comanchen raidetangon päistä
comanchen raidetangon päistä
Sopiiko noihin ne 95 -> fiestan raidetangonpäät, onko joku kokeillut? jossain threadissa oli noista juttua muttei se auennut oliko siinä koko tanko uusittu. Ja nuo mitä esim storm myy tulevat ilmeisesti duellilta? onko niiden laatu parempi vai samaa kiina laatua? mitä päitä väki noissa raidetangoissa käyttää, kertokaa? onkohan 300 päät samanlaiset kuin 200? kiitos vastauksista jo etukäteen.
Re: comanchen raidetangon päistä
Varaosa liikkeessä kävin kyselemässä käypäistä osaa....
Vanha raidetangonpää oli mukana, mutta ei löytynyt vastaavanlaista niveltä!
Vanha raidetangonpää oli mukana, mutta ei löytynyt vastaavanlaista niveltä!

Re: comanchen raidetangon päistä
joo tuota pelkäsinkin. Pitänee varmaan teettää uudet raidetangot jos vaan löytyisi päät mitkä on kartiolta samalla nousulla kuin alkuperäiset. Pitänee tsekata nuo fiestan päät vielä ennekuin alkaa niille tankoja sorvauttaan.. Tampereella kenelläkään tietoa sorvarista joka tuon pystyisi tekemään? jossain täällä foorumilla olikin jonkinlaiset mitat laitettu valmiiksi. Tai jos jollakin on helpompi keino niin olisi tervetullutta sekin tieto.
Re: comanchen raidetangon päistä
Jonkun auton "vakaaja tangon" nivel olisi ollut käypäinen... Mutta oli tosi heikon oloinen!
-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: comanchen raidetangon päistä
almeran kallistuksen vakaajan pallonivel sopi modaamalla. Toinen kesti päivän ja toinen on vielä paikallaan viikon vanhana ja on välystä. En lähtisi ajamaan ilman tukihitsausta noin hepposen näköisellä pallolla.
Re: comanchen raidetangon päistä
Nuo fiestan nivelet ei sitten sopinut kartioltaan etuakselin kiinnitykseen. Noita almeran niveliä voisi käydä kattoon mutta jos ne noin heikot on niin enpä taida uskaltaa alle laittaa
pitänee vissiin suurentaa noita akseliin tulevia kiinnityksiä ja teettää raidetangot jos aikoo välykset saada pois.
menisiköhän jos tekis ihan kierretangosta raidetangot, eli johonkin pieneen "melkein sopivaan" niveleen vääntäisi uuden sopivan kierteen tuolle kierretangolle ja kartioporalla nuo kiinnitykset isommiksi etuakselilla ja ohjausakselilla. tuon näköistä viritystä on kyllä turha yrittää katsastaa. tai ehkä se menisi jos kierretangon sijasta olisi joku sorvattu suora siisti tanko.. mielipiteitä anyone? ei toimi pää itellä enään näin puoliunessa. ja harvemmin muutenkaan.

pitänee vissiin suurentaa noita akseliin tulevia kiinnityksiä ja teettää raidetangot jos aikoo välykset saada pois.
menisiköhän jos tekis ihan kierretangosta raidetangot, eli johonkin pieneen "melkein sopivaan" niveleen vääntäisi uuden sopivan kierteen tuolle kierretangolle ja kartioporalla nuo kiinnitykset isommiksi etuakselilla ja ohjausakselilla. tuon näköistä viritystä on kyllä turha yrittää katsastaa. tai ehkä se menisi jos kierretangon sijasta olisi joku sorvattu suora siisti tanko.. mielipiteitä anyone? ei toimi pää itellä enään näin puoliunessa. ja harvemmin muutenkaan.
Re: comanchen raidetangon päistä
Sopiko Fiestan nivelet alkuperäisiin raidetankoihin? Onko noita molemminkätisillä kierteillä?
Raidetangoissahan tarvii toisessa päässä olla erikätinen kierre.
Raidetangoissahan tarvii toisessa päässä olla erikätinen kierre.
Re: comanchen raidetangon päistä
Ne fiestan osat taisi olla isommalla kierteellä mitä nuo bashanin. en kyllä mitannut muuten kuin ihan "silmällä". hylkäsin ne koska olivat sieltä kartiosta eri kokoa. jotenkin sellainen mielikuva oli noista jo valmiiksi että fiestan kierre on 12 tai 14mm ja mönkijässä 10mm niin ei tullut mitattua.
jotenki ajttelin että tuon vääränkätisen kierteen voisi skipata jos vetää vaan mutterilla pään niin tiukkaan kiinni että hampaissa paikat narskuu..
jotenki ajttelin että tuon vääränkätisen kierteen voisi skipata jos vetää vaan mutterilla pään niin tiukkaan kiinni että hampaissa paikat narskuu..
Re: comanchen raidetangon päistä
Ei sillä kierteen suunnalla muuta merkitystä ole, kuin että säätö helpottuu kummasti, kun ei joudu niveltä kartiosta irroittamaan. Ja kovin tarkkaa säätöä ei saa aikaiseksi mikäli samansuuntaiset kierteet, koska silloin joutuu kierroksen kerrallaan niveltä kääntämään ja saattaa aurauskulmien muutos olla jo melkoinen yhden kierroksen mitalla.
Re: comanchen raidetangon päistä
aivan totta..Kimi kirjoitti:Ei sillä kierteen suunnalla muuta merkitystä ole, kuin että säätö helpottuu kummasti, kun ei joudu niveltä kartiosta irroittamaan. Ja kovin tarkkaa säätöä ei saa aikaiseksi mikäli samansuuntaiset kierteet, koska silloin joutuu kierroksen kerrallaan niveltä kääntämään ja saattaa aurauskulmien muutos olla jo melkoinen yhden kierroksen mitalla.
mulla on samansuuntaset jengat raidetangossa mutta onneksi säädettävissä oleva mesen yläpallonivel,
ilman sitä yläpallon säätöä ei aurauskulmat olis lähelläkään mitä pitäis..
Re: comanchen raidetangon päistä
Tuommoisessa tapauksessa saattaa saada kulmikkailla katurenkailla pystykallistuman keturalleen. Tosin itselläni Maxxiksen GoldSpeedit jotka ovat kohtuu pyöreät kulutuspinnaltaan "kosketuspinta n.3cm:n matkalta tienpinnassa" ja pystykallistumalla ei tunnu juurikaan olevan merkitystä. "kokeiltu suuntaan jos toiseenkin, ja ei havaittavaa muutosta ajo-ominaisuuksissa".yaguza kirjoitti:aivan totta..Kimi kirjoitti:Ei sillä kierteen suunnalla muuta merkitystä ole, kuin että säätö helpottuu kummasti, kun ei joudu niveltä kartiosta irroittamaan. Ja kovin tarkkaa säätöä ei saa aikaiseksi mikäli samansuuntaiset kierteet, koska silloin joutuu kierroksen kerrallaan niveltä kääntämään ja saattaa aurauskulmien muutos olla jo melkoinen yhden kierroksen mitalla.
mulla on samansuuntaset jengat raidetangossa mutta onneksi säädettävissä oleva mesen yläpallonivel,
ilman sitä yläpallon säätöä ei aurauskulmat olis lähelläkään mitä pitäis..
Re: comanchen raidetangon päistä
saiskohan nämä http://www.race.fi/product_details.php?p=22524 laitettua alkuperäisten raidetankojen tilalle.ainaski pituus ois sopiva ja eikö nuo päätyjen pultitki passaa suoraan...?eihän noissa kyl taida olla kartio pultit mut kyllä kai ne sinen kiristyis paikalleen..
Re: comanchen raidetangon päistä
vaikuttais hyvältä. ei nuo kartiot näy olevan kartiot alunperinkään joten kait nuo jotenkin timmiksi sais. Aika paljon vaan hintaa ottaa yhdet "ihan kokeeksi". Jokuhan nuo vois testata joka pystyis hyödyntämään ne vaikka autossaan jos ei mönkkäriin sovi.
Re: comanchen raidetangon päistä
nuohan passais heittämällä, mutta liian lyhyet nuokin pisimmät. commussa siis raidetangon holet on just 10mm suorat
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Re: comanchen raidetangon päistä
minkä pituset ne comucan raidetangot olikaan?oma kömpiä 70km päässä ni ei oo päässy mittaileen..tuolta löyty vähä pitempänä
http://www.livefast.fi/kauppa/product_i ... 0pd6ls6sb7
pitää sit varmaan jostain kysellä noita uniball niveliä pelkästään jos nuokin on liian lyhyitä..

pitää sit varmaan jostain kysellä noita uniball niveliä pelkästään jos nuokin on liian lyhyitä..