Missä kaasuttimen suutin ?
- Kinroader
- 2WD
- Viestit: 47
- Liittynyt: 07 Syys 2008 19:49
- Mönkijä:: Dinli DL-904
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Missä kaasuttimen suutin ?
Tyhmä kysymys varmaan, mutta missä se kaasuttimen pääsuutin on Kinroadissa ja missä on tyhjäkäyntisuutin ja mikä on se alin ruuvi siellä kaasuttimen oikealla puolella?
Dinli DL-904
- mäkkäri
- 2WD
- Viestit: 59
- Liittynyt: 21 Elo 2008 22:55
- Mönkijä:: Dinli DL-904 Nitrogen Edition
- Paikkakunta: Viiala
Meinasin laatia saman kysymyksen omasta 300 cc Roadster-mallin kaasarin suuttimesta. Minkä kokoista pääsuutinta suosittelette? Vai kannattaako kenties vaihtaa järeämpää kaasaria vakion tilalle? Ja jos kannattaa, mitäköhän vaihtoehtoja olisi sopivasti tarjolla ja joutuuko modaamaan uuden kurkun yms?? 

Mäkkäri
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kaikissakin kaasareissa suuttimet taitavat olla siellä kohokammion katossa eli kaasarin pohjassa.mäkkäri kirjoitti:Meinasin laatia saman kysymyksen omasta 300 cc Roadster-mallin kaasarin suuttimesta. Minkä kokoista pääsuutinta suosittelette? Vai kannattaako kenties vaihtaa järeämpää kaasaria vakion tilalle? Ja jos kannattaa, mitäköhän vaihtoehtoja olisi sopivasti tarjolla ja joutuuko modaamaan uuden kurkun yms??
Pääsuutin on lyhyempi ja paksumpi, tyhjäkäyntisuutin on ohuempi ja pitempi.
Omassa 300 Bullissani tyhjäkäyntisuutin oli vakiona 30.5 nyt on 38.5 ja pääsuutin vakiona 134 nyt olen vaihdellut välillä 146-150.
Mutta yleensä joudut myös säätämään neulan korkeutta jos suurennat suutinta.
Ainakin omaani käyvät suoraan Keihinin suuttimet.

PS! Jos suurennat kaasutinta, jodut suurentamaan myös imukurkkua, bensan ja ilman saantia.
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ota entiset suuttimet malliksi niin löydät varmasti sopivan. Eivät ole kalliita - itse taisin maksaa 1.5 e/ suutin.mäkkäri kirjoitti:Kiitokset Repetille tyhjentävästä ja asiallisesta vastauksesta. Siitä onkin yli 25v kun viimeksi olen kaasareihin koskenut, lähinnä mopon, joten asiat pääsee vähän unohtuun. Siispä huomenna marssin Stormiin ostamaan suuttimia ja mahdollisesti vapaavirtaussuodatinta?
Mikäli mönkkärissäsi on alipainekaasari, ei vapaavirtaussuodin välttämättä tee sitä ainakaan paremmaksi.

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
- mäkkäri
- 2WD
- Viestit: 59
- Liittynyt: 21 Elo 2008 22:55
- Mönkijä:: Dinli DL-904 Nitrogen Edition
- Paikkakunta: Viiala
Käsittääkseni kaasarini on juuri sellainen, kun se luisti nousee alipaineen johdosta ylemmäksi mitä enempi antaa kaasua. Oisko muuten mahdollista peukaloida myös luistia herkemmin nousevaksi? Vai mennäänkö asiassa metsään?Repetti kirjoitti:Ota entiset suuttimet malliksi niin löydät varmasti sopivan. Eivät ole kalliita - itse taisin maksaa 1.5 e/ suutin.mäkkäri kirjoitti:Kiitokset Repetille tyhjentävästä ja asiallisesta vastauksesta. Siitä onkin yli 25v kun viimeksi olen kaasareihin koskenut, lähinnä mopon, joten asiat pääsee vähän unohtuun. Siispä huomenna marssin Stormiin ostamaan suuttimia ja mahdollisesti vapaavirtaussuodatinta?
Mikäli mönkkärissäsi on alipainekaasari, ei vapaavirtaussuodin välttämättä tee sitä ainakaan paremmaksi.
Mäkkäri
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No yritin sitä sillä omistan kaksi 34 mm: n kaasaria.mäkkäri kirjoitti:Käsittääkseni kaasarini on juuri sellainen, kun se luisti nousee alipaineen johdosta ylemmäksi mitä enempi antaa kaasua. Oisko muuten mahdollista peukaloida myös luistia herkemmin nousevaksi? Vai mennäänkö asiassa metsään?Repetti kirjoitti:Ota entiset suuttimet malliksi niin löydät varmasti sopivan. Eivät ole kalliita - itse taisin maksaa 1.5 e/ suutin.mäkkäri kirjoitti:Kiitokset Repetille tyhjentävästä ja asiallisesta vastauksesta. Siitä onkin yli 25v kun viimeksi olen kaasareihin koskenut, lähinnä mopon, joten asiat pääsee vähän unohtuun. Siispä huomenna marssin Stormiin ostamaan suuttimia ja mahdollisesti vapaavirtaussuodatinta?
Mikäli mönkkärissäsi on alipainekaasari, ei vapaavirtaussuodin välttämättä tee sitä ainakaan paremmaksi.
Yritin poraamalla suuremmaksi luistin pohjassa olevaa alipainereikää ja herkentämällä jousta.
Ei sanottavaa vaikutusta.
Uskoisin kiihdyttimen pumpun toiminnalla olevan suuremman vaikutuksen.
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
- mäkkäri
- 2WD
- Viestit: 59
- Liittynyt: 21 Elo 2008 22:55
- Mönkijä:: Dinli DL-904 Nitrogen Edition
- Paikkakunta: Viiala
Tänään avasin kaasarin ja tutustuin suuttimiin, vakio pääsuutin 110 ja tyhjäkäynti 32. Laitoin 150 vakion tilalle, mutta en koskenut neulan korkeuteen, joten seurauksena kone tukehtuu ja ei hae kierroksia, niinkuin vähän ounastelinkin. Tosin alakierroksilla pintakaasulla veto on selkeästi rivakampaaa. Kuinka se neulan korkeus oikein muutetaan:En lähtenyt kokeilemaan, kun en ole varma tekemisestäni. Onkohan toi 150 suutin jo liian iso?? 

Mäkkäri
On aivan helvetisti liian iso, jos et muuta ole koneelle tehnyt.mäkkäri kirjoitti:Tänään avasin kaasarin ja tutustuin suuttimiin, vakio pääsuutin 110 ja tyhjäkäynti 32. Laitoin 150 vakion tilalle, mutta en koskenut neulan korkeuteen, joten seurauksena kone tukehtuu ja ei hae kierroksia, niinkuin vähän ounastelinkin. Tosin alakierroksilla pintakaasulla veto on selkeästi rivakampaaa. Kuinka se neulan korkeus oikein muutetaan:En lähtenyt kokeilemaan, kun en ole varma tekemisestäni. Onkohan toi 150 suutin jo liian iso??
Karkea nyrkkisääntö on ollut kertoa kaasarin koko neljällä, jos on kyrkku/sylinteri. Esim. 30mm kaasarille # 120 suutin jne. Vaatii vapaasti virtaavan putsarin ja muutenkin kaikenlaisten imu- ja pakokuristusten poiston, jotta nyrkkisääntöä voi käyttää. trarkka se ei ole, mutta hehtaarille pääsee.
Kinroad XT250ATV-C
- mäkkäri
- 2WD
- Viestit: 59
- Liittynyt: 21 Elo 2008 22:55
- Mönkijä:: Dinli DL-904 Nitrogen Edition
- Paikkakunta: Viiala
B12 kirjoitti:On aivan helvetisti liian iso, jos et muuta ole koneelle tehnyt.mäkkäri kirjoitti:Tänään avasin kaasarin ja tutustuin suuttimiin, vakio pääsuutin 110 ja tyhjäkäynti 32. Laitoin 150 vakion tilalle, mutta en koskenut neulan korkeuteen, joten seurauksena kone tukehtuu ja ei hae kierroksia, niinkuin vähän ounastelinkin. Tosin alakierroksilla pintakaasulla veto on selkeästi rivakampaaa. Kuinka se neulan korkeus oikein muutetaan:En lähtenyt kokeilemaan, kun en ole varma tekemisestäni. Onkohan toi 150 suutin jo liian iso??
Karkea nyrkkisääntö on ollut kertoa kaasarin koko neljällä, jos on kyrkku/sylinteri. Esim. 30mm kaasarille # 120 suutin jne. Vaatii vapaasti virtaavan putsarin ja muutenkin kaikenlaisten imu- ja pakokuristusten poiston, jotta nyrkkisääntöä voi käyttää. trarkka se ei ole, mutta hehtaarille pääsee.
Dodii. Nyt on kokeiltu 110-125 kokoiset ja 125 tuntuisi tarjoavan parhaimman lopputuloksen. Alavääntö lisääntyi 2000-5000 kierroksilla tuntuvasti mutta yläkierroksilla ei niin tuntuvasti. Neulaa kokeilin ja parhaiten toimii toiseksi ylimmässä asennossa. Ilmanputsarikoteloon tehty joukko lisää reikiä paremman ilmansaaannin toivossa.Seuraavaksi pitää katti ohittaa, jos siitä vaan on apua?
En ole varma mutta kiihdytyspumpun kalvo on mielestäni aivan halvatun löysä lerppu. Hyvä että sain asennettua paikalleen, ettei mennyt ryppyyn. Onkohan suomilöpö niin rajua ettei kalvo kestä venymättä? Mitä pitäis tehä??
Mäkkäri
- mäkkäri
- 2WD
- Viestit: 59
- Liittynyt: 21 Elo 2008 22:55
- Mönkijä:: Dinli DL-904 Nitrogen Edition
- Paikkakunta: Viiala
No se se varmaankin oli, kun kalvo oli kiinni luistissa. Mutta kuuluuko sen olla aivan niin lerppu ettei tahdo sopia paikoilleen? Tulee yli kaasarin reunoista ellei paina sitä jousen ja luistin avulla sinne kaasuttimen kanteen kiinni ja sitten koko paketti paikoilleen.X-Race kirjoitti:Ettet nyt ihmetellyt luistin kalvoa?

Mäkkäri