4x4 Etuperään liityvät asiat

Keskustelua Comanche mönkijöistä.

Onko etuperä vaihdettu (takuuseen)

Kyllä, etupää "löi tyhjää"
22
22%
Kyllä, poltti sulaketta (magneettikytkimessä vika)
5
5%
Ei, Kaikki toimii kuin elokuvissa
72
73%
 
Ääniä yhteensä: 99

Antabus
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 23 Elo 2010 19:55

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja Antabus »

Nyt tuo etuperä on kestäny vaikka minkälaista sikarääkkiä hyvin.. Niitä rullien ali kulkevia jousia kun venytin hieman ettei ole niin jäykät, niin jaksaa mangeettikytkinkin jarruttaa sormilevyn paremmin.. Ja saa revitellä takaveto päällä eikä varmaan lyö nelivetoa päälle..
KK00
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 02 Tammi 2012 18:21

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja KK00 »

bull 1:n kertaalleen takuuseen vaihdettu etuperä on pöydällä levällään ja siinä näyttäs olevan rikki ne tässä viestiketjussa aiemmin mainitut osat.

valkoinen muovikehikko palasina
rullien jouset mutkilla (jouset menivät muuten rullan ja kehikon välistä)
muutamassa rullassa oli kolhuja, kuinka herkkä perä on näistä kolhuista?
kulutuspala kulunut ulkoreunasta, taidan juottaa siihen uuden kuparimessinkipinnan
kytkentälevyn takapinnassa magneetin kehyksen aiheuttamat painaumat
laakerit ääntää, voiko laittaa uudet muovitiivistetyt laakerit?

lähetin sähköpostia gern huoltoon ja siellä korjaisivat tuon perän hintaan 380€ sis postikulut. korjatussa perässä olisi vaihdettu rikkinäisten osien lisäksi iso liukulaakeri tinapronssiseen 84/89x46,5 liukulaakeriin ja skf:n laakerit.
jos itse teen korjauksen niin miten saan tuon liukulaakerin irti?
comsu
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Maalis 2009 17:24

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja comsu »

Muovihäkin, jouset ja sormilevyn saa muistaakseni satasen pintaan tuolta gern huollosta, vähän miten kehtaa tinkiä(kannattaa).

Laakerit voi laittaa ihan tavalliset suojatut. Jotenkin tuntuu ettei sitä isoa liukulaakeria tarvii vaihtaa jos siinä ei ole vaurioita?

Onko lautaspyörän liukupinta oikaistu ja silotettu? Jos on niin liukupalan kuluminen loppuu siihen.
KK00
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 02 Tammi 2012 18:21

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja KK00 »

Pitääpä yrittää tinkiä noista gern huollon hinnoista.
Paljonkohan on ison alkuperäisen liukulaakerin sisähalkaisija? luulen että uudessa liukulaakerissa on pienempi välys kuin alkuperäisessä.
Lautaspyörän suoruus on tarkistettu eilen pyörittelemällä sitä metallisorvissa ja sorvarin mielestä siinä ei ollut paljon heittoa, reunat pitää hioa vielä.
Viimeksi muokannut cotcot, 17 Helmi 2013 23:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
tommolavi
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Tammi 2012 19:50

neliveto ei aina kytkeydy ?

Viesti Kirjoittaja tommolavi »

missä vika kun neliveto ei aina kytkeydy päälle varsinkaan pakilla? välillä menee toisiaan päälle mut harvemmin aina kiinni ku alkaa pakitteleen. joskus ei kytkydy heti eteenpäinkään ajaessa..
Avatar
Pedari
6WD
Viestit: 447
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:00
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Re: neliveto ei aina kytkeydy ?

Viesti Kirjoittaja Pedari »

Vaikea sanoa kun ei ole tiedossa mistä vehkeestä on kyse, mutta ainakin Canasessa tuollaisen kaltaisia oireita alkaa ilmetä kun aktuaattori (joku sähköinen nelikon kytkentäpoksi, erittäin kallis osa, n. 500€) on risa, mulla on omakohtainen kokemus kun neliveto ei aina kytkeytynyt, syy oli nimenomaan tuo aktuaattori. Minun Cana oli vielä aika uusi kun tuo vika tuli, mutta onneksi meni takuuseen.
tommolavi
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Tammi 2012 19:50

Re: neliveto ei aina kytkeydy ?

Viesti Kirjoittaja tommolavi »

comanche bull 300 ja kyllä neliveto on ku eteen päin toimii :shock:
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Nyt kun tommolavin merkki ja malli selvisi, niin siirsin sekä yhditin viestit oikeaan osioon ja jo olemassa olevaan topickiin.
Ja lienee sanomattakin selvä että luudin turhanpäiväiset jappasut pois.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
tommolavi
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Tammi 2012 19:50

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja tommolavi »

oli comsussa etuperä tuhannen p..... päreinä nyt on osat tilattu toiv. tulee viikonlopuksi :)
Antabus
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 23 Elo 2010 19:55

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja Antabus »

Käytähän sitten se iso lautaspyörä sorvarilla oikastavana ja samalla se pintakin siliää. On alunperin todella sonta pinta siinä (syö sen laahainpalan loppuun) ja aika varmaan hieman kierokin. Esim jos jossain ammattikoululla käyttää ei tule maksamaan pariakymppiä enempää.. Ja muovihäkkiin jouset kulkemaan rullien alitse. Muuten on koko ajan neliveto päällä.
tommolavi
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Tammi 2012 19:50

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja tommolavi »

nyt on etuperä kunnossa ja hyvin pelaa
Hipsu
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 17 Tammi 2009 21:46
Paikkakunta: ksk

4-vedon kytkeytymis ongelma

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

elikkä tos lueskelin että joillain nelivedon ollessa päällä niin vapaalla kuitenkin mittariin tulee 2wd ja joillain se ei muutu että onko vika vai mikä? itsellä tulee 2wd vapaalla. mutta asiaan tossa auratessa taannoin niin neliveto kytkeytyi aina satunnaisesti päälle ja joskus ei ollenkaan varsinkin pakilla ei menny päälle nyt eilen taas auratessa niin ei enää kytkeytynyt ollenkaan niin missä vika onko kokemuksia? jotkut ovat kyllä tehteen kytkimestä mekaanisen sähköisen tilalle mahtaako tämä olla ainut vaihtoehto tähän ongelmaan?
Comssu
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Elo 2012 02:58

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja Comssu »

Hei, kertokaas vielä tyhmälle: Uudessa mustassa häkissä, tuleeko jouset kuulien päälle vai alle? Tässä ketjussa on tarjottu molempia vaihtoehtoja. Nimim. Kasasinko väärin... :D
Antabus
2WD
Viestit: 33
Liittynyt: 23 Elo 2010 19:55

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja Antabus »

Jouset tulee kuulien alle. Eli häkin päälle ekaksi jousi, ja sitten kuulat. Muuten on koko ajan neliveo päällä, ja jarruttelee etuperä menoa silleen hauskasti..
Nitro75
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 25 Huhti 2007 23:16

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja Nitro75 »

No niin, kauan on komssu kestänytkin(3500km) ,mutta viimein huomasin etuperän kanssa ongelman. Eli mikähän mahtaisi olla vikana, kun neliveto päällä eteenpäin etupörät eivät vedä, mutta pakki päällä tuntuu neliveto toimivan aivan oikein. Onko tuossa mahdollisesti laahainpala lopussa? Mitähän nuo etuperäremontit/uusi etuperä vai kannattaako tuota yrittää itse katsoa? Kommentteja viisaammilta kiitos..
Vastaa Viestiin