adapterilla sinne saa minkälaiset vanteet haluaa. itsellä on douglasin punaleimaset, edessä jako 4x156 ja takana 4x100. tein käypäset adapterit tuohon vanhempaan comancheen missä jako edessä 4x88 ja takana 4x110.Mukutus kirjoitti:Hitto että omituinen jako?:D oon aina silmämääräsesti kattonu että sama jako ku 200cc mutta toistepäin etu ja takanäihin ei vissiin erillaisia vanteita vaihdella sitte?
....mutta silmämääräsesti sen 300cc vanteet on aika lähellä...
Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
oletko aivan varma tuosta rahdista. kuulostaa nimittäin aika halvalta...lähempänä varmaan 19e per vanne.saksan ebaysta 25e kpl alut. on vaikka mitä jakoja. 19e rahti ainakin yhestä paikkaa mistä katoin.
ite vaihoin kans laakerit eteen, niin toista puolta ei kärsi vetää läheskään niin tiukkaan kun meinaa mennä pyörä jumiin. juuri siltä puolen meni ne laakerit 150km kohdalla. sillä puolen oli renkaassakin aika paljon heittoa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
cossupoika kirjoitti:Olis tarkotus ostaa tuommonen "teho"cdi-boksi. Onko kukaan vielä vaihtanut? Onko ollut mainittavaa hyötyä? Itellä on tällä hetkellä vain tehari + powerfilsu, joista ei nyt hirveästi ainakaan perstuntumalla ole ollut apua mihinkään "tehottomuus"vaivaan![]()
Saako tuollaisella helposti "laitteetpaskaks.com"-meininkiä? Muuten kyllä pönkijä on pysynyt hyvässä hoidossa (pesua, kiristystä, osien vaihtoa kestävämpiin, jne jne jne).
Eivät ainakaan hinnalla pilattuja, jos tehoja saisi lisää (kiihtyvyyttä, vääntöä)...
Comments?
Tästä olisi mukava kuulla mielipiteitä? Eikö kukaan ole raskinu laittaa vai oletteko pelänneet nousevia etutassuja


Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Tänään kuulette mun osalta kokemuksia viriboksista. Mulla tosin ´07 200cc mutta käytännössä sama asia. Pitää matkahuollosta jossaan vaiheessa hakea boksi kun kerkeää.
Kaveri tilasi Saksasta boksin, muuten oli hyvä mutta oli ennakkoja niin paljon että potki startatessa vastaan. Ei tahdo startin rattaat kestää jos kovastikin startatessa potkii vastaan.
Kaveri tilasi Saksasta boksin, muuten oli hyvä mutta oli ennakkoja niin paljon että potki startatessa vastaan. Ei tahdo startin rattaat kestää jos kovastikin startatessa potkii vastaan.
-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Nojoo, tänään käy kaveri hakemassa pari tuollaista teho-cdi-boksia, joten pääsee vähän sitten testaamaan. Olivat niin halpoja, että jos ei toimi kunnolla, niin ei paljon väliä
Tosin jos rikkoo jotain paikkoja, niin sitten ketuttaa..
Palaan asiaan, kun hommaa testattu.
Taitaa muuten olla niin, että pitäis sitten melkeen ostaa pienempää takaratasta, jotta ei huuda isoilla nopeuksilla niin paljon, eli antaa pidemmät välitykset. Nytkin tuntuu, että normi boksilla on turhan hätänen ja välitykset loppuu kuin seinään. Mistäs olette tilanneet sopivia rattaita/ketjuja?

Tosin jos rikkoo jotain paikkoja, niin sitten ketuttaa..
Palaan asiaan, kun hommaa testattu.
Taitaa muuten olla niin, että pitäis sitten melkeen ostaa pienempää takaratasta, jotta ei huuda isoilla nopeuksilla niin paljon, eli antaa pidemmät välitykset. Nytkin tuntuu, että normi boksilla on turhan hätänen ja välitykset loppuu kuin seinään. Mistäs olette tilanneet sopivia rattaita/ketjuja?
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Eipäs tänään saakkaan kokemuksia boksista. On liittimet hieman erilaiset kun mönkkärissä niin joutuu vähän rakentelemaan.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
joo niin oli per vanne ku katoin. tai oisko ollu 15e. mutta ei tuo vanteen hinta paha oo jos vaikka koko sarjan rahdit ois halvempia. Rengas/aluvannepaketissa(4kpl) ois ollu 70e rahti jostain mistä kysyin. ja taitaa alta 200e saada samoja nappulakumeja mitkä täältä melkeen 400e sarja.^badi kirjoitti:oletko aivan varma tuosta rahdista. kuulostaa nimittäin aika halvalta...lähempänä varmaan 19e per vanne.saksan ebaysta 25e kpl alut. on vaikka mitä jakoja. 19e rahti ainakin yhestä paikkaa mistä katoin.
ite vaihoin kans laakerit eteen, niin toista puolta ei kärsi vetää läheskään niin tiukkaan kun meinaa mennä pyörä jumiin. juuri siltä puolen meni ne laakerit 150km kohdalla. sillä puolen oli renkaassakin aika paljon heittoajotkut laittaa sinne rahdiksi mitä sattuu. tarkemman summan saa kysymällä.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
cossupoika kirjoitti:Nojoo, tänään käy kaveri hakemassa pari tuollaista teho-cdi-boksia, joten pääsee vähän sitten testaamaan. Olivat niin halpoja, että jos ei toimi kunnolla, niin ei paljon väliä![]()
Tosin jos rikkoo jotain paikkoja, niin sitten ketuttaa..
Palaan asiaan, kun hommaa testattu.
Taitaa muuten olla niin, että pitäis sitten melkeen ostaa pienempää takaratasta, jotta ei huuda isoilla nopeuksilla niin paljon, eli antaa pidemmät välitykset. Nytkin tuntuu, että normi boksilla on turhan hätänen ja välitykset loppuu kuin seinään. Mistäs olette tilanneet sopivia rattaita/ketjuja?
Kerro muillekki mistä niin halvalla lähtee?




Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Sain kun sainkin boksin asennettua. Kylmänä potkii käynnistyksessä hieman vastaan mutta lähtee kuitenkin hyvin käyntiin. Tyhjäkäynnillä paukuttaa putkessa kokoajan ja koneen käynti muuttui muutenkin vähän vaivalloiseksi tyhjäkäynnillä. Kierroksilla en huomannut juuri mitään parannusta. EHKÄ hieman tuli alavääntöä lisää, korkeilla kierroksilla ei mitään parannusta. Kannattaa säästää nämäkin rahat vaikka kannen laskuun 
Edit. Mönkijä suht vakio, rullakaasu, mölypönttö, pakoputkea muokkailtu paremmaksi, powerfilter, 115 pääsuutin. Kattotaan jos tällä viikolla sais Mikunin 34mm kaasarin asennettua, vois saada hieman lisää paukkua

Edit. Mönkijä suht vakio, rullakaasu, mölypönttö, pakoputkea muokkailtu paremmaksi, powerfilter, 115 pääsuutin. Kattotaan jos tällä viikolla sais Mikunin 34mm kaasarin asennettua, vois saada hieman lisää paukkua

-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Noniin, poksi kiinni ja läsää (liittimet kävi suoraan). Kylmänä käynnitys normaali, samoin käynti lämpimänä. Ei potkinu yhtään vastaan. Huomaa että vastaa kaasuun ehkä jotenkin herkemmin. Rajotin tosiaan poistui, jolloin kolmosella voi vetää esim 70km/h, jolloin kierrokset 9000/min. En kyllä suosittele paljon testailla
Ei tosiaan paukuta putkeen. Tyhjäkäyntiä piti laskea, kun nousi 1600 --> 2000. Laskin tuonne 1500-1600 kohdille.
Huutonetistä nuo löyty, kaks ihan käyttämätöntä paketista. Hinta ei mielestäni ollut paha, kun 50€/kpl. Nyt se tosiaan huutaa niitä uusia rattaita ja ketjuja. Pääsis vähän nostamaan huippunopeutta. Katotaan mistä löytyy..
Virit tällä hetkellä:
- powerfilsu
- tehari
- cdi-poksi
(- vakio suutin)

Huutonetistä nuo löyty, kaks ihan käyttämätöntä paketista. Hinta ei mielestäni ollut paha, kun 50€/kpl. Nyt se tosiaan huutaa niitä uusia rattaita ja ketjuja. Pääsis vähän nostamaan huippunopeutta. Katotaan mistä löytyy..
Virit tällä hetkellä:
- powerfilsu
- tehari
- cdi-poksi
(- vakio suutin)
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Mulla pysty vetää orkkis cdi:lläkin 9000rpm kolmosella, nelosella ei jaksa vetää kuin sinne 8000rpm orkkis- sekä viri boksilla. Samanverran kiertää mulla tyhjällä orkkiksella ja viriboksilla eli mittarin mukaan n. 10 000rpm.
-
- 3WD
- Viestit: 71
- Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
- Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
- Paikkakunta: Elimäki
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Nelosella kiertää 8900 tasasella tiellä, vauhtia 99 mittarin mukaa. Mulla pakoputki vaihettu.P205GTI kirjoitti:Mulla pysty vetää orkkis cdi:lläkin 9000rpm kolmosella, nelosella ei jaksa vetää kuin sinne 8000rpm orkkis- sekä viri boksilla. Samanverran kiertää mulla tyhjällä orkkiksella ja viriboksilla eli mittarin mukaan n. 10 000rpm.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Mulla 200cc kone ja 17 piikkinen eturatas, joten jos sen takia ei jaksa vetää.tatu77 kirjoitti:Nelosella kiertää 8900 tasasella tiellä, vauhtia 99 mittarin mukaa. Mulla pakoputki vaihettu.P205GTI kirjoitti:Mulla pysty vetää orkkis cdi:lläkin 9000rpm kolmosella, nelosella ei jaksa vetää kuin sinne 8000rpm orkkis- sekä viri boksilla. Samanverran kiertää mulla tyhjällä orkkiksella ja viriboksilla eli mittarin mukaan n. 10 000rpm.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Huomaa erot 200cc ja 250cc "kierrosluku" mittarissa...Tollanen parivuotta vanha bashani on ihan jo eri teknologiaakinMulla pysty vetää orkkis cdi:lläkin 9000rpm kolmosella, nelosella ei jaksa vetää kuin sinne 8000rpm orkkis- sekä viri boksilla. Samanverran kiertää mulla tyhjällä orkkiksella ja viriboksilla eli mittarin mukaan n. 10 000rpm.

Sanotaan näin että "viri" cdi boxilla kyllä huomaa että paremmin pystyy vedättämään vaihteilla, huutaa 3-5piikkiä pienenpää takaratasta ni sitten satanen menee rikki huipuissa ja jaksaa vielä lähteäkkin. Tuskin kukaan uskaltaa tolla kovempaa uskaltaa edes mennä


Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Onko kukaan vaihtanu kakspuokkiinsa takaratasta pienemmäks..tai mistä käypänen? tympee ku huutaa kierrokset katossa... 
