(Hyppyjä, keulimista tms.)

Tätä voidaan verrata esim. autoihin, käytetäänkö niitä tieliikenteessä vai rallissa.

Wikipediasta katsottuna asia on vähän ristiriitainen, mutta eihän nettijuttuihin tarttekkaan luottaa...
:lol:
http://fi.wikipedia.org/wiki/M%C3%B6nkij%C3%A4
On-Off-Road
Jakelfin
2WD

Viesti Kirjoittaja Jakelfin »

Jaa, lähtee mönkkäri takasin. Kait se pitää ens kesänä ostaa joku tukevampi tilalle, ellei jo talveksi.
On-Off-Road
Trumppaaja
3WD
Mönkijä:: dinli 450

Re: etu akselit??

Viesti Kirjoittaja Trumppaaja »

joo o. mulla on 250cc Bashan ja noin 500km ajettuna meni vasen olka-akseli poikki, kaveri sanoi että hienosti menin voltilla sarvien yli noh ei ollut vauhtia kun ehkä 40kmh eikä mitään pahempaa sattunut. noh ei muuta kun uusi olka akseli ja 100km lisää niin meni toiselta puolelta, tälläkertaa kotipihassa.
samoin molemmilla kavereiltani joilla on comanchet 200cc on mennyt toinen olka akseli poikki, ja toiselta vielä täydestä vuahdista pyörä alle ja mönkijällä suoraan ojaan. noh tässäkään ei mitään pahempaa käynyt, vaikka ei sen lentomatkan jälkeen sitä olisi uskonut :?
kiinalaiseen tulee kyllä enemmän korjaus- kuin ajotunteja
LittleDemon
2WD

Re: etu akselit??

Viesti Kirjoittaja LittleDemon »

Itse olen saanut yhden olka-akselin poikki. Ajelin kahdella pyörällä mittarissa n. 80km/h 5min putkeen parkkista ja kiersin aina kahden tolppavälin kautta. No kerranhan jouduin korjaamaan ettei mene ympäri, ja tietysti tolpan suuntaan. Ilmassa oleva eturengas tolppaan ja olka-akselin raidetangolle tuleva kiinnike, raidetanko ja jarruletku poikki. Eli itsellä ei moittimista kyllä ole ollut kestävyydessä kun oli oma vika :mrgreen:
Vastaa Viestiin