Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
jakedx
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Helmi 2008 16:45
Paikkakunta: Kajaani

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja jakedx »

hdsdhffsh kirjoitti:
miigu kirjoitti:Siis mitäs teit sille putsarille. ite otin ne muovi kuoret pois siitä ja sen reijän tukin sit pultilla mikä oli siin.
Pitäsköhän sittenki laittaa viel ne muovit takas ja kokeilla huomen aamul jos vaik vika olis siinä, eikä tos kaasarin säädöissä.

Huomen vois sit kokeilla 110 suutinta. 120 oli ainaki jo ihan liian iso ku kokeilin viimeviikol.





Mistä oikee sais hyvän power filtterin tohon mikä viel toimis hyvin.. :?:
pitäs olla se 43 kaula. onko kellää mitää hyvää mallia tiedos mikä ei hirveesti päästäs pölyä läpi ?
vetäsin rälläkällä sen rautalanka/pahvihässäkän melkee kokonaan pois, ja kietasin jotain rättiä siihen ympärille :) tämä siis väliaikainen patentti.



Itse laitoin piper crossin suodattimen suoraan kiinni, ilman mitään suuttimen vaihdoksia. Toimii ihan hyvin vakiosuuttimella, kierrokset nostaa heti, eikä pahemmin edes pätki yläkierroksilla.
jankemp
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Kesä 2009 19:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja jankemp »

jakedx kirjoitti:Hei, valottakaapa hieman nyt hölmöä. Eikö tosiaan comanchen TL malliin saa valmiita takahammasrattaita pienempänä, muuten kuin jostai koneistamolta? :shock:
Ainakin saksan ebaysta saa 30e hintaan noita takarattaita, 100e saa ketju+rataspaketin.
Welkku
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 21 Touko 2009 17:11
Mönkijä:: Bashan 200cc
Paikkakunta: Oulu

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Welkku »

Mistäköhän sopinee tuo tyhjäkäyntisuutin kakssatkuun, sopiiko keihinin? pääsuutin ainaki sopi mutta miten lie se tyhjäkäyntisuutin? tietoa?
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

jakedx kirjoitti:Hei, valottakaapa hieman nyt hölmöä. Eikö tosiaan comanchen TL malliin saa valmiita takahammasrattaita pienempänä, muuten kuin jostai koneistamolta? :shock:
200tl malliin saa pikku puuhastelulla "poraa tai rälläkkää käyttäen" ja 250tl malliin vissin vähän heikohkompi tilanne. Pientä viitseliäisyyttä "käytä hakua" ja vastaukset kysymyksiisi on silmiesi ulottuvilla. En viitsi enään laittaa linkkejä käytyihin keskusteluihin, koska tämänkin aiheen tiimoilta olen sen jo muutaman kerran tehnyt, ja edelleen samat kysymykset putkahtavat esiin.
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Huh, näitten sielunelämää ei sitten vaan ymmärrä.
Kyllästyin isoilla kierroksilla pätkimiseen ja vaihdoin takaisin normisuuttimen. Kokoonpano nykyään seuraava:

- vakio cdi-poksi
- 108 suutin (vakio)
- takaratas 32
- tehoputki
- moposportin powerfilsu

Lähdin testaamaan kaverin kanssa ja meinasin lentää perseelleni, kun alamäessä meni 107km/h mittarin mukaan ja menohaluja olisi vielä ollut :shock: . Luulen että jos gepsi olisi ollut päällä niin 110km/h olis näyttäny. Alamäki oli melko jyrkkä, mutta tasasellakin vielä suihki :p

En kyllä sitten tajuu miten se tollasella kokoonpanolla noin menee, kun aiemmin kulki hikiseen sen 100km/h.. ainiinjoo, mitään pätkimisiä tai huonoa käyntiä ei enään ollut, joten enään en koske tuohon vehkeeseen, kuin korkeintaan huoltomielessä :D
miigu
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 09 Elo 2009 20:43
Paikkakunta: murto

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja miigu »

Mikähän muute aiheuttaa et tasasella ku ajaa "pitkää" matkaa nii saattaa yhen äkin kone buuuata ja sit taas mennäää..

Tuleeko joku "lämpöhalvaus" vai eikö saa ainetta muka. kokeilin ajella sit vähän matkaa myös ryyppy pääl osittain, mut en havainnu sillo mitää normaaliin poikkeavaa samalla tavalla kulki.



comanche 200tl


Edit; tänää laitettu uus polttoaine suodatin. huomen testaa toimiiks.

Haittaako se mitää jos ton bensahanan ohittaa ku eihän sil mitää virkaa ole tossa ku aina on kuiteski auki ainaskin mulla. :lol:
Viimeksi muokannut miigu, 25 Elo 2009 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja yaguza »

miigu kirjoitti:Mikähän muute aiheuttaa et tasasella ku ajaa "pitkää" matkaa nii saattaa yhen äkin kone buuuata ja sit taas mennäää..

Tuleeko joku "lämpöhalvaus" vai eikö saa ainetta muka. kokeilin ajella sit vähän matkaa myös ryyppy pääl osittain, mut en havainnu sillo mitää normaaniin poikkeavaa samalla tavalla kulki.



comanche 200tl
vois olla paljon puhuttu bensatankin korvausilman saantiongelma, bensaletkut/hana/suodatin-osasto syytä parannella..hakua kehiin
jankemp
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Kesä 2009 19:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja jankemp »

Vaihdoin tänään bashaniin pienemmän takarattaan, olihan aikamoinen projekti.. Tyhmänä purin koko taka-akseliston kun en huomannut erästä "seegeriä". Suosittelen muitakin vilkaisemaan oman mönkkärin perään, oli nimittäin ainakin itselläni täysin kuivat laakerit :shock: joten vaseliinia pursutin todella reilusti.. No joka tapauksessa, kyllä voin lämpimästi muillekkin suositella pienempää takaratasta =D> . Ei huuda enään 80km/h juuri ollenkaan ja eikä tuo vääntö puolikaan kärsinyt =D> Ja piikkejä rattaassa on 31.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

jankemp kumpi versio sulla on, 200 vai 250cc? Kun noissa on tuo ketju/ratas ero.
jankemp
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Kesä 2009 19:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja jankemp »

Kimi kirjoitti:jankemp kumpi versio sulla on, 200 vai 250cc? Kun noissa on tuo ketju/ratas ero.
250cc tämän vuoden malli.
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

jankemp kirjoitti:Vaihdoin tänään bashaniin pienemmän takarattaan, olihan aikamoinen projekti.. Tyhmänä purin koko taka-akseliston kun en huomannut erästä "seegeriä". Suosittelen muitakin vilkaisemaan oman mönkkärin perään, oli nimittäin ainakin itselläni täysin kuivat laakerit :shock: joten vaseliinia pursutin todella reilusti.. No joka tapauksessa, kyllä voin lämpimästi muillekkin suositella pienempää takaratasta =D> . Ei huuda enään 80km/h juuri ollenkaan ja eikä tuo vääntö puolikaan kärsinyt =D> Ja piikkejä rattaassa on 31.

Mistäs hommasit tuon rattaan ja mihin hintaan? Onko sulla muuten vakio peli paitsi tuo takaratas?
tyriz
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 20 Huhti 2009 14:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tyriz »

Mistäs hommasit tuon rattaan ja mihin hintaan? Onko sulla muuten vakio peli paitsi tuo takaratas?
Ei siihen muut viritykset oikeen ole kannattavia paitsi sitä mukaan kun moottori haluu lisää kakkua niin isompaa suutinta. Huomattu kyllä, ei viriputket ei cdi boxit, toiset ilmanputsarit jne auttaneet yhtään mitään. Vakiopeli pienemmällä takarattaalla menee sen 100km/h+ ja vääntää samanlailla kun tehoputkellinen viricdi:llä :D :shock:
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

tyriz kirjoitti:
Mistäs hommasit tuon rattaan ja mihin hintaan? Onko sulla muuten vakio peli paitsi tuo takaratas?
Ei siihen muut viritykset oikeen ole kannattavia paitsi sitä mukaan kun moottori haluu lisää kakkua niin isompaa suutinta. Huomattu kyllä, ei viriputket ei cdi boxit, toiset ilmanputsarit jne auttaneet yhtään mitään. Vakiopeli pienemmällä takarattaalla menee sen 100km/h+ ja vääntää samanlailla kun tehoputkellinen viricdi:llä :D :shock:
Joo, jos joku kehtää väittää että pelkällä powerfilsun vaihdolla tuli "tykki" peli niin ei voi ku nauraa niille. Tommonen menee sen 110km/h, niin on jo siinäkin vauhdissa hengenvaarallinen vekotin.

Tänään tuli ajeltua ja virtalukko pelasi normaalisti, paitsi että kun se "maadotusnasta" on irti, niin mönkkäristä voi irroittaa avaimen ilman että se sammuu :D. Onneksi on tappokatkasin sammutuksia varten :wink:
jankemp
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Kesä 2009 19:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja jankemp »

kerppo kirjoitti:
jankemp kirjoitti:Vaihdoin tänään bashaniin pienemmän takarattaan, olihan aikamoinen projekti.. Tyhmänä purin koko taka-akseliston kun en huomannut erästä "seegeriä". Suosittelen muitakin vilkaisemaan oman mönkkärin perään, oli nimittäin ainakin itselläni täysin kuivat laakerit :shock: joten vaseliinia pursutin todella reilusti.. No joka tapauksessa, kyllä voin lämpimästi muillekkin suositella pienempää takaratasta =D> . Ei huuda enään 80km/h juuri ollenkaan ja eikä tuo vääntö puolikaan kärsinyt =D> Ja piikkejä rattaassa on 31.

Mistäs hommasit tuon rattaan ja mihin hintaan? Onko sulla muuten vakio peli paitsi tuo takaratas?
Nettihuutokaupasta sain 55euroon. Ja vakio peli tuo muuten on paitsi tuo takaratas ja sekin vain sen takia jottei tarvi "vinguttaa" konetta.. Isompaa kaasaria olen ajatellu hommata, ei oikein tuo 23mm riitä 250cc koneeseen.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

jankemp kirjoitti:
Nettihuutokaupasta sain 55euroon. Ja vakio peli tuo muuten on paitsi tuo takaratas ja sekin vain sen takia jottei tarvi "vinguttaa" konetta.. Isompaa kaasaria olen ajatellu hommata, ei oikein tuo 23mm riitä 250cc koneeseen.
Ei se kaasari tee autuaaksi, tuohon alkuperäiseenkin löytyy suuttimia riittävästi. Jos nyt haluat tuon vekottimesi liikkumaan yli ihmisen sietokyvyn, niin joudut paljon karkeampia toimenpiteitä suorittamaan. Ensimmäiseksi voisit hioa valupurskeet kannen imu ja pakokanavista, ehkä hifistellä ja portata kannen "sovittaa imu ja pakosarja kannen aukkoihin"
ja nokka-akseli hiotuttaa suopeammaksi, keksiä miten sytytys ennakon saisi säädettyä edes kohtuulliseksi ja kaiken edellisen lisäksi, keksiä mihin se lisääntynyt bensansaanti saadaan kulumaan? :mrgreen:
Vastaa Viestiin