Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
- mark off
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
- Mönkijä:: Comanche Roadster
- Paikkakunta: Uimaharju
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Luulisin että yläpään tuenta on väljä. kuvissa ei kyllä laakeria sinne näy niin jos on ollut kuiva niin sehän voi olla kulunu se ohjaus akseli. Omasta katoin sinne yläpään kumin alle niin aika kuivat rasvat oli välissä eli taitas olla parempi ottaa itsekin irti ja tsekata.. mulla ei kyllä ole sivuttain yhtään väljää tuossa ohjaus akselissa. kannattas varmasti ottaa vaan irti ja kahtoo onko akseli enää pyöreä tai ylä pään reikä soikea=)
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
-
- 2WD
- Viestit: 26
- Liittynyt: 10 Kesä 2012 00:23
- Mönkijä:: Roadster -09
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
minkälaisilla välityksillä porukka ajelee? oon lueskellu et optimaalinen ois eteen 15piikkinen ja taakse 39piikkinen, mutta minkä vehkeen rattaat tuohon roadsteriin käy? toimimattomia linkkejä kyllä löytyy sivuilta paljon. niin ja minkä veehkeen ketjut käy?
Sydämellä on syynsä, joita järki ei ymmärrä.
- Comanche
- Comanche
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
No voi heleveta. Voiko oikeasti olla niin hölmö systeemi? Se oli tosiaan aika kuiva, kun sen ostin -liekö koskaan rasvailtu... Ei kyllä silti uskois sellasenkaan tuhannessa kilometrissa hirveästi kuluvan. Mahtaakos tulla katsastuksessa sanomista tosta?mark off kirjoitti:Luulisin että yläpään tuenta on väljä. kuvissa ei kyllä laakeria sinne näy niin jos on ollut kuiva niin sehän voi olla kulunu se ohjaus akseli. Omasta katoin sinne yläpään kumin alle niin aika kuivat rasvat oli välissä eli taitas olla parempi ottaa itsekin irti ja tsekata.. mulla ei kyllä ole sivuttain yhtään väljää tuossa ohjaus akselissa. kannattas varmasti ottaa vaan irti ja kahtoo onko akseli enää pyöreä tai ylä pään reikä soikea=)
Tuli muuten mönkerön takapäätä vähän rälläkällä siistittyä sekä uudet vilkut ja takavalo tuli samalla.
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
minkä kokoiset kytkin levyt tohon comanche 300 kuutioiiseen pitäisi olla?
- mark off
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
- Mönkijä:: Comanche Roadster
- Paikkakunta: Uimaharju
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
maggot kirjoitti: Tuli muuten mönkerön takapäätä vähän rälläkällä siistittyä sekä uudet vilkut ja takavalo tuli samalla.
Laitahha kuvia. Aina kiva katella..
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
- mark off
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
- Mönkijä:: Comanche Roadster
- Paikkakunta: Uimaharju
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
JTF564 on etu ratas google antaa het http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=4569 itellä on muisitaakserni 15 piikkinen paikallaan. mutta myös 13 ja 14 piikkinen löytyy. takarattaan sain crossi comanchesta oisko se sen 38 piikkiä.. en oo laskenu. ketjut pitää olla 520 ja pituus oli muistaakseni jotain 110 lenkkiiä en muista lyhentämään jouduin... ja tuommosilla matalilla kummeilla kulkee suunnillee satasta niin aika hyvät on välit.JellyCherry kirjoitti:minkälaisilla välityksillä porukka ajelee? oon lueskellu et optimaalinen ois eteen 15piikkinen ja taakse 39piikkinen, mutta minkä vehkeen rattaat tuohon roadsteriin käy? toimimattomia linkkejä kyllä löytyy sivuilta paljon. niin ja minkä veehkeen ketjut käy?

235/30-12 muistaakkeni huippu kumit...
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Mitkäs kumit noi mark off on? Minkäs hintaset? Mulle tulossa Falken 165/60 -12 nakit eteen. Saapi nähdä vähenisikö vatkaus.
Helpotti kyllä jo sillä, että laski renkaanpaineet 1,5 barista 0,8 bariin ja löysäsi etujousitusta. Uudet takarenkaiden laakerit myös hankittu, nekin pitäisi asennella kuhan jaksaisi.
Täytyypi napata päivitetystä peräpäästä vaikka huomenissa kuvaa.

Täytyypi napata päivitetystä peräpäästä vaikka huomenissa kuvaa.
- mark off
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
- Mönkijä:: Comanche Roadster
- Paikkakunta: Uimaharju
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
http://shop.teamlaine.fi/index.php?main ... s_id=62380 ja ei maha mennä vanteelle ilman konetta=)maggot kirjoitti:Mitkäs kumit noi mark off on? Minkäs hintaset? Mulle tulossa Falken 165/60 -12 nakit eteen. Saapi nähdä vähenisikö vatkaus.Helpotti kyllä jo sillä, että laski renkaanpaineet 1,5 barista 0,8 bariin ja löysäsi etujousitusta. Uudet takarenkaiden laakerit myös hankittu, nekin pitäisi asennella kuhan jaksaisi.
Täytyypi napata päivitetystä peräpäästä vaikka huomenissa kuvaa.
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
^Vois kuvitella, että noin leveät renkaat edessä vetelis reippaasti, mutta ilmeisesti kuitenkin ovat varsin hyvät?

On likainen ja kaikkea, mutta älkää antako häiritä.
Fatbarinkin asentelin tuossa taannoin:

maggot kirjoitti: Täytyypi napata päivitetystä peräpäästä vaikka huomenissa kuvaa.

On likainen ja kaikkea, mutta älkää antako häiritä.

Fatbarinkin asentelin tuossa taannoin:

Viimeksi muokannut maggot, 04 Loka 2012 15:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- mark off
- 4WD
- Viestit: 141
- Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
- Mönkijä:: Comanche Roadster
- Paikkakunta: Uimaharju
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Kyllähän se vetelee aika lailla mutta se lisää vaa jännitystä
Mulla tuossa on ehkä 4cm maa vara... aina vähä hipoo asfalttia korokkeilla...
Eilen laittelin ekaa kertaa puoleen vuoteen kaasarin kiinni ja melkolailla kerta nykäsyllä käyntiin=) eikä ole jäykkä vedellä.. no nyt taas ei jouda ropaamaan kun sain mopoo uuden takagummin niin äkkiä alle ja ajoon--->

Mulla tuossa on ehkä 4cm maa vara... aina vähä hipoo asfalttia korokkeilla...
Eilen laittelin ekaa kertaa puoleen vuoteen kaasarin kiinni ja melkolailla kerta nykäsyllä käyntiin=) eikä ole jäykkä vedellä.. no nyt taas ei jouda ropaamaan kun sain mopoo uuden takagummin niin äkkiä alle ja ajoon--->
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
Can Am DS 450x
Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
-
- 2WD
- Viestit: 26
- Liittynyt: 10 Kesä 2012 00:23
- Mönkijä:: Roadster -09
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
kuinka kireelle ketjut pitää kiristää? mikä on optimaalinen kireys... pitääkö ketjun kiristimen olla jatkuvasti jännityksessä vai vapaana kun ketjut on muuten kireellä? jos joku jaksais selittää hölmölle 
mänkijä meni muuten katsatuksesta heittämällä läpi
monsteri väritys tulos talvella, pitääkin ottaa sitten kuvia 

mänkijä meni muuten katsatuksesta heittämällä läpi


Sydämellä on syynsä, joita järki ei ymmärrä.
- Comanche
- Comanche
-
- 2WD
- Viestit: 26
- Liittynyt: 10 Kesä 2012 00:23
- Mönkijä:: Roadster -09
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
juu ei tarvii tuohon vastata... mutta joku vois pistää yv:nä mulle tietoo et "kuinka pöllin bashanin" veikkaan et virtalukko kökkönä, mut haluisin viel testaakki et onko, ennenku meen ostaa uutta... kiitos.JellyCherry kirjoitti:kuinka kireelle ketjut pitää kiristää? mikä on optimaalinen kireys... pitääkö ketjun kiristimen olla jatkuvasti jännityksessä vai vapaana kun ketjut on muuten kireellä? jos joku jaksais selittää hölmölle
mänkijä meni muuten katsatuksesta heittämällä läpimonsteri väritys tulos talvella, pitääkin ottaa sitten kuvia
Sydämellä on syynsä, joita järki ei ymmärrä.
- Comanche
- Comanche
-
- 4WD
- Viestit: 167
- Liittynyt: 11 Huhti 2012 07:50
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500
- Paikkakunta: Juuka
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Nonnii..
Onkos kellään menny roadsterin takaakseli poikki? Ittellä meni tuossa 4h sitten, onneks vauhtii ei ollu kuin vajaata 20km/h, auta armias jos ois menny 30sek aijemmin poikki kun vauhtii oli reilut 80km/h..
Nyt pitäs sitten miettii että uusiiko tota akselia edes, vai laittasko osina vaan myyntiin ja lopettas harrastuksen. Justiin viikolla sain edellisen starttivian korjattua ja nyt heti uutta putkee..
uus akseli ois ulkomailla 102euroo kotiin tuotuna, kannattaako panostaa enään??

Nyt pitäs sitten miettii että uusiiko tota akselia edes, vai laittasko osina vaan myyntiin ja lopettas harrastuksen. Justiin viikolla sain edellisen starttivian korjattua ja nyt heti uutta putkee..
uus akseli ois ulkomailla 102euroo kotiin tuotuna, kannattaako panostaa enään??
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Jos haluat lyödä hanskat tiskiin, niin melkein helpoimmalla pääsee joka tapauksessa, kun vaihtaa sen akselin uuteen. Myyt sitten ehjänä pakettina pois. Jos pistät mönkerön lihoiksi, niin niitä eri osia jää kuitenkin nurkkiin pyörimään.atv200 kirjoitti:Nonnii..Onkos kellään menny roadsterin takaakseli poikki? Ittellä meni tuossa 4h sitten, onneks vauhtii ei ollu kuin vajaata 20km/h, auta armias jos ois menny 30sek aijemmin poikki kun vauhtii oli reilut 80km/h..
Nyt pitäs sitten miettii että uusiiko tota akselia edes, vai laittasko osina vaan myyntiin ja lopettas harrastuksen. Justiin viikolla sain edellisen starttivian korjattua ja nyt heti uutta putkee..
uus akseli ois ulkomailla 102euroo kotiin tuotuna, kannattaako panostaa enään??
Mites tuo muuten tapahtui? Asvaltilla mutkassa?
-
- 4WD
- Viestit: 167
- Liittynyt: 11 Huhti 2012 07:50
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500
- Paikkakunta: Juuka
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Akseli meni poikki hiekkatiellä. Olin juuri laavulta lähtenyt ja liityin sinne menevälle tielle kunnes pamahti poikki.
Tiedä johtuiko tuo poikkasu siitä kun navat kiristin tiukalle vähän aikaa sitten, ja renkaat on epätasapainossa niin täristää ajaessa.. Vai oliko vajaa 5000km liikaa tuolle akselille?
Aijemmin takanavat on ollu vähän löysällä, ja vitutti se vempulointi niin iskin ne mutterit käsin kireelle ja sokat perään.
Harvoin olen ajellu edes hiekkateitä, et suurin osa on ollu asfalttia. Mut se et renkaat vemputti on varmaan se suurin syy tuohon..
Tiedä johtuiko tuo poikkasu siitä kun navat kiristin tiukalle vähän aikaa sitten, ja renkaat on epätasapainossa niin täristää ajaessa.. Vai oliko vajaa 5000km liikaa tuolle akselille?
Aijemmin takanavat on ollu vähän löysällä, ja vitutti se vempulointi niin iskin ne mutterit käsin kireelle ja sokat perään.
Harvoin olen ajellu edes hiekkateitä, et suurin osa on ollu asfalttia. Mut se et renkaat vemputti on varmaan se suurin syy tuohon..