comanche 200cc kierrokset loppuu???

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

comanche 200cc kierrokset loppuu???

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

Mikä on kun ei ota kierroksia tappiin, vaan tulee rajoitin vastaan liian aikaisin? Kansi vaihdettu jne.....
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

No, itehhän tuohon jos vastasit, rajoitin ;) "vaan tulee rajoitin vastaan liian aikaisin"

Mutta joo, en tiiä, paljonko pitäs kiertää ja kiertääkö oma minkäverran..
Kai se ainakin 7500-8000rpm pitäs mennä kun huipputehot tulee kai 7500 kohalla?
TL Comanche 200cc..
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

tästäkin on jo keskustelua, eli samaa pataa kuin falmek etc..ongelmia on mutta ratkaisu ei tiedossa.
----- Yamaha YFZ 450 ------
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

On se kumma

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

kun ei vialle syytä löudy. En ole ainoa joka on käynyt lähes kaikki läpi!
Epäilen viellä toimiiko kaasari täysin oikein!?
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

Kuristin

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

Tulin miettineeksi olisikohan äänenvaimentimen kuristimella vaikutus kyseiseen asiaan? Tällähetkellä kurit pois. Ajattelin että kuristimen merkitys ei ole tehon poisto vaan tuoda vastapaine pakopuolelle! Mielipiteitä!!
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

itsellä ongelam poistui kun vaihtoi suuttimen pienemmäksi, nyt 100 suutin paikallaan, ainoastaan nyt keskialueella pientä röpötystä eli joko koitetan 105 suutin kokoa taikka sitten vaihdetaan tyhjäkäyntisuutinta suuremmaksi..
----- Yamaha YFZ 450 ------
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Googletin aikani kuluksi juttuja muualtakin nöistä vekottimista, ja tämmöstä löytyi: (Laite: Hawaii 200)

(klips.) "liian pieni suutin kaasuttimessa vakiona. 135 on sopiva(98 vakio), ja tyhjäkäynti 50(vakio 40), myös neulan sokkaa kantsii kokeilla, mulla nytten keskellä. Ilmanputsariksi laitoin powerfiltterin, ja vain hienosti öljyttynä." (klips)

On tää kumma homma, kun joillain 100 pääsuutin on sopiva ja joillain 135. Kyllä noissa eri "merkeissä" tai esim S6 ja S7 versioissa pitää olla eroja esim kaasarin koossa. Mitenkään muuten tuo ei ole selitettävissä. Vai onko TL versiossa se pakokaasunkierrätys järjestelmä, joka pakkaa sekottaa?

Ps. joku kirjoitteli poranneensa tyhjäkäyntisuuttimen 0,5mm poralla läpi.
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

tyhjäkäyntisuutin on edelleen 40 kun ei samanlaista löytynyt tilalle eikä myöskään paikallisesta 0.5mm poranterää. Pääsuutin on nyt 105 ja neula täysin ylhäällä, eipä enää röpötä ja nyt laulaa koko kierrosaluella :lol: :lol:

Ai että ku nyt pääsis vaan radalle..
----- Yamaha YFZ 450 ------
MikaJ
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Maalis 2007 11:58
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja MikaJ »

Nelitahtinen ei halua vastapainetta pakopuolelle, kaikki vastapaine syö tehoa. Yksipyttyinen nelari on tämän kannalta varsin yksinkertainen.

Hyvät ihmiset, ottakaa sitten huomioon että jos poraatte 0,5mm poranterällä suuttimen, niin todennäköisesti se sen verran värisee siinä että koko on ihan jotain muuta kuin "50".

Miksi jollain toimii "100" suutin hyvin, ja jollain "135". Selityksenä voi ehkä olla että toinen suutin on merkitty millimitoilla, ja toinen "referenssimitoilla". Kaikki valmistajat eivät käytä millimittaa, vaan jotain omaa "hatusta" temmattua lukua.
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

Testerissä testattu!!

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

Kävin testerissä mittaamassa kierrokset niin kiersi 5200rpm jonka jälkeen kipinä hävisi. vika ei ole polttoaine piirissä vaan sytkässä ,mutta missä vika kun puola ja cdi boxi vaihdettu jne...
Lisäys viellä että 3500rpm jälkeen kone alkoi käymään mitensattui, mutta 5200rpm oli max!
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Onko jo niin vanha laite että ei mene takuuseen?
Villejä heittoja, jotka olet varmaan osin kattonutkin...
- uusi tulppa
- toinen uusi tulppa
- tulpan kärviväli
- puolan ja cdi boxin maadotus ja tulojännite
- tulpan johdon johtavuus
- cdi saa jostain herätteen kipinään (magnetolla joku hall-anturi tai vastaava? ) loppuuko heräte samaan aikaan kuin kipinäkin? (tarkista ao. anturin piuhat/asento/etäisyys..)

Siinä jotain...
TL Comanche 200cc..
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

vähän taas off topic mutta ne kenellä tuo vehje kiertää niinkuin se kuuluu niin onkos teistä kukaan saanut lisää kierroksia tuolla cdi boxilla aikaiseksi?? Ja jos on niin millä boxilla..
----- Yamaha YFZ 450 ------
jakke.76
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Helmi 2007 20:52
Paikkakunta: uusikaupunki

kierrokset

Viesti Kirjoittaja jakke.76 »

laite 1.5kk vanha noin 10tuntia ajettu. takuuta jäljellä onnex.
Kyllä nuo kaikki toimenpiteet tehty, mutta alkaa toivo menemään. eikun takuusta uusi peli!
Avatar
Jhp-Tuning
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja Jhp-Tuning »

mkaskine kirjoitti:vähän taas off topic mutta ne kenellä tuo vehje kiertää niinkuin se kuuluu niin onkos teistä kukaan saanut lisää kierroksia tuolla cdi boxilla aikaiseksi?? Ja jos on niin millä boxilla..


Ittellä ainkin kierti yli 8000rpm, ku vahingossa juuttui kaasuvaijeri hihaan kiinni kaasaria säätäessä (Rundikello näytti käyvän 9-10 välissä) :oops: Täytyypi perehtyä asiaan, ku on vähän ehtinyt ajaa tota vempinta sisään :D
Pääpiirteittän tuntuisi kyllä toimivan moitteetomasti, tarkoitan ettei mooaa tms... Kylläkin jouduin säätämään kaasarin tähän tulokseen päästäkseni, koska kävi liian laihalla. Korjautui prikkaa siirtämällä. Tällähetkellä menopeli on 2vko.a vanha ja ajettuna n.150km ja lisää tulee... "Viribokseista ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta tutullani falmek ei lähtenyt edes kunnolla käymään viriboksilla :( Boksi meni palautukseen. Eikä toi "jorkkikaan" suositellut näitä normaali käyttöön. Näistähän oli aikaisemmin juttua muissa topiceissa.
Pipo silmille ja menoX...
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

siis tota mikäs vehje nyt kyseessä? ja mikäs rundikello, onko ollut vakiona siinä? Hiukan tuntuu oudolle että vakkarina jenkais yli 8000...
----- Yamaha YFZ 450 ------
Vastaa Viestiin