comanche bull jäykkäperse kestääkö "VETOPÄÄ"

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
joniv
4WD
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel

comanche bull jäykkäperse kestääkö "VETOPÄÄ"

Viesti Kirjoittaja joniv »

elikkä semmosta tiedustelisin että minkälaisia aisa painoja ootta laittanu bull ykköselle kun se vetokuulan kannakointi on vähä niin ja näin.. ite oon vetäny repien samanmoista kuormaa mitä veti tuplasti isompi catti vahvajussin kera mutta catissa ja oikeissa vehkeissä toi koukku systeemi on toteutettu sentäs oikeenlaisesti.. eli löytyykö kokemuksia? jos ei niin kerron sit ite että miten käy taka-akselin ku linttaa ton vahvajussin perähän... aisapainoa en tyhjänäkään kehtaa arvioida.. 50 -150 teliä muuttamalla se kyllä kevenee mutta taas kuorman teosa helpompi kompensoida..
VilleM
4WD
Viesti:

Re: comanche bull jäykkäperse kestääkö "VETOPÄÄ"

Viesti Kirjoittaja VilleM »

Ainakin vielä kestänyt.
Aggregaatti kärryä siirrelty painaa noin 800kg ja akseli hieman painopisteen takapuolella, eli aisalle ei tule koko painoa.
venetraileriakin olen siirrellyt, jossa puinen soutuvene.
En uskalla arvioida näiden aisapainoa.

Aggregaattia siirrettäessä kytkin joutui koville ja muuttui siniseksi. Vinkui aina liikkeellelähdettäessä. Vaihdoin uuden kytkimen ja samalla variaattoriin kevyemmät rullat ja uuden remmin
.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
joniv
4WD
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel

Re: comanche bull jäykkäperse kestääkö "VETOPÄÄ"

Viesti Kirjoittaja joniv »

iteki oon vetäny teli-asuntovaunua täsä pihapiirissä kun on tarvinu siirrellä. painoa joku 1300 kg mutta tuossakaan ei aisalla oo minkäänlaista painoa niin se ei juurikaan rasita.. comsu ei vakirullilla pakin kans oikeen ilosesti liiku vaunu perässä, savut on tullu remmistä parikertaa ja kytkimen pintoja oon "karhentanu" kun oli ehkä aavistuksen lasittunut ja kitinätki loppu lyhyeen. omatekele mettäkärryllä oon kiskonu niin isoa kuormaa mitä esim. vahvajussiin menee ja teli melko takana jotta takarenkailla olisi pitoa, mutta tuo kuormaaja painaa niin pirusti että epäilyttää tuo kiinalaisten taka-akseli patentti..
Vastaa Viestiin