'hyviä vinkkejä, katson kunhan saan startille ensin virtaa...^badi kirjoitti:eihän imu mene jotenkin ihmeellisesti päälle? olethan tarkistanut kohon toiminnan, ettei jumi? kokeilitko ilman ilmanputsaria onko sillä vaikutusta?
Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
pieni vika löytyi siitä että luistin neula pääsi pikkuisen elämään, elikkä "prikka" joka sitä pitää paikallaan noustessaan ylöspäin ei palaudu takaisin.vaikea selittää. Mutta todellinen vika löytyi myös. Eli ilman ilmanputsaria kierrosten ollessa jossain n.7000 kaasari imee ilmaa imukaulalla, mutta siitä ylöspäin kaasari puskee suihkuna/usvana bensaa imukaulasta pihalle! vattefaak ?!?! Voiko olla että imuventtiilin jousi ei kerkeä palauttaa venttiiliä ylös ennen bensan räjähtämistä sylinterissä kun kierroksia on liikaa???
Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
Selviskö tuo ikinä, että miksi puskee bensaa pihalle imukaulasta isoilla kierroksilla? Itsellä vähän samanlaista näkyvissä. Johtuuko tuo venttiilin toiminnasta vai mistä?
Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
Onkohan minulla liian iso suutin kun aikaisemmin oli 115 suutin eikä sillä halunnut pelata laisinkaan vaan putkesta tuli liekkiä ja röpötti. Vaihdoin 105 suuttimen toimii yläkierroksilla hyvin mutta alakierroksilla ei halua oikeen kaasuun enää reakoida eikä tyhjäkäynti toimi vaikka ruuvin vääntää tappiin asti
Auttaisikohan 95 suuttimen vaihto vai olisiko jotain niksiä millä saisi tyhjäkäynnin pelaamaan?

-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 00:44
- Mönkijä:: TE 450 Rapier
Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
Ootko putsannu tyhjäkäyntisuutimen? Tulpannu hapettimen? Imuvuoto,kaasarin kurkku halki?
Pitäs kyllä löytyä tyhjäkäynti noilla molemmilla suuttimilla.
Pitäs kyllä löytyä tyhjäkäynti noilla molemmilla suuttimilla.
Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
Hapetinta en oo tulpannu. Eli hapetin kannattaa repiä kokonaan pois?
-
- 2WD
- Viestit: 38
- Liittynyt: 10 Heinä 2013 00:44
- Mönkijä:: TE 450 Rapier
Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
No,katsastuksessa saattaa tulla sanomista jos on poistettu.
Mulla tulpattuna vaan se ilmanputsarille menevä letku.Kerran jäi se kurkulta lähtevä ohut alipaineletku irti sieltä kalvoventtiilin tms. päästä irti ja oirehti just samanlailla ku sulla, ei käyny alakierroksilla, eikä saanu tyhjäkäyntiä ja liekkiä paukutti putkesta yläkierroksilla.
Eli imuvuoto.
Sitten sieltä kalvoventtiilistä on voinu tietysti mennä sulla se kalvo.
Kokeileppas ensin tulpata vaan se kurkussa oleva alipaineletkun nippa.
Mulla tulpattuna vaan se ilmanputsarille menevä letku.Kerran jäi se kurkulta lähtevä ohut alipaineletku irti sieltä kalvoventtiilin tms. päästä irti ja oirehti just samanlailla ku sulla, ei käyny alakierroksilla, eikä saanu tyhjäkäyntiä ja liekkiä paukutti putkesta yläkierroksilla.
Eli imuvuoto.
Sitten sieltä kalvoventtiilistä on voinu tietysti mennä sulla se kalvo.
Kokeileppas ensin tulpata vaan se kurkussa oleva alipaineletkun nippa.
Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
Minulta on hapettimen 2 letkua irti.. Vanha omistaja repinyt ja ilmansuodatin vaihdettu. Eli mikä niisä kannattaa siis tulpata? Toinen lähtee startin vierestä ja soinen näyttää roikkuvan eteen päin jossa suodattimen näköiset mustat palaset.
Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
Nyt alkaa mennä usko vehkeeseen.. Elikkäs ei halunnut pyöriä kunnolla isoilla suuttimilla ja laitoin sen 95 kiinni. nyt kiertää kunnolla jne. MUTTA tyhjäkäyntiä ei saa toimimaan. Ryyppy päällä pyörii tyhjäkäyntiä kylmänä ja kunhan lämpeää kone ja päästää ryypyn pois niin yrittää pysyä pienillä kierroksilla mutta kuuluu vaan jännä ääni ihan kuin takaisin kaasarille päin työntäisi ja tyhjäkäynti laskee koko ajan ja sitten sammuu....
Olisiko seos väärin? Ilmanputsari vanha kunnon power filtteri johonka laitettu hanska päälle ettei liikaa ilmaa ottaisi
EDIT: Venttiilitkin säädetty juuri


Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
Mikäs tuossa kaasarissa on oikea säätö koholle? Jostain netistä löysin että keihiniin se olisi 14.5mm, joten sillä varmaan aloitan huomenna mutta jos jollakulla olisi tietoa niin helpottaisi (rupee ketuttaa leikkiä kätilöä tuon kaasarin kanssa).
Ongelmana tosiaan että tuntuu joko tulvivan tai sitten ei tule bensaa..
Sitten pääseekin ihmettelemään niitä seoksia..
Ongelmana tosiaan että tuntuu joko tulvivan tai sitten ei tule bensaa..
Sitten pääseekin ihmettelemään niitä seoksia..
Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
Meni hermo, kohon säädöllä tuntui olevan 2 asentoa. Ei bensaa ja tulvii. Ratkaistiin sitten pistämällä uus kaasari tilaukseen.
Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
Pidetäämpä comanche-puolella edes pientä elämää.
Eli uus kaasari tuli laitettua paikalleen, ensin toki kävin sen läpi. Suuttimena oli vakio 98, ja kohon säätö oli kyllä enemmän kuin tuo 14.5mm, muttei sattunut olemaan tönäriä käsillä niin jäi sitten mittaamatta kun kiirehdin romuja paikalleen. Neula oli ylimmässä hahlossa, eli matalimmalla.
En muutellut säätöjä vaan ruuvvasin paikalleen ja höräytin romun käyntiin, tyhjäkäyntiä joutu hieman hakemaan ja tuntu olevan hiukan rikkaalla, muuten pelas hyvin. Heitin muutaman lenkinkin siinä (ja totesin että pitää tehdä etupäälle jotain..) ja totesin että säädellään seuravalla kerralla seoksia kohdalleen ja nyt sitten keskitytään noppeliin.
No, eilen sitten olikin noppeli nipussa ja säädöissä joten taas starttailemaan bashkaa, ei sitten millään, no hetken kun yritti ja anto ryyppyä niin sai pysymään käynnissä. Tässä vaiheessa oli jo fiilis että laihalla ollaan. Hetken kun oli käynyt niin sai jo ryypynkin pois ja rupesin suunnittelemaan säätämistä niin rupesin kattomaan että hentoista käryä tulee koneen suunnalta ja vilkaisin sitten sinne alas. Pakoputki oli punaisena lämpösuojaan asti..
Eli kyllä se vaan oli jotenkin ittensä laihalle vetänyt.
Mutta kun totesin että bensa on aikas finaalissa niin tönin härvelin suojaan ja totesin että säädetään sitten kun on bensaakin tankissa.
Neulaa saa ainakin nostaa, ja seosruuvvia käännellä. Mutta osaakos joku sanoa että mitä tuossa parin päivän aikana oikein tapahtui?
Eli uus kaasari tuli laitettua paikalleen, ensin toki kävin sen läpi. Suuttimena oli vakio 98, ja kohon säätö oli kyllä enemmän kuin tuo 14.5mm, muttei sattunut olemaan tönäriä käsillä niin jäi sitten mittaamatta kun kiirehdin romuja paikalleen. Neula oli ylimmässä hahlossa, eli matalimmalla.
En muutellut säätöjä vaan ruuvvasin paikalleen ja höräytin romun käyntiin, tyhjäkäyntiä joutu hieman hakemaan ja tuntu olevan hiukan rikkaalla, muuten pelas hyvin. Heitin muutaman lenkinkin siinä (ja totesin että pitää tehdä etupäälle jotain..) ja totesin että säädellään seuravalla kerralla seoksia kohdalleen ja nyt sitten keskitytään noppeliin.
No, eilen sitten olikin noppeli nipussa ja säädöissä joten taas starttailemaan bashkaa, ei sitten millään, no hetken kun yritti ja anto ryyppyä niin sai pysymään käynnissä. Tässä vaiheessa oli jo fiilis että laihalla ollaan. Hetken kun oli käynyt niin sai jo ryypynkin pois ja rupesin suunnittelemaan säätämistä niin rupesin kattomaan että hentoista käryä tulee koneen suunnalta ja vilkaisin sitten sinne alas. Pakoputki oli punaisena lämpösuojaan asti..
Eli kyllä se vaan oli jotenkin ittensä laihalle vetänyt.
Mutta kun totesin että bensa on aikas finaalissa niin tönin härvelin suojaan ja totesin että säädetään sitten kun on bensaakin tankissa.
Neulaa saa ainakin nostaa, ja seosruuvvia käännellä. Mutta osaakos joku sanoa että mitä tuossa parin päivän aikana oikein tapahtui?
Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
Taisi sitten selvitä mitä oli tapahtunut. Nostin neulaa ja haeskelin seoksia sinnepäin (rikkaan puolelle) ja lähin vetämään lämmittelykierrosta. En kerennyt kuin muutama kymmenen metriä ja härveli hyytyi. Liian rikkaalla. No, kävelin takas talliin hakemaan pientä ruuvaria, kun tuossa on iki-ihanassa paikkaa seosruuvi, ja kun pääsin takas niin sainkin ihmetellä että mitäs oikein säädä. Oli seosruuvi tippunut matkasta
Eikun vanhasta kaasarista ruuvi paikalleen ja kaasuttelua, sehän pyörii auki kun antaa jenkaa ja ottaa vähän taaksepäin kun löysää.
Olisko ideoita mikä mättää? (sillä aikaa mä meen ettimään sitä seosruuvia tuolta heinikosta..)

Eikun vanhasta kaasarista ruuvi paikalleen ja kaasuttelua, sehän pyörii auki kun antaa jenkaa ja ottaa vähän taaksepäin kun löysää.

Olisko ideoita mikä mättää? (sillä aikaa mä meen ettimään sitä seosruuvia tuolta heinikosta..)
Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
Laita ruuvi jousenläpi
Re: Comanche 200cc - Kaasuttimen säädöt
Löysinkin jo oletettavasti tuon jousen, ei muuten ollut sitä vanhassa kaasarissa paikallaan. Nyt tuntuisi pysyvän ruuvi paikallaan. Tosin jos tuo matkan varrelta löytynyt jousi oli se oikea niin mikä sen ruuvin alunperin löysytti..