Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
- Pikku-MiCi
- Noppeli
- Viestit: 4
- Liittynyt: 23 Elo 2009 09:15
- Mönkijä:: Comanche Roadster 300
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Onko kukaan purhanut kyseisen kiidättimen pakoputkistoa? Onko se millä tavalla kuristettu ja kuinka helppo ne on poistaa?
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 12:40
- Mönkijä:: comanche roadster 300cc
- Paikkakunta: espoo
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
asentaja kirjoitti:Tere.Mitäs teit bensansyöttö ongelmalle?Itellä 300km takana ja vähä samoja ongelmia..
ite vaihdoin bensalinjan hanasta kaasarille isompaan, polttoaineletkun sisähalkaisia tai olla 9mm, loppu kaikki käymis häiriöt, siitä orkkis letkun sisäpinnasta irtos jotain kakkaa joka jumitti kaasarin kohon yläasentoon, jolloin ei ottanu bensaa ollenkaan kaasariin..... nyt on toiminu hyvin...
mitään en odottanu ja silti petyin...
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Avasin Comanche roadsterin pakoputken ja yllätys yllätys,äänenvaimentajaan menevässä putkessa on paksumpi kohta josta löytyy kiinan pojan katti,heivatkaa pois niin alkaa hengittämään.Taka pönttöä en vielä aukaissut mutta painoa on n.15kg. Alkukäyrässä hirvittävä hitsaussauma sisäpuolella.
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Ei näissä katit yleensä ahdista. Suojaa sen sijaan takkia hiukan mopon katkulta. Kannattaa laittaa katti takas.
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Joo se katin poisto ei vaikuta kun tohon hajuun
. Se änkkäri on aika tukkonen, mutta ei sen avartaminen mitään veret seisauttavia tehonlisäyksiä tuo, ainakaan 200:ssa ja tuskin tossa 300:ssa vaikuttaa yhtään enempää. Nyt jälkiviisaana voin sanoa että jos ei meinaa virittää itse moottoria niin on aika tarpeetonta toi putkihomma.

Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 12:40
- Mönkijä:: comanche roadster 300cc
- Paikkakunta: espoo
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
no niin edistystä talviteloilla, elikkäs kaikki pyöränlaakerit sain tänään vaihdettua ostin laakerit auto-asista alennuksien(26%) kanssa yhteis hinta 55€ viellä pitäis löytää uudet stefat mutta nekin saa autoasilta, laakerit on skf:n valmistamia joten laadukkaita pitäis olla ainakin kiinalaisiin verrattuna, myös rasva nipat porattu niveliin ja ja takasvingiin ja taka taka-akseliin sekä etu laakereille ja ohjaus akseliin..... viellä etu yläpallo nivelet(mersun) autoasista ni oon valmis ekalle koeajolle parannuksien jälkeen:D ainii ja noi katteet ja kaikki alustanosat on talven aikana myös vaihtanu väriä mattamustaksi;)
mitään en odottanu ja silti petyin...
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Kuuluuko roadsterin takajarrulevy olla löysä ?Huomasin että sen kyllä saa kiristettyä mutta löystyy melkein heti.Axelissa on jonkinlainen rengas joka antaa periks.Mikä olis ratkaisu tähän. 

-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 12:40
- Mönkijä:: comanche roadster 300cc
- Paikkakunta: espoo
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
aloitappa sen akselin kanssa siitä että löysäät akselin oikealla puolella olevan kiristys mutterin kokonaan löysälle ja laita reilusti ''lukkoliimaa'' kierrelukitetta tms siihen oikealla olevaan kierteeseen, tämän jälkeen asettele lukitus renkaat omiin uriinsa akselissa, kiristä käsin mutteri niin kireälle kuin saat, samalla pidä vaikka siirtoleukapihdeillä lukkorengas urassa, itsellä ainakin vasemman puolen rengas yritti hypätä osittain pois urasta. kun holkit(vasemmalla takaratas ja oikeilla kiristys mutteri) liukuvat kiristettäessä lukkorenkaiden päälle varmista että renkaat jään uriinsa, tämän jälkeen voit kiristää vaikkapa isoilla pihdeillä tuon lukitus mutterin niin kireelle kuin jaksat myös mutterissa olevaan lukitus pulttiin on hyvä laittaa kierreliimaa, pulttia ei kannata hampaat irvessä kiristää ettei mene poikki. Toivottavasti tämä sangen epäselvä selostus auttaa:D kysyppä tarkennusta jos et ymmärrä jotain kohtaa:D
Itse huolsin talven aikana ton taka-akselin ja tein rasvanipat laakereille ja vaihdoin stefat ja laakerit länsimaisiin... nyt on toiminu kuvassa näkyy muutes tossa taka-akselin kiristys mutterissa mustat tussin jäljet helpottaa tarkastusta ajon jälkeen näkee suoraan onko akseli löystynyt...
mitään en odottanu ja silti petyin...
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 12:40
- Mönkijä:: comanche roadster 300cc
- Paikkakunta: espoo
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
mitään en odottanu ja silti petyin...
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Kiitos ville86 .Arvelin että se ei kuulu olla löysä ja oli sun selostus ihan ymmärettävä. 

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
No niin yksi ongelma ratkaistu niin uusi tilalle :/ takaratas siirtynyt vasemmalle tai näyttäis et koko axeli ois siirtynyt mutta en ole varma,kuitekin ketju kulkee vinossa .mikä on lääke tähän?
-
- Noppeli
- Viestit: 14
- Liittynyt: 05 Kesä 2009 12:40
- Mönkijä:: comanche roadster 300cc
- Paikkakunta: espoo
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
jos ratas pääsee liikaa vasemalle on sokkarengas melko varmasti vääärin tai joku akselin osa ehkäpä väärin päin, en nyt muista onko se edes mahdollista koota akselia väärin, itse talven aikana purkasin akselin ja vaihdoin skf laakerit ja stefat ja tein rasva nipat ja napojen spooreihin lukot ettei pyörän navat takana löysty.. ja paljon muutakin tein:D jos ratas on liikkunut liikaa sivulle tulisi ekana mieleen onko laakereiden sokka renkaat tai/ja akselin lukkorenkaat paikoillaan tai ratas oikein päin ym ym suosittelen sitä laakereiden vaihtoa:)
jahas comanche heittäytyi hankalaksi tänään, ensin hajos startin vapaa kytkin eli sähköstartti pyörii muttei pyöritä konetta, sit oli vettä kaasarissa kun ei ole tankin korkissa tiivistettä pääsee sadevesi tankkii ja laskeutuu kaasariin:D viellä kaiken päälle kuin mikään ei riittäisi vetostartin naru jäi käteen ku kiskoin käyntiin:D onneks katkes kahvan juuresta ei tarvinnu sijottaa uuteen naruun:D
jahas comanche heittäytyi hankalaksi tänään, ensin hajos startin vapaa kytkin eli sähköstartti pyörii muttei pyöritä konetta, sit oli vettä kaasarissa kun ei ole tankin korkissa tiivistettä pääsee sadevesi tankkii ja laskeutuu kaasariin:D viellä kaiken päälle kuin mikään ei riittäisi vetostartin naru jäi käteen ku kiskoin käyntiin:D onneks katkes kahvan juuresta ei tarvinnu sijottaa uuteen naruun:D
mitään en odottanu ja silti petyin...
-
- 6WD
- Viestit: 382
- Liittynyt: 28 Helmi 2008 08:15
- Mönkijä:: Polaris Magnum 330 -04
- Paikkakunta: Kuusamo
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Offtopiccien offtopic:
Porvoon Robinhoodista sais 2000€ uuden roadsterin, huomasin tänään että on hintaa hiukan tiputettu
Porvoon Robinhoodista sais 2000€ uuden roadsterin, huomasin tänään että on hintaa hiukan tiputettu

Pääsee sitä pienemmälläkin
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
No niin taka axelinlaakeri oli pettänyt ja se oli syy miksi axeli oli siirtynyt sivulle.Nyt taas kunossa ja ei muuta kuin kovaa ajoa 

-
- Noppeli
- Viestit: 1
- Liittynyt: 13 Joulu 2010 15:39
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Mitenkäs tämä Roadsteri pärjäilee katukäytössä tuolle Crossille ?
Ainakin uutena vaikuttaisi paremmalta katurenkailla ja huomattavalla madalluksella, eikä nuo 'nerfbarit' ja lokasuojat ainakaan haittaa.
Mutta entäs pidemmän päälle ?
Ei ainakaan tekniikaltaan ole sama laitos kuin crossi, onko huonompaa vai parempaa laatua ?
Toisaalta, Crossin modifikaatioista ja korjauksista on tälläkin foorumilla huomattavasti enemmän informaatiota kun roadsterista.
Teknisiltä tiedoiltakin löytyy aikalailla eroja bashanin mukaan:
Tehoja on 13.5kW @ 7000rpm, crossissa 12kW @ 8700rpm
Vääntöä 20n @ 5500rpm, crossissa 14.5n @ 6500rpm
Moottori on öljyjäähdytetty, crossisa vesijäähdytetty
Vaihteisto ainakin taisi olla huomattavasti huonompi crossiin verrattuna ?
Painaa myös 70kg enemmän kuin crossi, 235kg vs 166kg
tl;dr: katukäyttöön Roadsteri vai Crossi
Ainakin uutena vaikuttaisi paremmalta katurenkailla ja huomattavalla madalluksella, eikä nuo 'nerfbarit' ja lokasuojat ainakaan haittaa.
Mutta entäs pidemmän päälle ?
Ei ainakaan tekniikaltaan ole sama laitos kuin crossi, onko huonompaa vai parempaa laatua ?
Toisaalta, Crossin modifikaatioista ja korjauksista on tälläkin foorumilla huomattavasti enemmän informaatiota kun roadsterista.
Teknisiltä tiedoiltakin löytyy aikalailla eroja bashanin mukaan:
Tehoja on 13.5kW @ 7000rpm, crossissa 12kW @ 8700rpm
Vääntöä 20n @ 5500rpm, crossissa 14.5n @ 6500rpm
Moottori on öljyjäähdytetty, crossisa vesijäähdytetty
Vaihteisto ainakin taisi olla huomattavasti huonompi crossiin verrattuna ?
Painaa myös 70kg enemmän kuin crossi, 235kg vs 166kg
tl;dr: katukäyttöön Roadsteri vai Crossi