comanche bull 300 etuperä
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26 Maalis 2019 14:24
comanche bull 300 etuperä
Moro. voisko joku antaa neuvoja. purin etuperän, koska häkki ym. osat oli silppuna sisällä... tilasin uudet hilppeet ja kasasin, mutta neliveto on jatkuvasti päällä, joten olenkohan kasannut jotain väärin tai puuttuuko jotain. kasasin perän huonosti piirretyn räjäytyskuvan perusteella, mikä on comanchen mukana tulleessa varaosavihkossa. perän kansi on myös uusi kokonaisuudessaan. olisi hyvä saada vähän neuvoa tai selkeämpi räjäytyskuva.
-
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
- Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
- Paikkakunta: Nastola
Re: comanche bull 300 etuperä
Onko 4vedon kytkentä sähköllä. Tuliko laitettua askelmoottorin akseli oikeaan asentoon , niin että siirtää häkkiä päälle ja pois. Ettei vaan ole niin että 4veto päällä ja moottori yrittää puskea sitä edelleen päälle. Voisit kertoa laitteesi toimintatavasta hieman enemmän kun pyydät neuvoja.
Re: comanche bull 300 etuperä
Tulihan häkin ympärille ensin jouset ja vasta sen jälkeen rullat? Jos rullat on jousien alla niin käy noin. Jousien pitää työntää rullia ulospäin.niilo.teppo kirjoitti:Moro. voisko joku antaa neuvoja. purin etuperän, koska häkki ym. osat oli silppuna sisällä... tilasin uudet hilppeet ja kasasin, mutta neliveto on jatkuvasti päällä, joten olenkohan kasannut jotain väärin tai puuttuuko jotain. kasasin perän huonosti piirretyn räjäytyskuvan perusteella, mikä on comanchen mukana tulleessa varaosavihkossa. perän kansi on myös uusi kokonaisuudessaan. olisi hyvä saada vähän neuvoa tai selkeämpi räjäytyskuva.
Comanchessa on vastaavalla toimintaperiaatteella oleva perä kuin Polariksessa. Askelmoottoria näissä ei ole.
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26 Maalis 2019 14:24
Re: comanche bull 300 etuperä
markoka kirjoitti:Tulihan häkin ympärille ensin jouset ja vasta sen jälkeen rullat? Jos rullat on jousien alla niin käy noin. Jousien pitää työntää rullia ulospäin.niilo.teppo kirjoitti:Moro. voisko joku antaa neuvoja. purin etuperän, koska häkki ym. osat oli silppuna sisällä... tilasin uudet hilppeet ja kasasin, mutta neliveto on jatkuvasti päällä, joten olenkohan kasannut jotain väärin tai puuttuuko jotain. kasasin perän huonosti piirretyn räjäytyskuvan perusteella, mikä on comanchen mukana tulleessa varaosavihkossa. perän kansi on myös uusi kokonaisuudessaan. olisi hyvä saada vähän neuvoa tai selkeämpi räjäytyskuva.
Comanchessa on vastaavalla toimintaperiaatteella oleva perä kuin Polariksessa. Askelmoottoria näissä ei ole.
kiitos jo näistä tiedoista. ensinnäkin ne rullat on näillä tiedoilla just väärin. täytyy kasata ne rullat jousien päälle ja kokeilla uudestaan. hankala tietää miten ollut, kun ensi kertaa purin ja oli kaikki sisällä silppuna

-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26 Maalis 2019 14:24
Re: comanche bull 300 etuperä
ja tosiaan nelivedon kytkentä on sähköllä...
Re: comanche bull 300 etuperä
Kyllä tuo jatkuvan nelivedon ongelma korjaantuu kun laitat rullat oikein. Tässäkin tosiaan neliveto kytkeytyy sähköllä, mutta hieman eri periaatteella kuin monissa muissa. Tässä sähköä käytetään kelan magnetointiin joka puolestaan jarruttaa häkin pyörimistä.niilo.teppo kirjoitti: kiitos jo näistä tiedoista. ensinnäkin ne rullat on näillä tiedoilla just väärin. täytyy kasata ne rullat jousien päälle ja kokeilla uudestaan. hankala tietää miten ollut, kun ensi kertaa purin ja oli kaikki sisällä silppuna
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26 Maalis 2019 14:24
Re: comanche bull 300 etuperä
morjens. nyt rullat on oikein, kiitos vielä. testasin irrallaan perää ja laitoin akusta virran nelivedon johtoon, jolloin pyörittäminen kardaanin tumpista jäykistyi, mutta vetoakseleiden tumpit ei kyllä pyöri missään vaiheessa... eli pöydällä testatessa ei ainakaan veto välity vetareille... hmm



Re: comanche bull 300 etuperä
Oletko mitannut perän käämin vastusta? Ei olisi ensimmäinen kerta kun kiinalainen osa on heti uutena viallinen. Mikä tuon vanhan perän päätylevystä hajosi kun senkin vaihdoit?niilo.teppo kirjoitti:morjens. nyt rullat on oikein, kiitos vielä. testasin irrallaan perää ja laitoin akusta virran nelivedon johtoon, jolloin pyörittäminen kardaanin tumpista jäykistyi, mutta vetoakseleiden tumpit ei kyllä pyöri missään vaiheessa... eli pöydällä testatessa ei ainakaan veto välity vetareille... hmm![]()
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26 Maalis 2019 14:24
Re: comanche bull 300 etuperä
markoka kirjoitti:Oletko mitannut perän käämin vastusta? Ei olisi ensimmäinen kerta kun kiinalainen osa on heti uutena viallinen. Mikä tuon vanhan perän päätylevystä hajosi kun senkin vaihdoit?niilo.teppo kirjoitti:morjens. nyt rullat on oikein, kiitos vielä. testasin irrallaan perää ja laitoin akusta virran nelivedon johtoon, jolloin pyörittäminen kardaanin tumpista jäykistyi, mutta vetoakseleiden tumpit ei kyllä pyöri missään vaiheessa... eli pöydällä testatessa ei ainakaan veto välity vetareille... hmm![]()
en ole mitannut vastusta, mutta naksaus aina kuuluu kun laittaa virtaa. vaihdoin päätylevyn, koska oli levy syönyt aikamoiset urat alumiiniin.
Re: comanche bull 300 etuperä
Vähissä alkaa ideat olemaan. Tulihan niiden rullien alle oikealla pituudella ja jäykkyyksillä olevat jouset? Ja Armature Plate:n päälle liukulevy? Oletko katsonut Gern huollon sivulta löytyvän PDF tiedoston jossa on kuvia perästä? Löytyy täältä http://www.gernhuolto.fi/ajoneuvot-ja-v ... 0cc-4-veto
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26 Maalis 2019 14:24
Re: comanche bull 300 etuperä
joo elikkäs tilasin ne alkuperäiset jouset siihen ja ne on paikallaan. sen perän kanteen on kasattuna ensin se nelivedon kytkentälevy ja sittten se liukulevy jonka jälkeen iso sokka millä nämä on nipussa. (sokka ei näkynyt gernhuollon kuvissa). mittaan tänään sen käämin varalta.markoka kirjoitti:Vähissä alkaa ideat olemaan. Tulihan niiden rullien alle oikealla pituudella ja jäykkyyksillä olevat jouset? Ja Armature Plate:n päälle liukulevy? Oletko katsonut Gern huollon sivulta löytyvän PDF tiedoston jossa on kuvia perästä? Löytyy täältä http://www.gernhuolto.fi/ajoneuvot-ja-v ... 0cc-4-veto
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 26 Maalis 2019 14:24
Re: comanche bull 300 etuperä
nyt perä toimii oikein. pöydällä pyörittäessä ei oikeen pelannut, koska se minne metalli liukurullat vastaa oli kulunut uraiseksi. käämissä ohmit oli 24, ja hyvin magnetisoi levyä kiinni. nyt vaan kovaa ajoa ja kauhulla odotellen millon uusikin muovihäkki hajoaa 

Re: comanche bull 300 etuperä
Hyvä että viimein toimii? Teitkö jotain noille kulumille vai laitoitko vain perän kiinni? Tulihan sisään nyt musta häkki? Tämä on paljon kestävämpi kuin alkuperäinen valkoinen. Tältä foorumilta löytyy paljon juttua muutenkin Bull:n etuperän parannuksista. Tärkeimpänä ehkä ison lautaspyörän oikaisu ja kiillotus sorvissa.