Comanche 200 kaasuttimen sisäkalut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Puuhapete74
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Loka 2009 08:20

Comanche 200 kaasuttimen sisäkalut

Viesti Kirjoittaja Puuhapete74 »

Eli näin alkuun... ostin itselleni ongelmia eli coman 200 ja kilsoja 130km! Tosin tiesin tyyppivioista ennen ostoa lukemalla tätä palstaa eli en niitä pelännyt tai säikkynyt. No niitähän piisasi. Käyntiin miten sattui, tyhjäkäynti mitä sattui, eturengas liepotti, takajarrusatula irti + muita muttereita. Sain ajettua ehkä 3 kilsaa jonka aikana se hyytyi 3 kertaa.

Aloin poistamaan niitä tyyppivikoja ja tekemään perushuoltoa => ruuvien/mutterien kiristelyt, uusiks bensaletkut+suodatin, kaasuttimen puhdistus. Tämä viimeisin osoittautui skandaaliksi kun ei ollut homma ns. hanskassa. Paineilmalla puhdistelin kaikki suuttimet ja kolot. Lopuksi vielä paineella luistimen kolosta pääsuutinreikään painettä ja VIUH! :shock: Sieltä lenti jotain, mutta mitä? Etsin 15 minuuttia lautalattian raoista jotain ja helpoksi teki se kun en tiennyt, että mitä etsiä kun en paljoa ehtinyt nähdä tai muistanut mitä siitä mahdollisesti lensi =D> Löysin kuin löysin yhden kirkkaan sentin pituisen putkimaisen osan joka pikakokeilulla sopi luistimen puolelta siihen pääsuuttimen reikään. Testin ja toimi, mutta ei häävisti joten nostamaan neulaa kun ei saanut mielestäni tarpeeksi bensaa. Muutoksen jälkeen ei toiminut sitten mitenkään ja taas auki. Huomasin sen pikkuisen löytöosan tarttuneen neulaan ja LIPSAHDUS se saatanan osa putosi imukaulasta sisään koneeseen!!! =D> Itseasiassa se on vieläkin siellä koneen sisällä vaikka yritin imurilla imeä sitä tyhjään imurinpussiin, mutta siellä se jossain luuraa. Tässä vaiheessa löin hanskat kehään ja lopetin "huoltohommat" :mrgreen:

Täytyä sanoa, että alkoi jo hieman vit..maan tää kädettömyys ja kun tajusin heti sen osan putoamisen jälkeen, että eihän se osa siihen kohti olisi varmaankaan tarkoitettu vaan sinne pääsuuttimen koloon? ELI, Voisiko joku ottaa kuvan kaasarista ylhäältä päin (luistin+neula pois nostettuna) , että näkisin mitä sieltä luistimen holesta pääsuutinreikään katsottuna näkyy. Näkyykö tämä saatanan "pieni osa" joka aiheuttaa minulle suunnattomasti hommai vai mikä sieltä puuttuu? Tai toki käy jonkun proon selvennys mikä sinne kuuluu tai lähettää linkin/kuvan kaasrin räjäytyskuvasta. Niin ja vielä vinkkiä missä se osa voi olla tällä hetkellä ja millä muulla tavalla sen voisi saada ulos kuin purkamalla konetta? Tulpan reijästä imaisu on vielä testaamatta...

Apuja kaipailisi kädetön!
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200 kaasuttimen sisäkalut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Ei nyt kovinkaan pro vastaus, mutta se sinkoillut osa on neulaventtiili. Neulaventtiiliin pääsee käsiksi irroittamalla uimurikammion kohon sokan. Kohon kiinnikeosassa on pieni lirpake joka työntää neulaventtiiliä itse suutinrunkoa vasten ja tavallisesti neulaventtiilin alla on pieni jousi, joka varmistaa ettei neulaventtiili jää kiinniasentoon, vahtoehtoisesti se jousi voi myös olla itse neulaventtiilissä jolloin se ei pääse irtoamaan.

Jos se neulaventtiili on imuaukosta tipahtanut koneeseen, niin taitaa mennä purkuhommiksi ja missään nimessä ei kannatta konetta pyöräyttää. Voit tietysti kokeilla varsimagneetilla sen kalastusta, mutta epäilen ettei onnistu.
gini
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Tammi 2009 12:30
Mönkijä:: SMC 270 -08
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Comanche 200 kaasuttimen sisäkalut

Viesti Kirjoittaja gini »

Ei taida olla neulaventtiili jos se kerran oli putkimainen osa. Veikkaisin että se on neulaputki, olisikohan se ihan puristussovituksella siellä ja ei mennyt oikein päin tai perille asti kun laitoit sen takaisin.

Tosiaan tällaisella magneetilla sitä voisi lähteä kalastamaan imuaukosta. Jos ei onnistu niin voisi vielä koittaa myös paineilmalla tohottaa imuaukkoon josko se heittäisi tuon osan pois.

http://www.vannetukku.fi/magneettinosti ... -6924.html
Puuhapete74
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Loka 2009 08:20

Re: Comanche 200 kaasuttimen sisäkalut

Viesti Kirjoittaja Puuhapete74 »

Ei se ole ainakaan neulaventtiili, koska en sitä kohoa edes irroittanut. Enkä usko tässä tapauksessa magneettityökaluun, koska epäilen sen olevan jotain metalliseosta = ei tartu magneettiin niin ja se ei mahtuisi sinne kun näyttää räijästä näkyvän imuventtiili :roll: Kiitos kuitenkin vastauksista ja lisää saa tarjota!

Taisin PIENEN etsinnän jälkeen löytää kuvan http://shindypro.com/catalog/images_l/03-001.jpg saman näköisestä osasta eli onko teillä comanchessa tollainen aivan oikeassa reunassa oleva pieni, toisesta päästä hiukan kapeampi "putkelo"? Tässä se on messingin värinen, mutta comassa ehkä alumiinin värinen? Se näyttäisi olevan samanlainen kuin osa joka aiheuttaa päänvaivaa. Koetin tulpanreijästä puhaltaa paineilmalla ja imukaulasta imeä imurilla samaan aikaan, mutta tuloksetta. Menee purkuhommiksi ilmeisesti.

Niin...löytyykö comun kaasarista toi osa?


Ja löytyi toinenkin kuva jossa saman tyyppinen oikeassa reunassa ylimmäinen messinkinen "putkelo" http://www.sudco.com/images/025-001.gif
^badi
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 18 Elo 2008 23:02
Paikkakunta: kajaani

Re: Comanche 200 kaasuttimen sisäkalut

Viesti Kirjoittaja ^badi »

juu tuo on suutinputkenpää. ei käy kuin toisinpäin sinne koska siinä on neulaan käypänen viiste sisällä. se tulee yleensä niinpäin sinne että se putki nousee sieltä reiästä esiin.
comanche big bore "Kamikaze" kuva
Can Am outlander 400
Yamaha Raptor 700 vm.10
Puuhapete74
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Loka 2009 08:20

Re: Comanche 200 kaasuttimen sisäkalut

Viesti Kirjoittaja Puuhapete74 »

^badi kirjoitti:juu tuo on suutinputkenpää. ei käy kuin toisinpäin sinne koska siinä on neulaan käypänen viiste sisällä. se tulee yleensä niinpäin sinne että se putki nousee sieltä reiästä esiin.
Kiitän ja kumarran tiedosta! Kävipä niin, että avattiin konetta turhaan, koska se ei ollutkaan männän eikä venttiilin päällä! Täytyy kyllä ihmetellä minne se nyt vuorostaan meni piiloon. Nyt se sitten ostattaa sen suutinputkenpään tai koko kaasarin. Jos joku tietää varmaksi sanoa mistä noita kaasuttimen osia saa niin voisin ostaa alkuun sen osan ennenn kuin koko kaasarin. Toki jos jollakin on käypänen kaasutin ylimääräisenä niin voisin ostaa.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: Comanche 200 kaasuttimen sisäkalut

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Materia ei katoa. Jos sen kurkusta sylinteriin tiputit, se on siellä, ellet onnistunut puhaltamaan sitä paineilmalla pakoputkeen tai imukanavaa pitkin pois. Melko mielenkiintoinen tarina muuten. Noin niin kuin kaiken kaikkiaan. :lol:
Vastaa Viestiin