Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
tyriz
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 20 Huhti 2009 14:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tyriz »

Kuopijjoon on tulossa kanssa 250cc liikennemalli. Huomenna lähtee kaukokiidolla tuhopekalta
katotaan tuleeko maanantaikappale.
Kyllä odottavan aika on pitkä!
Muista

1) Vaihda heti öljyt ennenkuin lähdet kunnolla ajamaan, tilavuus 1litra
2) Kiristä KAIKKI mutterit ja pultit mitä löydät.
3) ÄLÄ kiristä etupyörän napoja liian kovaa, muuten laakerit menee. Itse ottasin etunavat irti ja laittaisin rasvaa lisää (itselläni oli aivan kuivat uutena)
4) Käy ostamassa 9kpl uusia rasvanipoja mallikappale mukana, rasvaprässi ja rasvaa. Laita kaikkiin pisteisiin rasvaa. 1kpl isompia nipoja löytyy takahaarukan alta, se on ainoa erinlainen rasvanipa.

Näillä neljällä säännöllä peliisi tulee paljon lisäkilometrejä :) Kokemuksella voisi jo perjaatteessa sanoa 8)
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

tyriz kirjoitti:
Kuopijjoon on tulossa kanssa 250cc liikennemalli. Huomenna lähtee kaukokiidolla tuhopekalta
katotaan tuleeko maanantaikappale.
Kyllä odottavan aika on pitkä!
Muista

1) Vaihda heti öljyt ennenkuin lähdet kunnolla ajamaan, tilavuus 1litra
2) Kiristä KAIKKI mutterit ja pultit mitä löydät.
3) ÄLÄ kiristä etupyörän napoja liian kovaa, muuten laakerit menee. Itse ottasin etunavat irti ja laittaisin rasvaa lisää (itselläni oli aivan kuivat uutena)
4) Käy ostamassa 9kpl uusia rasvanipoja mallikappale mukana, rasvaprässi ja rasvaa. Laita kaikkiin pisteisiin rasvaa. 1kpl isompia nipoja löytyy takahaarukan alta, se on ainoa erinlainen rasvanipa.

Näillä neljällä säännöllä peliisi tulee paljon lisäkilometrejä :) Kokemuksella voisi jo perjaatteessa sanoa 8)

Miksi pitäisi vaihtaa pois toimivat nipat? miksei vaihtaisi vain sitä yhtä nippaa joka katkeaa ennenkuin ehdit koskea? eihän niissä uusissa ja näissä vanhoissa ole mitään eroa ellei sitten satu katkeamaan.
MaxiSami
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 02 Heinä 2009 22:51
Mönkijä:: Bashan 250cc
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja MaxiSami »

Juu...
Meinasinkin kiinan kurat vaihtaa poes...
Laatukamaa tilalle.
Montakohan päivää ne kiitolinjan moppitukat meinaa rällätä sillä terminaalissa? :)
Eli siis kauanko ne yleensä toimittelee niitä. tänään lähteny tehopekalta.
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Uusi takaratas kiinni. Välitykset muuttu ihan mukavasti. Ei enään huuda ja voi ajaa 80km/h ilman hirveitä kierroksia. Jaksaa vielä kiihtyäkkin. Jotain hyötyä tuostakin.

Miinuksia:
- raidetangon päät ihan loppu, siis IHAN loppu. Uudet tulivat koneglanssilta, mutta olivat väärät :shock: eivät sovi 250cc olka-akseliin, koska ovat liian suuret (edes kierreosa ei mene läpi olka-akselista). Varmaan jostain 300cc tai muusta vastaavat, mutta eivät sovi. miinus siitä kone-glanssille :(
- rankaitten tasapainotuksen jälkeen alkoi puoltaa oikealle. varmasti raidetangotkin ovat osasyy, mutta ennen tasapainotuksia se ei puoltanut mihinkään. Aurauskulmien muutokset eivät vaikuta asiaan. Pitänee katsoa muuttuuko, kun saa OIKEAT uudet raidetangonpäät..

Ai miksi on hyvä vaihtaa rasvanipat? Oletko oikeasti katsonut kuinka paskaa matskua ne alkuperäset on?? Itellä meni kolme poikki vaihtaessa ja aina kun irroitti, niin murusia vaan tippu, kun olivat niin haurasta matskua. Motonetin nipat olivat jämäkät ja hyvät sekä sai kiristää vaikka kuinka paljon, eivätkä antaneet periksi mitenkään. Alussa kun täytin alkuperäsiä, niin silloin jo meni yksi nipa katki, vaikka ihan normaalisti irroitin rasvaprässin.. mutta kukin tekee niinkuin haluaa. Onhan moni tekemättä mitään tuollaiselle, kun isi ostaa eikä tarvitse murehtia. En yhtään ihmettele että semmoset laitteet on kökkönä.com all the time..
MaxiSami
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 02 Heinä 2009 22:51
Mönkijä:: Bashan 250cc
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja MaxiSami »

Voi kun oiski isi maksanu :)

Aina jootunu omista roposista kaikki lelut ostammaan :D

ON SE NIIN VÄÄRIN! :lol:
tyriz
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 20 Huhti 2009 14:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tyriz »

Miksi pitäisi vaihtaa pois toimivat nipat? miksei vaihtaisi vain sitä yhtä nippaa joka katkeaa ennenkuin ehdit koskea? eihän niissä uusissa ja näissä vanhoissa ole mitään eroa ellei sitten satu katkeamaan.
Oletko edes lisännyt rasvaa prässillä niihin alkuperäisiin? Prässin saa joo sisään ja rasvat sisään mutta kun olet ottamassa prässiä ulos tai vähän väärin hipaset nipaa niin on kyllä ihan murosokeria :shock:
Alkuperäisillä kiinalaisilla ja esim motonetin nipoilla on ero sama kuin bashanilla ja can amilla :lol: :lol: :lol:
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja retale76 »

olen kyllä enemmän huolissaan ihan muista osista kuin rasvanipoista näissä kinuskeissa..
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
tyriz
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 20 Huhti 2009 14:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tyriz »

olen kyllä enemmän huolissaan ihan muista osista kuin rasvanipoista näissä kinuskeissa..
Tottakai jos taka-akseli ym poikkee keskeltä niin siinä ei paljoa rasvaamalla auta, mutta kyllä rasvanipat kannattaa olla kunnossa jos yleensä laittaa niveliin rasvaa veden poistamiseksi ym ym. Muutama vika vähemmän taas kun pitää kunnossa.
tyriz
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 20 Huhti 2009 14:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tyriz »

olen kyllä enemmän huolissaan ihan muista osista kuin rasvanipoista näissä kinuskeissa..
ja kun katsoo noita sun sivuja niin en yhtään ihmettele että pelkäät

http://www.retale.net/sekalaisia/virittelya1.html

:D:D toi etuvalo on kyl nätti =D>
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja retale76 »

juu kuhan muutaman tonnin saat kinuskin lasiin niin katototaan onko enää rasvanipat mielessä. ps. sivujen ei ole tarkoitus pelotta, mutta kaikkia ei voi miellyttää :(
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
tyriz
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 20 Huhti 2009 14:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tyriz »

juu kuhan muutaman tonnin saat kinuskin lasiin niin katototaan onko enää rasvanipat mielessä. ps. sivujen ei ole tarkoitus pelotta, mutta kaikkia ei voi miellyttää
Etkö ole lukenut että 250cc on paranneltu malli :lol: :lol: :lol: *jep jep*
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Joopa joo. Eilen tosiaan tuli asennettua uudet raidetangonpäät. Tuli "hieman" tukevampi ajaa :lol:
Tuo puoltaminenkin selvisi. Kaikki mahdolliset kävin läpi ennenkuin muistin rengaspaineet.. takana oikealla yhdessä renkaassa 0,15bar.. että sellasta.. loppu se puoltaminenkin siihen paikkaan. Tilasin takuuseen uuden ketjukiristäjän rullan kone-glanssilta, sitten kömpijä olisi taas "ehjä" kaikinpuolin. Huomenna pääsee testaamaan, mitä tuo nykyään kulkee uudella rattaalla :P
MaxiSami
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 02 Heinä 2009 22:51
Mönkijä:: Bashan 250cc
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja MaxiSami »

Mitenkähän tuo jos ottaa kuristimet pois Bashan 250cc.
Vaikuttaako se päästöihin tai muihin että ei menis katsastuksesta läpite?
Ku jos se ei vaikuta niin sama raapasta ne pois kun että tilais tehoputkea.
Antoko putken silpomisella vääntöö minkä verran lisää?

Muuten menny Bashanin kanssa ihan kivasti.

Kiitolinjan moppitukka toi pihaan eilen kun olin töissä, tulin kotiin tankkasin ja löin tulille.
tyhjäkäynnin säädin pienemmälle ja testille.
Sehä kävi ja kukku.
Mitä nyt muutamia ruuveja oli katteista löysällä ja tanko piti kiriä kanssa.
Öljyt vaihdoin muutaman kilometrin jälkeen Teboilin superbikeihin. Oli aika hirveetä se chinese oil :lol:
Etunavat purin osiksi ja rasvaa laitoin rutkasti.
Rasvanippoja en vaihtanu vielä, mutta rasvasin kylläkin. eipä nuo vielä ainakaan katkennu.
Rengaspaineet oli tehopekalta tullessa 1,7baria. ihan hyvä vaan että oli niin ehti kumi muotosa. olihan se aika kivireki ajaa niillä paineilla.
Tiputin äsken 0,5bariin ja muuttu aikalailla :) Ei tuo minusta soratiellä ainakaan vetele sen kummemmin.
Tänään tuli vasta paperit postissa. Huomenna hakemaan kilpi ja kylille. :)
Saako viel kysyä sitä tulpan koodia? vois hankkia samalla reissulla semmosen tilalle!
Idromeno
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Maalis 2009 10:24
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Tulppa esim. NGK DPR8EA-9 tai NGK DR8EA
Vastaa Viestiin