Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
pat-1
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Marras 2006 02:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja pat-1 »

X-Race kirjoitti:Noin 40mm muistaakseni.
Kiitoksia.
Honda Foreman 500ES
Dinli 901/450
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja Kimi »

pat-1 kirjoitti:
X-Race kirjoitti:Noin 40mm muistaakseni.
Kiitoksia.
42mm.
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

Mikä vika, mustaa pukkaa putkesta korkeilla kierroksilla ja bensaa menee 1/3 tai puolet enemmän kuin aikaisemmin. Öljyä ei taida syödä.
Kaasaristahan vika tietysti löytyy mutta mikäs siellä voisi mättää. Lähipäivinä puran kaasuttimen, niin sitten vika viimeistään toivottavasti löytyy.
Kaasutinta ei ole aukaistu ainakaan puoleen vuoteen.
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

Ei löytynyt kaasarista mitään vikaa sisältä. mikäs se voi tuon bensan runsaan syömisen aiheuttaa, ja mustan savun? Savua ei paljon tule mutta enemmän kuin normaalisti.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja Kimi »

hdsdhffsh kirjoitti:Ei löytynyt kaasarista mitään vikaa sisältä. mikäs se voi tuon bensan runsaan syömisen aiheuttaa, ja mustan savun? Savua ei paljon tule mutta enemmän kuin normaalisti.
Liikaa ölppää koneessa? Oma Comucka ei tykkää jos öljyä lisää yli 3/4, vaan pukkaa mustaa savua ja huohottimesta liiat pois.
MikaR

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Minkäs lainen ilmansuodatin on koneessasi?

Jos on power filter/ verrokki, heitä se pois ja kokeile alkuperäisellä uudelleen.

Mika
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

MikaR kirjoitti:Minkäs lainen ilmansuodatin on koneessasi?

Jos on power filter/ verrokki, heitä se pois ja kokeile alkuperäisellä uudelleen.

Mika
Normaali filtteri ilman muovikoppaa. On toiminut jotain puolvuotta ihan hyvin mutta nyt ei pelaa enää..

Tuota öljyä tosiaan lisäsin just ennen kuin onglemia alkoi ilmaantumaan. Pitääkö öljytikunkorkin kierre pyörittää pohjaan kun öljyn määrää tarkastetaan??!?
Öljyn pinta on kyllä siinä missä aina ennenkin.
hyseri
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 29 Elo 2008 01:17

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja hyseri »

Mun mielestä öljyt mitataan ihan dippaamalla se tikku reikään, niin ettei sitä kierrä kiinni. Mistä näistä tietää.. #-o
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Kierretään pohjaan ja kurkataan vasta sitten. Ja ei tosiaan ylärajaan pysty öljyjä lisäilemään, vaan puoliväli on aika sopiva tai rupeaa ongelmia tulemaan.

Kunhan muistat että kiina on suuri maa ja suuret toleranssit, eli tuokin neuvo heittää ainakin 20% johonkin suuntaan. :D
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

senverran erillasia vastauksia tuli että jospa kiertäis puoleenväliin korkin mitattaessa öljyjä :)
Voisikohan bensan syöntiin vaikuttaa tukkoinen ilmanpuhdistin? ja mikä se tuo "säätöruuvi" on kaasarin pohjassa
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Kyllähän se suodatin on aika ratkaisevassa asemassa. Se ruuvi taitaa olla kaasarin tyhjennystä varten, ei ole kuin yksi säätöruuvi koko kaasarissa, tyhjäkäynnin säätöruuvi.
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja retale76 »

seosruuvi on kaasarin pohjassa sylinterinpuolella. sitä muutama kiekko auki. itellä pelaa parhaiten jossain 2-3 kierroksen tuntumassa. ilmanputsari näissä pitää olla kyllä todella puhdas. helevatan tarkka ilmalle, varsinkin jos suutinta vaihdettu isompaan. oorkkisputsarilla pelaa hyvin pitkään kunnes paskaantuu vähänkin niin röpötys ja savuutus alkaa. eikä siihen enää auta pesukaan oikein kunnolla. nää vapari suodattimet on muutenkin niin halpoja että kun tukkeutuu, uutta vaan tilalle
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
^badi
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 18 Elo 2008 23:02
Paikkakunta: kajaani

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja ^badi »

niin kyllä seos on silloin rikkaalla jos savu on mustaa. jos se öljyä syö niin savu on sinistä. jos et ole putsannut sitä putsaria pitkään aikaan niin se varmasti saa aikaan rikkaan seoksen.
comanche big bore "Kamikaze" kuva
Can Am outlander 400
Yamaha Raptor 700 vm.10
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

^badi kirjoitti:niin kyllä seos on silloin rikkaalla jos savu on mustaa. jos se öljyä syö niin savu on sinistä. jos et ole putsannut sitä putsaria pitkään aikaan niin se varmasti saa aikaan rikkaan seoksen.
putsasin tuossa sen putsarin niin rupersi kiertämään paljon paremmin, eli oli jonkunverran tukossa mutta mustaa pukkaa silti ja bensa maistuu!

Miten vit se voi tuollee itestää alkaa saamaan liikaa bensaa? eli periaatteessa pitäsi vaihtaa pääsuutin pienempään? tai neulaakin voisi kokeilla vaikka öö olikos se nyt ylimpään sokan paikkaan?

starttikin lopetti pelaamisen viimereissun jälkeen ku piti nii perkeleesti startata ja vika oli siinä että oli bensa loppunu :) voltteja on +12, solenoidi ei napsahda ku painaa starttia, onko jollekkin tuttu vika? eli niinkuin olisi tappokatkaisin päällä.
^badi
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 18 Elo 2008 23:02
Paikkakunta: kajaani

Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt

Viesti Kirjoittaja ^badi »

eihän imu mene jotenkin ihmeellisesti päälle? olethan tarkistanut kohon toiminnan, ettei jumi? kokeilitko ilman ilmanputsaria onko sillä vaikutusta?
comanche big bore "Kamikaze" kuva
Can Am outlander 400
Yamaha Raptor 700 vm.10
Vastaa Viestiin