Ajo "pomputtaa" ?

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
Mattsoni
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 27 Huhti 2010 09:12
Mönkijä:: Bashan 200cc
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ajo "pomputtaa" ?

Viesti Kirjoittaja Mattsoni »

Kimi kirjoitti:
Mattsoni kirjoitti: Joo tota oon miettiny itekki kun porukka korjaa ja muokaa rengaskulmia rautakangella, Eiköhän se pehmeä metalli sillon viimestään oo pehmeä ja kieroon mene :D
Viittaat ilmeisesti casterkulmamuutokseen, taivuttamalla ylätukivartta taaksepäin?
Makuasia kumpi parempi, koska laki kieltää hitsaamasta tukivarsia ja ilman casterkulmien muutosta tuo on hengenvaarallinen kapistus ajaa.
Ennen castermuutosta ei uskaltanut irroittaa kumpaakaan kättä ohjaustangosta ja kädet tangossakin oli tiellä pysymistä. :D
En ole kuullut että keneltäkään olisi ylätukivarsi hajonnut tuon taivutuksen jälkeen, mutta hatelikkoon on monikin ajautunut, casterit alkuperäis-säädöissään.
Jaa paraneekos se niin paljo caster kulmaa muuttamalla ? :shock: höh prkl joutuuko itekki taivuttaan noita muovi putkia :badgrin: :D
hemuli81
6WD
Viestit: 419
Liittynyt: 06 Marras 2009 13:24
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ajo "pomputtaa" ?

Viesti Kirjoittaja hemuli81 »

Kyllä paranee, eihän sillä aja pirukaan yli 40km/h jos niitä t.varsia ei taivuta. Sen jälkeen pyöräkulmat kohalleen ja hyvä tuli. :D
Uudenmaan Mönkijät Ry

Ex: Comanche 200
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Ajo "pomputtaa" ?

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Mattsoni kirjoitti:
Jaa paraneekos se niin paljo caster kulmaa muuttamalla ? :shock: höh prkl joutuuko itekki taivuttaan noita muovi putkia :badgrin: :D
Alkuperäinen tilanne on seuraava, yläpallonivel on edempänä kuin alapallonivel, suoraan ylhäältäpäin katsottuna, eli tilanne on sama, jos ajelet polkupyörällä ja käännät etupään toistepäin, eli stonga ja haarukka180 astetta ympäri, koitappa miten mukava on ajaa. :mrgreen:
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: Ajo "pomputtaa" ?

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Teräs ennemminkin lujittuu moisesta muokkauksesta.
vude07
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Joulu 2009 15:11
Mönkijä:: Derbi dxr 250-06

Re: Ajo "pomputtaa" ?

Viesti Kirjoittaja vude07 »

joo, viitate eka sivun onkkelmii nii rautakangella runko suoraa, iskarien säätö ja rengapaineet..=> nyt ok!
epäilen et toi runko ollu jo alunperin kieros...
Avatar
takapotku
4WD
Viestit: 189
Liittynyt: 14 Maalis 2009 15:16
Mönkijä:: Tgb Blade 550 traktori

Re: Ajo "pomputtaa" ?

Viesti Kirjoittaja takapotku »

Kimi kirjoitti:
Mattsoni kirjoitti: Joo tota oon miettiny itekki kun porukka korjaa ja muokaa rengaskulmia rautakangella, Eiköhän se pehmeä metalli sillon viimestään oo pehmeä ja kieroon mene :D
Viittaat ilmeisesti casterkulmamuutokseen, taivuttamalla ylätukivartta taaksepäin?
Makuasia kumpi parempi, koska laki kieltää hitsaamasta tukivarsia ja ilman casterkulmien muutosta tuo on hengenvaarallinen kapistus ajaa.
Ennen castermuutosta ei uskaltanut irroittaa kumpaakaan kättä ohjaustangosta ja kädet tangossakin oli tiellä pysymistä. :D
En ole kuullut että keneltäkään olisi ylätukivarsi hajonnut tuon taivutuksen jälkeen, mutta hatelikkoon on monikin ajautunut, casterit alkuperäis-säädöissään.
Pitääkö noita tukivarsia tai niitten kiinnityspisteitä jotenkin lämmittää ennen kuin alkaa vääntelemään? ettei vaan napsahtaisi poikki tuo materiaali kun kylmiltään vääntää?
Tekemällä oppii... Tai sit ei.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Ajo "pomputtaa" ?

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Ei tarvitse lämmittää, ihan vaan raakasti taivutat, ja hyvä tulee.
Vastaa Viestiin