Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?

Viesti Kirjoittaja retale76 »

tässä vielä kärjistettynä, hiton siistin kuvan kera: http://www.retale.net/kuvat/caster1/caster1.html K18!!!!
Viimeksi muokannut retale76, 06 Loka 2009 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Jeremy
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 20 Huhti 2008 15:58
Paikkakunta: P-Karjala Comanche cross 200TL

Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?

Viesti Kirjoittaja Jeremy »

Tuo kuva selittää kaiken :lol: Aivan kaiken! :D
_el0_
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Heinä 2009 21:28

Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?

Viesti Kirjoittaja _el0_ »

ss-vg kirjoitti:Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta tarkempaa juttua tai peräti kuvaa. Yritin äsken etsiä mutta enpä löytäny. Ei oikein kyllä pysty turvallisesti ajamaan täyttä vauhtia tolla vakio etupäällä. Ei ainakaan pidä ruveta kahtelemaan taaksepäin kun joku vainoharhainen. Meinasin ottaa tossa yks päivä hyvät ilma kyydit, mutta ei tuo onneksi ihan heti kaadu, ainakin jos vähän luistaa alusta alla.
-Sama vika itsellä eli kuinka se taivutus nyt oikeen menee? kun ei toinen linkki toimi ja en oikein ymmärtänyt tuota taivutusta. :P

Ja kiitos auttaville!! :)
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

Tökkäät vaan rautakangen sellaseen rakoon josta saat kangettua ylätukivartta taakseppäin, yläpallon lähistöltä...vaikeaa?
Ehostuksen jälkeen katsot vaan, ettei mikään sauma lähtenyt repeämään esimerkiksi tukivarren kiinnityksistä.
LittleDemon
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 12 Maalis 2009 13:41

Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?

Viesti Kirjoittaja LittleDemon »

Jeremy kirjoitti:Taivuta ylä-tukivarsia taaksepäin... Niin että iskarin ja tukivarren väliin jää n. 10mm rakoa!
Itse tein sellaset ylätukivarret et välissä on noin 1mm :mrgreen:

julmat casterit: http://a4.vox.com/6a011015fcadda860b01101644e724860c-pi
Avatar
Kinroader
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Syys 2008 19:49
Mönkijä:: Dinli DL-904
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?

Viesti Kirjoittaja Kinroader »

Moro,
Jos casterit vääntää rautakangella kohilleen, niin pitääkö ensin irroittaa jotain osia? Ja miten yleensäkään sillä konstilla saa yläpallon taaemmaksi alapalloa, koska kumpikin palloniven on samassa "valetussa mötikässä" kiinni? Riittääkö siis pelkkä ylätukivarren säätö kangella? Miten yläpallon muka saa taaksemmaksi kuin alapallon?
Dinli DL-904
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

LittleDemon kirjoitti:
Jeremy kirjoitti:Taivuta ylä-tukivarsia taaksepäin... Niin että iskarin ja tukivarren väliin jää n. 10mm rakoa!
Itse tein sellaset ylätukivarret et välissä on noin 1mm :mrgreen:

julmat casterit: http://a4.vox.com/6a011015fcadda860b01101644e724860c-pi
Taisit innostua vähän liikaa :) ? Ajettavuus?
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

Kinroader kirjoitti:Moro,
Jos casterit vääntää rautakangella kohilleen, niin pitääkö ensin irroittaa jotain osia? Ja miten yleensäkään sillä konstilla saa yläpallon taaemmaksi alapalloa, koska kumpikin palloniven on samassa "valetussa mötikässä" kiinni? Riittääkö siis pelkkä ylätukivarren säätö kangella? Miten yläpallon muka saa taaksemmaksi kuin alapallon?
Onko comanche edes kyseessä nyt? Ylä ja alapallo ei ole tietääkseni samassa "mötikässä" kiinni, vaan välissä on tukivarren puslat ja mönkijän runko.

Jos on comanche, niin käytät vähän järkeä vaan, että mihin suuntaan sitä kankea pitää puskea, että casteri muuttuu.
Pitäisi tuon projektin onnistua ihan ilman tarkkoja ohjeitakin.
Avatar
Kinroader
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Syys 2008 19:49
Mönkijä:: Dinli DL-904
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?

Viesti Kirjoittaja Kinroader »

Onko comanche edes kyseessä nyt? Ylä ja alapallo ei ole tietääkseni samassa "mötikässä" kiinni, vaan välissä on tukivarren puslat ja mönkijän runko.

Siis mitkä puslat ja runko on muka ylä ja alapallonivelen välissä? Ylä ja alapallonivel on kiinni samassa raudassa eturenkaan vieressä 10 sentin päässä toisistaan. Mikä ihmeen runko siinä välissä on?
Vehje on Kinroad XT250-C
Dinli DL-904
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: Olikohan missä siitä comun etupään parantelusta?

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

Kinroader kirjoitti:Onko comanche edes kyseessä nyt? Ylä ja alapallo ei ole tietääkseni samassa "mötikässä" kiinni, vaan välissä on tukivarren puslat ja mönkijän runko.

Siis mitkä puslat ja runko on muka ylä ja alapallonivelen välissä? Ylä ja alapallonivel on kiinni samassa raudassa eturenkaan vieressä 10 sentin päässä toisistaan. Mikä ihmeen runko siinä välissä on?
Vehje on Kinroad XT250-C
Jahas, empä hoksannut, että olka-akselia meinasit. Eli mitään ei tarvitse irroittaa. Se olka-akseli muuttaa vain vähän asentoa.
Vastaa Viestiin