Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
cossupoika
3WD

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Mukutus kirjoitti:Onko kukaan vaihtanu kakspuokkiinsa takaratasta pienemmäks..tai mistä käypänen? tympee ku huutaa kierrokset katossa... :x
Itsellä sama mielessä.. huomenna käynti moposportissa valoittaa asiaa. Nykyinenhän on 36 piikkinen ja tarkoitus olis vaihtaa aluks 33 piikkiseen ja katsoa huippunopeudet sitten. Ja tietty miten huutaa ja millä vaihteella. Jos sopivaa ei löydy oikeilla reijillä, niin pitää ostaa umpinainen ratas ja duunissa vääntää reijät siihen.
Mukutus
Noppeli
Mönkijä:: Bashan 250cc

Viesti Kirjoittaja Mukutus »

Sinun pitää sitte pistää semmonen sarjatuotanto pystyyn niille :wink:
cossupoika
3WD

Mukutus kirjoitti:Sinun pitää sitte pistää semmonen sarjatuotanto pystyyn niille :wink:
Joo, nyt löyty paikka missä pystyy tekemään rattaan kuin rattaan. Tänään irroitan vanhan malliksi ja teetän pari kappaletta huomenna. Piikkimääräksi saa nyt tulla aluksi 33, katsotaan miten välitykset muuttunee. Vaikea arvioida suoralta kädeltä, mutta tuskin tarvii hirveästi piikkejä vähentää alkuperäisestä 36 piikkisestä. Nykyään kulkee sen 101km/h ja kierrokset on jossain 9500/min ellen väärin muista.

Mutta katotaan miten toimii ja palataan asiaan.
cossupoika
3WD

Melko kivuttomasti lähti koko taka-akseli. Luulin pahemmaksi hommaksi. Täytyy sitten kasatessa löydä vähän vassua keskiholkkiin ja laakereille mitä saa. Huomenna teettämään sittenkin 32 piikkistä ratasta :p

Saa nyt mennä vanhoilla ketjuilla, hajoovat sitten jos hajoovat, rattaitahan saa teetettyä just niin paljon kun sielu sietää..
hyseri
2WD

Viesti Kirjoittaja hyseri »

cossupoika kirjoitti:Melko kivuttomasti lähti koko taka-akseli. Luulin pahemmaksi hommaksi. Täytyy sitten kasatessa löydä vähän vassua keskiholkkiin ja laakereille mitä saa. Huomenna teettämään sittenkin 32 piikkistä ratasta :p

Saa nyt mennä vanhoilla ketjuilla, hajoovat sitten jos hajoovat, rattaitahan saa teetettyä just niin paljon kun sielu sietää..
Teetätkö mulle samalla :D Mulla 200cc TL
cossupoika
3WD

hyseri kirjoitti:
cossupoika kirjoitti:Melko kivuttomasti lähti koko taka-akseli. Luulin pahemmaksi hommaksi. Täytyy sitten kasatessa löydä vähän vassua keskiholkkiin ja laakereille mitä saa. Huomenna teettämään sittenkin 32 piikkistä ratasta :p

Onko 200cc täysin samanlainen jako rattaan pulteissa, kuin 250cc?

Täytyy kattoo ensin, että miten toi vekotin menee tuollaisella piikkimäärällä. Jos homma näyttää hyhvältä, voin teetättää niitä ja pistää myyntiin. Mukaan pitänee laittaa myös rattaan purkuohjeet taka-akselista kuvineen ja selostuksineen. Ilmaista tuo rattaan teettäminen ei ole, joten ainakin omat pitää saada pois :wink:
Mukutus
Noppeli

cossupoika kirjoitti:
hyseri kirjoitti:

Onko 200cc täysin samanlainen jako rattaan pulteissa, kuin 250cc?

Täytyy kattoo ensin, että miten toi vekotin menee tuollaisella piikkimäärällä. Jos homma näyttää hyhvältä, voin teetättää niitä ja pistää myyntiin. Mukaan pitänee laittaa myös rattaan purkuohjeet taka-akselista kuvineen ja selostuksineen. Ilmaista tuo rattaan teettäminen ei ole, joten ainakin omat pitää saada pois :wink:

Kerrohan kokemuksia sitte ja pistä se myyntikoju pystyyn :p
cossupoika
3WD

Noniin, ratas on valmis ensi viikon alussa. Sen verran kalliiksi tuli sittenkin, että tuskin ostan "varastoon" :)
Mutta ainahan porukat voi soitella sinne itse ja teettää tuommoisen..

Kävin samalla tasapainottamassa renkaat. Katsotaan jos hieman muuttuisi tuo vatkaus isommissa nopeuksissa..
bashan
2WD

Viesti Kirjoittaja bashan »

Laitaisitko tuon pajan yhteystiedot josta rattaan tilasit? voisi tilata samalla itselle kun siellä on nyt tuo sinun ratas mallina niin ei tarvi turhia selitellä :wink:
Welkku
3WD
Mönkijä:: Bashan 200cc

Viesti Kirjoittaja Welkku »

Miten onkos muilla ollut ongelmia syylärin kanssa? Mulla alkoi vuotamaan hiukan, vuotokohtaa hankala löytää ku vuotaa tosi vähän :P Mut jospa sais uuden takuuseen vielä.. Mittarissa kilometrejä vajaa 1400km. Yläpalloissa pientä väljää ja puslat huutaa hoosiannaa.. häätyy tehdä nailonista tilalle :)
P205GTI
4WD
Mönkijä:: Comanche 200cc

Viesti Kirjoittaja P205GTI »

Mulla ei kyllä 200cc:ssä toiminut viri cdi boksi. Itse kulkuun kyllä toi hieman potkua lisää mutta käyntiin lähtö oli todella vaikeaa. Potki vastaan ihan älyttömästi käynnistäessä, meinasin jo että kohta startin hampaat lähtee kävelemään. Kokeilu tämäkin, en enää paikalleen laita viri boksia.
tyriz
2WD

Viesti Kirjoittaja tyriz »

Mulla ei kyllä 200cc:ssä toiminut viri cdi boksi. Itse kulkuun kyllä toi hieman potkua lisää mutta käyntiin lähtö oli todella vaikeaa. Potki vastaan ihan älyttömästi käynnistäessä, meinasin jo että kohta startin hampaat lähtee kävelemään. Kokeilu tämäkin, en enää paikalleen laita viri boksia.
Bashan BS250 kiertää viricdi:llä 10000rpm nelosvaihteella ja kone huutaa :) Kohta saa onneks pienenpää takaratasta. :shock:
Mukutus
Noppeli

tyriz kirjoitti:
Bashan BS250 kiertää viricdi:llä 10000rpm nelosvaihteella ja kone huutaa :) Kohta saa onneks pienenpää takaratasta. :shock:

Mistäs sinä meinasit hommata takarattaan? 8)
MaxiSami
Noppeli

Viesti Kirjoittaja MaxiSami »

Kuopijjoon on tulossa kanssa 250cc liikennemalli. Huomenna lähtee kaukokiidolla tuhopekalta :)
katotaan tuleeko maanantaikappale.
Kyllä odottavan aika on pitkä!
tyriz
2WD

Viesti Kirjoittaja tyriz »

Mistäs sinä meinasit hommata takarattaan?
Teetettiin erikoistilauksella 520 ketjulle 32piikkinen takaratas (eli 4piikkiä pois)

reilu 72euroa tuli rattaalle hintaa, vauhdilla on hintansa :D
Vastaa Viestiin