Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
era-koira
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Joulu 2013 12:13
Mönkijä:: bashan bs200-7 tl
Paikkakunta: salahmi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja era-koira »

era-koira kirjoitti:onko nuissa ilmajäähytteis 200 kiinan koneissa saman kokoiset kytkin levyt kun 200 nestejäähytteisessä?
ton sainkin jo selville
era-koira
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Joulu 2013 12:13
Mönkijä:: bashan bs200-7 tl
Paikkakunta: salahmi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja era-koira »

kuluko olla siin kytkimenväleissä olla väljyyttä?
Xrust
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2014 20:13

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Xrust »

Tervehdys Foorumilaiset!

Oli minunkin aika rekisteröityä tänne foorumille jotta pääsee esittää kyssäreitä!
Eli huomenna iso setä isolla autolla tuo mulle uudenkarhean Bashan bs250-11 Raptor mönkijän, laitoksen tilasin Glans Powerilta ja yllättävän nopea ja ystävällinen palvelu oli ja lisäksi pääsi puhelimellakin kiinni heti kun soitti :)

Mutta itse asiaan, olen omistanut aikaisemmin Haili Haili 250 mönkkärin eli kokemusta väljyydestä ja pienistä vioista löytyy!

Luin 36 sivua tästä artikkelistä jossa mielestäni sain kaiken tarpeellisen tiedon kyseisestä vempaimesta.
Nyt sitten haetaankin 520-32T takaratasta bashanii. Ja en meenaa löytää sitä mistään! Ebayt, normi sivut katottu sekä epätoivosesti etitty saksan sanakirjaa apua käyttäen enkä vaan löydä.

Voiko joku ystävällinen kaveri laittaa linkin tai muistella mistä sellaista löytyy, toki aina parempi jos kotona jossakin lojuu ja haluaa eroon päästä.

Tästä alkaa minun ja bashanin uusi yhteiselämä :)
Lisäksi, löytyykö Tampereen seudulta ketään bashanin omistajaa ?! Vois miitingi järkätä!
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Mul oli 200:ssa muistaakseni suzuki PV:n takaratas
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
era-koira
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Joulu 2013 12:13
Mönkijä:: bashan bs200-7 tl
Paikkakunta: salahmi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja era-koira »

Myös minimoton taka ratas käy pikkusen pultin reikiä isontaa niin kun pv rattaassa pitää
Xrust
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2014 20:13

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Xrust »

Saminiki kirjoitti:Mul oli 200:ssa muistaakseni suzuki PV:n takaratas
Joo mä löysin sitten lopulta ja tilasin, en tiedä tuleeko sitten sopiva . Kahtotaan!
era-koira
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Joulu 2013 12:13
Mönkijä:: bashan bs200-7 tl
Paikkakunta: salahmi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja era-koira »

tuli itse vaihettua taakse 35 ratas kun ei ollut pv ehyttä ratasta mut nyt kun on välit 17/32 silti loppuu 4 vaihteella meno kesken kai pitää kokeilla etu ratasta vakioks muuttaa. ja toinen vika että mittari alkaa näyttää mitä lukemia tahansa kun menee yli 50km/h ja sitä viel miten ne jarrut ilmataan tuossa en oo vieläkään oppinut.
era-koira
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Joulu 2013 12:13
Mönkijä:: bashan bs200-7 tl
Paikkakunta: salahmi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja era-koira »

missä vika jarrut ei ilmaanu millään
Xrust
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2014 20:13

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Xrust »

Jos jarrunestesäiliössä on tavaraa niin jarrupoljinta pumppaamalla paine polkimeen sitten jarrusatulan ilmausruuvi auki ja kiinni. Sitten polkimen vapautus ja taas pumppaus ja ilmausruuvin avaus. Pidä jarrunestesäiliön korkki auki ja ilmaa ristiin eli vasen taka oikea etu jne..
Viimeksi muokannut vaughan, 30 Kesä 2014 08:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainata edeltävää viestiä, lainaus poistettu.
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Ja muistaa tarkkailla nesteen pintaa ettei pääse imasemaan ilmaa... Itsellä oli letku ilmausnipasta purkkiin ja täyttöpullosta säiliöön. Biltemasta saa ilmauslaitteen eikä muistaakseni maksa ku muutaman euron
Viimeksi muokannut vaughan, 30 Kesä 2014 08:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Taas 2 turhaa lainausta poistettu... opetellaanpas tämän foorumin lainauskäytäntöä hiukan lisää. Foorumin säännöt lienee luetut.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
era-koira
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Joulu 2013 12:13
Mönkijä:: bashan bs200-7 tl
Paikkakunta: salahmi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja era-koira »

minkä vehkeen nestejarrukahva käy tuohon mönkijään ei riitä männässä koko kun on skooterista peräsin
Leikka
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Kesä 2014 21:44
Mönkijä:: bashan bs250s-11b
Paikkakunta: vantaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Leikka »

Hellou !!

Uusi kiinan ääliö ilmottautuu joukkoon iloiseen :D

Heti ois ropleemaa takasvingin kanssa ... Eli väljää niin perkeleesti ..

Ootteko mitä sinne laittanu vanhojen tilalle ???

Ja menopeli oli siis -09 Bashan ATV250S-11B

Kiitos ja anteeks :doubt:

Edit: Oisko suosiolla uutta palikkaa ku senverta väljä on ... http://www.algmotoparts.com/rear-swinga ... -1003.html Ja onko tuo firma viellä toiminnassa ?
Xrust
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2014 20:13

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Xrust »

Swingin laakeria löytyy esim saksasta. Ebay.de
Tuossa linkki: http://www.ebay.de/itm/Bashan-200-BS200 ... 484882b1db


Itsellä on kanssa pieni robleema, ohjausputken yläpäässä oleva täysin idioottimainen ratkaisu, nimittäin nylon palat jotka pitää sarviputken yläpään paikallaan. Joka tuli väljäksi 250km kohdalla. ja Sarvet heiluu joka suuntaan noin 4mm.

No toistaiseksi korvasin sen messinkiholkeilla ja hydrauliikkaputken kiinnityspaloilla. Jotka ovat samoja ja kokoa 36mm.
Mutta onkos jollakin parempi idea?

Itse suunittelin ostavani sisähalkaisialtaan sopivan laakerin tai pari jonka jälkeen olisin katkaissut ohjausputken yläpäästä ja pujotellut laakerit ja hitsannut koko keksinnön takaisin kasaan.

P.S muuten on onnellisesti jo 450km mittarissa ja tällähetkellä taistellaan rengasheittojen kanssa eli tilasin uudet vanteet ja kumit eteen ja tietysti kartiomutterit. Jospa vaikka olisi ravistelu sitten historiaa, säilys ohjausputkikin paremmassa kunnossa laakereineen kun ei sen tarvi kokoajan joutua järkyttävälle rasitukselle niin vois sitä päästellä 80km/h rauhassa. Nyt maaginen raja menee 70km/h sen jälkeen alkaa ravistus.
Xrust
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2014 20:13

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Xrust »

era-koira kirjoitti:minkä vehkeen nestejarrukahva käy tuohon mönkijään ei riitä männässä koko kun on skooterista peräsin
Puhutko ihan käsikahvasta? Sehän puree vaan takajarruihin ja sen teho on olematon, sitä käytetään lähinnä käsijarruna. Jalkajarru on se jolla ajoneuvo pysäytetään. Ja sillä polkimella myös ilmataan sillä se painaa joka satulaan tasaisesti.

Ellei sulla ole sitten tehty jotai erittäin rankkoja muutoksia jarrujärjestelmään :mrgreen:
Xrust
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Kesä 2014 20:13

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Xrust »

Xrust kirjoitti:
Saminiki kirjoitti:Mul oli 200:ssa muistaakseni suzuki PV:n takaratas
Joo mä löysin sitten lopulta ja tilasin, en tiedä tuleeko sitten sopiva . Kahtotaan!
Noniin, ratas oli tullut ja oli sopiva. Tarkistelin tuota PV:en ratas sopivuutta ja se ei 250 paskaaniin sovi sillä se on 420 ketjulle. 250 on 520 ketjukka.
Vastaa Viestiin