Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Ei tulpalla mitään tehoeroa saa tuollaisissa koneissa.
Iridium tulpalla on huomattavasti pidempi käyttöikä koska kyseessä on erittäin tiheä materiaali, kuluu hitaammin. Moottoreissa missä on todella tehokkaat sytytyslaitteet ja kovat sylinteripaineet, kuluu normaalitulppien elektrodit pois hyvinkin äkkiä. Joihinkin autoihin saa orginaalinakin normaalitulppaa ja sitten jotain "jalometalli"tulppaa, yleensä normaalilla sitten on 2-3kertaa lyhkäisempi vaihtoväli.
Iridium tulpalla on huomattavasti pidempi käyttöikä koska kyseessä on erittäin tiheä materiaali, kuluu hitaammin. Moottoreissa missä on todella tehokkaat sytytyslaitteet ja kovat sylinteripaineet, kuluu normaalitulppien elektrodit pois hyvinkin äkkiä. Joihinkin autoihin saa orginaalinakin normaalitulppaa ja sitten jotain "jalometalli"tulppaa, yleensä normaalilla sitten on 2-3kertaa lyhkäisempi vaihtoväli.
- Jhp-Tuning
- 3WD
- Viestit: 61
- Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58
Elikkä se on 7/8" noin 22mm. Tieto on fakta ku asensin ne koson-lämppärit, ne olivat ton 7/8"...Jogi kirjoitti:Voisiko joku mittailla tai tietäiskö suoraan minkä kokoinen rullakaasu kahva tuohon Comancheen kävisi? Meinasin käydä töiden jälkeen kaupassa vilkuilemssa että löytyiskö moista.. en vaan muistanut aamusella mittailla tangon paksuutta.

Pipo silmille ja menoX...
Tarkasta sen koon lisäksi myös vaijerin liike. Jossain mopon kahvoissa ei varmaan ainakaan ole tarpeeksi pitkä liike, että nousis luisti kattoon asti.Jogi kirjoitti:Voisiko joku mittailla tai tietäiskö suoraan minkä kokoinen rullakaasu kahva tuohon Comancheen kävisi? Meinasin käydä töiden jälkeen kaupassa vilkuilemssa että löytyiskö moista.. en vaan muistanut aamusella mittailla tangon paksuutta.
Onko se rullakaasu loppuviimeksi kovinkaan hyvä? Jossain pöpelikössä ajaessa ainakin peukkukaasu on varmasti parempi.
Aika kevyttä rämpimistä tulee omalla kohdalla harrastettua, iso osa ajosta tulee olemaan "siirtymistä" esm. työmatka sopivilla keleillä 10km suuntaansa. Alkuperäisessä peukalo vivussa on aika sairaan pitkä liikerata.. Jos tuota rullaa nyt kokeilisi ja jos ei miellytä niin pitää katella saisiko inhimillisemmällä liikeradalla olevaan "peukalo ruuvia"..PK kirjoitti: Onko se rullakaasu loppuviimeksi kovinkaan hyvä? Jossain pöpelikössä ajaessa ainakin peukkukaasu on varmasti parempi.
Tää on nyt tätä kun ei pääse vielä oikeasti ajamaan niin pää keksii kaikkea "oheistoimintaa" mönkän ympärille

TL Comanche 200cc..
Heh, mulla varmaan just toisinpäin, kun esim. peukku tottunut tuohon kaasun painamiseen kelkkakäytössä.mkaskine kirjoitti:no kyllä mullakin kädet väsys crossissa huomattavast enemmän peukalokaasulla kun rullakaasulla. ei oikeen onnaa jarrutus, kaasutus, ja stongasta kiinnipito peukalokaasulla kunnolla...
Rullakaasua taas olen käyttänyt (muutamaa kokeilua lukuunottamatta) joskus parikymmentä vuotta sitten.
