Comanche 200cc etu hammasratas ?

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Kimi »

vude07 kirjoitti:
kimille kiitos asennusvinkeist! se o sit oluet ku piktien pääs käyn loppukesäst!
Hyvä kun sait toimimaan. =D>
Multa kannattaa aina kysellä mitä vaan, tosin vastauksetkin on kyllä usemmiten mitä sattuu. :mrgreen:
Oluthan maistuu aina. :drinkers:
Z_e_r_o
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Loka 2010 08:04

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Z_e_r_o »

Mistä noita 32 ratasaihioita saa? Ei näytä olevan enää tuolla moposportilla.
terpi
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Syys 2010 21:40
Mönkijä:: CPI 250-08
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja terpi »

käyppäs kurkkaa storm-motor.fi ja hakuun jtr802, oisko noista "aihioksi".
ja moposport hakuun 0802, ni löytyy jotai..
kimmow81
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Syys 2009 20:43

Comanche 200cc etu ja taka hammasratas/ketju/katsastus

Viesti Kirjoittaja kimmow81 »

MÖNKIJÄ 200cc TAKAHAMMASRATAS 45 PIIKKINEN, ketju jako 428 ,reikä 41mm ja pulttijako 4x60mm tai 4x75mm vakio koko, sit kyssäri kumpi on sopiva pulttijako 60 vai 75? Hintaa 25e

ETUHAMMASRATAS 16 PIIKKINEN(vakio15) ketju jako 428 boori 20mm Hintaa 9e Tän taidan hakea.

KETJU REGINA 428 JAKO, 130 LENKKIÄ, osaako kukaan sanoa tuosta ketjusta onko hyvämerkki/onko tämä vaki ketju?Hintaa 32e
Sit ehdotuksia paremmista vois laittaa ja mielellään suomesta.Taitaa mikävaan 428 jakonen sopia jos pituus sopii.
Nämät ylhäällä mainitut löytyy tuontitukusta.

Jos tuolta ketju (vielä epävarmaa) ja etu hampikas, kun kerran vieressä asun. Nii mistä sit taka hampikas?

TAKARATAS, 32 PIIKKINEN, ketju jako 428 sit ois mopo-sportissa susuki pvn hampikas, hintaan 12e plus varmaan toimitus. mut joutuu ite poraan reijät, sit kyssäri mites tuo keski reikä tuossa ja toinen miten kestää mopon ratas?
Onko nuita aihioita jossa ois keskireikä se 41mm?
Onko kellään kotona tuota 32 hampaista mielellään ajamaton ku laitan kaikki uudet?

Sit tarvisin yhden takajarrupalan jos joltain löytys.(7000 km on tehny tehtävänsä)
sit oikean puolen peilin kans, varsi on mut se peilin kierre on lohennu(katsastus mies halusi 2peiliä).
Sit ohjaus nivelet pitäs vaihtaa, mitkä tähän nyt kävi? Yhdestä laittoi merkinnän vaikka kaikki ihan horoja. :D
Mut hyväksytty tuli, pitää vaan käydä ohimennen näyttämäs et on laitettu. 55e tästä huvista piti maksaa.
Vaikka mulla on vaihettu mersun nivelet, katu renkaat, vilkut edessä moottoripyörästä ja takana ledit sit ledi takavalo mut ei edes kattonu.

Tuli vähä kaikkee tänne kirjoitettua, mut en jaksanu rueta kaikkia eri paikkoihin laittamaan.
hemuli81
6WD
Viestit: 419
Liittynyt: 06 Marras 2009 13:24
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja hemuli81 »

Ensinnäkin kannattaa ostaa suoraan 17 piikkinen eturatas ja toiseksi O-rengasketju on kannattava sijoitus (olen ajanu niillä nyt joku +8000km enkä ole kiristäny kertaakaan). Takaratas Suzuki A100(keskireikä on kyllä isompi, pitää keskittää), reiät pitää porata uusiksi mutta onnistuu kyllä. PV:ssä on kyllä muistaakseni 420 ketju vaikka moposportissa väitetään muuta, voihan tietysti olla että uudemmissa näin on, mene ja tiedä.
Biltemasta jarrupalat ja silleen.
Uudenmaan Mönkijät Ry

Ex: Comanche 200
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Kimi »

kimmow81 kirjoitti:Kuin paljo vaikuttaa yks hammas edessä? Mistä ostit ketjun ja paljo makso?

http://www.moto-hame.fi
Yksi hammas edessä vastaa kuutta takarettaalla.
kimmow81
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Syys 2009 20:43

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja kimmow81 »

http://www.yzfr6.net/sprocket_speed.php

Tämmöisen löysin, ei aivan todellinen mut suuntaa antava.Ainaki liki menee jos muuttaa välitykset nii kierrokset muuttuu 9000 tuonne 6000, nopeus 80/90. Mut sit pitäs menna 135 jos kiertää 9000. :lol: Oisko jossain parempaa? Tuo näytti et 5km yks edestä vaikuttaa ja takaa yks 2 km noin suunnilleen??
Avatar
Odezo
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 18 Maalis 2010 22:50

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Odezo »

Täällä puhutaan vaan rattaiden piikkimääristä mutta kukaan ei tunnu ottavan huomioon renkaiden tuumakokoa. Itselläni on 22" kumit ja tuntuu että pitäis ruveta pienentämään välityksiä. Tiedä sitten mitä pitäis tehdä kun 50-60km/h on ihan sopivat kierrokset n.5000, mutta nelosella ei vaan jaksa nousta kierrokset paljoo yli 8000 ja nopeus n.82km/h. 1-3vaihteilla kiihtyy ihan kivasti ja nostattaa kierrokset kolmosella n.10-11000 ,mutta kun vaihtaa neloselle niin vauhti ei paljoa nouse.Olisko kellään ajatusta että mitähän noille välityksille vois oikein tehdä?
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Tästä on ollut puhetta jo useamman kerran, mutta koska kertaus on opintojen äiti niin...
Joten jos koneen maksimivääntö löytyy 6000rpm:n ja maksimiteho 7000rpm:n kohdilla, niin siellä yli 8000rpm:n kohdilla sekä vääntö että tehokäyrä kääntyy huimaan laskuun. Joten jos haluat sitä kierrosaluetta nostaa, joudut muuttamaan nokka-akselin ajoitusta ja asteita.

Toinen asia mikä sitten tulee eteen, on koneen dramaattinen hajoamisherkkyys noilla yli 8000rpm:n kierrosalueilla, koska tuo yksipyttyinen ei ole alkujaankaan tehty niille kierroksille. Ideaali välitys on sellainen, että maantienopeuksissa kone kiertäisi kohtuu lähellä maksimiväännön kierrosaluetta jolloin jää vähän vielä kierrosaluetta reserviin ja ei tarvitse konetta huudattaa. Tämä siis koskee vain koneita joilla tuo maantienopeus on muutenkin teho/painosuhteen takia siinä voimavarojen rajamailla.

Metsään ja montulle sitten tiuhempaa ratastusta, ykkönen on nimittäin 17/32 välityksillä jo liian pitkä maastoon.
nuusk1s
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Touko 2011 18:44

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja nuusk1s »

Oletteko muokannut tuota eturattaan suojaa kun olette isompia rattaita vaihtanut? Kokeilin omassa 250cc:ssä 17 eturatasta ja se suoja ei mahdu kyllä muokkaamatta enää kiinni..
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Kimi »

nuusk1s kirjoitti:Oletteko muokannut tuota eturattaan suojaa kun olette isompia rattaita vaihtanut? Kokeilin omassa 250cc:ssä 17 eturatasta ja se suoja ei mahdu kyllä muokkaamatta enää kiinni..
Siinä on se vissi ero, että 250cc:n ketjujako on 520, jolloin myös rattaat ovat vastaavasti halkaisijaltaan isommat.
Joten 17 hampaista et saa 250:seen mitenkään sopimaan.
nuusk1s
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Touko 2011 18:44

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja nuusk1s »

Kimi kirjoitti: Siinä on se vissi ero, että 250cc:n ketjujako on 520, jolloin myös rattaat ovat vastaavasti halkaisijaltaan isommat.
Joten 17 hampaista et saa 250:seen mitenkään sopimaan.
Tämä selviö, pienempää takaratasta siis tilaukseen.
peetinen
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 06 Helmi 2011 17:53

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja peetinen »

13 piikkinen menee eteen, mut ketjut rohisee vähän koppaan kiinni, kuluu kyl suht nopeesti. 12-31 välityksillä kierrokset 6400 kun ajaa 80km/h 13-31 välityksillä tasan 6000 ku ajaa 80km/h
käge
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Heinä 2011 21:50

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja käge »

ite täs ihmettelen et millaset välitykset pitäs laittaa... onko mahollista saada kulkemaan 80km/h sellasilla kierroksilla ettei tarvi konetta hajottaa + että pääsis mettää viel ajaa? ja mettässähän sen ei tarvi kovaa kulkea. ja mitkähän ois sopivat välitykset tollasee käyttöön? 17-3X?
Vastaa Viestiin