Comanche 200cc TL Pomppii
Re: Comanche 200cc TL Pomppii
tuota itelläkin samalainen ongelma 300:sessa, vanhat eturenkaat kului kankaalle niin vaihdoin uudet, sit lähdin ajaa ja huomasin että vasen eturengas pomppi, säädettiin tässä aurauskulmat nyt ajaa sen 50-60kmh sit alkaa pomppiminen, kun keula nosta ilmaan niin oikea rengas pysyy suht jämäkkänä paikalla mut vasen heiluu vähäsen, mikä siinä vois olla mitä pitäis kiristää tms?
Re: Comanche 200cc TL Pomppii
Sama juttu joo. laitoin viel kartiomutteritki pyöriin et varmasti on keskellä. ei apua.Dob kirjoitti:tuota itelläkin samalainen ongelma 300:sessa, vanhat eturenkaat kului kankaalle niin vaihdoin uudet, sit lähdin ajaa ja huomasin että vasen eturengas pomppi, säädettiin tässä aurauskulmat nyt ajaa sen 50-60kmh sit alkaa pomppiminen, kun keula nosta ilmaan niin oikea rengas pysyy suht jämäkkänä paikalla mut vasen heiluu vähäsen, mikä siinä vois olla mitä pitäis kiristää tms?
Edit: korjattu kirjoituserheitä
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Comanche 200cc TL Pomppii
mikä oudointa viikko sit ajoin vanhoilla renkailla 80-90kmh maantiellä eikä tärissy yhtään, nyt kun pistin uudet renkaat niin alkoi :/
Re: Comanche 200cc TL Pomppii
Tuohon oisin siitä mieltä et keskittäminen on menny mettään tai sit uudet gummit ja jos eri vanteet niin on kierot. Itte kokeili vanhoilla kumeilla ja vatkaaminen vaan jatku. eli mun kohdalla joku mikä lieneekään on pettänyt JUST renkaanvaihtohetkellä...Dob kirjoitti:mikä oudointa viikko sit ajoin vanhoilla renkailla 80-90kmh maantiellä eikä tärissy yhtään, nyt kun pistin uudet renkaat niin alkoi :/
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Comanche 200cc TL Pomppii
Mulla oli dillen toisessa etunavassa pieni heitto, rengasta se kuitenkin vippas jo ihan huolella.
Pistä joku meisseli karvan päähän jarrulevystä ja pyörittele napaa... jos hipasee meisseliin jossain kohtaa niin soon sitten kiaro - vai onko kiinalaisissa koskaan mitään suoraa...
Pistä joku meisseli karvan päähän jarrulevystä ja pyörittele napaa... jos hipasee meisseliin jossain kohtaa niin soon sitten kiaro - vai onko kiinalaisissa koskaan mitään suoraa...

Re: Comanche 200cc TL Pomppii
Ei noi välykset vaikuta kovinkaan paljoa, huomasin tossa että mulla on toinen yläpallonivel väljä mutta ei vatkaa yhtään, pikkasen alkaa yli 90km/h vauhdissa mut eipä tuolla muutenkaan viitti noin kovaa ajaa. Takapäätä kannattaa kattoo tarkasti, mulla ainakin saa joka viikko kiristää sen akselin mutterin. Pitäis tehä siihen joku lukitus kun viittis
.

Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
Re: Comanche 200cc TL Pomppii
muuten kuten jo kerroin että itelläkin vähän samalaista ongelma mönkijässä niin ajattelin tarkistaa paineet renkaista, miten näissä renkaissa yleensä pidetään paineita? monta baria? eli edessä 175/80/R10 takana joku 195/40/R9 tai en muista tarkalle takarenkaiden leveyttä mut leveämmät ne on
Re: Comanche 200cc TL Pomppii
tänään tuli katottua vähän tarkemmin ja huomasin että tukivarren ja olka-akselin välissä on vähän väljä, niin onko ne osat jotka pitää nämä kahdet palikat kasassa pallonivelet vai?
Re: Comanche 200cc TL Pomppii
Minä noihin uusiin kumeihin laitoin renkaan max paineen (2,5bar) ja ajelen viikon kaks kivirekenä. Sit irti ja tasapainotukseen ja pudottaa paineet 0.75bar-1.25 bar. Luulis oikenevan pikku epätasaisuudet
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL