Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
mark off
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
Mönkijä:: Comanche Roadster
Paikkakunta: Uimaharju

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja mark off »

Luulisin että yläpään tuenta on väljä. kuvissa ei kyllä laakeria sinne näy niin jos on ollut kuiva niin sehän voi olla kulunu se ohjaus akseli. Omasta katoin sinne yläpään kumin alle niin aika kuivat rasvat oli välissä eli taitas olla parempi ottaa itsekin irti ja tsekata.. mulla ei kyllä ole sivuttain yhtään väljää tuossa ohjaus akselissa. kannattas varmasti ottaa vaan irti ja kahtoo onko akseli enää pyöreä tai ylä pään reikä soikea=)
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x

Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
JellyCherry
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 10 Kesä 2012 00:23
Mönkijä:: Roadster -09
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja JellyCherry »

minkälaisilla välityksillä porukka ajelee? oon lueskellu et optimaalinen ois eteen 15piikkinen ja taakse 39piikkinen, mutta minkä vehkeen rattaat tuohon roadsteriin käy? toimimattomia linkkejä kyllä löytyy sivuilta paljon. niin ja minkä veehkeen ketjut käy?
Sydämellä on syynsä, joita järki ei ymmärrä.
- Comanche
maggot
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Elo 2012 01:00

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja maggot »

mark off kirjoitti:Luulisin että yläpään tuenta on väljä. kuvissa ei kyllä laakeria sinne näy niin jos on ollut kuiva niin sehän voi olla kulunu se ohjaus akseli. Omasta katoin sinne yläpään kumin alle niin aika kuivat rasvat oli välissä eli taitas olla parempi ottaa itsekin irti ja tsekata.. mulla ei kyllä ole sivuttain yhtään väljää tuossa ohjaus akselissa. kannattas varmasti ottaa vaan irti ja kahtoo onko akseli enää pyöreä tai ylä pään reikä soikea=)
No voi heleveta. Voiko oikeasti olla niin hölmö systeemi? Se oli tosiaan aika kuiva, kun sen ostin -liekö koskaan rasvailtu... Ei kyllä silti uskois sellasenkaan tuhannessa kilometrissa hirveästi kuluvan. Mahtaakos tulla katsastuksessa sanomista tosta?

Tuli muuten mönkerön takapäätä vähän rälläkällä siistittyä sekä uudet vilkut ja takavalo tuli samalla.
manze
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 13 Syys 2012 16:54

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja manze »

minkä kokoiset kytkin levyt tohon comanche 300 kuutioiiseen pitäisi olla?
Avatar
mark off
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
Mönkijä:: Comanche Roadster
Paikkakunta: Uimaharju

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja mark off »

maggot kirjoitti: Tuli muuten mönkerön takapäätä vähän rälläkällä siistittyä sekä uudet vilkut ja takavalo tuli samalla.

Laitahha kuvia. Aina kiva katella..
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x

Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
Avatar
mark off
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
Mönkijä:: Comanche Roadster
Paikkakunta: Uimaharju

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja mark off »

JellyCherry kirjoitti:minkälaisilla välityksillä porukka ajelee? oon lueskellu et optimaalinen ois eteen 15piikkinen ja taakse 39piikkinen, mutta minkä vehkeen rattaat tuohon roadsteriin käy? toimimattomia linkkejä kyllä löytyy sivuilta paljon. niin ja minkä veehkeen ketjut käy?
JTF564 on etu ratas google antaa het http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=4569 itellä on muisitaakserni 15 piikkinen paikallaan. mutta myös 13 ja 14 piikkinen löytyy. takarattaan sain crossi comanchesta oisko se sen 38 piikkiä.. en oo laskenu. ketjut pitää olla 520 ja pituus oli muistaakseni jotain 110 lenkkiiä en muista lyhentämään jouduin... ja tuommosilla matalilla kummeilla kulkee suunnillee satasta niin aika hyvät on välit.

Kuva

235/30-12 muistaakkeni huippu kumit...
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x

Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
maggot
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Elo 2012 01:00

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja maggot »

Mitkäs kumit noi mark off on? Minkäs hintaset? Mulle tulossa Falken 165/60 -12 nakit eteen. Saapi nähdä vähenisikö vatkaus. :D Helpotti kyllä jo sillä, että laski renkaanpaineet 1,5 barista 0,8 bariin ja löysäsi etujousitusta. Uudet takarenkaiden laakerit myös hankittu, nekin pitäisi asennella kuhan jaksaisi.
Täytyypi napata päivitetystä peräpäästä vaikka huomenissa kuvaa.
Avatar
mark off
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
Mönkijä:: Comanche Roadster
Paikkakunta: Uimaharju

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja mark off »

maggot kirjoitti:Mitkäs kumit noi mark off on? Minkäs hintaset? Mulle tulossa Falken 165/60 -12 nakit eteen. Saapi nähdä vähenisikö vatkaus. :D Helpotti kyllä jo sillä, että laski renkaanpaineet 1,5 barista 0,8 bariin ja löysäsi etujousitusta. Uudet takarenkaiden laakerit myös hankittu, nekin pitäisi asennella kuhan jaksaisi.
Täytyypi napata päivitetystä peräpäästä vaikka huomenissa kuvaa.
http://shop.teamlaine.fi/index.php?main ... s_id=62380 ja ei maha mennä vanteelle ilman konetta=)
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x

Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
maggot
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Elo 2012 01:00

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja maggot »

^Vois kuvitella, että noin leveät renkaat edessä vetelis reippaasti, mutta ilmeisesti kuitenkin ovat varsin hyvät?
maggot kirjoitti: Täytyypi napata päivitetystä peräpäästä vaikka huomenissa kuvaa.
Kuva
On likainen ja kaikkea, mutta älkää antako häiritä. :)

Fatbarinkin asentelin tuossa taannoin:
Kuva
Viimeksi muokannut maggot, 04 Loka 2012 15:19. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
mark off
4WD
Viestit: 141
Liittynyt: 24 Helmi 2011 14:35
Mönkijä:: Comanche Roadster
Paikkakunta: Uimaharju

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja mark off »

Kyllähän se vetelee aika lailla mutta se lisää vaa jännitystä :biggrin:

Mulla tuossa on ehkä 4cm maa vara... aina vähä hipoo asfalttia korokkeilla...

Eilen laittelin ekaa kertaa puoleen vuoteen kaasarin kiinni ja melkolailla kerta nykäsyllä käyntiin=) eikä ole jäykkä vedellä.. no nyt taas ei jouda ropaamaan kun sain mopoo uuden takagummin niin äkkiä alle ja ajoon--->
Comanche Roadster 300cc
Can Am DS 450x

Ajetaan siellä minne ajamalla pääsee=D
JellyCherry
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 10 Kesä 2012 00:23
Mönkijä:: Roadster -09
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja JellyCherry »

kuinka kireelle ketjut pitää kiristää? mikä on optimaalinen kireys... pitääkö ketjun kiristimen olla jatkuvasti jännityksessä vai vapaana kun ketjut on muuten kireellä? jos joku jaksais selittää hölmölle :D
mänkijä meni muuten katsatuksesta heittämällä läpi :) monsteri väritys tulos talvella, pitääkin ottaa sitten kuvia :)
Sydämellä on syynsä, joita järki ei ymmärrä.
- Comanche
JellyCherry
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 10 Kesä 2012 00:23
Mönkijä:: Roadster -09
Paikkakunta: Kellokoski

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja JellyCherry »

JellyCherry kirjoitti:kuinka kireelle ketjut pitää kiristää? mikä on optimaalinen kireys... pitääkö ketjun kiristimen olla jatkuvasti jännityksessä vai vapaana kun ketjut on muuten kireellä? jos joku jaksais selittää hölmölle :D
mänkijä meni muuten katsatuksesta heittämällä läpi :) monsteri väritys tulos talvella, pitääkin ottaa sitten kuvia :)
juu ei tarvii tuohon vastata... mutta joku vois pistää yv:nä mulle tietoo et "kuinka pöllin bashanin" veikkaan et virtalukko kökkönä, mut haluisin viel testaakki et onko, ennenku meen ostaa uutta... kiitos.
Sydämellä on syynsä, joita järki ei ymmärrä.
- Comanche
atv200
4WD
Viestit: 167
Liittynyt: 11 Huhti 2012 07:50
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500
Paikkakunta: Juuka

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja atv200 »

Nonnii.. :evil: Onkos kellään menny roadsterin takaakseli poikki? Ittellä meni tuossa 4h sitten, onneks vauhtii ei ollu kuin vajaata 20km/h, auta armias jos ois menny 30sek aijemmin poikki kun vauhtii oli reilut 80km/h..
Nyt pitäs sitten miettii että uusiiko tota akselia edes, vai laittasko osina vaan myyntiin ja lopettas harrastuksen. Justiin viikolla sain edellisen starttivian korjattua ja nyt heti uutta putkee..

uus akseli ois ulkomailla 102euroo kotiin tuotuna, kannattaako panostaa enään??
maggot
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Elo 2012 01:00

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja maggot »

atv200 kirjoitti:Nonnii.. :evil: Onkos kellään menny roadsterin takaakseli poikki? Ittellä meni tuossa 4h sitten, onneks vauhtii ei ollu kuin vajaata 20km/h, auta armias jos ois menny 30sek aijemmin poikki kun vauhtii oli reilut 80km/h..
Nyt pitäs sitten miettii että uusiiko tota akselia edes, vai laittasko osina vaan myyntiin ja lopettas harrastuksen. Justiin viikolla sain edellisen starttivian korjattua ja nyt heti uutta putkee..

uus akseli ois ulkomailla 102euroo kotiin tuotuna, kannattaako panostaa enään??
Jos haluat lyödä hanskat tiskiin, niin melkein helpoimmalla pääsee joka tapauksessa, kun vaihtaa sen akselin uuteen. Myyt sitten ehjänä pakettina pois. Jos pistät mönkerön lihoiksi, niin niitä eri osia jää kuitenkin nurkkiin pyörimään.

Mites tuo muuten tapahtui? Asvaltilla mutkassa?
atv200
4WD
Viestit: 167
Liittynyt: 11 Huhti 2012 07:50
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500
Paikkakunta: Juuka

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa

Viesti Kirjoittaja atv200 »

Akseli meni poikki hiekkatiellä. Olin juuri laavulta lähtenyt ja liityin sinne menevälle tielle kunnes pamahti poikki.
Tiedä johtuiko tuo poikkasu siitä kun navat kiristin tiukalle vähän aikaa sitten, ja renkaat on epätasapainossa niin täristää ajaessa.. Vai oliko vajaa 5000km liikaa tuolle akselille?
Aijemmin takanavat on ollu vähän löysällä, ja vitutti se vempulointi niin iskin ne mutterit käsin kireelle ja sokat perään.
Harvoin olen ajellu edes hiekkateitä, et suurin osa on ollu asfalttia. Mut se et renkaat vemputti on varmaan se suurin syy tuohon..
Vastaa Viestiin