

hamax78 kirjoitti:jeps, kyselisin mitä toi ohjausakselin alapään kiinnitys sisältää mutterin ja holkin jälkeen? laakerin?itselläni ainaki hirvee välys ja tuskin noi sisemmät raidetangonpäät tykkää hyvää moisesta ja jos joku on tehnyt omia virityksiä väljyyden poistoon niin antaa palaa tarinaa.
Jos onnistut pioneerityössä, niin sorvaa samalla muutama ylimääräinenkin käikäle, ostajia niille varmaan löytyy!hemuli81 kirjoitti:
Joku nylon-hela siellä varmaan on, itellä kans väljä, itseasiassa ollu uudesta asti. Ens viikolla stongaa senverran pois että pääsee mittaamaan helan ja sorvi pyörimään. Jos joku jo tietää mitat niin olis ihan jees...
Joko mysteeri on selvinnyt?hemuli81 kirjoitti:No joo... Jos siellä kuulalaakeri kerta on niin uutta vaan tilalle. Katon sen kuitenkin, ei näistä koskaan tiedä
. Ilmottelen sitten mitä löyty.
Taisin olla liian hidasKimi kirjoitti:Joko mysteeri on selvinnyt?hemuli81 kirjoitti:No joo... Jos siellä kuulalaakeri kerta on niin uutta vaan tilalle. Katon sen kuitenkin, ei näistä koskaan tiedä
. Ilmottelen sitten mitä löyty.
Mielenkiintoista, vuosi sitten tiedustelin renkaiden tasapainotusta, myös täällä foorumilla, ja kukaan ei ollut 10 tuumaisia saanut painotettua missään, en myöskään minäkään??? Missä moinen temppu nyt onnistui?hemuli81 kirjoitti: Mua ei ole niin paljoa häirinny se klappi siinä kun kävin tasapainottaa renkaat niin ei vetele enää kun keula pysyy maassa.
Vantaan vianorilla onnistu ainakin (pyhtäänkorventie). Jos teet saman kannattaa ottaa lyötävillä painoilla, noi liimapainot pysyy heikohkosti, jouduin laittaa jeesusteippiä päälle etteivät tipu tielle.Kimi kirjoitti:Mielenkiintoista, vuosi sitten tiedustelin renkaiden tasapainotusta, myös täällä foorumilla, ja kukaan ei ollut 10 tuumaisia saanut painotettua missään, en myöskään minäkään??? Missä moinen temppu nyt onnistui?hemuli81 kirjoitti: Mua ei ole niin paljoa häirinny se klappi siinä kun kävin tasapainottaa renkaat niin ei vetele enää kun keula pysyy maassa.
Tuo vaikuttaisi siltä, että ala tai yläpallossa reilusti väljää, tai sitten on tukivarsi vääntynyt mutkalle. Pahimmassa tapauksessa rungon etuhäkki antautunut "kangella suoraksi ja tukia hitsaten". Tuo runko on tosi pehmeä, ja yksi keino saada etuhäkki pysymään suorana, on siirtää etuiskarien vääntövoimat toisaalle, vaikka näin,Savuhh kirjoitti:Itekkii vaihoin sinne laakerin ja väljä se on yhä. Ja se on katsastettu väljänä. Eihän siinä sit vissii muutaku mittailee ja nylonholkkia tilalle..
Tää nyt ei tähän varsinaisesti liity, mut kysyn samalla, et mistäköhän johtuu et ku tangon kääntää vasemmalle niin kääntyy ihan ok. Molemmat renkaat yhtä paljon. Oikealle käännettäessä tuntuu, et kääntyy hieman enemmän ja oikea rengas kääntyy vasenta reilusti enemmän ääriasennossa. Ohjaustanko suorassa renkaisiin ja raidetankojen yläpäihin nähden ja raidetangot samoissa mitoissa.