Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
P205GTI
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 25 Joulu 2008 21:28
Mönkijä:: Comanche 200cc
Paikkakunta: Kotka

Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja P205GTI »

Onkos muilla ollut murheita pakkasilla? Mulla jäätyy kytkinvipu koneen sisältä jumiin jos on enemmän kun -5 astetta. Eilen ja tänään on täällä ollut -10 astetta ja kinkki ei edes yritä käyntiin. Startista kuuluu vain naksahduksia kun starttaa. Kytkinvipu on niin jäässä että vasaralla saa takoa lepoasentoon :lol: Ei nämä kyllä talviajoon ole tarkotettu :(
Avatar
niklas
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Elo 2006 16:55
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja niklas »

rallyn kans oli ongelmia heti ku meni alle -5 astetta, ei käynnistyny ilman lämmitystä.. Nykyisellä comanchella ei oo vielä ollu ongelmia (vasta kuukausi ollut käytössä) :wink:
Can-Am Rene 800
Ex.
Can-Am Outlander 400
Can-Am Outlander 800
Linhai 520
Comanche cross 300 TL
Rally 250 TL
Hawaii 200
bashanisti
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Joulu 2008 18:57

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja bashanisti »

Ryyppyvipu ei tunnu vaikuttavan oikein mihinkään. Kierrokset eivät ainakaan nouse ja kone lähinnä alkaa tukehtumaan. Ongelmallista on saada laite pysymään tyhjäkäynnillä kylmänä. Jos säätää kaasarin kyljestä tyhjäkäyntiä isommalle niin sitten kone huutaa lämpimänä aivan liian korkeilla kierroksilla. Pitää tutkia tarkemmin kunhan saa suodattimen vaihdettua ja putken modattua.

Vakioakku on aika heikoilla jo -5 asteessa, mutta jos jaksaa pyörittää niin lähtee hyvin tulille.

Vakio 200TL jossa ilmeisesti isompi pääsuutin, ei tietoa minkä kokoinen.
Manuotus
6WD
Viestit: 322
Liittynyt: 16 Elo 2008 21:59
Paikkakunta: Kajaani

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja Manuotus »

Ei ongelmia, muisti rasvata vaijerit jne ennen pakkasia.
Can-Am Renegade 800
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja X-Race »

bashanisti kirjoitti:Ryyppyvipu ei tunnu vaikuttavan oikein mihinkään. Kierrokset eivät ainakaan nouse ja kone lähinnä alkaa tukehtumaan. Ongelmallista on saada laite pysymään tyhjäkäynnillä kylmänä. Jos säätää kaasarin kyljestä tyhjäkäyntiä isommalle niin sitten kone huutaa lämpimänä aivan liian korkeilla kierroksilla. Pitää tutkia tarkemmin kunhan saa suodattimen vaihdettua ja putken modattua.

Vakioakku on aika heikoilla jo -5 asteessa, mutta jos jaksaa pyörittää niin lähtee hyvin tulille.

Vakio 200TL jossa ilmeisesti isompi pääsuutin, ei tietoa minkä kokoinen.
Ryyppy on köyhää läppämallia eli vaatii kaverikseen kaasun lisäämistä. Mulla on tyhjäkäynnin säätöruuvi kaasukahvan yhteydessä.
Avatar
mäkkäri
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Elo 2008 22:55
Mönkijä:: Dinli DL-904 Nitrogen Edition
Paikkakunta: Viiala

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja mäkkäri »

Tänäaamuna pientä jännitystä ilmassa, kun lähin kokeileen kinkkiä. Mittarissa -15 ja vehje kylmässä ulkotallissa reilun vuorokauden. Virrat päälle ryyppy täysille ja katos, kolmennella jäi käyntiin. Startti pyöritti melko vaivalloisesti ja luulen ettei olis montaa yritystä vakioakku enään jaksanut. Mutta ainakin mun kolmesatanen pärähti käyntiin ja ajamaan viitsi lähteä, kun kone oli lämmennyt reilu 5 min. Muutoin laite ei pakkasta tunnu pelkäävän, ainoastaan kiekkamittari näyttää pakkasessa tuplakiekkoja! Mistä muuten kannattaisi hankkia suomen oloihin sopivaa akkua? Biltema, Motonet? Vakio näyttäisi olevan 14 ah akku.
Mäkkäri
jänkhä
Tracks
Viestit: 1581
Liittynyt: 07 Maalis 2007 19:17
Mönkijä:: Can-Am
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja jänkhä »

mäkkäri kirjoitti: Mistä muuten kannattaisi hankkia suomen oloihin sopivaa akkua? Biltema, Motonet? Vakio näyttäisi olevan 14 ah akku.
Unohtaa sitten ihan kokonaan noi vaihtoehdot.
Vartan LF akku niin loppuu noi murheet.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja yaguza »

itellä ei vaijereiden kans mtn ongelmaa mutta toi rele on imeny vettä ihteesä ni ei oikee startti pyöri, naksahtelee vaan tai on ihan mykkä koska jäässä..akkukin vetää viimesiään.. jos on yli -5 pakkasta ni laitan suosiolla 4vaihteen silmään ja pökkään käyntiin JOS talkkari on hoitanu hiekotuksen hyvin..uusi akku ja rele seuraavana hankintalistalla.
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja knot62 »

Yep startin kanssa bropleema... kurkkasin startin rattaisiin niin siellähän oli jotenkin vettä seassa, eli tarttis selvittää mistä se sinne menee ja putsata vedet pois sitku kerkii. Pökkäämisessä vaan se vaara et jos enemmän on vettä sisällä niin voi tulla pahaa jälkeä.
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja yaguza »

juuei mulla ite startin sisäs vettä ole vaan releen eli solenoidin.. otin just irti ja palottelin osiks pöydälle ni korroosiotahan se on kärsiny..uuden kun saan ni laitan sen omaan koteloon suojaan suurimmilta roiskeilta..
Jetman
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Heinä 2007 07:48
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja Jetman »

Joo, kunnon laatu akku kii nii johan rokkaa!
siiri
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Marras 2008 14:37
Paikkakunta: satakunta

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja siiri »

Alkuper. akku, synteettiset öljyt koneessa, -16*c ja käyntiin lähti heti napista niin kun vähän lämpimämmälläkin säällä. (Rally 200 tl). Viitisen minuuttia louskutti paikallaan ryyppy vähän päällä, ja ei kun menoksi.
Rasvaa on kyllä etukäteen työnnelty vähän joka reikään mistä menemään saa...
P205GTI
4WD
Viestit: 121
Liittynyt: 25 Joulu 2008 21:28
Mönkijä:: Comanche 200cc
Paikkakunta: Kotka

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja P205GTI »

Otin tänää solenoidin irti, aika paljo oli rötää/muuta bashaa solenoidissa. Huomenna pitää purkaa atomeiksi ja kattoa jos sen saisi vielä toimimaan.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja yaguza »

P205GTI kirjoitti:Otin tänää solenoidin irti, aika paljo oli rötää/muuta bashaa solenoidissa. Huomenna pitää purkaa atomeiksi ja kattoa jos sen saisi vielä toimimaan.
kun alat purkamaa sitä: ne hilut tulee periaatteessa kahdessä klimpissä ulos sen pellin sisältä,väännät ne pidikeraudat jotta saat vedettyä varovasti sitä näkyvää osaa poispäin, sen jälkeen tulee 2 ohkasta kuparilangan pätkää jotka tuo mukanaan loppuosan releestä :arrow: JOS langat on pysyny ehjänä..
mulla katkes ne kuparipiuhat ja voin sanoo jotta oli ahdas paikka kolvata ne takas kiinni..hiomapaperil vaa joka paikka kiiltäväks ni hyvä tulee
kun kasasin ni ei oikee ne kiinnitysväkäset siin releen yläpäässä enää pelittäny ni ruuttasin pikaliimaa kaveriks ja hyvin pysy kiinni ja startti pyörähti joka painalluksella..hommaan kuitenki uuden varalle, varmaa ekat märät kelit ja taas sama juttu..
Bashaneis on muuallakin aikasti paljo Bashaa ku solenoidissa :badgrin:
jkniemi
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Heinä 2008 10:51
Paikkakunta: Oulun lähistö

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?

Viesti Kirjoittaja jkniemi »

Kytkinvaijeri tuntuu jäätävän, muut vaijerit nyt pelaa. Rasvauksen puutetta, muuten on toiminu 200tl crossi pakkasella.
It is just a fleshwound...
-Comanche Cross 200 TL-
Vastaa Viestiin