Katsastus kyssäri
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Comanche cross 200TL
Re: Katsastus kyssäri
Raidetangon päät tilasin Menopelimarketista.
Pakokaasumittaus oli "joustava." Välillä oli koneessa kunnolla kierroksia, että näyttöön saatiin sopivia numeroita. Mittaus siis tehtiin tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.
Pakokaasumittaus oli "joustava." Välillä oli koneessa kunnolla kierroksia, että näyttöön saatiin sopivia numeroita. Mittaus siis tehtiin tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.
- Hartsa24
- 4WD
- Mönkijä:: Hyosung 450 TE
Tulipa näytettyä konttorilla ja leimaa ei sit tullu.. Vääärä rengaskoko ja LED-vilkuista jäi kiinni. Vilkuissa kyllä E11 merkintä ja renkaat ovat nytten edessä 23x7-10(21x7-10), takana 22x12-10(20x10-10). Kyllä ahistaa koska just hommasin noi uudet renkaat 

Itellä ei mennyt läpi, koska ei löytynyt runkonumeroa...Oon ostanu vehkeen uutena (cross 200 TL 2007). Se edessä oleva alumiinilätkä ei riittänyt inssille, vaan vaati runkonumeroa. Se kattoi koneelta, että edestä oikealta pitäisi löytyä, mutta ei. Olen maalannut runkoa , hyvin ohuesti kylläkin sprayllä. Saisko keltään vinkkiä ihan tarkasta paikasta, niin otan maalinpoistoaineella maalia pois, jos vaikka löytyis jotain nroa. Antoi kuukauden aikaa ettiä numero ja uusintanäyttö on ilmainen..
- Hartsa24
- 4WD
Se on runkoputken etupäässä, alatukuvarsista vähän moottoriin päin niin pitäs löytyy..
Sieltähän tuo löytyi, kun tinnerillä hankas. Kiitoksia! Alkupään numeroista taitaa puuttua muutama.Olen tainnu pyyhkästä hiomakoneella ruostetta pois ennen maalausta ja samalla osan niistä..
No täytyy ottaa ostokuitti ja kaikki laput mukaan, jos sais todisttettua, että kyl se ihan laillinen peli on.

- Hartsa24
- 4WD
Mulla tais kattoo kolme tai neljä viimestä numeroo vaan..
- Hartsa24
- 4WD
No niin nyt on sit leima ja renkaita ei tarvinnu vaihtaa kuhan iski uudet sääntö paperit konttorilla tiskiin. Vuoden vaihteessa tullu uudet säännöt jotka mahdollistavat noi rengas muutokset, vilkuista tuli maininta et pitää vaihtaa, vähän kyl viellä pitää niitäkin tutkia paremmin josko nekin ois viel OK.
Mulla tuli kanssa hylsy tänää koska oli tuuman liian leveät renkaat takana (20x11-10). Mistä löytää ihan paperilla noi uudet sääntömuutokset? Vai soititko jonnekkin asiasta?
- Hartsa24
- 4WD
Tää on se paperi jonka tulostin ja otin mukaan: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20091078
Soitin myös A-katsastuksen palvelunumeroon jossa luettiin ihan samaa paperia. Tämä on se kohta: 2. Vanteiden ja renkaiden sekä akseliston muutoksiin sovelletaan soveltuvin osin 9 §:n 1 momentissa mainitun päätöksen 10 ja 11 §:ää ja tarkoittaa että sovelletaan samaa käytäntöä kuin autoissa ja sitten on viellä mahdollisuus muutoskatsastaa jos ei pysy rajoissa. Tossa paperissa on paljon muitakin muutoksiin liittyviä juttuja mitä nykyää saa sit jo tehdä. Mutta se miksi oli täällä ainakin viellä hankalaa niin eivät tienneet noista uusista pykälistä mitään! Toki se minne soitin niin sanoi että viranomaisilta ei oo tullu viellä virallista tiedotetta asiasta, vieläkään vaikka on ollu jo pian 4kk voimassa.
Soitin myös A-katsastuksen palvelunumeroon jossa luettiin ihan samaa paperia. Tämä on se kohta: 2. Vanteiden ja renkaiden sekä akseliston muutoksiin sovelletaan soveltuvin osin 9 §:n 1 momentissa mainitun päätöksen 10 ja 11 §:ää ja tarkoittaa että sovelletaan samaa käytäntöä kuin autoissa ja sitten on viellä mahdollisuus muutoskatsastaa jos ei pysy rajoissa. Tossa paperissa on paljon muitakin muutoksiin liittyviä juttuja mitä nykyää saa sit jo tehdä. Mutta se miksi oli täällä ainakin viellä hankalaa niin eivät tienneet noista uusista pykälistä mitään! Toki se minne soitin niin sanoi että viranomaisilta ei oo tullu viellä virallista tiedotetta asiasta, vieläkään vaikka on ollu jo pian 4kk voimassa.
- Hartsa24
- 4WD
Mitens katsastuksessa kävi?P205GTI kirjoitti:Mulla tuli kanssa hylsy tänää koska oli tuuman liian leveät renkaat takana (20x11-10). Mistä löytää ihan paperilla noi uudet sääntömuutokset? Vai soititko jonnekkin asiasta?
Soitin asiasta katsastusmiehelle ja hän tarkasti asian. Myönsi olleensa väärässä, eli ei ongelmia renkaiden kanssa!
Suuret kiitokset sinulle Hartsa! 

Nyt ku katastus lähestyy(pe) niin mites ne ton käsijarrun tarkastivat? ku ei toi meinaa oikein kunnolla jarruttaa vaik miten säätää.
- Hartsa24
- 4WD
Mulla sitä ei edes katottu, kai riittä et pysyy paikallaan sillä.
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Comanche cross 200TL
Se käsijarru on seisontajarru. Minun piti kertoa aiheesta katsastusmiehelle, kun hänkin luuli sitä käyttöjarruksi.vude07 kirjoitti:Nyt ku katastus lähestyy(pe) niin mites ne ton käsijarrun tarkastivat? ku ei toi meinaa oikein kunnolla jarruttaa vaik miten säätää.
joo,tuli ekaa kertaa selattua käyttöohjetta ja siellähän se luki : "pysäköintijarrua ei saa käyttää ajojarruna". otin varulta ton käyttöohjeen mukaan mut eipä toi puhunu käsijarrusta mitään, näky jarruttavan molemmil yht'aikkaa ku kävi ajelee.
valot, vilkut ja renkaat syynäs tarkkaa. samoin nivelet ja puslat eestä. ite piti pitää keulaa ilmas ku tarkasti
.
Läpi meni
valot, vilkut ja renkaat syynäs tarkkaa. samoin nivelet ja puslat eestä. ite piti pitää keulaa ilmas ku tarkasti

Läpi meni