Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
- ss-vg
- 2WD
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Joulu 2008 09:53
- Mönkijä:: comanche cross 200cc 08
- Paikkakunta: P-karjala
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Viellä semmosta kysyttävää, että onko tuossa 200:sessakin pestävä öljynsuodatin joku siivilä, vai joku kerta käyttö? Pitää varmaan sekin kattoo ja puhdistaa kun vaihtaa öljyt sisäänajon jälkeen. Se varmaan löytyy tuon vaihdevivun puolelta "kultaisen" kannen takaa? Minkä mallin suodatin siihen on käypä?
VOII hitsin pimpulat
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Vasemmalta puolelta löytänet startin rattaita.
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Ja oikealta puolelta semmoisen isohkon pyöritettävän peltikannen alta löytyy öljysihti, jota ei tarvitse vaihtaa ikinä, pelkkä putsaus piisaa.X-Race kirjoitti:Vasemmalta puolelta löytänet startin rattaita.
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Moottorin oikeassa poskessa? Missä kohdassa?Kimi kirjoitti:Ja oikealta puolelta semmoisen isohkon pyöritettävän peltikannen alta löytyy öljysihti, jota ei tarvitse vaihtaa ikinä, pelkkä putsaus piisaa.X-Race kirjoitti:Vasemmalta puolelta löytänet startin rattaita.
Olen silti aikaisemminkin kuullut kerrottavan myyttisiä tarinoita öljysihdistä, mutta en ole missään vaiheessa perehtynyt asiaan.
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
X-Race kirjoitti:Moottorin oikeassa poskessa? Missä kohdassa?Kimi kirjoitti:Ja oikealta puolelta semmoisen isohkon pyöritettävän peltikannen alta löytyy öljysihti, jota ei tarvitse vaihtaa ikinä, pelkkä putsaus piisaa.X-Race kirjoitti:Vasemmalta puolelta löytänet startin rattaita.
Olen silti aikaisemminkin kuullut kerrottavan myyttisiä tarinoita öljysihdistä, mutta en ole missään vaiheessa perehtynyt asiaan.
Se siaitsee edestä katsottuna oikealla puolella vaihdepolkimen etupuolella, koneen alaosassa. Siellä on sellainen kansi johon passaa n19-24mm hylsy. Se vain auki niin löytyypi jousi, joka painaa sihtiä paikalleen. Sihti pois ja pensalla pesu. Sihtiä ei tartte vaihtaa, jos siinä ei ole normaalia isompia reikiä.
Can-Am Outlander 800 XT tl, Can-am Outlander 400xt tl, Can-Am Outlander 400e.f.i tl, Comanche 200tl
http://www.atv-vuokraus.net
http://www.atv-vuokraus.net
- ss-vg
- 2WD
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Joulu 2008 09:53
- Mönkijä:: comanche cross 200cc 08
- Paikkakunta: P-karjala
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Eli siis sittenki vaihteen vaihtajan puolella, mutta ei kultasen kannen takana niin kun minä kuvittelin 

VOII hitsin pimpulat
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Puolesta en olisi vielä vähääkään varma edellisen lausunnon puolesta. Moottorin vasen puoli on vasen puoli, vaikka sitä katsoisi toiselta puolelta maapalloa ja vielä kieroon. Se ei tullut silti ilmi, kun lasunnossa kerrottiin edestä päin katsomisesta, että pitikö seisoa käsillä vai jaloilla? Vai jopa maata viehättävästi kyljellään käteen nojaten. Samalla syöden viinirypäleitä marmoristen suihkulähteiden välissä.
- ss-vg
- 2WD
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Joulu 2008 09:53
- Mönkijä:: comanche cross 200cc 08
- Paikkakunta: P-karjala
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
No voii.. hitsin pimpulat! tietysti se puoli sanotaan siitä näkö vinkkelistä kun turotetaan siinä kömpijän satulassa tangon takana. Ei tarvii arpoo sen kummemmin.
VOII hitsin pimpulat
- ss-vg
- 2WD
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Joulu 2008 09:53
- Mönkijä:: comanche cross 200cc 08
- Paikkakunta: P-karjala
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Nyt kerkesin vaihtaa vidoinki ne öljyt ja uudet ketjut. Juu sieltähän se öljysuodatin "sihti" löyty vaihde vipun ylä puolelta. Siihen kanteen kävi 24mm hylsy. Eihän tuohon ollu viellä paljookaan likaa kertyny, parikolme metalli hiukkasta näytti olevan, mutsasin sen silti.
Tuo öljy tilavuuden määrä heittää kyllä härän pershettä siinä manuaalissa. Ei todellakaan riitä 0.9litraa, eikä viellä litrallakaan kastu kun vähän tikun kärki jos ei kieritä tikkua pohjaan niinku manuaali sanoo..
Tuo öljy tilavuuden määrä heittää kyllä härän pershettä siinä manuaalissa. Ei todellakaan riitä 0.9litraa, eikä viellä litrallakaan kastu kun vähän tikun kärki jos ei kieritä tikkua pohjaan niinku manuaali sanoo..
VOII hitsin pimpulat
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Täytyy kiertää pohjaan. Sulla on nyt luultavasti niin paljon liikaa öljyä koneessa, että sitä menee huohottimesta ilmansuodattimeen, jos huohotinsysteemi on vakio.
Tarvii itsekin seuraavan öljynvaihdon yhteydessä sitten tutustua tuohon suodattimeen. Sen silti taitaa voida avata päästämättä öljyjä pois, jos kallistaa romua oikealle.
Tarvii itsekin seuraavan öljynvaihdon yhteydessä sitten tutustua tuohon suodattimeen. Sen silti taitaa voida avata päästämättä öljyjä pois, jos kallistaa romua oikealle.
- ss-vg
- 2WD
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Joulu 2008 09:53
- Mönkijä:: comanche cross 200cc 08
- Paikkakunta: P-karjala
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Ai pitää?? Niin oon ennen kierittänykkin pohjaan, mutta tossa kun katoin tuota manuaalia ja siinä neuvottiin että sitä ei kierretä pohjaan.
VOII hitsin pimpulat
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
katoppa tän topikin sivu 74, sieltä löytyy naseva kommentti ohjekirjan hyödyllisyydestä.ss-vg kirjoitti:Ai pitää?? Niin oon ennen kierittänykkin pohjaan, mutta tossa kun katoin tuota manuaalia ja siinä neuvottiin että sitä ei kierretä pohjaan.
Tossa vielä linkki ni löytyy varmasti http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... start=1095
- ss-vg
- 2WD
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Joulu 2008 09:53
- Mönkijä:: comanche cross 200cc 08
- Paikkakunta: P-karjala
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Ei ois pitäny erehtyy manuaalia katselemaan. En oo viellä ees uskaltanu kahtoo paljon siellä sitä öljyy nyt on yli, mut ei varmaan kovin paljoa kun en onneksi ostanu kun litran pönikän.yaguza kirjoitti:katoppa tän topikin sivu 74, sieltä löytyy naseva kommentti ohjekirjan hyödyllisyydestä.ss-vg kirjoitti:Ai pitää?? Niin oon ennen kierittänykkin pohjaan, mutta tossa kun katoin tuota manuaalia ja siinä neuvottiin että sitä ei kierretä pohjaan.
Tossa vielä linkki ni löytyy varmasti http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... start=1095
Nii mää tiiä valuuko öljyt osittain pihalle vaikka kallistaskin vehkeen, kun tuo suodattimen kolo on niin alhaalla. Tiesti jos ihan kylelleen pistäs.
VOII hitsin pimpulat
Re:
Jogi kirjoitti:Jees, vaihdoin tässä välissä nimimerkkiä, entinen oli siis tuo Hensim150cc
Bensahana pitää vilkaista tosiaan lähiaikoina, nyt ennen kuin kilven saa ei tule paljon ajeltua. Tuota bensahanaa ei ole kyllä koolla pilattu
Tulipa tuo pakoputkikin katsottua... en siellä alkukäyrässä mitään tarkoituksellisia kuristuksia nähnyt. Alkukäyrän lopussa oli jonkinlainen "asennussupistus/pyöristys" mutta en tuota vielä kuristukseksi laske, ei peittänyt 50% alasta
Änkkärin alku putkessa ei myöskään tukosta huomannut. Toki siinä keskivaiheilla on pullistuma mutta liekkö se kuuluisa katalysaattori sitten.
Ankkäri itsessään on mitä on, varmaankin tukkoisempi kuin joku "viri" versio mutta saapi menetellä näin alkuun.
Sylinterin kannessa pakoaukko pienenee sormituntumalla aika voimakkasti heti alkuunsa, en nyt sitten päässyt kurkistelemaan että venttiilinohjuvaluko se pahka on vai mikä, ei ollut näes peiliä käsillä ja pää ei mahtunut tuonne väliin
Onkohan kukaan mahtanut viilata tota pakoaukkoa suuremmaksi?? Näyttää kyllä että toi kyseinen "pahka" peitää lähes puolet pakoaukosta....?
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
on
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä