P205GTI kirjoitti:Otin tänää solenoidin irti, aika paljo oli rötää/muuta bashaa solenoidissa. Huomenna pitää purkaa atomeiksi ja kattoa jos sen saisi vielä toimimaan.
kun alat purkamaa sitä: ne hilut tulee periaatteessa kahdessä klimpissä ulos sen pellin sisältä,väännät ne pidikeraudat jotta saat vedettyä varovasti sitä näkyvää osaa poispäin, sen jälkeen tulee 2 ohkasta kuparilangan pätkää jotka tuo mukanaan loppuosan releestä

JOS langat on pysyny ehjänä..
mulla katkes ne kuparipiuhat ja voin sanoo jotta oli ahdas paikka kolvata ne takas kiinni..hiomapaperil vaa joka paikka kiiltäväks ni hyvä tulee
kun kasasin ni ei oikee ne kiinnitysväkäset siin releen yläpäässä enää pelittäny ni ruuttasin pikaliimaa kaveriks ja hyvin pysy kiinni ja startti pyörähti joka painalluksella..hommaan kuitenki uuden varalle, varmaa ekat märät kelit ja taas sama juttu..
Bashaneis on muuallakin aikasti paljo Bashaa ku solenoidissa
