200cc comanche turbo tiemalli
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
sekin öljy loppuu aikanaan kun koneessa ei ole mitä syödä...
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
kyllä se normaali ahdinkin käy..kunhan on vain suorassa. ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut....
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
Siis imupuolen asennukseen? Siis ilman paineistettua kaasaria? Jonkun verran on turbojen kanssa tullut aikojen saatossa pelattua ja en ole kyllä ikinä nähnyt tiivistämättömän turbon toimivan imupuolella ilman helvetillistä savutusta moottorijarrutuksen jälkeen. Imupuolen asennusta ei ole vissiin käytetty 80-luvun jälkeen kuin tekniikan takapajulassa Jenkeissä ja sielläkin hiilirengastiivistetyillä Rajayn ahtimilla.^badi kirjoitti:kyllä se normaali ahdinkin käy..kunhan on vain suorassa. ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut....
Tiivistetyn ahtimen tunnistaa viimeistään siitä, että se on paljon jäykempi pyörimään.
Kinroad XT250ATV-C
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
Ittehä sinne voi silikonit vetästä rupelien väliin tiivareiksi, jos pikku savutus haittaa....B12 kirjoitti:Siis imupuolen asennukseen? Siis ilman paineistettua kaasaria? Jonkun verran on turbojen kanssa tullut aikojen saatossa pelattua ja en ole kyllä ikinä nähnyt tiivistämättömän turbon toimivan imupuolella ilman helvetillistä savutusta moottorijarrutuksen jälkeen. Imupuolen asennusta ei ole vissiin käytetty 80-luvun jälkeen kuin tekniikan takapajulassa Jenkeissä ja sielläkin hiilirengastiivistetyillä Rajayn ahtimilla.^badi kirjoitti:kyllä se normaali ahdinkin käy..kunhan on vain suorassa. ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut....
Tiivistetyn ahtimen tunnistaa viimeistään siitä, että se on paljon jäykempi pyörimään.
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
Jos yhdellä toimii niin miksei toisellakin.^badi kirjoitti:kyllä se normaali ahdinkin käy..kunhan on vain suorassa. ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut....
Kannattaa uskoa kokemuksen ääntä. Tommosessa 200 kuutioisessa on yhtä paljon alipainetta kun mulla ylipainetta. Toimi aikoinaan autoissakin ilman savuja kun vaan huolehti että paluu alas ja ei vaakasuoraa paluussa. Täytyyhän sen ahtimen tietenkin kunnossa olla, ja suorassa.
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
Voi hyvänen aika teidän kanssa.
Kompressorin akselin tiivistykseen ei oikein silikoni käy, eikä siitä johtuvaa savutusta ahtimen vaaterissa olokaan pelasta. Tehkää minuun nähden miten hyvä tulee, kun kerran tuota kokemusta löytyy
Kompressorin akselin tiivistykseen ei oikein silikoni käy, eikä siitä johtuvaa savutusta ahtimen vaaterissa olokaan pelasta. Tehkää minuun nähden miten hyvä tulee, kun kerran tuota kokemusta löytyy

Kinroad XT250ATV-C
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
juurikin imupuolelle olen kaasarin asentanut. ahtimena toimii garretin t2...jostain uudemmasta VAG konsernin 1.9td koneesta.B12 kirjoitti:Siis imupuolen asennukseen? Siis ilman paineistettua kaasaria? Jonkun verran on turbojen kanssa tullut aikojen saatossa pelattua ja en ole kyllä ikinä nähnyt tiivistämättömän turbon toimivan imupuolella ilman helvetillistä savutusta moottorijarrutuksen jälkeen. Imupuolen asennusta ei ole vissiin käytetty 80-luvun jälkeen kuin tekniikan takapajulassa Jenkeissä ja sielläkin hiilirengastiivistetyillä Rajayn ahtimilla.^badi kirjoitti:kyllä se normaali ahdinkin käy..kunhan on vain suorassa. ei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut....
Tiivistetyn ahtimen tunnistaa viimeistään siitä, että se on paljon jäykempi pyörimään.
-
- 4WD
- Viestit: 142
- Liittynyt: 22 Heinä 2008 00:30
- Mönkijä:: derbi dxr 250 -08
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
tolla mitsullahan oli 80-luvun alussa ne turbo mallit kaasutin imupuolella sillon ei ollut vielä se ruisku niin yleinen asia...
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
niin tuli, siinä vaan oli jotenki ihmeellisesti tyhjäkäynnillä ja käynnistyksessä ohjattu seos ohi turbon....että ko. toiminnot helpottuvat, ei savuta ja lähtee paremmin käyntiin kun seoksen ei tarvitse kulkea turon läpi.
-
- 4WD
- Viestit: 142
- Liittynyt: 22 Heinä 2008 00:30
- Mönkijä:: derbi dxr 250 -08
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
periaatteessa se onnistuu aika helposti oikeen kokoisella magneettiventtiilillä josta menee letkut kaasarin juureen ja toinen turbon toisellepuolelle ja ohjataan mikrokytkimellä kaasun asennosta...ja samalla se keirrätää ilmaa turbon ohi ja tuulettaa sitäkin...ja herää paremmin kaasua käskettäessä....
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
moro, mistä ootte ottannu öljyn tulon turbolle, ei viittis alkaa poraileen summassa reikiä koneen kylkeen 

Re: 200cc comanche turbo tiemalli
200cc saa patentoitua ainakin venttiilikoppaan kun käytät sen pois niin hoksaat että siellä menee öljykanava keinuille
ja aika iso kohta yhdessäkohtaa johon saa tehtyä läpireiän ja banjo/vastamutteripatentin, lisäksi siitä kanavasta tulee
pihalle yksi reikä joka on tulpattu ruuvilla jo valmiiksi mutta ei taida olla ku m6.
öljypainetta en ole tästä mitannut mutta kyllä se sieltä sitä öljyä tulee.
ja aika iso kohta yhdessäkohtaa johon saa tehtyä läpireiän ja banjo/vastamutteripatentin, lisäksi siitä kanavasta tulee
pihalle yksi reikä joka on tulpattu ruuvilla jo valmiiksi mutta ei taida olla ku m6.
öljypainetta en ole tästä mitannut mutta kyllä se sieltä sitä öljyä tulee.
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
En viitti omaa topikkia tehä, joten lainaan tätä. Tännehän vois muutkin turbottelijat laittaa projektikuvia ja juttua.
Mullahan siis tuo "Kaasarin" tekemä sarja jota hieman muuttelen/parantelen, vaikka pirun nätisti Kaasari on tehnytkin tuon turvotuksen (kuvia ja juttua "kinkkisi kuva" topikissa).
Pakosarjasta poistin yhden ryssänmutkan ja käänsin ahtimen niin että pakoputki tulee oikealle puolelle. Jos ei muuta hyötyä niin ainakin lisää tilaa motin eteen ja tuulettimen saa käyttöön (jäähyttää vähä konetta jos seisottaa paikoillaan.)
Kaasariksi laitan oikeen mikunin bst:n, kiinankopion sijaan.


Ei kannata ihmetellä jos on kiinanpleissä kaasarit joskus tukossa. Tankista löyty tollasta (kynä ei ollu tankissa on antamassa mittakaavaa)

Tankin pohjaan on porattu rei'ät polttoainehanalle ja porausjäysteet jätetty tankkiin
Tosin onhan hanassa suodattimet valmiina mutta silti.
Mullahan siis tuo "Kaasarin" tekemä sarja jota hieman muuttelen/parantelen, vaikka pirun nätisti Kaasari on tehnytkin tuon turvotuksen (kuvia ja juttua "kinkkisi kuva" topikissa).
Pakosarjasta poistin yhden ryssänmutkan ja käänsin ahtimen niin että pakoputki tulee oikealle puolelle. Jos ei muuta hyötyä niin ainakin lisää tilaa motin eteen ja tuulettimen saa käyttöön (jäähyttää vähä konetta jos seisottaa paikoillaan.)
Kaasariksi laitan oikeen mikunin bst:n, kiinankopion sijaan.


Ei kannata ihmetellä jos on kiinanpleissä kaasarit joskus tukossa. Tankista löyty tollasta (kynä ei ollu tankissa on antamassa mittakaavaa)

Tankin pohjaan on porattu rei'ät polttoainehanalle ja porausjäysteet jätetty tankkiin

Tosin onhan hanassa suodattimet valmiina mutta silti.
Viimeksi muokannut ben shcon, 20 Marras 2008 08:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
Paineputki.

Pakoputki


Pakoputki

Viimeksi muokannut ben shcon, 12 Tammi 2009 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 200cc comanche turbo tiemalli
Parit kuvat rojektista:
Laatikko jossa b-pumppu, vesiruuta ja tilaa työkaluille yms. tavaralle.

Alkuperäiset "valot" vaihtui


Laatikko jossa b-pumppu, vesiruuta ja tilaa työkaluille yms. tavaralle.

Alkuperäiset "valot" vaihtui

