Miten kinkkisi toimii pakkasella?
- ss-vg
- 2WD
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Joulu 2008 09:53
- Mönkijä:: comanche cross 200cc 08
- Paikkakunta: P-karjala
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Alle kympin pakkasella ihan hyvin on lähteny käyntiin, mutta tänään -20 pakkasella Voii hitsin hitsi eipä lähteny. Starttas kyllä joten kuten kunnes sit nopeesti hyyty akku.
VOII hitsin pimpulat
- Otra
- 6WD
- Viestit: 675
- Liittynyt: 08 Syys 2008 20:50
- Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Itselläni toiminut ihmeen hyvin. Aina on työpaikan pihasta lähtenyt käyntiin, jopa 20 asteen pakkasessa
Kytkinvaijeri tuppasi tuossa alku talvesta vähän jähmettyä. Tosin mönkijä on aina yöt tallissa.

Polaris RZR 800 Turbo -08
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Ihan hyvin toimii comsu pakkasella, mutta kun mennään vähän plussan puolelle niin hyytyy vähän väliä ja n. 5min odottelun jälkeen vasta lähtee taas käyntiin. Viimeksi tänään asteita +4 eikä ajamisesta tullut yhtään mitään. Taitaa kaasari jäätää tai jotain. Jäänestollakaan ei ole mitään parannusta asiaan.
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Sulla taitaa vaan olla rankasti rikkaalla. Luulen, että tulppa on kuin yön timo.
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Vähän solenoidin toimitus venähti ja hätäisenä aloin miettimään väliaikaista ratkaisua. Kävin autosähköliikkeestä hakemassa pienimmän solenoidin mitä löytyi. No eihän se tietenkin toiminut, enemmän virtaa olisi luultavasti halunnut.P205GTI kirjoitti:Tilasin Tuontitukusta uuden solenoidin tänää. 18€ maksoi, pitää sille viritellä joku pussi ettei kaikki sonta pääse solenoidiin.knot62 kirjoitti:Näköjään sekin auttoi kun piti solenoidia hetken kämmenen sisällä, jotta toimi. Pitää siis ajankanssa purkaa ja fixata tai sit käväsen ostamassa jonkun tarvike solenoidin. Vois kai sitä jonkun konkankin laittaa vehkeeseen kun on noi kahvalämppärit. saa nähä... Muuten lähtee kuin purkka tukasta
Purkasin vanhan solenoidin, Bashaa oli jonkun verran sisuksissa, kasasin uudestaa, laitoin kömpijään kiinne eikä sanonu enää mitääEi edes naksahdusta. No shittii sattuu, jos toi uusi nyt sitten toimisi.
Tuli sitten mieleen että miksei tuossa toimisi normaali nelinapainen rele kun virtamäärätkään ei tuollaisessa ritsassa suuret ole. Pää kolmantena jalkana varaosaliikkeeseeseen ja suurin rele mitä hyllystä löytyy. 70A rele tuli otettua mukaan ja eikun vääntämään kiinni. Toimii mahtavasti, ihan samalla tavalla kun solenoidikin. Laitoin releen penkin alle ja teipillä umpeen jottei kura sun muu tuuba pääse rikkomaan sitä. Solenoidinkin tuli vihdoin ja viimein mutta saa jää varalle jos tuo rele kömähtää. Jotta näin.
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Kyllä se lähti käyntiin -8 asteen pakkasilla aamulla, monta yritystä ei akku etes loppunut

-
- Noppeli
- Viestit: 16
- Liittynyt: 23 Joulu 2008 18:57
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Nyt kun Cross 200cc TL:llä on ajeltu useampana viikonloppuna niin alkuperäinen akku tuntuu paranevan. Liekö seissyt ensimmäisellä omistajalla useamman kuukauden ennen kuin ostin tuon? Tärähti tulille -11 asteesta kohtuu hyvin muutamalla startilla, mutta vaatii kyllä jonkun aikaa lämmittelyä pysyäkseen käynnissä ilman kaasua.
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Täällä päin yli 20 astetta pakkasta ja aina ekalla käyntiin ja vielä alkuperänen akku. Kaasutella tosin pitää vähän aikaa ja katella ryypylle sopiva asento, että pysyy käynnissä. Pikkusen ku painaa kaasua starttaus vaiheessa niin auttaa.
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Vähän offtopic
Minkä kokosia akkuja porukalla on itselläni on 9Ah nakku ja tuntuu ettei ihan riittäs. kun en tiedä minkä kokonen alkuperänen akku oli kun se oli kirjotettu kiinan koukeroilla.
Minkä kokosia akkuja porukalla on itselläni on 9Ah nakku ja tuntuu ettei ihan riittäs. kun en tiedä minkä kokonen alkuperänen akku oli kun se oli kirjotettu kiinan koukeroilla.

https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
täälä kans 9ah akku ja joutuu kerran viikos latailee, syystä että arkipäivinä ajan lyhkästä työmatkaa ni taitaa lataus jäädä pienemmäks kun kulutus..
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Onko alkuperäiset kaapelit? Sillojn ei jaksa startata pakkasella.knot62 kirjoitti:Vähän offtopic
Minkä kokosia akkuja porukalla on itselläni on 9Ah nakku ja tuntuu ettei ihan riittäs. kun en tiedä minkä kokonen alkuperänen akku oli kun se oli kirjotettu kiinan koukeroilla.
Kinroad XT250ATV-C
- ss-vg
- 2WD
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Joulu 2008 09:53
- Mönkijä:: comanche cross 200cc 08
- Paikkakunta: P-karjala
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Tänään pakkasta joku -5 astetta. Rupesin starttaaman ei tapahtunu mitään ei ees naksahtanu **TTU
. Valot kyllä tuli normisti. Kömpijä oli seissu kun oli pari päivää kovaa pakkasta n.-15 viiva -25 asteen välillä. Noh eikun 4 vaihde päälle ja työntää ja hyppy kyytiin ja kytkin vapaaks, mut eihän tuota romua jaksa työntää edes niin nopeasti, että sais tasasella vauhtia niin paljon, jotta ei pysähtys ennen kun saa oman ruhonsa siihen mönkkärin selkään kammettua, vaikka suhtkoht isomies kuvittelenkin olevani ja sen kymmemen senttiä minkä se viellä meitsi selässä kulkee eteenpän luistaa renkaat lumella. ps potkasin viellä samalla sen takaheijastimen ilmaan hypätessä. Noh ei kun vaihde päällä nytkyttelemään edes takaisin, niin sit tarttas ihan normisti. ja hyvin lähti käyntiin, kun olin hyvin pitkälti säätäny just neulaventtiiliä pari pykälää ylemmäks
Eikä pätki ja kakistele kylmänäkään enää vain käy tasaseen kun kello 



VOII hitsin pimpulat
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
no tässä pakkasten aikaan vaihtelevalla tyylillä lähtee käyntiin mutta ei oo jääny ajelematta -25 asteen pakkasellakaan. sen oon huomannu et jos päiväkin on väliä ajeluissa pakkasella (-10-20astetta) niin vaikeuttaa mukavasti lähtöä 
vaatetus ja turpasuoja vaan kunnollinen niin vielä oikeastaan lähemmäs -20 asteen meinaa hikeä pukkasta kun kunnolla möyryää..
kylmä on vain nössöillä

vaatetus ja turpasuoja vaan kunnollinen niin vielä oikeastaan lähemmäs -20 asteen meinaa hikeä pukkasta kun kunnolla möyryää..
kylmä on vain nössöillä
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
- ss-vg
- 2WD
- Viestit: 56
- Liittynyt: 12 Joulu 2008 09:53
- Mönkijä:: comanche cross 200cc 08
- Paikkakunta: P-karjala
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Nyt huomasin että ketjunohjuri jumittaa, varmaan pakkasessa kangistuu. Huomasin kun ketjut rupes hakkaa takarattaan suojaan. Sitä kun nytkytteli eestakas ja laitto öljyä niin rupes liikkumaan mutta ajaessa näköjään jumittelee vielläkin. Pitää ottaa irti, putsata ja öljytä aseöljyllä jospa se siitä.
VOII hitsin pimpulat
-
- 4WD
- Viestit: 169
- Liittynyt: 31 Tammi 2009 11:18
- Mönkijä:: linkku 300 4x4
- Paikkakunta: riihimäki
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Hyvin lähtee kelillä ku kelillä 200 cross. hyvät öljyt koneeseen ja paukku kohalleen ni johan pelaa! justiin oli pakkasta 25c ja komeesti pelas!
sillon on yritystä kun sattuu..
