Olin tossa päivällä lährössä bashanillani (bs200s-7) ajamaan, mutta kun käänsin avaimesta virrat päälle ja yritin startata nappia painamalla, niin kuului vain naksahdus jostain tankin alapuolelta tai edestä ja samalla mittari pimeni. Sähköt katosi koko laitteesta.
Katsoin jo pääsulakkeen akun vierestä penkin alta ja se oli mittarin mukaan kunnossa. Onko tuossa muualla sulakkeita? Mikä on vikana?
bashanissa (bs200s-7) sähkövika?
Re: bashanissa (bs200s-7) sähkövika?
heilutteleppas akkun napoihin meneviä liitoksia.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
-
- 6WD
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 570 Pro T3
Ja käytäppäs sitä mittaria akun navoissakin josko näyttää jtn. Sit työnnät käyntii ja mittaat miten latailee.
Heilutin akun napoihin meneviä liitoksia, mutta ei auttanu. Sain kuitenkin sähköt takaisin kun heilutin koko kömpijää, mutta kun yritin startata niin taas kuului naksahdus ja sitte katos kaikki. Heiluttamalla taas palautui.
Luulen, että naksahdus kuuluu startilta tai jostain sen läheltä.
Mittasin akulta jännitteeksi noin 12 volttia ja sama jännite pääsulakkeen jälkeen, mutta virtalukolta kun mittasin niin korkein jännite oli punaisessa johdossa 0,15V.
Voiko rikkinäinen startti aiheuttaa moisia oireita?
Luulen, että naksahdus kuuluu startilta tai jostain sen läheltä.
Mittasin akulta jännitteeksi noin 12 volttia ja sama jännite pääsulakkeen jälkeen, mutta virtalukolta kun mittasin niin korkein jännite oli punaisessa johdossa 0,15V.
Voiko rikkinäinen startti aiheuttaa moisia oireita?
akussa ei ole virtaa tai jotenkin oikosessa...
Joskus pitää useamman kerran heilutella niitä liitoksia kyllä se si lähtee.
Eikös se ole jo selvämerkki jos laitetta heiluttelet,että virtakatkos on jossain! kun sen jälkeen starttaa! jak