comanche 4x4
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
- Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
Re: comanche 4x4
se koppa rikkoontuu luultavasti jollain lailla josaki vaiheessa jos ne pultit on kiinni, vesitiivistä tosta ei saa vaikka miten liimailis jaa tiivistäs.. itellä remmi tahtoo kitistä vähä joka kierros alueella ainaki välillä, vaikkei oo paljo ajettukaan muutama hullu tunti, akseleiden välinen etäisyys varissa oli jotai 5mm alle ohjearvon ja kun laitto liki tuota 252mm niin tuo kitinä alkoi jos oikeen muistasin, voiko johtua siitä jos vaihteisto ei oo linjassa koneeseen eli remmikään ei pyöri aivan suoraa linjaa.. savutki on kerran tullu kun vähä vaikeasa paikasa tuli kömmittyä kytkin ok, mutta oisko tosa remmisä vika? remmi vispaa hieman ylös alas liikettä josai puolella kaasulla, rauhottuu vasta kun on vähä tiukemmalla, mahtaako remmi olla oikea tehtaan jäljiltä... sekavaa tekstiä mutta neuvokaahan joku jos selkoa saa..
Re: comanche 4x4
löysät on koneentuki kumit alkujaan mullakin.
voip olla parempi ehkä jättää pultit asentamatta tuohon takavarisuojaan, kun ainakin itsellä kone jollakin tietyllä kierrosalueella siirtyy lähemmäksi vaihdelaatikkoa.jos sikafleksillä vaikka pultinreiät tiivistäis niin ei pienet roiskevedet tuu sukkana sisään.
akselien etäisyyksiä en oo tarkistanut kun mitään ohjeitakaan en oo löytäny, pikkuse vipottaa remmi muttei vikise juurikaan. (kaksi tankillista ajettu)
voip olla parempi ehkä jättää pultit asentamatta tuohon takavarisuojaan, kun ainakin itsellä kone jollakin tietyllä kierrosalueella siirtyy lähemmäksi vaihdelaatikkoa.jos sikafleksillä vaikka pultinreiät tiivistäis niin ei pienet roiskevedet tuu sukkana sisään.
akselien etäisyyksiä en oo tarkistanut kun mitään ohjeitakaan en oo löytäny, pikkuse vipottaa remmi muttei vikise juurikaan. (kaksi tankillista ajettu)
Viimeksi muokannut Harre, 16 Loka 2009 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
- Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
Re: comanche 4x4
mikä on keveimmät rullat mitä ootte laittanu tonne comsuun? moposportilla näky olevan 9gr mut miten noiden kans? ite tilasin 11gr rullat..
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
- Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
Re: comanche 4x4
Harre kirjoitti:löysät on koneentuki kumit alkujaan mullakin.
voip olla parempi ehkä jättää pultit asentamatta tuohon takavarisuojaan, kun ainakin itsellä kone jollakin tietyllä kierrosalueella siirtyy lähemmäksi vaihdelaatikkoa.jos sikafleksillä vaikka pultinreiät tiivistäis niin ei pienet roiskevedet tuu sukkana sisään.
akselien etäisyyksiä en oo tarkistanut kun mitään ohjeitakaan en oo löytäny, pikkuse vipottaa remmi muttei vikise juurikaan. (kaksi tankillista ajettu)
ps. saattaa kohta olla 10gr rullat kaupan...
käyttiksesä on ohjeet ja mitat.. olikohan 252mm.. vihkosesta löytyy ohjeet jne, epäselvät oli ainaki kuvat suomenkielisesä, kopiointi ei aivan oo onnistunu..
Re: comanche 4x4
Ehtikääpäs tuolta... Kumpa nykyseenkin mönkijääni löytyis tällänen
http://www.linhai.com.ro/pdf/Linhai%20- ... Manual.pdf

http://www.linhai.com.ro/pdf/Linhai%20- ... Manual.pdf
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Re: comanche 4x4
Meni alkuperäinen 2000lb vinssi paskaks kun vähän tiukemmasta paikasta vedin mönkijää. (vinssirulla pyörii tyhjää)
ostettiin keskisestä nyt isoin 3000lb horse powerin (79e) vinssi kokeiluun. saman näköinen tää uuskin vinssi on kuin tuo vanhakin, mutta pikkusen järeemmin tehty ja paksumpi vaijeri. tarttee tosin kiinnitystä jonkinverran muokata jotta saa paikalleen.
http://www.youtube.com/watch?v=RKN3oV9lwIw tässä filmiä kun vielä alkuperäinen vinssi oli kunnossa...
ostettiin keskisestä nyt isoin 3000lb horse powerin (79e) vinssi kokeiluun. saman näköinen tää uuskin vinssi on kuin tuo vanhakin, mutta pikkusen järeemmin tehty ja paksumpi vaijeri. tarttee tosin kiinnitystä jonkinverran muokata jotta saa paikalleen.
http://www.youtube.com/watch?v=RKN3oV9lwIw tässä filmiä kun vielä alkuperäinen vinssi oli kunnossa...
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
- Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
Re: comanche 4x4
itellä kestäny vinssi vielä toistaseks, n.5 kertaa testattu pahassa paikassa täydellä polttopuu kuormalla ja hyvin nousi vinssin avulla. hyvin menee comsu kuorman kans, siinä missä tarvi vinssiä tarvihti myös 650cc catti+vahvajussi comsussa yhtä iso kuorma kun catissa.. miinusta tuosta laiskasta pakista ei puhettakaan että jaksaisi edes tyhjää pyörähtää kiinni ollessa, miten vaikuttaa noi keveemmät rullat tohon pakin toimintaan jaksaako miten paljon paremmin? rullat on mut ei paikalla.
Re: comanche 4x4
Moi!
Onko kukaan vielä joutunut katsastamaan omaa comchee? Onko menneet läpi ja ovatko kuinka tarkkoja. Luin jo tuon mönkijän katsastaminen jutun, mutta ei tullut vastaan että yhtään comanchee olisi katsastettu!
Onko kukaan vielä joutunut katsastamaan omaa comchee? Onko menneet läpi ja ovatko kuinka tarkkoja. Luin jo tuon mönkijän katsastaminen jutun, mutta ei tullut vastaan että yhtään comanchee olisi katsastettu!
Re: comanche 4x4
Nyt on 8 grammaset rullat maastobullissa paikallaan ja vaikuttaisivat ihan hyvän painosilta maastoajoon.
kulkee kävelyvauhtia (6kmh) luistattamatta kytkintä hitaalla puolella ja tarvittaessa pääsee yli viittäkymppiä. 50kmh - 6800rpm
kävin tuoreella lumella luistattelemassa niin ei lyö 2wd.llä nelivetoo päälle automaattisesti kun on polariksen öljyt edessä.
kulkee kävelyvauhtia (6kmh) luistattamatta kytkintä hitaalla puolella ja tarvittaessa pääsee yli viittäkymppiä. 50kmh - 6800rpm
kävin tuoreella lumella luistattelemassa niin ei lyö 2wd.llä nelivetoo päälle automaattisesti kun on polariksen öljyt edessä.
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
- Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
Re: comanche 4x4
itelläki neliveto toimii kuten pitää.. hyvin toimi alkuperäsillä litkuilla jotka heti vaihdoin moottoriöljyyn ja hetkenpäästä vaihdoin polariksen öljyt, täytyy vielä talvioloissa testata tota moottoriöljyä toimiiko, nyt kuiteski saa suditella takavedolla miten tykkää, neliveto on ja pysyy kun sen kytkee vähän rusahtaa jos kytket nelivedon ja otat VAHINGOSSA äkkilähdön, pari kertaa käyny näin, yleensä hilliten liikkeelle kun nelivedon kytkee että se kerkee kytkeytyä itellä ainaki pieni viive, ratas aavistuksen pyörähtää niin kytkeytyminen on tapahtunu. comsu jopa jakso vakiona sutata märällä asfaltilla eteen ja taate jarrua vasten... 

-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
- Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
Re: comanche 4x4
onko kellään laittaa kuvaa mitenkä ootte tehneet puskulevyn kiinnityksen pohjaan tai miten se apurunko on sinne laitettu ja sovitettu?? olis tarkotus tehdä levy ens viikolla tai muokata vanhaa mutta ei vielä päätöstä että kuinka teen kiinnityksen pohjaan ja minkälaisen rungon tai sit asennuslevy sinne.. kumminki pikakiinnitteinen tulosa. jos hyväksi havaittuja tekeleitä löytyy nii laittakaahan osviittaa.
Re: comanche 4x4
eikö sellanen halpis puskulevy käy joka tulee takapäästään koukkuun ja etupää tuetaan ilmeisesti ketjuilla molemmilta puolilta vetolenkkeihin. kyllähän tää vetokoukkukiinnitteinen aura runkoa rasittaa varmaankin enemmän kuin apurungolla runkoon kiinnitetty, mut tuskin lumen lykkäämisessä mitään ongelmia tulee rungon kestävyyden suhteen. apurunko ois helppo kiinnittää alkup. pohjamuovin tilalle, mut ne 6 milliset kiinnityspultit ei välttämättä tykkää uudesta sivuttaisrasituksesta kovinkaan pitkään.
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
- Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
Re: comanche 4x4
päädyin siihen että teen apurungon, sellasen joka lähtee myös suht helpolla pois. mutta siihen tulee korvakot sillai että ne ei sojota alaspäin, ja maavara vähenee vain sen mitä tuo apurunko jne. vaatii 30-50mm ihtellä ei tuo maavaran väheneminen haittaa ku perä on jokatapauksessa se matalin kohta, ja joskus tarve olla lyvy ja kärry mukana joten ei onnistu tuo vetokuulan hyödyntäminen.. vanhasta kömpijästä jäi ite tehty lumilevy ja aisa joten hyödynnän ne, tarvii vain leventää parikymmentä senttiä, ja tuolla vanhan auran aisalla se kiinnitys apurunkoon tapahtuis mönkkärin keskikohdan ja etutukivarren välimaastoon.. parempi kun ois keskemmällä mut saa ny nähdä, aikasempi mönky oli takatuuppari ja ilman ketjuja sillä työnsi vaikka kuin, siinä kiinnitys tuli keskelle kömpijää moottorin alle, hyvin pelas ja kiinnitys kohta oli just oikea, tässä oli hitsattu 2mm pohjapanssari joka jäykisti koko runkoa ja korvat sit alaspäin ja ne korvakot oli sit aina solmusa vaikka oli kunnon kulmarautaa.. ikävästi kolisi kantoihin jne.
Re: comanche 4x4
Tais löytyä vika mittarin temppuiluun. johtosarjaa tutkiessani löysin startin releeltä 20a päävirtasulakkeen, vaihdoin sen kokeilumielessä länsimaiseen ja mittari ei temppuile enää.
varirullien eroja jos teitä kiinnostanee

varirullien eroja jos teitä kiinnostanee

Re: comanche 4x4
Onko kukaan tutkinut comanchen vilkkujen toimintaa? Sellainen ongelma joka ilmenee satunnaisesti, kun vilkuttaa vasemmalle tai oikealle. Vilkku välähtää muutaman kerran ja sen jälkeen piippaava merkkiääni jää huutamaan kokoajan ja vilkkuvalot ovat kokonaan pimeinä. Jos vilkuttaa tämän jälkeen heti uudestaan, niin merkkiääni vaan huutaa ja mitään ei tapahdu. Pidemmän odottelun jälkeen vilkut taas pelaavat jonkin aikaa hyvin.
Onkohan tuolla jossain vilkkurele vai onko se toteutettu jotenkin elektronisesti?
Johtoliitokset on tarkistettu eikä vaikutusta.
Onkohan tuolla jossain vilkkurele vai onko se toteutettu jotenkin elektronisesti?
Johtoliitokset on tarkistettu eikä vaikutusta.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Ski-Doo Elan 250