200tl iskarien säädöt

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
bashanisti
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Joulu 2008 18:57

200tl iskarien säädöt

Viesti Kirjoittaja bashanisti »

Missä asennossa olette pitäneet jousilautasten säätöä edessä ja takana?

Itselläni on ollut takana jousi niin löysällä kuin mahdollista ja edessä säätö suunnilleen puolivälissä. Etupää ei paljoa ole tuntunut painuvan kyytiin istuttaessa joten kokeilin äsken ruuvata säädöt mahdollisimman matalalle edessäkin. Jousissa on tässäkin asennossa aika reilusti esijännitystä.

Etupää laski selvästi ja nyt näyttäisi löytyvän vähän ulosjoustovaraakin. 88 kg kuskin pomppiessa etupuskurin päällä sai etupään pohjaamaan kumeihin asti, mutta en usko että tuota ajossa käytännössä tapahtuu. En ehtinyt vielä koeajolle mutta huomenna olisi tarkoitus testata mitä muutos vaikutti.

Iskareiden kiinnityspisteet ovat vielä vakiot, iskarien alapää edessä ulommissa reiissä.
bashanisti
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 23 Joulu 2008 18:57

Re: 200tl iskarien säädöt

Viesti Kirjoittaja bashanisti »

Nyt on ajettu ja etupää on kyllä parempi kuin aikaisemmin. Takapäätä pitäisi saada vähän alemmas, täytyy varmaan tehdä uutta kiinnityspistettä iskarille.
HemPPaz
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Helmi 2008 21:49
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 200tl iskarien säädöt

Viesti Kirjoittaja HemPPaz »

Takaiskarin kiinnityspistettä kannattaa muutta jos haluaa parempaa ajettavuutta. Pelkillä iskareiden esijäykkyyksien säätämisillä ei paljoa kannata muutoksia hakea. Katoppa kuvat miten ite oon takahaarukkaa muuttanu että olen saanut perää madallettua. Ajettavuus on niin hyvä että voi hyvinkin yhdellä kädellä ajaa.
http://kuvablogi.com/nayta/1652543/ Ongelmana on vielä se että kovassa ajossa takarengaat iskee noihin itsetehtyihin takalokareihin ja että iskari on menny jo melko sököksi. Onko muuten kukaa purkanu noita iskareita että voisko niitä huoltaa?
Jeremy
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 20 Huhti 2008 15:58
Paikkakunta: P-Karjala Comanche cross 200TL

Re: 200tl iskarien säädöt

Viesti Kirjoittaja Jeremy »

HemPPaz kirjoitti:Takaiskarin kiinnityspistettä kannattaa muutta jos haluaa parempaa ajettavuutta. Pelkillä iskareiden esijäykkyyksien säätämisillä ei paljoa kannata muutoksia hakea. Katoppa kuvat miten ite oon takahaarukkaa muuttanu että olen saanut perää madallettua. Ajettavuus on niin hyvä että voi hyvinkin yhdellä kädellä ajaa.
http://kuvablogi.com/nayta/1652543/ Ongelmana on vielä se että kovassa ajossa takarengaat iskee noihin itsetehtyihin takalokareihin ja että iskari on menny jo melko sököksi. Onko muuten kukaa purkanu noita iskareita että voisko niitä huoltaa?



ei näy kuvia?
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: 200tl iskarien säädöt

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

Vaihdoin tuossa jonkun KYB merkkisen kelkan iskarin taakse, niin muuttui 100x paremmaksi iskunvaimennus, siis alkuperäiseen verrattuna. Iskari oli noin 5cm pitempi mutta laitoin sen madalluspalikkaan kiinni niin tuli saman korkuinen kuin vakiosta. suosittelen orkkis iskarin polttamista..
Vastaa Viestiin