Comanchen tukivarsien puslat!

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
kiki84
6WD
Mönkijä:: 350 pikkulohko

Re: Comanchen tukivarsien puslat!

Viesti Kirjoittaja kiki84 »

Tartteekos kukaan comsuun ETUPÄÄHÄN nylon puslia?

kaveri ois tekees mulle ni siin samal tulis usempi satsi?

40€ pulittas mulle tuo 8 kpl puslia!!!
Kimi
Tracks

Viesti Kirjoittaja Kimi »

kiki84 kirjoitti:Tartteekos kukaan comsuun ETUPÄÄHÄN nylon puslia?

Hinta kohdillaan, Etrasta "Etola" tarveaineet "pomitankoa" noin 1€e ja työt päälle, niin kyllä noilla tuntipalkoille pääsee.

Yrittäkkää nyt edes aavistuksen käyttää järkeä näitten kiinankömpiöiden kanssa, pienellä omatoimisuudella ja vaivalla saa itse tehtyä nuo puslat, ja hinta ei päätä pakota. :mrgreen:

Jos tuntuu siltä että porakone ei ole hallinnassa, niin sitten on vissiin mennyt kulkineen hankinta hiukan hakoteille ja kannattaa ostaa suosiolla semmoinen peli, missä on on-site takuu seuraavat viisi vuotta. =D> :mrgreen:
spetke
2WD
Mönkijä:: Polaris Sportsman 1000 XP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja spetke »

Kimi kirjoitti:
kiki84 kirjoitti:Tartteekos kukaan comsuun ETUPÄÄHÄN nylon puslia?

Hinta kohdillaan, Etrasta "Etola" tarveaineet "pomitankoa" noin 1€e ja työt päälle, niin kyllä noilla tuntipalkoille pääsee.

Yrittäkkää nyt edes aavistuksen käyttää järkeä näitten kiinankömpiöiden kanssa, pienellä omatoimisuudella ja vaivalla saa itse tehtyä nuo puslat, ja hinta ei päätä pakota. :mrgreen:

Jos tuntuu siltä että porakone ei ole hallinnassa, niin sitten on vissiin mennyt kulkineen hankinta hiukan hakoteille ja kannattaa ostaa suosiolla semmoinen peli, missä on on-site takuu seuraavat viisi vuotta. =D> :mrgreen:

Anteeksi vaan mutta 1 eurolla et saa minkään laista tankoa. Ne myydään metrin kankina. 30mm tanko noin 15 euroa.
Ja porakoneella ei saa kuin sutta aikaiseksi, kyllä siihen hommaan sorvi on ainoa oikea väline.
yaguza
Tracks
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Hyvin sain 2kpl comanssiin pylväsporalla kaikki puslat tehtyä nylontangosta ilman susikappaleita..
Kimi
Tracks

Viesti Kirjoittaja Kimi »

spetke kirjoitti:

Anteeksi vaan mutta 1 eurolla et saa minkään laista tankoa. Ne myydään metrin kankina. 30mm tanko noin 15 euroa.
Ja porakoneella ei saa kuin sutta aikaiseksi, kyllä siihen hommaan sorvi on ainoa oikea väline.
En vai? Tuossa pari kuukautta sitten kävin kyllä hakemassa pomitankoa Herttoniemen
Etrasta, svingin puslien tekotarpeiksi. ja mittaan sahattuna maksoi euro kaksikymmentä senttiä.

Ja kyllä ne saa tehtyä ihan normi poralla ja käsivaralla. Itse kiinnitin pusla-aihion ruuvipenkkiin ja aluksi 3mm:n.terällä käsivaralla puoliväliin poraten, pomipalikka toistepäin ja taas poraten puoliväliin, jolloin on valmis ohjurireikä, ja ei muuta kuin haluamallasi poranterällä läpiporaus.
Tällä menetelmällä olen tehnyt lukemattomia puslia, niin mönkkyyn kuin autoihinkin ja yksikään ei ole osoittautunut sudeksi.
kiki84
6WD
Mönkijä:: 350 pikkulohko

Viesti Kirjoittaja kiki84 »

No ei sitten kuha kysyin... :evil:
X-Race
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Useimmiten sorvataan sorvilla. Taitaa olla jopa siihen tehty. Ihan asiallisena pidän hintaakin. En itse viitsisi alkaa tekemään. Toisaalta ei tulisi mielenkään korvata Bashanin etupään kumipuslia muovisilla, niin hyvin ovat pelanneet. Takana taitaisivatkin olla muoviset paremmat. Shinukkaan sorvasin töissä taka-haarukkaan POM:sta holkit. Siinä silti onkin alkuperäinen viritys jopa Bashania huonompi.
P205GTI
4WD
Mönkijä:: Comanche 200cc

Viesti Kirjoittaja P205GTI »

Onko kellään vielä tarjolla puslia comanchen etupäähän?
Rapsa85
6WD
Mönkijä:: Can-Am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

mikä tahansa paja sorvaa puslat, kunhan itse vaivautuu tankoa hakemaan, itse hain täältä imatralta beranger nimisestä kaupasta ja puolen metrin jööti sitä tankoa maksoi 3egee ja sorvaus kahvien verran työstöasennuksella.. kyselkää ihmeessä lähi pajoiltanne, ei ne paljon maksa... ja kun ottaa ne tukivarret irti, niin käyttää näytillä siellä sorvarilla.. saa ainakin sopivan kokoiset!
Hold my beer..
Trumppaaja
3WD
Mönkijä:: dinli 450

Viesti Kirjoittaja Trumppaaja »

joo ei niitä summassa kannata ruveta teettämään.
itselle tuli kokoa 28mm ulkoa 10mm sisältä 40mm pitkä
mutta näissäkin on sitten eroja.. osa on 26mm ulkoa ja on 14mm sisäpultilla tullut kavereilla vastaan
:!:se on kyllä ihme että laiteet on periaattessa samanlaisia mutta aivan pieniä eroavaisuuksia saattaa löytyä
kiinalaiseen tulee kyllä enemmän korjaus- kuin ajotunteja
Welkku
3WD
Mönkijä:: Bashan 200cc

Viesti Kirjoittaja Welkku »

ja '09 mallisessa näkyi olevan nuo ns. mullinsilmä nivelet noissa etutukivarsissa ja ne oli jotai 21mm ulkohalkaisijalta, hain tarvikeliikkeestä suurinpiirtein oikean kokoiset kumipuslat ja prässillä paikalleen. On kestäny paremmin ku orkkis kiinanivelet niissä..
ville86
Noppeli
Mönkijä:: comanche roadster 300cc

Viesti Kirjoittaja ville86 »

jepulista kävin etra megacentteristä(etolasta) hakemassa muutaman metrin nailon tankoa ja ajattelin noita puslia tehdä, eli jos jollakulla tarvetta ni laittakaahan viestiä, mitä enemmän noita tekee kerralla sitä edullisempaa se on, nämä puslat tulossa siis 300cc roadteriin jossa ulkohalkaisia 24mm reunat 30mm sisähalk 14mm jne.. pituus 17mm ja tarvehan oli 16kpl puolikkaista. sisäholkit normi teräs putkesta.
mitään en odottanu ja silti petyin...
Hartsa24
4WD
Mönkijä:: Hyosung 450 TE

Viesti Kirjoittaja Hartsa24 »

Onko kukaan tilaillu tollasia? http://www.algmotoparts.com/product_inf ... 242768e7da
Kuvan perusteella näyttäisi olevan erilaiset kun alkuperaiset, joten tulisko noilla caster kulma paremmaksi? Nyt on välystä puslissa ja nivelissä ja koitan miettiä mikä olisi järkevin ratkaisu.
Aake
Noppeli
Mönkijä:: Raptor 350

Viesti Kirjoittaja Aake »

Nyt ois tarkoitus tehdä kassillinen etupään nylokki puslia.. 21,2mm halkaisijalla 4,5cm pitkiä ja reikäkin pultille/holkille on mahdollista tehdä jos on tarvetta.. eli jos kiinnostusta niin yv:tä mulle niin katsellaan miten kaupat tehdään
Savuhh
2WD
Mönkijä:: Bashan 200S-7

Viesti Kirjoittaja Savuhh »

Tekeekö joku enää puslia? Olis tarve Comsun 200 tieliikennemalliin molemmille puolille ylä ja alatukivarsiin. Elikkäs 8kpl.
Bashan on mystinen laitos.
Vastaa Viestiin