comanchen raidetangon päistä

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
laitis
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Huhti 2009 14:05
Mönkijä:: 200 tl
Paikkakunta: pirkanmaa

comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja laitis »

Sopiiko noihin ne 95 -> fiestan raidetangonpäät, onko joku kokeillut? jossain threadissa oli noista juttua muttei se auennut oliko siinä koko tanko uusittu. Ja nuo mitä esim storm myy tulevat ilmeisesti duellilta? onko niiden laatu parempi vai samaa kiina laatua? mitä päitä väki noissa raidetangoissa käyttää, kertokaa? onkohan 300 päät samanlaiset kuin 200? kiitos vastauksista jo etukäteen.
Jeremy
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 20 Huhti 2008 15:58
Paikkakunta: P-Karjala Comanche cross 200TL

Re: comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja Jeremy »

Varaosa liikkeessä kävin kyselemässä käypäistä osaa....
Vanha raidetangonpää oli mukana, mutta ei löytynyt vastaavanlaista niveltä! :(
laitis
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Huhti 2009 14:05
Mönkijä:: 200 tl
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja laitis »

joo tuota pelkäsinkin. Pitänee varmaan teettää uudet raidetangot jos vaan löytyisi päät mitkä on kartiolta samalla nousulla kuin alkuperäiset. Pitänee tsekata nuo fiestan päät vielä ennekuin alkaa niille tankoja sorvauttaan.. Tampereella kenelläkään tietoa sorvarista joka tuon pystyisi tekemään? jossain täällä foorumilla olikin jonkinlaiset mitat laitettu valmiiksi. Tai jos jollakin on helpompi keino niin olisi tervetullutta sekin tieto.
Jeremy
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 20 Huhti 2008 15:58
Paikkakunta: P-Karjala Comanche cross 200TL

Re: comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja Jeremy »

Jonkun auton "vakaaja tangon" nivel olisi ollut käypäinen... Mutta oli tosi heikon oloinen!
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

almeran kallistuksen vakaajan pallonivel sopi modaamalla. Toinen kesti päivän ja toinen on vielä paikallaan viikon vanhana ja on välystä. En lähtisi ajamaan ilman tukihitsausta noin hepposen näköisellä pallolla.
laitis
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Huhti 2009 14:05
Mönkijä:: 200 tl
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja laitis »

Nuo fiestan nivelet ei sitten sopinut kartioltaan etuakselin kiinnitykseen. Noita almeran niveliä voisi käydä kattoon mutta jos ne noin heikot on niin enpä taida uskaltaa alle laittaa :shock:
pitänee vissiin suurentaa noita akseliin tulevia kiinnityksiä ja teettää raidetangot jos aikoo välykset saada pois.
menisiköhän jos tekis ihan kierretangosta raidetangot, eli johonkin pieneen "melkein sopivaan" niveleen vääntäisi uuden sopivan kierteen tuolle kierretangolle ja kartioporalla nuo kiinnitykset isommiksi etuakselilla ja ohjausakselilla. tuon näköistä viritystä on kyllä turha yrittää katsastaa. tai ehkä se menisi jos kierretangon sijasta olisi joku sorvattu suora siisti tanko.. mielipiteitä anyone? ei toimi pää itellä enään näin puoliunessa. ja harvemmin muutenkaan.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Sopiko Fiestan nivelet alkuperäisiin raidetankoihin? Onko noita molemminkätisillä kierteillä?

Raidetangoissahan tarvii toisessa päässä olla erikätinen kierre.
laitis
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Huhti 2009 14:05
Mönkijä:: 200 tl
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja laitis »

Ne fiestan osat taisi olla isommalla kierteellä mitä nuo bashanin. en kyllä mitannut muuten kuin ihan "silmällä". hylkäsin ne koska olivat sieltä kartiosta eri kokoa. jotenkin sellainen mielikuva oli noista jo valmiiksi että fiestan kierre on 12 tai 14mm ja mönkijässä 10mm niin ei tullut mitattua.

jotenki ajttelin että tuon vääränkätisen kierteen voisi skipata jos vetää vaan mutterilla pään niin tiukkaan kiinni että hampaissa paikat narskuu..
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Ei sillä kierteen suunnalla muuta merkitystä ole, kuin että säätö helpottuu kummasti, kun ei joudu niveltä kartiosta irroittamaan. Ja kovin tarkkaa säätöä ei saa aikaiseksi mikäli samansuuntaiset kierteet, koska silloin joutuu kierroksen kerrallaan niveltä kääntämään ja saattaa aurauskulmien muutos olla jo melkoinen yhden kierroksen mitalla.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Kimi kirjoitti:Ei sillä kierteen suunnalla muuta merkitystä ole, kuin että säätö helpottuu kummasti, kun ei joudu niveltä kartiosta irroittamaan. Ja kovin tarkkaa säätöä ei saa aikaiseksi mikäli samansuuntaiset kierteet, koska silloin joutuu kierroksen kerrallaan niveltä kääntämään ja saattaa aurauskulmien muutos olla jo melkoinen yhden kierroksen mitalla.
aivan totta..
mulla on samansuuntaset jengat raidetangossa mutta onneksi säädettävissä oleva mesen yläpallonivel,
ilman sitä yläpallon säätöä ei aurauskulmat olis lähelläkään mitä pitäis..
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja Kimi »

yaguza kirjoitti:
Kimi kirjoitti:Ei sillä kierteen suunnalla muuta merkitystä ole, kuin että säätö helpottuu kummasti, kun ei joudu niveltä kartiosta irroittamaan. Ja kovin tarkkaa säätöä ei saa aikaiseksi mikäli samansuuntaiset kierteet, koska silloin joutuu kierroksen kerrallaan niveltä kääntämään ja saattaa aurauskulmien muutos olla jo melkoinen yhden kierroksen mitalla.
aivan totta..
mulla on samansuuntaset jengat raidetangossa mutta onneksi säädettävissä oleva mesen yläpallonivel,
ilman sitä yläpallon säätöä ei aurauskulmat olis lähelläkään mitä pitäis..
Tuommoisessa tapauksessa saattaa saada kulmikkailla katurenkailla pystykallistuman keturalleen. Tosin itselläni Maxxiksen GoldSpeedit jotka ovat kohtuu pyöreät kulutuspinnaltaan "kosketuspinta n.3cm:n matkalta tienpinnassa" ja pystykallistumalla ei tunnu juurikaan olevan merkitystä. "kokeiltu suuntaan jos toiseenkin, ja ei havaittavaa muutosta ajo-ominaisuuksissa".
koopra
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Heinä 2008 23:10

Re: comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja koopra »

saiskohan nämä http://www.race.fi/product_details.php?p=22524 laitettua alkuperäisten raidetankojen tilalle.ainaski pituus ois sopiva ja eikö nuo päätyjen pultitki passaa suoraan...?eihän noissa kyl taida olla kartio pultit mut kyllä kai ne sinen kiristyis paikalleen..
laitis
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Huhti 2009 14:05
Mönkijä:: 200 tl
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja laitis »

vaikuttais hyvältä. ei nuo kartiot näy olevan kartiot alunperinkään joten kait nuo jotenkin timmiksi sais. Aika paljon vaan hintaa ottaa yhdet "ihan kokeeksi". Jokuhan nuo vois testata joka pystyis hyödyntämään ne vaikka autossaan jos ei mönkkäriin sovi.
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja retale76 »

nuohan passais heittämällä, mutta liian lyhyet nuokin pisimmät. commussa siis raidetangon holet on just 10mm suorat
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
koopra
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Heinä 2008 23:10

Re: comanchen raidetangon päistä

Viesti Kirjoittaja koopra »

minkä pituset ne comucan raidetangot olikaan?oma kömpiä 70km päässä ni ei oo päässy mittaileen..tuolta löyty vähä pitempänä :arrow: http://www.livefast.fi/kauppa/product_i ... 0pd6ls6sb7
pitää sit varmaan jostain kysellä noita uniball niveliä pelkästään jos nuokin on liian lyhyitä..
Vastaa Viestiin