Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?
Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?
tässä vielä kärjistettynä, hiton siistin kuvan kera: http://www.retale.net/kuvat/caster1/caster1.html K18!!!!
Viimeksi muokannut retale76, 06 Loka 2009 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?
Tuo kuva selittää kaiken
Aivan kaiken! 


Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?
-Sama vika itsellä eli kuinka se taivutus nyt oikeen menee? kun ei toinen linkki toimi ja en oikein ymmärtänyt tuota taivutusta.ss-vg kirjoitti:Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta tarkempaa juttua tai peräti kuvaa. Yritin äsken etsiä mutta enpä löytäny. Ei oikein kyllä pysty turvallisesti ajamaan täyttä vauhtia tolla vakio etupäällä. Ei ainakaan pidä ruveta kahtelemaan taaksepäin kun joku vainoharhainen. Meinasin ottaa tossa yks päivä hyvät ilma kyydit, mutta ei tuo onneksi ihan heti kaadu, ainakin jos vähän luistaa alusta alla.

Ja kiitos auttaville!!

-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?
Tökkäät vaan rautakangen sellaseen rakoon josta saat kangettua ylätukivartta taakseppäin, yläpallon lähistöltä...vaikeaa?
Ehostuksen jälkeen katsot vaan, ettei mikään sauma lähtenyt repeämään esimerkiksi tukivarren kiinnityksistä.
Ehostuksen jälkeen katsot vaan, ettei mikään sauma lähtenyt repeämään esimerkiksi tukivarren kiinnityksistä.
-
- 2WD
- Viestit: 27
- Liittynyt: 12 Maalis 2009 13:41
Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?
Itse tein sellaset ylätukivarret et välissä on noin 1mmJeremy kirjoitti:Taivuta ylä-tukivarsia taaksepäin... Niin että iskarin ja tukivarren väliin jää n. 10mm rakoa!

julmat casterit: http://a4.vox.com/6a011015fcadda860b01101644e724860c-pi
- Kinroader
- 2WD
- Viestit: 47
- Liittynyt: 07 Syys 2008 19:49
- Mönkijä:: Dinli DL-904
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?
Moro,
Jos casterit vääntää rautakangella kohilleen, niin pitääkö ensin irroittaa jotain osia? Ja miten yleensäkään sillä konstilla saa yläpallon taaemmaksi alapalloa, koska kumpikin palloniven on samassa "valetussa mötikässä" kiinni? Riittääkö siis pelkkä ylätukivarren säätö kangella? Miten yläpallon muka saa taaksemmaksi kuin alapallon?
Jos casterit vääntää rautakangella kohilleen, niin pitääkö ensin irroittaa jotain osia? Ja miten yleensäkään sillä konstilla saa yläpallon taaemmaksi alapalloa, koska kumpikin palloniven on samassa "valetussa mötikässä" kiinni? Riittääkö siis pelkkä ylätukivarren säätö kangella? Miten yläpallon muka saa taaksemmaksi kuin alapallon?
Dinli DL-904
-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?
Taisit innostua vähän liikaaLittleDemon kirjoitti:Itse tein sellaset ylätukivarret et välissä on noin 1mmJeremy kirjoitti:Taivuta ylä-tukivarsia taaksepäin... Niin että iskarin ja tukivarren väliin jää n. 10mm rakoa!
julmat casterit: http://a4.vox.com/6a011015fcadda860b01101644e724860c-pi

-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?
Onko comanche edes kyseessä nyt? Ylä ja alapallo ei ole tietääkseni samassa "mötikässä" kiinni, vaan välissä on tukivarren puslat ja mönkijän runko.Kinroader kirjoitti:Moro,
Jos casterit vääntää rautakangella kohilleen, niin pitääkö ensin irroittaa jotain osia? Ja miten yleensäkään sillä konstilla saa yläpallon taaemmaksi alapalloa, koska kumpikin palloniven on samassa "valetussa mötikässä" kiinni? Riittääkö siis pelkkä ylätukivarren säätö kangella? Miten yläpallon muka saa taaksemmaksi kuin alapallon?
Jos on comanche, niin käytät vähän järkeä vaan, että mihin suuntaan sitä kankea pitää puskea, että casteri muuttuu.
Pitäisi tuon projektin onnistua ihan ilman tarkkoja ohjeitakin.
- Kinroader
- 2WD
- Viestit: 47
- Liittynyt: 07 Syys 2008 19:49
- Mönkijä:: Dinli DL-904
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?
Onko comanche edes kyseessä nyt? Ylä ja alapallo ei ole tietääkseni samassa "mötikässä" kiinni, vaan välissä on tukivarren puslat ja mönkijän runko.
Siis mitkä puslat ja runko on muka ylä ja alapallonivelen välissä? Ylä ja alapallonivel on kiinni samassa raudassa eturenkaan vieressä 10 sentin päässä toisistaan. Mikä ihmeen runko siinä välissä on?
Vehje on Kinroad XT250-C
Siis mitkä puslat ja runko on muka ylä ja alapallonivelen välissä? Ylä ja alapallonivel on kiinni samassa raudassa eturenkaan vieressä 10 sentin päässä toisistaan. Mikä ihmeen runko siinä välissä on?
Vehje on Kinroad XT250-C
Dinli DL-904
-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?
Jahas, empä hoksannut, että olka-akselia meinasit. Eli mitään ei tarvitse irroittaa. Se olka-akseli muuttaa vain vähän asentoa.Kinroader kirjoitti:Onko comanche edes kyseessä nyt? Ylä ja alapallo ei ole tietääkseni samassa "mötikässä" kiinni, vaan välissä on tukivarren puslat ja mönkijän runko.
Siis mitkä puslat ja runko on muka ylä ja alapallonivelen välissä? Ylä ja alapallonivel on kiinni samassa raudassa eturenkaan vieressä 10 sentin päässä toisistaan. Mikä ihmeen runko siinä välissä on?
Vehje on Kinroad XT250-C