Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
B12
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 01 Joulu 2007 19:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja B12 »

retale76 kirjoitti:tuo akku juttu on kans itellä suunnitelmissa. pittee seurata millaisen suat tehtyä. vois sit alkaa kans ite väsää. samalla vaihtas nuo pilipali startinpiuhat paksumpiin.
Tuommoinen minulla:

Kuva
Kinroad XT250ATV-C
JäyPii
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Elo 2008 18:28
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja JäyPii »

mistä kannattas näin alkuunsa etsiä vikaa kun polttaa öljyä niin paljon ettei jaksa enää pyöriä kunnolla? ei jaksas koko konetta alkaa heti purkaan jos jollain muulla olis ollu samoja oireita. kyseessä siis ilmajäähy 200cc. vaiko kenties liikaa ku ylärajaan asti on tikussa kun sitä ei oo kierretty kierteelle?
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja retale76 »

ja jälleen halki pensa tankki taas..
Ei tule enää peltitankkia.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

JäyPii kirjoitti:mistä kannattas näin alkuunsa etsiä vikaa kun polttaa öljyä niin paljon ettei jaksa enää pyöriä kunnolla? ei jaksas koko konetta alkaa heti purkaan jos jollain muulla olis ollu samoja oireita. kyseessä siis ilmajäähy 200cc. vaiko kenties liikaa ku ylärajaan asti on tikussa kun sitä ei oo kierretty kierteelle?
Vastaava ongelma oli itselläkin, kun öljyä oli liikaa koneessa. Lykkäsi huohottimen täydeltä öljyä ilmanputsariin, ja koko masiina tukehtui. Ilmanputsarin vaihto ja huohotinletku pidemmäksi, että sai mutkan vähän ylemmäs ja huohotinletkun pää takalinkun kohdille ulkoilmastoon, ja eipä ole moiset ongelmat toistuneet. Näyttäisi minun kinuski heittävän liiat pois, ja jos öljymäärä on mitta-asteikon puolessavälissä, korkki kierrettynä kiinni, niin sitten pysyy loput sisällä, eikä edes öljynvaihtovälin aikana vajoa mihinkään.
JäyPii
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Elo 2008 18:28
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja JäyPii »

hmm itellä on kyllä px sukka ja huohotin letku ulkoilmassa. mutta saakos tuota venan koppaa muuten pois ku irrottamalla koko koneen? näyttää tällä hetkellä siltä että pakopuolen vasemmalta puolelta on pinna pultti löysällä kun öljyä on tullut pytyn pintaan. että tässä varmaan pelkällä kiristyksellä selviää jos vaan tuo venan koppa lähtee irti ilman koneen irroitusta.

Pikaisia vastauksia odotellessa.

Huom kyseessä maastomalli ja kardaanivetoinen. vuosimalli on 06-07
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

JäyPii kirjoitti:hmm itellä on kyllä px sukka ja huohotin letku ulkoilmassa. mutta saakos tuota venan koppaa muuten pois ku irrottamalla koko koneen? näyttää tällä hetkellä siltä että pakopuolen vasemmalta puolelta on pinna pultti löysällä kun öljyä on tullut pytyn pintaan. että tässä varmaan pelkällä kiristyksellä selviää jos vaan tuo venan koppa lähtee irti ilman koneen irroitusta.

Pikaisia vastauksia odotellessa.

Huom kyseessä maastomalli ja kardaanivetoinen. vuosimalli on 06-07
Kyllä ainakin tl-mallista sai.. Tankki ja katteet piti tieltä siirtää. Vähän oli ahdas, mutta kyllä se siitä mahtui tulemaan.. Huomio purkaessa holkit, mitkä siellä on ja pulteissa olevat prikat.. Mie en ihan kympillä niitä huomioinut, nii piti sit kasatessa arpoa.. Tyhmä kun on ja ei ottanu esim, kuvia purkuvaiheessa... =/
Kulkine hakusessa
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

opcaravan kirjoitti:
JäyPii kirjoitti:hmm itellä on kyllä px sukka ja huohotin letku ulkoilmassa. mutta saakos tuota venan koppaa muuten pois ku irrottamalla koko koneen? näyttää tällä hetkellä siltä että pakopuolen vasemmalta puolelta on pinna pultti löysällä kun öljyä on tullut pytyn pintaan. että tässä varmaan pelkällä kiristyksellä selviää jos vaan tuo venan koppa lähtee irti ilman koneen irroitusta.

Pikaisia vastauksia odotellessa.

Huom kyseessä maastomalli ja kardaanivetoinen. vuosimalli on 06-07
Kyllä ainakin tl-mallista sai.. Tankki ja katteet piti tieltä siirtää. Vähän oli ahdas, mutta kyllä se siitä mahtui tulemaan.. Huomio purkaessa holkit, mitkä siellä on ja pulteissa olevat prikat.. Mie en ihan kympillä niitä huomioinut, nii piti sit kasatessa arpoa.. Tyhmä kun on ja ei ottanu esim, kuvia purkuvaiheessa... =/
Venttiilikoppa mahtuu hyvin tulemaan pois, purkamatta yhtään mitään ylimääräistä. Ei muuta kun ne kolme pulttia auki, ja venttiilikoppa sopii hyvin tulemaan oikealta puolen pois.

Nimimerkillä "muutaman kinuskin venttiilinsäädön tehnyt rasvanäppi".
JäyPii
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Elo 2008 18:28
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja JäyPii »

ok. Kiitoksia pikaisista vastauksista. pääsee huomenna pajottamaan :D
JäyPii
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Elo 2008 18:28
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja JäyPii »

mistä paikasta kannattaa tilata osia? ja mikähän mäntä mahtaa käydä tuohon ilma koneeseen vai käykö sama ku neste?
ja mistähän tuohon ilma koneeseen löytää kannen tiivisteen...

Huom mielellään halvin paikka ku ei oo opiskelijalla vara maksaa ihan mahottomia. :D

Kiitoksia avuista jos sellaisia löytyy.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

JäyPii kirjoitti:mistä paikasta kannattaa tilata osia? ja mikähän mäntä mahtaa käydä tuohon ilma koneeseen vai käykö sama ku neste?
ja mistähän tuohon ilma koneeseen löytää kannen tiivisteen...

Huom mielellään halvin paikka ku ei oo opiskelijalla vara maksaa ihan mahottomia. :D

Kiitoksia avuista jos sellaisia löytyy.
Eiköhän se Gern huolto ole ainoa paikka mistä voisi löytyä.
Sieltähän ne muutkin kauppiaat varaosansa joutuu tilaamaan.
JäyPii
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Elo 2008 18:28
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja JäyPii »

mikähän mäntä mahtaa käydä tuohon ilma-koneeseen vai käykö sama ku neste-koneeseen? :shock:
ja toinen että mikä slavida tuo pytyn kylessä oleva krominen lätkä on? :shock:
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja retale76 »

No niin nyt on uusi tankki joka kestää. Hitsailin uuden 2mm rosterista. tilavuus pysi suunnilleen samana. Ehkä hieman isompi. Nyt jos vielä hajoaa niin poltan koko paskan :)

edit: kuvia -> http://www.retale.net/sekalaisia.html
Viimeksi muokannut retale76, 22 Marras 2008 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
JäyPii
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Elo 2008 18:28
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja JäyPii »

JäyPii kirjoitti:mikähän mäntä mahtaa käydä tuohon ilma-koneeseen vai käykö sama ku neste-koneeseen? :shock:
ja toinen että mikä slavida tuo pytyn kylessä oleva krominen lätkä on? :shock:
Ja mitenköhän lie tuo ajoitus säädetään? vai onko niin että magneetolta laitetaan vaan niihin kahen viivan väliin ja sitten vaan kansi kiinni? ei oo tulllu ikinä tutustuttua näihin työntötanko koneisiin.

Ja pikaisia vastauksia. Ja iso kiitos hänelle joka auttaa. Pitäs saaha mönkijä takaisin ajoon...
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja retale76 »

siis puritko koneen ihan atomeiksi vai pelkästään kannen ja sylinterin irti? jos sylkän vain niin ajoituksista ei tarvitse välittää. koska nokka jää sinne lohkon sisään. sylinterin mukana tulevat vain keunivivut ja niitä ei tarvitse kohistaa asentaessa. venat kannattaa säätää kuitenkin ihan ensimmäisenä ennekuin käynnistää
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
JäyPii
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 13 Elo 2008 18:28
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja JäyPii »

kansi vain irti. mutta ihmetyttää vielä tuo pytyn kyljessä oleva kromi lätkä jossa on talttapäiselle ruuvarille tehty ura. ja tuo mäntä homma.
Vastaa Viestiin