comanche 300 cross tl lataus ongelmat

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
dildo
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Heinä 2008 20:14
Paikkakunta: muumilaakso

comanche 300 cross tl lataus ongelmat

Viesti Kirjoittaja dildo »

eli kyseessä on comsun 300 cross tl malli ja se ei oikein suostu lataamaan
mönkkäri on nyt 2kk vanha ja kerran jo käytin sitä lataus ongelmien takia huollossa vaihtoivat sillon uuden akun ja lataus-säätimen mutta ei lataa siltikään kun 12.7volttia senkin vasta noin puolikaasulla ja tyhjäkäynnillä ilman valoja lataa 10.5 volttia
eli kysynkin että paljon teidän 300 comsut lataa tyhjäkäynnillä ja sitten kierroksilla
Manuotus
6WD
Viestit: 322
Liittynyt: 16 Elo 2008 21:59
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Manuotus »

Tyhjäkäynnillä akunnavoista mitattuna jännite nousi
n.0.2-0.3v (valot päällä)

ja sit kieroksilla
1.0-1.2v (valot päällä) eli parhailaan latasi jollain 14.x voltilla.


Valot = 1kpl Xenon polttimo eli hiukan vähemmän vie virtasta kuin tavallinen poltin.

Ihmettelin ite kans alhaista latausta, mutta on riittänyt.

Tarkista maadoituspisteet akulta lähtevistä kaapeleista ja myös siitä jännitteen säätimestä.

Paljonko sulla on akunjännite kun vehje ei ole käynnissä?
Avatar
mäkkäri
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Elo 2008 22:55
Mönkijä:: Dinli DL-904 Nitrogen Edition
Paikkakunta: Viiala

Viesti Kirjoittaja mäkkäri »

Valot päällä tyhjäkäynnillä 14,7 V, kierroksilla jossain 15 nurkilla. Sammuksissa akun navoista 12,7 V. Elikkä taitaa lataus toimia. (malli Roadster)
Mäkkäri
dildo
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Heinä 2008 20:14
Paikkakunta: muumilaakso

Viesti Kirjoittaja dildo »

mistähän tuota lataus vikaa lähtis päikallistamaan.
johto liitokset tarkastettu ja piuhoja heiluteltu mutta ei vaan suostu lataamaan
missähän voisi vikaa olla
dildo
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Heinä 2008 20:14
Paikkakunta: muumilaakso

Viesti Kirjoittaja dildo »

niin ja pyöriikö muilla tuo flekti koko ajan
kokeilin latausta niin että flekti ei pyöriny niin latas tyhjäkäynnillä 13.8v ilman valoja mutta kun laitto valot niin tippu lataus 7.60v
kyseessä siis comanche 300 cross tl
kallenp
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 27 Heinä 2008 20:55

Viesti Kirjoittaja kallenp »

mulla oli siinä satulan alla yks piuhaliitos huonosti kiinni,huollossa huomasivat ,sen jälkeen ladannut ok.
Näytti et piuhat oli kiinni mut liitoksen sisällä ei kuitenkaan ollu kunnolla.
Avatar
iner
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 28 Heinä 2008 20:13
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja iner »

Kannattaa tarkistaa kaikki liitokset kunnolla heti alkuun...

Tässä on esimerkki miten kiinanpojat noita piuhoja liittää:
http://img512.imageshack.us/img512/1476/piuhaem5.jpg

:shock:

Toi esimerkki on flektin piuhasta.
Outlaw 500 irs TL
Ex. Comanche cross 300 TL
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

iner kirjoitti:Kannattaa tarkistaa kaikki liitokset kunnolla heti alkuun...
Tässä on esimerkki miten kiinanpojat noita piuhoja liittää:
http://img512.imageshack.us/img512/1476/piuhaem5.jpg

Toi esimerkki on flektin piuhasta.
No huh huh, ihmekkös että jää tuollaisilla liitoksilla virrat kulkematta.

Koneen ollessa sammutettuna on turha mitata akusta jännitettä koska silloinhan mittaa vain akun varaustilan.
Vähän virtaa sisältävä akku+tyhjäkäynti antaa eri lukeman kuin täynnä oleva akku+tyhjäkäynti.

Tyhjäkäynnillä kun latausjännite on yleensä niin alhainen ettei se välttämättä nosta akun jännitettä paljoakaan koska tulevaa sähköä kuluu koko ajan mm. sytytykseen.
Jostain 3000rpm:stä alkaen latauskin jo antaa "kaikkensa ulos".

dildo:n alkup. ongelmasta sanoisin kerta on jo vaihdettu uusi akku ja latauksen säädin että jossain on virta'vuo a'la huono kosketus.

Jännite kyllä menee vaikka 1 säiettä pitkin mutta virran tulo kyllä siihen loppuu. Ja kohta palaa se viimeinenkin säie poikki kun punahehkuisena yrittää virtaa läpi laskea. Näin kärjistäessäni.
dildo kirjoitti:niin ja pyöriikö muilla tuo flekti koko ajan
Ei mulla ainakaan pyörinyt koko aikaa eli on siellä joku lämpö anturi.
Avatar
iner
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 28 Heinä 2008 20:13
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja iner »

dildo kirjoitti:niin ja pyöriikö muilla tuo flekti koko ajan
Flekti ei pyöri kun kylmään koneeseen laittaa virrat. Heti kun käynnistää lähtee flekti kuitenkin päälle ja pyörii koko ajan.
Lämpimällä koneella pyörii myös koneen sammutettua jos on virrat vain päällä.

Jos flekti pätkii, tarkistakaa ne johtoliitokset :wink:
Outlaw 500 irs TL
Ex. Comanche cross 300 TL
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Duster »

Noin se mullakin toimii.
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
dildo
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Heinä 2008 20:14
Paikkakunta: muumilaakso

Re: comanche 300 cross tl lataus ongelmat

Viesti Kirjoittaja dildo »

nyt on johto liitokset tarkastettu ja kunnossa näytti olevan; mutta ei lataa vieläkään....
vein tossa alku viikosta mönkijän takas huoltoon ja sanoivat että lähettävät mönkijän maahantuojalle
saa nyt nähä että kauan mönkijä on reissun päällä ja tuleeko takas niin että lataa.....
Timpparilainen
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Huhti 2008 13:50
Mönkijä:: Comanche Cross 300cc TL
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: comanche 300 cross tl lataus ongelmat

Viesti Kirjoittaja Timpparilainen »

dildo kirjoitti:nyt on johto liitokset tarkastettu ja kunnossa näytti olevan; mutta ei lataa vieläkään....
vein tossa alku viikosta mönkijän takas huoltoon ja sanoivat että lähettävät mönkijän maahantuojalle
saa nyt nähä että kauan mönkijä on reissun päällä ja tuleeko takas niin että lataa.....
Onkos mönkkäri tullut jo takaisin? Mulla on kans latausongelmia 300cc tl:ssä. Pitää päivällä kunnolla tarkastaa kaikki johdot!
Comanche Cross 300 tl
Timpparilainen
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Huhti 2008 13:50
Mönkijä:: Comanche Cross 300cc TL
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: comanche 300 cross tl lataus ongelmat

Viesti Kirjoittaja Timpparilainen »

Tuolla moottoripyörä puolella löyty kiinnostava sivu latausongelmista kärsiville
Voi olla että sopii jonkin verran myös mönkkäreihin.

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... =6038;st=0
Comanche Cross 300 tl
Manuotus
6WD
Viestit: 322
Liittynyt: 16 Elo 2008 21:59
Paikkakunta: Kajaani

Re: comanche 300 cross tl lataus ongelmat

Viesti Kirjoittaja Manuotus »

Tämä ongelma nostaa taas päätään, illalla selvittämään hallille.

Oireet viittaavat latauksen puuttumiseen koska akku tyhjenee ajonaikana EI KIVA!
Can-Am Renegade 800
Manuotus
6WD
Viestit: 322
Liittynyt: 16 Elo 2008 21:59
Paikkakunta: Kajaani

Re: comanche 300 cross tl lataus ongelmat

Viesti Kirjoittaja Manuotus »

No niin ei ihan ollut lataus ongelma mutta ratkesi kumminkin ja samalla löytyi syy miksi akku tyhjenee itekseen.

Kuva kertoo paljon, jos johto sulaa runkoon niin harvemmin se hyväksi on.
Eli startille menevä johto solenoidin jälkeen oli sulanut ja otti runkoon kiinni. Siitä syystä ei startannut ja luulin akun tyhjenneen, olihan se kyllä myös tyhjäkin.
kuva: http://kuvablogi.com/nayta/1596215/

Lisäksi tutkin virrankulutuksen kun virrat olivat pois päältä kulutus oli n. 100mA tämä vuoto paikantui releeseen joka löytyi etukatteen alta olisiko flektin rele? Korjatkaa jos olen väärässä.
kuva siitäkin: http://kuvablogi.com/nayta/1596216/

Piuhat releeltä on nyt irti, flekti ei pyöri, mutta jos se talvella ei pääsisi niin lämpiämään tuo öljy :lol:

Latausjännitteet:
Tyhjäkäynnillä ilman valoja n. 15v.
Kieroksilla ilman valoja n.15v.

Tyhjäkäynnillä valojen kanssa 13.5v
Kierroksilla valojen (2x35W xenon) kanssa n. 14v
Pitkillä valoilla (110W) n. 0.2-0.5v volttia vähemmän mitatut jännitteet

Latausvirta:
Tyhjäkäynnillä n. 4A
Kierroksilla n. 4A

Valojen kanssa ei mitattu koska mittari kestää 10A hetkellistä ja xenonit repäsee hetkellisesti n.20A syttyessään.

Eli jos mahdollista kun metsässä tai muualla ajan niin en pidä valoja päällä koska huomattavasti suuremmalla jännitteellä lykkää virtaa akkuun.
Mutta kaiken järjen mukaan pitäisi riittää nuo jännitteet ja virrat pitämään akun hengissä.

Vertaukseksi että akkulaturilla latasin samaa akkua jännite oli n. 15v ja virta 4A toki nämähän luvut elävät akun varaustilanteen mukaisesti. Mittaukset ovat tehty samalla akulla ja lähes samalla varaustilanteella.
Can-Am Renegade 800
Vastaa Viestiin