4x4 Etuperään liityvät asiat
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Nyt tuo etuperä on kestäny vaikka minkälaista sikarääkkiä hyvin.. Niitä rullien ali kulkevia jousia kun venytin hieman ettei ole niin jäykät, niin jaksaa mangeettikytkinkin jarruttaa sormilevyn paremmin.. Ja saa revitellä takaveto päällä eikä varmaan lyö nelivetoa päälle..
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
bull 1:n kertaalleen takuuseen vaihdettu etuperä on pöydällä levällään ja siinä näyttäs olevan rikki ne tässä viestiketjussa aiemmin mainitut osat.
valkoinen muovikehikko palasina
rullien jouset mutkilla (jouset menivät muuten rullan ja kehikon välistä)
muutamassa rullassa oli kolhuja, kuinka herkkä perä on näistä kolhuista?
kulutuspala kulunut ulkoreunasta, taidan juottaa siihen uuden kuparimessinkipinnan
kytkentälevyn takapinnassa magneetin kehyksen aiheuttamat painaumat
laakerit ääntää, voiko laittaa uudet muovitiivistetyt laakerit?
lähetin sähköpostia gern huoltoon ja siellä korjaisivat tuon perän hintaan 380€ sis postikulut. korjatussa perässä olisi vaihdettu rikkinäisten osien lisäksi iso liukulaakeri tinapronssiseen 84/89x46,5 liukulaakeriin ja skf:n laakerit.
jos itse teen korjauksen niin miten saan tuon liukulaakerin irti?
valkoinen muovikehikko palasina
rullien jouset mutkilla (jouset menivät muuten rullan ja kehikon välistä)
muutamassa rullassa oli kolhuja, kuinka herkkä perä on näistä kolhuista?
kulutuspala kulunut ulkoreunasta, taidan juottaa siihen uuden kuparimessinkipinnan
kytkentälevyn takapinnassa magneetin kehyksen aiheuttamat painaumat
laakerit ääntää, voiko laittaa uudet muovitiivistetyt laakerit?
lähetin sähköpostia gern huoltoon ja siellä korjaisivat tuon perän hintaan 380€ sis postikulut. korjatussa perässä olisi vaihdettu rikkinäisten osien lisäksi iso liukulaakeri tinapronssiseen 84/89x46,5 liukulaakeriin ja skf:n laakerit.
jos itse teen korjauksen niin miten saan tuon liukulaakerin irti?
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Muovihäkin, jouset ja sormilevyn saa muistaakseni satasen pintaan tuolta gern huollosta, vähän miten kehtaa tinkiä(kannattaa).
Laakerit voi laittaa ihan tavalliset suojatut. Jotenkin tuntuu ettei sitä isoa liukulaakeria tarvii vaihtaa jos siinä ei ole vaurioita?
Onko lautaspyörän liukupinta oikaistu ja silotettu? Jos on niin liukupalan kuluminen loppuu siihen.
Laakerit voi laittaa ihan tavalliset suojatut. Jotenkin tuntuu ettei sitä isoa liukulaakeria tarvii vaihtaa jos siinä ei ole vaurioita?
Onko lautaspyörän liukupinta oikaistu ja silotettu? Jos on niin liukupalan kuluminen loppuu siihen.
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Pitääpä yrittää tinkiä noista gern huollon hinnoista.
Paljonkohan on ison alkuperäisen liukulaakerin sisähalkaisija? luulen että uudessa liukulaakerissa on pienempi välys kuin alkuperäisessä.
Lautaspyörän suoruus on tarkistettu eilen pyörittelemällä sitä metallisorvissa ja sorvarin mielestä siinä ei ollut paljon heittoa, reunat pitää hioa vielä.
Paljonkohan on ison alkuperäisen liukulaakerin sisähalkaisija? luulen että uudessa liukulaakerissa on pienempi välys kuin alkuperäisessä.
Lautaspyörän suoruus on tarkistettu eilen pyörittelemällä sitä metallisorvissa ja sorvarin mielestä siinä ei ollut paljon heittoa, reunat pitää hioa vielä.
Viimeksi muokannut cotcot, 17 Helmi 2013 23:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Syy: Turha lainaus poistettu.
neliveto ei aina kytkeydy ?
missä vika kun neliveto ei aina kytkeydy päälle varsinkaan pakilla? välillä menee toisiaan päälle mut harvemmin aina kiinni ku alkaa pakitteleen. joskus ei kytkydy heti eteenpäinkään ajaessa..
Re: neliveto ei aina kytkeydy ?
Vaikea sanoa kun ei ole tiedossa mistä vehkeestä on kyse, mutta ainakin Canasessa tuollaisen kaltaisia oireita alkaa ilmetä kun aktuaattori (joku sähköinen nelikon kytkentäpoksi, erittäin kallis osa, n. 500€) on risa, mulla on omakohtainen kokemus kun neliveto ei aina kytkeytynyt, syy oli nimenomaan tuo aktuaattori. Minun Cana oli vielä aika uusi kun tuo vika tuli, mutta onneksi meni takuuseen.
Re: neliveto ei aina kytkeydy ?
comanche bull 300 ja kyllä neliveto on ku eteen päin toimii 

- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Nyt kun tommolavin merkki ja malli selvisi, niin siirsin sekä yhditin viestit oikeaan osioon ja jo olemassa olevaan topickiin.
Ja lienee sanomattakin selvä että luudin turhanpäiväiset jappasut pois.
Ja lienee sanomattakin selvä että luudin turhanpäiväiset jappasut pois.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
oli comsussa etuperä tuhannen p..... päreinä nyt on osat tilattu toiv. tulee viikonlopuksi 

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Käytähän sitten se iso lautaspyörä sorvarilla oikastavana ja samalla se pintakin siliää. On alunperin todella sonta pinta siinä (syö sen laahainpalan loppuun) ja aika varmaan hieman kierokin. Esim jos jossain ammattikoululla käyttää ei tule maksamaan pariakymppiä enempää.. Ja muovihäkkiin jouset kulkemaan rullien alitse. Muuten on koko ajan neliveto päällä.
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
nyt on etuperä kunnossa ja hyvin pelaa
4-vedon kytkeytymis ongelma
elikkä tos lueskelin että joillain nelivedon ollessa päällä niin vapaalla kuitenkin mittariin tulee 2wd ja joillain se ei muutu että onko vika vai mikä? itsellä tulee 2wd vapaalla. mutta asiaan tossa auratessa taannoin niin neliveto kytkeytyi aina satunnaisesti päälle ja joskus ei ollenkaan varsinkin pakilla ei menny päälle nyt eilen taas auratessa niin ei enää kytkeytynyt ollenkaan niin missä vika onko kokemuksia? jotkut ovat kyllä tehteen kytkimestä mekaanisen sähköisen tilalle mahtaako tämä olla ainut vaihtoehto tähän ongelmaan?
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Hei, kertokaas vielä tyhmälle: Uudessa mustassa häkissä, tuleeko jouset kuulien päälle vai alle? Tässä ketjussa on tarjottu molempia vaihtoehtoja. Nimim. Kasasinko väärin... 

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Jouset tulee kuulien alle. Eli häkin päälle ekaksi jousi, ja sitten kuulat. Muuten on koko ajan neliveo päällä, ja jarruttelee etuperä menoa silleen hauskasti..
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
No niin, kauan on komssu kestänytkin(3500km) ,mutta viimein huomasin etuperän kanssa ongelman. Eli mikähän mahtaisi olla vikana, kun neliveto päällä eteenpäin etupörät eivät vedä, mutta pakki päällä tuntuu neliveto toimivan aivan oikein. Onko tuossa mahdollisesti laahainpala lopussa? Mitähän nuo etuperäremontit/uusi etuperä vai kannattaako tuota yrittää itse katsoa? Kommentteja viisaammilta kiitos..