Miten kinkkisi toimii pakkasella?
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Oikein 2 navia,taidat olla usein eksyksissä?
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Kimi kirjoitti: Kumma homma, mulla piisaa ihan hyvin virtaa 35W xenonille ja kahvalämppäreille sekä kummallekkin navigaattorille ja ainoastaan tyhjäkäynnillä on lataus hiukan heikohko "tippuu voltit alle13v".
Mulla tippu tyhjäkäynnillä ollessaan alle 12v mutta toisaalta mittarikaan ei ole oikeassa paikassa


Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Voi selittyä kyllä tuollakin, mulla kun on releitä ja sulakkeita katteenaluset pullollaan.hemuli81 kirjoitti:Kimi kirjoitti: Kumma homma, mulla piisaa ihan hyvin virtaa 35W xenonille ja kahvalämppäreille sekä kummallekkin navigaattorille ja ainoastaan tyhjäkäynnillä on lataus hiukan heikohko "tippuu voltit alle13v".
Mulla tippu tyhjäkäynnillä ollessaan alle 12v mutta toisaalta mittarikaan ei ole oikeassa paikassakuuluis olla päävirtakaapelissa eikä virtalukon jälkeen mutta ei jaksanu hifistellä mitään releohjauksia
.

- Alapesukarhu
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 02 Marras 2009 14:11
- Mönkijä:: Bashan 250 TL
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
3 vkon koskemattomuuden jälkeen ei mitään ongelmia...ensimmäisellä yrityksellä tulille vakioakulla.Viime talvena ei ollu näin helppoa,tiedä sitten olenko nyt parempi starttaaja
.Kunnon pakkasethan on vasta tuloillaan mut luottavaisin mielin.

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
eilen tuli omaa komukkaa testattua, noin -5 pakkasessa hyvin toimi ja kylki edellä mentiin, kytkinvaijeri ainoastaan jäätyi.
Komukasta löytyy bilteman katurenkaat ihan hyvin noillakin pääse eteenpäin, paitsi vähän syvemmässä lumessa (10cm) ei happyä sutii vain.
Komukasta löytyy bilteman katurenkaat ihan hyvin noillakin pääse eteenpäin, paitsi vähän syvemmässä lumessa (10cm) ei happyä sutii vain.

Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Tommonen Comanche 300cc ja maastomalli. Ihan uutukainen peli. Ei tarvi olla edes pakkasta, niin ei lähde pihalla käyntiin. Varmaan joku 5 - -5 niin pyörittää, mutta ei lähde käyntiin. Mistähän tätä pitäisi lähteä ratkomaan. Sisällä lämpmimässä hörähtää heti käyntiin.
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Hienosti toimii, ainut mikä vaivaa on vaijereiden jäätyminen. On liotettu crc:ssä mutta aina jostaan pääsee lunta väliin ja sitten ne on jäässä. Muuten toiminu hyvin kun osti hyvän yuasan akun ja laitoin päävirta kytkimen. Eipähän ole turhia vuotoja mitä oli alkuperäisellä virtalukolla.
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Nuo vaijerien jäätymiset oli mullakin ongelma, kunnes keksin voidella ne sulattavalla lukkoöljyllä. Sen koommin ei ole mikään muu jäätynyt, kuin kytkinakseli joka onneksi sulaa itsekseen, koneen hiukkasen lämmettyä.
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Raaka pakkasneste.Auton ovenlukkoihin myös,ei ollut sen jälkeen ongelmia.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Dodiis.. Nyt on vaijerit ja kytkimet yms rasvattu, et niitten pitäis ainakin skulata. Renkaatkin tuli vaihdeutta nappulamalliin niin pääsee yllättävän hyvin eteenpäin jos vain malttaa rauhallisesti antaa kaasua. Lueskelin just muiden probleemeja ja totesin etten taaskaan ole yksin
Kuukausi sitte hommasin uuden akun ja hörähti hyvin tulille. Sit tuli nämä -10 asteen pagaset ja 2 tuntii seiso pihalla kun koetti starttaa niin pyörähti kerran ja hyyty. Pari kertaa pyöräytti taas kunnes voltit laski reilusti alle 12 sit napsu vaa rele. Lämpöses tallis lämmitteli 8 tuntia niin akku viimisil voimil pyöräytti ja laakista käyntiin. Pitäis varmaankin käydä ettiis jostaa isompi akku, koska epähuomissa ostin 9AH tilalle 9AH.. Joku 14-16 AH jaksais varmasti pyörittää vähän pidempään.
Muutaman kerran pääs tuo relesolenoidikin jäätymään niin lueskelin, et joku oli avannut sen niin avasin kans sen ja tietenkin toinen kuparilanka katkes
Huoltsikalta suurin rele oli 40A nelinapanen 2.60€. Toimii silläkin. Samoilla liukkailla vilkasin startin rattaita, lähinnä sen kopan avasin siitä ja jotaa liejua siel lillui.. Onko kukaan tehnyt ketjuille mitään ohjuria ettei pääse liikkumaan sivuttaissuunnassa? Lähes joka kerta kun lumella pyörähtää niin ketjut lähtevät paikoiltaan. Kiristetty on mut silti vähä välii hyppii pois.

Muutaman kerran pääs tuo relesolenoidikin jäätymään niin lueskelin, et joku oli avannut sen niin avasin kans sen ja tietenkin toinen kuparilanka katkes

Huoltsikalta suurin rele oli 40A nelinapanen 2.60€. Toimii silläkin. Samoilla liukkailla vilkasin startin rattaita, lähinnä sen kopan avasin siitä ja jotaa liejua siel lillui.. Onko kukaan tehnyt ketjuille mitään ohjuria ettei pääse liikkumaan sivuttaissuunnassa? Lähes joka kerta kun lumella pyörähtää niin ketjut lähtevät paikoiltaan. Kiristetty on mut silti vähä välii hyppii pois.
Bashan on mystinen laitos.
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Ei ne hypi pois, mikäli vaan swingin puslat on kunnossa.Savuhh kirjoitti:Dodiis.. Onko kukaan tehnyt ketjuille mitään ohjuria ettei pääse liikkumaan sivuttaissuunnassa? Lähes joka kerta kun lumella pyörähtää niin ketjut lähtevät paikoiltaan. Kiristetty on mut silti vähä välii hyppii pois.
Kannattaa vaihtaa ne puslat jäykempiin omatekele pomipusliin, niin rupeaa ketjut pysymään paikoillaan. Niillä alkuperäisillä ei saisi kyllä ajaa enempään, kuin korkeintaan ostopaikasta talliin ja heti vaihtoon. Niillä kun on tapana murentua, ihan itsestään.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- pyhimys
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 07 Marras 2009 12:19
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Teuva
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Viimme talvena lähti käyntiin vielä -20 vakio akulla
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Eilen -18 (yöllä melkein -30 oli ollut). Viikon seisonut pihalla ja sentin kuura päällä joka paikassa. Napista käyntiin...
En edes odottanut, että lähtee. Jäykät 15W-40 mineraaliöljyt sisällä ja akkuna 5v vanha prätkästä jo kertaalleen loppuun ajettuna hylätty Yuasa ja 16 neliön kaapelit startissa. Ei se nyt ihan kuin palmun alta kuitenkaan startannut. VOUVOUvou...VOUvou...VOUVOUVOUPAPAPAPAPAPA...
Sanotaan notkeat synteettiset öljyt, uusi akku ja säännöllistä ajoa, niin -20 olisi ihan helppo nakki. -30 ehkä lähtisi tai ei.

En edes odottanut, että lähtee. Jäykät 15W-40 mineraaliöljyt sisällä ja akkuna 5v vanha prätkästä jo kertaalleen loppuun ajettuna hylätty Yuasa ja 16 neliön kaapelit startissa. Ei se nyt ihan kuin palmun alta kuitenkaan startannut. VOUVOUvou...VOUvou...VOUVOUVOUPAPAPAPAPAPA...
Sanotaan notkeat synteettiset öljyt, uusi akku ja säännöllistä ajoa, niin -20 olisi ihan helppo nakki. -30 ehkä lähtisi tai ei.
Kinroad XT250ATV-C
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Lukkosula on ainoa oikeasti toimiva aine vaijereihin. Ajan polkupyörällä työmatkat kesät ja talvet. Oli yhtä helvettiä välillä, kunnes muutama vuosi sitten oivalsin tuon lukkosulan. Minulla on nyt omaa sekoitusta, jossa polttoaineen jäänestoa (isopropanoli), crc:tä ja moottoriöljyä. Vastannee tuota lukkosulaa jokseenkin.Kimi kirjoitti:Nuo vaijerien jäätymiset oli mullakin ongelma, kunnes keksin voidella ne sulattavalla lukkoöljyllä. Sen koommin ei ole mikään muu jäätynyt, kuin kytkinakseli joka onneksi sulaa itsekseen, koneen hiukkasen lämmettyä.
Kinroad XT250ATV-C
Re: Miten kinkkisi toimii pakkasella?
Kuinka sen oot toteuttan?X-Race kirjoitti:Ryyppy on köyhää läppämallia eli vaatii kaverikseen kaasun lisäämistä. Mulla on tyhjäkäynnin säätöruuvi kaasukahvan yhteydessä.
Bashan on mystinen laitos.