koskt kirjoitti:Moro. Tässä nyt mahdollisesti hankkimassa Bashan BS250-11B mönkkäriä. Onko 1000km ajettu kiinan ihme jo aivan loppuun ajettu vai kestääkö noi minkä verran ajoo?
Kyllä se kestää ajoa! Tarkistaa vaan välykset ja vaihtaa kiinan holkit asianmukaisiin ja ei muuta kuin vetoja. Ei ne niin huonoja ole! Ihmisillä on nyt vaan taipumus väittää että kaikki mikä tulee kiinasta olisi paskaa Onhan niissä laaduntarkkaillussa poikkeustapauksia mutta ei ole sellaista osaa joka yli parinkympin maksais joten satasella kun hakee kasan holkkeja ja muttereita ja ottaa muutaman olut tuopin niin seuraavana päivänä se on kuin uusi
se vaijeri käsijarrun purin pois ja laitoin tilalle nestejarru kahan mut näytti olevan liian pienellä nestepääl. ei kun hhommata ison kykky pyörän nestejarru kahva. oliko muka pv pulttijako justiinsa sopiva vai pitiks pyöristellä niit? mun piti ainakin kun muokkasin omaan
Voiko joku ystävällisesti suositella mulle edullisia peltivanteita eteen? 4x156 on jako ja 10" koko. Ostin mönkijävarikosta ams yleisvanteen ja se ei sopinut johtuen mun keskiöstäni. Jouduin muokkaamaan vähän niin nyt istuu ja on paremmat mut ravistaa silti. Toinen rengas pomppii kun hullu piikkimatolla 80 vauhdissa.
Juu ei ollukkaan swingin laakereissa niin iso välys kun luuli . Vaan avatessa huomassa että se sisäholkii ei kiristykkän suoraaan runkuoavasten vaan "ui" vapaasti siinä pultin päällä ..
Nooh se tuli sitten korjattua sopivan kokoisella prikalla
Mutta sitten seuraavaan asiaan onko jollain tallellla taka-akselin laakereiden ja stefukoiden numeroita ???
Ja pistetään nyt iskari asiaa viellä !! Eli mitä iskareita ootte kulkineihin laitanu ?? Pitäs saada suht edulliseen melko reipas madallus verrattuna orkkikseen !!
Tästä ollaan puhuttu ja paljon mutta kysytääs vielä kerran!
Kaasarin säätö, kulkineessani ei ole vaihdettu kuin takapönttö ja on 250 kuutioinen kyseessä.
Kun ajaa isolla vaihteella kierrosalueella 4500-5500 toimii hyvin jos taas heittää pienemmälle ja ajaa samoilla kierrosalueilla paukahtaa vähä väliä putkessa, vedättäessä ei pauku. Samoin kuin tekee moottorijarrutuksen paukahtelee.
Tyhjäkäynniltä kun painaa kaasun pohjaan tukehtuu. Lähtee hyvin käyntiin ja toimii muuten. Neula on ihan ylimmässä kolossa ja seosruuvi auki noin 3,5 kierrosta.
Tulpan väri hiekanruskea.
Käyköhän vehje laihalla vai rikkaalla?
Koitin siirtää neulaa alemmas eli laihemmalle niin samat oireet samoin seosruuvin kiinni pyörittäminen ei vaikuta asiaan.
Mikäli laitan ryyppyä silloin ei sammu vaikka kuinka runtois kaasun pohjaan.
Mäntä ykk, nokka alas; pyöritä kierros; mäntä ykk, venttiilit vaihtaa. Jos se on edellä mainitusti niin pitäis käydä ihan ok. Eikös sen oikean pyörimissuunnan saa tietää kun laittaa vaihteen silmään ja pyörittää magneetosta .
-Öljyt ?
-Tulppa?
-Viritys (ainoastaan piristämään hieman menoa)
-Renkaat? (talvi ja kesä)
Laitteena siis:
Bashan 250s-11
Vuosimallia: 04/2009
Ja täysin vakio peli tällähetkellä
PS: Ensimmäistä kertaa omistan mönkijän joten kaikki yleishyödyllinen info otetaan myös vastaan. Foorumilta jo aika paljon tietoa löytynyt ja iso kiitos siitä kirjoittaneille !
Ja ilman ongelmia selvitty jo hollin aikaa
-Iskunvaimentimeks tilattu fastace 300mm => kellään kokemuksia?
-Lumien tullessa ruuvailtu nastoja 100kpl => lisää vauhtia sladeihin xD