talvella se saattaa lauhalla kelillä kuumua sen johdosta kun meno on enemmän hangessa möyrimistä-> kierrokset koneessa korkeammalla etenemiseen verrattuna
ja kyllähän nyt ilmakoneet on olleet jo historiaa aikoja sitten...
comanche cross 300cc moottoriongelmat
Re: comanche cross 300cc moottoriongelmat
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Re: comanche cross 300cc moottoriongelmat
no empäs oikeestaan tiiä
Itellä kun harkinnassa joko comanche 300cc tai toi shineray ja todella vaikea päätös 
Tunnostas et nestejäähdytteinen ois "parempi". Tietenkin enemmän huolta vesipumpusta, termostaatista jne jne.
Mut jääny vaan nuo teini ajat mieleen millon tunturi/solikka leikkasi kiinni vähän väliä
Ja onkohan äänekäs mylly tos comanchessa? Ois kyl kiva päästä kokeilee kumpaakin ja teho erotkin ois mukava testata,vaikka tuskin tehoissa kummosemmin eroja?


Tunnostas et nestejäähdytteinen ois "parempi". Tietenkin enemmän huolta vesipumpusta, termostaatista jne jne.
Mut jääny vaan nuo teini ajat mieleen millon tunturi/solikka leikkasi kiinni vähän väliä

Ja onkohan äänekäs mylly tos comanchessa? Ois kyl kiva päästä kokeilee kumpaakin ja teho erotkin ois mukava testata,vaikka tuskin tehoissa kummosemmin eroja?
- Duster
- 6WD
- Viestit: 402
- Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
- Mönkijä:: Dinli 904 -11
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: comanche cross 300cc moottoriongelmat
Retaleelta turha odottaa faktaaretale76 kirjoitti:talvella se saattaa lauhalla kelillä kuumua sen johdosta kun meno on enemmän hangessa möyrimistä-> kierrokset koneessa korkeammalla etenemiseen verrattuna
ja kyllähän nyt ilmakoneet on olleet jo historiaa aikoja sitten...

Eikä kyllä kuumu ainakaan mulla. Jos näissä olis kuumumis ongelmia niin eiköhän tästä olis jo vuosia sitten kirjoitettu. Vai mitä?
Aiemmin jo sanoin, että jos paikalleen jätät kovan ajosession jälkeen vaikka 5min käymään tyhjäkäyntiä niin lämmöt alkaa omassa nousta sinne +70 lukemiin.
Ajatelkaapa välillä päälläkin.
Jos tukkeutumisella tarkoitetaan, että jäähdyttimeen menee lunta niin eikö sitä muka neste koneen jäähyyn sit mene?
Ja jokatapauksessa siellähän kiertää kuuma neste niin kyllä se pöllynnyt lumi sulaa samantein. Ja kun ei sinne edes mene lunta.
Jos tukkeutumisella taas tarkoitetaan, vaikka että vanteet menee lunta täyteen niin koneen jäähdytystyypilläkö on merkitystä?
Jos ei tuotakaan niin mitäs sitten?
Onhan nää ilmakoneet vähän "vanhan" aikaisia, mutta kysehän ei ollutkaan siitä. Se jos on vanhaa tekniikkaa ei tarkoita etteikö se toimis. Se on monesti nähty, että ovat joskus vielä varmempia ja halvempia korjata.
Ja konehan on ilma/öljy jäähytteinen eikä niinkuin vanhemmat mopot pelkkiä ilma koneita. Siinä on jo vissi ero.
Neste se tuollakin kiertää jäähdyttimen kautta.
Jos jotain hyvää pitää ilmajäähdytyksestä keksiä niin kevyempi, ei varmasti jäädy talvella ja varmempi toimimaan.
Eipä näissä halpis mönkijöissä nyt kannata siitä päättää kumpi jäähy.
Tokihan nestekone on nykyaikaa ja onhan se vähän "ihme" että tämä 300 on ilmalla, mutta olkoon kerta toimii.
Re: comanche cross 300cc moottoriongelmat
Nyt ajatukset harkintaan ja unohdetaan toisien käyttäjien pottuilu.
Laitan topikin lukituksi siihen saakka, kunnes jollain on jotain järkevää asiaa jatkaakseen aiheesta.
Topikin saa auki taas lähettämällä Yv:tä minulle ja hyvillä perusteluilla.
Mika
Laitan topikin lukituksi siihen saakka, kunnes jollain on jotain järkevää asiaa jatkaakseen aiheesta.
Topikin saa auki taas lähettämällä Yv:tä minulle ja hyvillä perusteluilla.
Mika
Re: comanche cross 300cc moottoriongelmat
Itsellä ilmeni Comanchessa vaihteiden (lähinnä kolmosvaihteen) kanssa alkavaa ongelmaa...
Jäällä ajellessani huomasin että veto on "nykivää"... Syytä lienee avata aski ja vaihtaa ratasta ym sälää...
Laitteella ajettu n.20 tuntia joten eipä tuo kauaa kestänyt. Tosin olin ostaessani jo tietoinen että hankintahinta on melkolailla suorassa suhteessa "laatuun"..
Anyway, olen ollut tyytyväinen kaikin puolin Cossuun ja huoltoa ym säätelyähän vaatii kaikki laitteet
Jäällä ajellessani huomasin että veto on "nykivää"... Syytä lienee avata aski ja vaihtaa ratasta ym sälää...
Laitteella ajettu n.20 tuntia joten eipä tuo kauaa kestänyt. Tosin olin ostaessani jo tietoinen että hankintahinta on melkolailla suorassa suhteessa "laatuun"..
Anyway, olen ollut tyytyväinen kaikin puolin Cossuun ja huoltoa ym säätelyähän vaatii kaikki laitteet
