50 cross ei käynnisty1
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 23 Elo 2007 07:19
- Paikkakunta: Teuva. Mönkijä=polaris sportman 450 -07
50 cross ei käynnisty1
Hain pikku kölville tollaasen kiinan ihmeen harjoottelu vehekeeksi!
Ei meinaa millää lähtee kylmänä käyntiin etes näin kesällä ja sitte lupaa ja ja lupaa niin kaun pitää kiusata et lämpee (10-15min) ryyppy ei tiä niinku mistään mitään?
kertokaa joku joka on näitten kans värkkäälly, kikkaja kaipaava!
Ei meinaa millää lähtee kylmänä käyntiin etes näin kesällä ja sitte lupaa ja ja lupaa niin kaun pitää kiusata et lämpee (10-15min) ryyppy ei tiä niinku mistään mitään?
kertokaa joku joka on näitten kans värkkäälly, kikkaja kaipaava!
Re: 50 cross ei käynnisty1
Ollako uus vai käytetty vehje?
Itse sain myös pojalle tuommoisen vehkeen, jossa oli sähkö oikkuja.
Kun ne sai korjattua niin käyntiin lähtö oli aika vaikeeta, myös lämpimänä.
Aukaisin sitten kaasarin niin oli aika paljo mömmöä sisällä.
Kävin suuttimet paineilmalla läpi niin johan alkoi kaveri heräilemään herkemmin.
Itse sain myös pojalle tuommoisen vehkeen, jossa oli sähkö oikkuja.
Kun ne sai korjattua niin käyntiin lähtö oli aika vaikeeta, myös lämpimänä.
Aukaisin sitten kaasarin niin oli aika paljo mömmöä sisällä.
Kävin suuttimet paineilmalla läpi niin johan alkoi kaveri heräilemään herkemmin.
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 23 Elo 2007 07:19
- Paikkakunta: Teuva. Mönkijä=polaris sportman 450 -07
Re: 50 cross ei käynnisty1
aivan uus peli kysees!
ajettu varmaan1h.
kokoajan menee vain huonommaksi toi kylmäkäynnistys, mut sitten ku on kunnolla läämin niin ei mitään ongelmaa!
onhan tos takuu mut ei viitti viedä mihkää jos on vain joku pikku jippo!!??
vaikutaako muilla ryyppy millään lailla? oli sit kone kylmä tai kuuma niin tää ei mitään vaikutusta!
ajettu varmaan1h.
kokoajan menee vain huonommaksi toi kylmäkäynnistys, mut sitten ku on kunnolla läämin niin ei mitään ongelmaa!
onhan tos takuu mut ei viitti viedä mihkää jos on vain joku pikku jippo!!??
vaikutaako muilla ryyppy millään lailla? oli sit kone kylmä tai kuuma niin tää ei mitään vaikutusta!
Re: 50 cross ei käynnisty1
katoppa mikä tulppa siinä vehkeessä on? Meillä oli TORCH-merkkinen ja lähti käyntiin todella huonosti.Vaihdoin merkki tulpan ja ei mitään ongelmia sen jälkeen!
Can-Am Outlander 1000Max Pro T3 2016,ex-CFMoto 500 keltainen, tieliikenne
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 23 Elo 2007 07:19
- Paikkakunta: Teuva. Mönkijä=polaris sportman 450 -07
Re: 50 cross ei käynnisty1
tulpassa ei ole mitään merkkiä??
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 23 Elo 2007 07:19
- Paikkakunta: Teuva. Mönkijä=polaris sportman 450 -07
Re: 50 cross ei käynnisty1
mutta kun lämpöisenä toimii aivan täysin!??
Re: 50 cross ei käynnisty1
Nyt kun alkaa oikein muistelemaan,niin olihan meilläkin ryypyn kanssa taikinointia.Tosin se oli enemmän käyttäjä ongelma,kun se ryyppy vipu on aika ahtaassa paikassa niin en hoksannut painaa sitä kunnolla alaspollemies kirjoitti: vaikutaako muilla ryyppy millään lailla? oli sit kone kylmä tai kuuma niin tää ei mitään vaikutusta!

Jos siinä tulpassa ei ole mitään merkkiä,ni tuskin on kovin laadukas!
Can-Am Outlander 1000Max Pro T3 2016,ex-CFMoto 500 keltainen, tieliikenne
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 23 Elo 2007 07:19
- Paikkakunta: Teuva. Mönkijä=polaris sportman 450 -07
Re: 50 cross ei käynnisty1
tos on ryyppy aivan selkee käyttää. selvä vipu jossa nuoli ylös ja lukee "choke"
Mut kyllä kai sen ny pitääs vaikuttaa ku esim kone on lämmin? tukehtua meinaan!
Mut kyllä kai sen ny pitääs vaikuttaa ku esim kone on lämmin? tukehtua meinaan!
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Loka 2009 18:48
Apuvaa
Kertoisitko miten ongelmasta selvisit.
Ostin nimittäin kyseisen vehkeen ja samat ongelmat.
Ryyppyä ei huomaakaan ja käyntiin ei lähe. Vaihdoin tulpan NGK:n. tulppaan ja heti heräs tulille. MUTTA...
Kun hipaseekaan kaasuvipua ni sammuu.
Huomasin et lähtee käyntiin paremmin ku nostaa takapyörät ilmaan
Vehje ei tosiaan käy kun vähän aikaa ja jos hipaseekaan kaasua ni sammuu. Pitäskö purkaa kaasari ja putsata? sitä kun joku ehdotti tossa aiemmin.
Ostin nimittäin kyseisen vehkeen ja samat ongelmat.
Ryyppyä ei huomaakaan ja käyntiin ei lähe. Vaihdoin tulpan NGK:n. tulppaan ja heti heräs tulille. MUTTA...
Kun hipaseekaan kaasuvipua ni sammuu.
Huomasin et lähtee käyntiin paremmin ku nostaa takapyörät ilmaan

Vehje ei tosiaan käy kun vähän aikaa ja jos hipaseekaan kaasua ni sammuu. Pitäskö purkaa kaasari ja putsata? sitä kun joku ehdotti tossa aiemmin.
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 23 Elo 2007 07:19
- Paikkakunta: Teuva. Mönkijä=polaris sportman 450 -07
Re: 50 cross ei käynnisty1
50 Ryypystä
Lähetetty: Ti Loka 20, 2009 5:59 pm
Lähettäjä: pollemies
Vastaanottaja: mikko11976
Niin se ei sulje kokonaan ilmansaantia! elikkä mulla otti ryypyn vipu katteeseen kiinni eikä mennyt tarpeeksi ylös joten ryyppy ei mennyt kokonaan päälle.
Leikkasin peltisaksilla muovikatteesta pois niin nyt menee tankin pohjaan asti mut ei vieläkään sulje 100%. Mut pelaa jo sillä aivan täysin ja voihan sitä ryypyn vipua vaikka vähän muokata että ei ot minnekään kiinni!
Toivottavasti ymmärsit mitä tarkootin
Lähetetty: Ti Loka 20, 2009 5:59 pm
Lähettäjä: pollemies
Vastaanottaja: mikko11976
Niin se ei sulje kokonaan ilmansaantia! elikkä mulla otti ryypyn vipu katteeseen kiinni eikä mennyt tarpeeksi ylös joten ryyppy ei mennyt kokonaan päälle.
Leikkasin peltisaksilla muovikatteesta pois niin nyt menee tankin pohjaan asti mut ei vieläkään sulje 100%. Mut pelaa jo sillä aivan täysin ja voihan sitä ryypyn vipua vaikka vähän muokata että ei ot minnekään kiinni!
Toivottavasti ymmärsit mitä tarkootin
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Loka 2009 18:48
kaasarin säätö?
Taas on vehjettä rassattu niin, että kämmenet on rakoilla.
Elikkä avasin kaasarin ja putsasin. Ei ollu mitään ihmeempiä könttejä, ehkä pääsuuttimessa oli pientä kuivunutta bensan jämää.
Säädöistä kun en tiedä mittään, olis kiva jos joku osais valasta tommosen kaasarin perus säätö jutuista.
Ryypyllä ei edelleenkään ole mitään merkitystä, vaikka vipu nousee tankin pohjaan asti. Tyhjäkäynti ruuvin löysin ja sitä kääntelemällä sain koneen siihen malliin, että lähtee heti startista rallattamaan. On ilmeisesti aika lujalla...
Kierrosluvut vaihtelee aika rajusti ja tuntuu, että kaasarissa olis jokin välillä jumissa tai bensan saanti vaihtelee.
Mikähän on kaasarissa oleva toinen ruuvi, jota kääntämällä kone sammuu. Onko se joku seos ruuvi?
Tarttee varmaan vielä purkaa kaasari, etten kasannut sitä huonosti. Voiko jotakin neulaa tai luistia säätää jotenkin.
Mistä johtuu, että tyhjäkäynnillä käy hyvin, mutta kun hipaseekin kaasua ni sammuu. Ilmeisesti tukehtuu??? Vai loppuuko bensan meno tyhjäkäynti suuttimen kautta kun painaa kaasua. Toisaalta kuulostaa enempi siltä kuin tukehtuisi...
Mitenkäs bensa letkun kulku. Saako se mennä kaasarin alapuolelta kun se näyttää olevan aika pitkä ja menee mistä sattuu.
Eikös bensa kulje kaikki tämän saman letkun läpi. Eli sekään ei selitä syytä miksi käy vain tyhjäkäynnillä. Vai onko bensan kulku korkeudella merkitystä suutinten toimintaan.
Mitähän sitä vielä kannattas kokeilla?
Elikkä avasin kaasarin ja putsasin. Ei ollu mitään ihmeempiä könttejä, ehkä pääsuuttimessa oli pientä kuivunutta bensan jämää.
Säädöistä kun en tiedä mittään, olis kiva jos joku osais valasta tommosen kaasarin perus säätö jutuista.
Ryypyllä ei edelleenkään ole mitään merkitystä, vaikka vipu nousee tankin pohjaan asti. Tyhjäkäynti ruuvin löysin ja sitä kääntelemällä sain koneen siihen malliin, että lähtee heti startista rallattamaan. On ilmeisesti aika lujalla...
Kierrosluvut vaihtelee aika rajusti ja tuntuu, että kaasarissa olis jokin välillä jumissa tai bensan saanti vaihtelee.
Mikähän on kaasarissa oleva toinen ruuvi, jota kääntämällä kone sammuu. Onko se joku seos ruuvi?
Tarttee varmaan vielä purkaa kaasari, etten kasannut sitä huonosti. Voiko jotakin neulaa tai luistia säätää jotenkin.
Mistä johtuu, että tyhjäkäynnillä käy hyvin, mutta kun hipaseekin kaasua ni sammuu. Ilmeisesti tukehtuu??? Vai loppuuko bensan meno tyhjäkäynti suuttimen kautta kun painaa kaasua. Toisaalta kuulostaa enempi siltä kuin tukehtuisi...
Mitenkäs bensa letkun kulku. Saako se mennä kaasarin alapuolelta kun se näyttää olevan aika pitkä ja menee mistä sattuu.
Eikös bensa kulje kaikki tämän saman letkun läpi. Eli sekään ei selitä syytä miksi käy vain tyhjäkäynnillä. Vai onko bensan kulku korkeudella merkitystä suutinten toimintaan.
Mitähän sitä vielä kannattas kokeilla?
Re: kaasarin säätö?
No tuotanoin... Tyhjäkäyntiruuvi on se joka on kaasarin kyljessä luistin kohdalla, yleensä siinä on jousi alla. Seosruuvi on se toinen ja en nyt näistä kiinan vehkeistä tiedä, mutta japsipeleissä aika hyvä säätö on: ruuvi kevyesti kiinni ja sitten 1 1/2 kierrosta auki. Se seos vaikuttaa tohon tyhjäkäyntiin. Katso että se neulan sokka on keskimmäisessä urassa. Ne bensaletkut kannattaa lyhentää silleen ettei ylim. mutkia synny. Ja se ryyppy: ilmanputsari pois ja katso tapahtuuko siellä kaasarin sisällä mitään.mikko11976 kirjoitti:Taas on vehjettä rassattu niin, että kämmenet on rakoilla.
Elikkä avasin kaasarin ja putsasin. Ei ollu mitään ihmeempiä könttejä, ehkä pääsuuttimessa oli pientä kuivunutta bensan jämää.
Säädöistä kun en tiedä mittään, olis kiva jos joku osais valasta tommosen kaasarin perus säätö jutuista.
Ryypyllä ei edelleenkään ole mitään merkitystä, vaikka vipu nousee tankin pohjaan asti. Tyhjäkäynti ruuvin löysin ja sitä kääntelemällä sain koneen siihen malliin, että lähtee heti startista rallattamaan. On ilmeisesti aika lujalla...
Kierrosluvut vaihtelee aika rajusti ja tuntuu, että kaasarissa olis jokin välillä jumissa tai bensan saanti vaihtelee.
Mikähän on kaasarissa oleva toinen ruuvi, jota kääntämällä kone sammuu. Onko se joku seos ruuvi?
Tarttee varmaan vielä purkaa kaasari, etten kasannut sitä huonosti. Voiko jotakin neulaa tai luistia säätää jotenkin.
Mistä johtuu, että tyhjäkäynnillä käy hyvin, mutta kun hipaseekin kaasua ni sammuu. Ilmeisesti tukehtuu??? Vai loppuuko bensan meno tyhjäkäynti suuttimen kautta kun painaa kaasua. Toisaalta kuulostaa enempi siltä kuin tukehtuisi...
Mitenkäs bensa letkun kulku. Saako se mennä kaasarin alapuolelta kun se näyttää olevan aika pitkä ja menee mistä sattuu.
Eikös bensa kulje kaikki tämän saman letkun läpi. Eli sekään ei selitä syytä miksi käy vain tyhjäkäynnillä. Vai onko bensan kulku korkeudella merkitystä suutinten toimintaan.
Mitähän sitä vielä kannattas kokeilla?
Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Loka 2009 18:48
Re: 50 cross ei käynnisty1
Kyllä siel ryypys semmonen tapahtuu, että läppä sulkee osittain kurkun. Mutta ei sulje kokonaan ni ei vaikuta mitään.
Mikä hitto aiheuttaa sen, että kone sammuu ku hipaseekaan kaasua ja muutenkin käy epätasaseen.
Tuli mieleen et olisko sytkä puolessa häikkää kun kuulin, että kiinalaisissa ongelmaa olis sielläkin...
Kuulemma vaihtamalla jonku mankin vai pv:n puolan ni toimii paremmin.
Tarttee varmaan viedä ihan pajalle
Mikä hitto aiheuttaa sen, että kone sammuu ku hipaseekaan kaasua ja muutenkin käy epätasaseen.
Tuli mieleen et olisko sytkä puolessa häikkää kun kuulin, että kiinalaisissa ongelmaa olis sielläkin...
Kuulemma vaihtamalla jonku mankin vai pv:n puolan ni toimii paremmin.
Tarttee varmaan viedä ihan pajalle

Re: 50 cross ei käynnisty1
Hain lauantaina 5v tytölle tuollaisen. Kylmänä huono käynnistyy mutta renkaat ilmassa jo huomattavasti paremmin. Kaasuun ei voi koskea jos renkaat maassa, heti sammuu.
Kun koneen saa lämpimäksi niin ei mitään ongelmaa.
Jätin lauantaina vahingossa hanan sulkematta ja tänään tallissa aivan älytön katku, happi meinaisi loppua. Täytyypä muistaa jatkossa.
Valot on onnettomat ja pitkiä ei ole vaikka katkaisija niin väittää tai ei ainakaan huomaa eroa kun vaihtaa asentoa, täytyy hakea kaupasta kunnon lamppu keulaan.
Kun koneen saa lämpimäksi niin ei mitään ongelmaa.
Jätin lauantaina vahingossa hanan sulkematta ja tänään tallissa aivan älytön katku, happi meinaisi loppua. Täytyypä muistaa jatkossa.
Valot on onnettomat ja pitkiä ei ole vaikka katkaisija niin väittää tai ei ainakaan huomaa eroa kun vaihtaa asentoa, täytyy hakea kaupasta kunnon lamppu keulaan.
Re: 50 cross ei käynnisty1
veikkaan että imuilmavuoto kyseessä kun ei kylmänä käynnisty,meillä pojan 50 crossissa oli sama vika,lämpimänä kyllä käynnisty,elikkä tarkista imukurkun tiivisteet sekä kaasarin että sylinterinpuolipäästä,meillä oli vika siellä kurkun sylinterin puolisessa tiivisteessä, sen kun uusin niin lähtee kylmästä käyntiin jopa ilman ryyppyäkin