Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Eagle|
Noppeli
Mönkijä:: Comanche 200cc

Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Morjens.

Ensinnäkin, olen uusi tällä foorumilla. :)
Mutta sitten asiaan.. Eli ostin viimeviikolla tuollaisen Hawai ATV 200cc mönkijän, joka lienee käytännössä sama vekotin kuin Comanche 200cc. Sama kone yms.

Noniin, nyt on vaihdettu vapaavirtaus-suodatinta. Huomenissa tulossa uudet muovipuslat noiden rojujen tilalle...

Ainut missä olisi ongelma tällähetkellä on Kaasutin ja sen säädöt?! :S Olen koittanut nostaa neulaa, eli laskea tuota prikkaa... prikan ollessa keskiosassa tuntuisi kiertäen parhaiten.. Mutta Boooaa heti kun painaa nopeasti kaasun pohjaan.. Ja tästä seuraa sammumista.. Sitten kun tosiaan tuota neulaa nostaa, eli prikkaa laskee = rikkaampi seos? Ei booaa ihan niin helposti, mutta kiertää jotenkin mielestäni huonosti...

Nyt ei voi muuta sanoa kuin, epäilen pääsuutinta.. Minkä kokoinen mahtaa olla vakiona? Ihan kuin olisin äskettäin katsonut, että siinä olisi lukenut jotain 86 numeroista.. Kuulostaa tosin todella pieneltä suuttimelta?? Minkä numeroisia suuttimia teillä mahtaa olla? Pitää huomenna käydä ostamassa isompi suutin, laittaa luistin - neulan asetukset keskikohtaan ja yrittää uudelleen josko pelaisi. :)

Olen myös tähän tutustunut:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=7200

Mutta ei tuosta niin kovin hyötyä ollut...

Niin ja tosiaan.. Pakoputkena suora putki, tämä omani on maastomalli, ei tieliikenne.. Vakiosuodattimen vaihdoin sellaiseen teräspunoksiseen vapariin..

Kiitokset jo kaikille etukäteen! Toivottavasti tuosta otti jotain selkoa...
retale76
6WD

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja retale76 »

ota suutin 110-120 väliltä. yli ei kannata mennä ku huononee vain. itsellä pelaa parhaiten 115 suuttimella. aika yksilöitä tuntuu nämä olevan ku jollekkin tuntuu 130 suutinkin liian pieneltä..
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
X-Race
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Tuollainen power filter tyyppinen halpa vapaavirtaussuodatin hengittää huonommin kuin alkuperäinen. Olen itse kokeillut suuttimia välillä 90-135 ja vapaavirtaussuodattimen ja avarretun vaimentimen kanssa tuntuu 105 -kokoinen sopivalta. Tuossa talvella muutin suuttimen kokoa pariinkin otteeseen väärän suuntaan, jolloin päädyin aina 135 -kokoon asti. Neula mulla on ylimmässä asennossa, joka tarkoittaa osakaasulla mahdollisimman rikasta seosta. Tyhjäkäyntisuutinta kannattaisi alkuperäisestä isontaa, mutta en ole sellaista löytänyt. Muovipuslat ovat ehdottomasti huonommat kuin alkuperäiset kumiset. Varsinkin takapäässä on vain sellainen ongelma, että takahaarukka on väärin holkitettu rungon väliin, jolloin puslat syövät takahaarukan akselia. Puslien välissä oleva putki on liian pitkä ja puslien ja rungon väliin tarvii taas lisätä prikat molemmin puolin. Akselin ja puslan välillä ei pidä tapahtua kiertymistä.
Eagle|
Noppeli

Kiitokset neuvoista! :)

No nuo omat kumiset puslat oli jo niin väljät, että kun mönkijä oli keulasta pukilla ja rengasta heilutti niin heiluihan se... turha oli ainakaan aurauskulmaa säätää kun maastonmukaan harotti aina jompaankumpaan suuntaan.. :D Eli ehkä ne muoviset puslat: http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=680137 on sitten paremmat kuitenkin.. ei ainakaan heti väljät!
X-Race
6WD
Viesti:

Oliko pusla tiukalla ja sisäholkki oikean mittainen? Mitään liikkumista ei pidä tapahtua puslan sisäholkin ja läpi menevän ruuvin välillä. 10mm:n reiästä voi pujottaa läpi vaikka M8 ruuvin ja pusla toimii ihan samalla tavalla.
retale76
6WD

Viesti Kirjoittaja retale76 »

onse outoa kun ei olevinaan muoviset kestä? alkuperäiset paskat kumiset kesti 500km. tein muoviset ja nyt lasissa yli 4000km ja ei tippaakaan välystä. minusta ainakin tuntuu et rahansa edestä oikein kannattava laitos? en sit tiiä miten on. nooh pääasiahan on että itse on tyytyväin.

eri homma on varmaan jos nuita muovisia ei osata tehdä, mutta eipä äkikseltään helpoimmin tehtäviä tule mieleen..

minä ainakin suosittelen laittamaan muoviset noiden sonta kumisten tilalle
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Eagle|
Noppeli

retale76 kirjoitti:onse outoa kun ei olevinaan muoviset kestä? alkuperäiset paskat kumiset kesti 500km. tein muoviset ja nyt lasissa yli 4000km ja ei tippaakaan välystä. minusta ainakin tuntuu et rahansa edestä oikein kannattava laitos? en sit tiiä miten on. nooh pääasiahan on että itse on tyytyväin.

eri homma on varmaan jos nuita muovisia ei osata tehdä, mutta eipä äkikseltään helpoimmin tehtäviä tule mieleen..

minä ainakin suosittelen laittamaan muoviset noiden sonta kumisten tilalle

Samaa suosittelee moni muukin.. Eräs joka noita täälläsuunnalla huoltaa, sanoi minulle kun kysyin noita... Että älä ainakaan noita alkuperäisiä kiinalaisia ties mistä kumista tehtyjä enää sinne laita... Että laita muoviset jos on väljää..

Mutta pysytään aiheessa.. :D Kaasuttimen suuttimien koossa ja sitärataa.. ;D hehe..
X-Race
6WD
Viesti:

Oma vehkeeni on nyt ajettu ~1300km:ä ja luulin myös takapään puslissa olevan vikaa, mutta itse puslat olivat täysin ehjät. Sen sijaan olen lukenut kuinka jotkut ovat vaihtaneet alkuperäisiä puslia jo alle 1000km:n ajolla, jolloin suhtaudun ihmetellen asiaan. Alkuperäiset alapallonivelet kuluivat väljiksi ensimmäisellä 200km:n ajolla, enkä taas niiden vaihdosta ole lukenut lähellekään yhtä usein.
Eagle|
Noppeli

X-Race kirjoitti:Oma vehkeeni on nyt ajettu ~1300km:ä ja luulin myös takapään puslissa olevan vikaa, mutta itse puslat olivat täysin ehjät. Sen sijaan olen lukenut kuinka jotkut ovat vaihtaneet alkuperäisiä puslia jo alle 1000km:n ajolla, jolloin suhtaudun ihmetellen asiaan. Alkuperäiset alapallonivelet kuluivat väljiksi ensimmäisellä 200km:n ajolla, enkä taas niiden vaihdosta ole lukenut lähellekään yhtä usein.
Niin siis tämä mönkijäni on Mallia 2007... :D Ja ollut aikas rajussa ajossa aikaisemmalla käyttäjällä joka tykkäsi vetää tällä radalla tosissaan.. Joten eiköhän nuo puslat ole nyt asiallista vaihtaa.. Alapallot tosiaan ovat väljät / eivät enää palauta juurikaan keskelle... Mutta pahin väljyys itselläni oli kyllä noissa puslissa kun renkaasta otti kiinni niin sitä pystyi oikeasti heiluttelemaan ja näki selvästi kuinka puslat antoivat periksi... Jostain tässä on lähdettävä liikkeelle! :)
Eagle|
Noppeli

Vakio suutin oli: 98

Hommasin suuttimet: 105,115,125

125.. hmm.. tuntui jo ehkä liian isolta.. paikkakuntani ainut suutin.
Senjälkeen ajoin hieman pidemmän matkan ja löysin nuo 2 muuta suutinkokoa. 115 nyt paikallaan, tällä tuntuu pelaavan aika kiitettävästi. Edelleen Booaa mikäli painaa kaasun nopeasti tyhjäkäynniltä pohjille.. Mutta säädän sitten tarkemmin neulalla kun olen saanut etupään puslat vaihdettua.. etupää tällähetkellä irti. :)

Eli tuossa nopeasti kaasun pohjaan painossa.. ikäänkuin tukehtuu... lieneekö sitten bensanpuutetta vaikko ilman.. ota ja tiedä..
yaguza
Tracks
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Mulla kanssa booaa tai useimmiten vaan vähän nytkähtää kun pieniltä kierroksilta antaa nopeesti kaasua yli puolenvälin, ei menoa haittaa kun muuten tuntus säädöt olevan kohillaan... 105 suutin, neula ylimmässä, powerfilsu, "suoraputki", virtaava pönttö, kantta madallettu

Putken alkukäyrä hehkuu n.20cm matkalla ku hetken huudattaa, kaasarin kurkku ei vuoda enää, pohdiskelin että käyköhän laihalla yläkierroksilla
vai onko parimilliä vahva alkukäyrän seinämä liian ohkasta? onko muilla pakari punasena?
X-Race
6WD
Viesti:

Bensan puutetta, jos booaa, kun avaa kaasun. -> Neulaa ylemmäs.
yaguza
Tracks
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Isompaa suutinta siis, 115 jos kokeilis seuraavaksi..
Eagle|
Noppeli

yaguza kirjoitti:Isompaa suutinta siis, 115 jos kokeilis seuraavaksi..

Itselläni tuo 115 toimii kohtuu hyvin.. :p Tuli vaan mieleeni, että alussa kun minulla valutti tuo kaasutin bensat kokoaika yli, väänsin sitä kohojen läppää hieman ylöspäin jonka jälkeen bensahanalla ei juuri ollutkaan käyttöä... Että jos se booaus voisi johtua myös siitä, jos väänsin hieman liikaa sitä? Silloin se ei täytä sitä tarpeeksi korkealle kun lyö läppä kiinni ettei tule yli... :o

Ottaen huomioon että ennen Powerfilsun vaihtoa ja tuota läpän taivuttamista kiersi kohtuullisen hyvin tuolla 98 suuttimellakin.. Tosin nyt kun saa enemmän ilmaa niin tarvii hieman isomman suuttimen.. Mutta, että olisiko tuolla kohojen läpällä vaikutusta..

Ps. Kyllä näöltää oli.. :D Nyt taas kiertää mut vuotaa myös bensat maihin ku sammuttaa laitteen.. Alkaa pikkuhiljaa ******** toi kaasarin purkaminen :)
P205GTI
4WD

Viesti Kirjoittaja P205GTI »

Onko tuo neulan säätö ainoa keino säätää seosta tuossa kaasarissa? Katselin ettei ulkopuolella näkynyt minkäänmoista seosruuvia. Alkaa tympäsemään tuo kaasarin säätäminen ja ryypyn heikko vaikutus. Taidan ostaa laatukaasarin niin ei tarvi kikkailla.
Vastaa Viestiin