Jousista...

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Jousista...

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

oletteko löytänyt jostakin pehmeenpää jousta taakse?
edellinen bashani oli ihan löysä perästä ja löi läpi järkyttävästi

nyt ostin pojalle bashanin ja tää on pirun jäykkä perästä ja keula ihan löysä
aivan liian löysä
on vaarallinen ajaa kun kääntää vauhdissa niin keula niiaa pahasti ja nostaa takapyörän ilmaan

edelliseen laitoin WP:n crossin iskarin taakse ja muutin kasterit ja siit tuli hyvä

se oli löysä perästä ja jäykempi keulasta ja tämä on ihan päin vastoin
Juukernaut
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Heinä 2013 00:44
Mönkijä:: TE 450 Rapier

Re: Jousista...

Viesti Kirjoittaja Juukernaut »

Iskarissa alkuperäiset oljyt sisässä? Mulla se lopulta jumittui puolitiehen. Iskarin avaus, puhdistus (etenkin nopeussäädön tikun puhdistus) ja tuoreet ölpät palautti toiminnan.
Kaasua/paineilmaa siihen ei kannata laittaa siitä venttilistä, koska alkuperäiset kiinanöljyt (valaanrasva) on tuhonnut siinä välimännässä olevat o-renkaat ja naarmuttanut iskarinputkea niin, että öljyt ja kaasut sekoittuu vaahdoksi ja vaimennus katoaa kokonaan ja iskari lyö pohjaan helposti.
Laitat öljyä sitten niin paljon, että iskari sopii painumaan just ja just pohjaan asti.(Sisään työntyvä männän varsi vaatii oman tilansa, koska öljy on kokoonpuristumatonta).
Etupampuissa on varmaan just nuo aineet sekasin ja vaahto ei paljon vaimenna.
hbrteam
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 02 Joulu 2007 09:46

Re: Jousista...

Viesti Kirjoittaja hbrteam »

kiitti vinkistä
takana ei ole lisäsäiliötä.

tätytyy noi iskarit varmaanki sit käydä läpi
mikä olis hyvä iskari öljy näihin?
Juukernaut
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Heinä 2013 00:44
Mönkijä:: TE 450 Rapier

Re: Jousista...

Viesti Kirjoittaja Juukernaut »

Joo,takaiskarissa ei ole lisäsäiliötä,venttiili vaan.
Ekakerran huoltaessa jätin sen välimännän päälle muka kaasutilaa, alapuolen täytin öljyllä,kasaus paikoilleen ja paineilmat sisään.
Pelashan se jonkin aikaa,sitten katos vaimennus kokonaan ja tulin johtopäätökseen vaahtoutumisesta :D

Öljyksi laitoin mitä tallista sattui löytymään,10-40 tai 80-90 molempia testasin,mutten muista kummat siellä nyt on.
Ohuemmat ois kyllä paremmat, kun joutuu tuon nopeussäädön pitämään täysin fast:lla.
Vastaa Viestiin