Comanche ROADSTERIN etulokasuojat !!RAKENNETTU!! !!KUVIA!!

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
ErnoZz
Noppeli
Mönkijä:: Bashan bs200-7

Comanche ROADSTERIN etulokasuojat !!RAKENNETTU!! !!KUVIA!!

Viesti Kirjoittaja ErnoZz »

Hei

Toivotan itseni tervetulleeksi foorumille ja heti tässä ekoja kyssäreitä sorvailen.

Ei sen suurempaa kuin mistä löytäsin noita comsun 300 roadsterin etulokasuojia, tarkotus olisi tuohon bs200-7:n asentaa moiset ja ne näyttävät aika hyviltä aihioilta tähän hommaan.

Tarkotus olisi vähän tehdä streetfighterin näköstä mönkijää kuten käyttäjä nuusk1s on jo tehnyt.

Ja muitakin vinkkejä mitä ei ole vielä käsitelty 120kertaa foorumilla saa heittää.
Etupää on jo kokonaan vaihettu, poislukien tukivarret :D
Viimeksi muokannut ErnoZz, 05 Tammi 2012 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pyhimys
4WD
Mönkijä:: comanche 200cc tl

Re: Comanche ROADSTERIN etulokasuojat

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Taitaa nuo roadsterin osat olla harvassa, ainakin näin suomessa toki kannatta jostai liikeestä kysellä etää voivatko tilata.
Vaikka kyllähän semmoiset itsekkin tekee, muistaakseni on jotai juttua niistä, haulla löytyy.
Kuvia https://picasaweb.google.com/Hekapeka
Linkki korjattu
[oo=[][]=oo]
ErnoZz
Noppeli

pyhimys kirjoitti:Taitaa nuo roadsterin osat olla harvassa, ainakin näin suomessa toki kannatta jostai liikeestä kysellä etää voivatko tilata.
Vaikka kyllähän semmoiset itsekkin tekee, muistaakseni on jotai juttua niistä, haulla löytyy.

Kiitos mies avusta, oisko jollain toimittaa pirun hyviä kuvia miten se on toteutettu niin YRITÄN värkkää itse.
Yritin tota hakua käyttää mutta tuloksia tuli joko miljoona miljoonaa tai pyöreä 0.
ErnoZz
Noppeli

Tein itse ku ei teistä kuulunut mitään.
Toinen kiinnitys jarrusatulan yläpulttiin ja toinen raidetangon pulttin.

Aikaa meni noin ~2h johtuen osittain aika paljolti tuosta materiaalista mistä kiinnikkeet tein, päädyin sitten 22mm teräputkeen josta päät laitoin kasaan ruuvipenkillä.

Vanhat lokarit sahasin ilmasahalla irti katteesta katteen ollessa paskanis kiinni, kura läpät laitan vielä huomenna niin ei tuu enää vettä jaloille koko aika. Laitan vielä huomenna parikuvaan lisäksi niin näätte lopputuloksen, (jos kerkeen huomenna maalaamaan)

Kuvat linkistä > https://plus.google.com/photos/10848688 ... tC1ksfDuQE
TeponNoukka
2WD

Viesti Kirjoittaja TeponNoukka »

Hyvin näyttää sopivan tuohon noin. :)
ErnoZz
Noppeli

Kuvia maalatusta lisätty, rakentelin myös siinä maalin kuivuessa tommosen kilpitelineen.

Ja nuo renkaat, ne on vain talven siinä, kesänakit on katunakit jossa pienempi profiili.

https://plus.google.com/photos/10848688 ... tC1ksfDuQE
hemuli81
6WD
Mönkijä:: Ei ole

Re: Comanche ROADSTERIN etulokasuojat !!RAKENNETTU!! !!KUVIA!!

Viesti Kirjoittaja hemuli81 »

Ihan hienot lokarit oot jaksanu värkätä =D> . Mites toi keula? Eikö oo vähän halvatun kova noilla iskarikulmilla? P.S. sulla on tankinkorkki väärinpäin, menee vesi sisään.
Uudenmaan Mönkijät Ry

Ex: Comanche 200
ErnoZz
Noppeli

hemuli81 kirjoitti:Ihan hienot lokarit oot jaksanu värkätä =D> . Mites toi keula? Eikö oo vähän hitsinpimpulan kova noilla iskarikulmilla? P.S. sulla on tankinkorkki väärinpäin, menee vesi sisään.
Aa, kiitti tiedosta, en tosta tiennykkään että menee vodaa tankkiin. Se kilisee pirusti toisinpäin, pitäs käydä hakee ihan normi lukoton korkki biltsusta

Ei se noilla kulmilla oo mahoton ajaa, mutta voisi se olla reilusti parempi lyhyimmillä iskareilla vakiopaikoilla. Aattelin noita http://www.algmotoparts.com/product_inf ... cts_id/592 eteen ni vois olla vähän parempi.
hemuli81
6WD

Hyvännäkönen jousi noissa on ainakin, kalliit kyllä meinaa olla. Mulla oli kans keula tontissa mutta jousitus on vaan liian kova meikäläiselle :doubt: . Nyt se on edessä niin korkeella kun saa mutta pintakovuus vaivaa edelleen. Ne vakioiskarit vois toimia muuten mutta se jousi on aivan järjetön. Takana mulla onkin joku Yamahan iskari ja se toimii hyvin madallettunakin.

Tankinkorkista: Honda monkeyn korkki käy tilalle eikä oo kallis ja toimii. Sitä joutuu modaamaan sen verran että vaihtaa jousen orkkiskorkista siihen, niin sopii paikalleen.
Uudenmaan Mönkijät Ry

PNPN
3WD
Mönkijä:: Pau-Pau

Viesti Kirjoittaja PNPN »

ErnoZz kirjoitti:
hemuli81 kirjoitti:Ihan hienot lokarit oot jaksanu värkätä =D> . Mites toi keula? Eikö oo vähän hitsinpimpulan kova noilla iskarikulmilla? P.S. sulla on tankinkorkki väärinpäin, menee vesi sisään.
Aa, kiitti tiedosta, en tosta tiennykkään että menee vodaa tankkiin. Se kilisee pirusti toisinpäin, pitäs käydä hakee ihan normi lukoton korkki biltsusta
Mulla meni kanssa jatkuvasti vettä tankkiin, kunnes leikkasin mustasta kumista läpän joka tulee korkin päälle. Läppä on kiinni edestä kateruuvien alla ja peittää tankin eteenpäin viistossa olevan osan. Käyntihäiriöt loppuivat siihen.
hemuli81
6WD

PNPN kirjoitti:
Mulla meni kanssa jatkuvasti vettä tankkiin, kunnes leikkasin mustasta kumista läpän joka tulee korkin päälle. Läppä on kiinni edestä kateruuvien alla ja peittää tankin eteenpäin viistossa olevan osan. Käyntihäiriöt loppuivat siihen.
Joo mulla on samanlainen systeemi ja on hyväks todettu. Se Hondan korkki taas auttaa siihen räminään ja korvausilmansaantiin. Se orkkiskorkki on maalattu myös sisäpuolelta jossa korvausilmakanava (PIENI) menee. Hilseilevä maali tukki se ainakin mulla.
Uudenmaan Mönkijät Ry

Saminiki
6WD
Mönkijä:: 850XP T3

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Jos jollakulla sattuis olemaan jonku sortin mittoja/piirustuksia noista lokarin rakenteluista niin olisin suuresti kiitollinen. Itse aloin lattaraudasta vääntämään kehikkoa lokarille ja siihen kiinnitykset siis kehikkoon mut en oikein keksi järkevää ratkaisua niille. Itse lokarit ajattelin pvc tai pp muovista muotoilla.(olen muovin valmistus yrityksessä töissä) tai sit tarpeeksi ison saavin,ämpärin,liukurin tahi vastaavan muotoilulla saattaa sen lokarin muotoon. Ajattelin sellaiset laput vaan tehdä niihin kohtiin mistä pahiten loska,vesi,sonta ja rapa lentää. En siis normi automallista lokaria.... siis kikottimena tietty kiinan mutterilinko commu 200cc TL
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Vastaa Viestiin