Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Varmaan viisainta on tehdä katille niin että poistaa tuon kattikohdan kokonaan ja korvaa sen putkenpätkällä jonka liittää joko klemmareilla tai hitsillä ja kun katsastus lähestyy niin laittaa vaan katin paikoilleen.Itellä se ei ole näin mutta en uskokkaan et mulla enää 3 v päästä tämä peli on alla
vaihtuu sen verran tiuhaan noi kulkupelit..Kyllähän sillä pelkällä katin poistolla ainakin vääntö paranee mutta samalla kannattaa modailla myöskin takapönttöä.Äänet ei ainakaan mulla juurikaan koventuneet

Taas kerran, Keihin urapäinen suutin sopii. Oikea koko on hiukan yksilökohtainen, mutta kun ostaa 5:n välein 105-120 suuttimet, niin niistä luulis löytyvän. Kpl hinta jotain 3€.
Putkesta: Ihan vaan pikku vinkkinä, ennen kuin enemmänkin tilailette niitä crossin putkia modailtavaksi tieliikennekäyttöön, niin on sitten aika haaste saada äänet siedettävälle tasolle.
Ja se ei todellakaan onnistu laittamalla suora reikäputki+villaa pönttöön.
Kai sitä järkyttävää papatusta juuri vielä itse kuuntelis, mutta naapurit, "mummot" ja poliisit eivät niitä hyväksy. Ottakaa myös huomioon, että keulassa olevassa tyyppikilvessä on mainittuna dB arvo, jonka tarpeeksi v-mäinen poliisi voi mitata/ määrätä katsastuskonttorille mitattavaksi. Ja sakkohan siitä seuraa. (ja mönkijöiden maineen menetys)
Kunnon vaimennin tuohon vaatii sinne pöntön sisään yllättävän paljon tavaraa. Vähintään saman verran kuin kunnollinen nykyaikaisen auton takavaimennin, mutta vaan pienoiskoossa. (Testattu juttu, lopputulos hyvä, mutta teetätti töitä ammattimiehillä ja koneilla. Ei onnistu kovin monelta... Laitan joskus kuvan.)
Mutta: Se vakio takavaimennin ei ole ollenkaan huono. Siitä kannattaa sittenkin tehdä, jos haluaa hyvän ja helposti. Jos siitä itse tekisin, niin ainoa muutos olisi se, että putki poikki katin paksun kohdan hitsisaumasta, sisukset (ehjänä?) pois, ja hitsillä uudestaan kiinni samaan kohtaan. Kun tekee homman siististi, niin näyttää aivan vakiolta ja äänet vielä siedettävällä tasolla.
Se lopun 28mm reikäputkenpätkä ei ahdista yhtään, mutta jos pakko on rassata, niin sitten korkeintaan reikien pärsät vinkulla pois, ja siinä se.
Putkesta: Ihan vaan pikku vinkkinä, ennen kuin enemmänkin tilailette niitä crossin putkia modailtavaksi tieliikennekäyttöön, niin on sitten aika haaste saada äänet siedettävälle tasolle.
Ja se ei todellakaan onnistu laittamalla suora reikäputki+villaa pönttöön.
Kai sitä järkyttävää papatusta juuri vielä itse kuuntelis, mutta naapurit, "mummot" ja poliisit eivät niitä hyväksy. Ottakaa myös huomioon, että keulassa olevassa tyyppikilvessä on mainittuna dB arvo, jonka tarpeeksi v-mäinen poliisi voi mitata/ määrätä katsastuskonttorille mitattavaksi. Ja sakkohan siitä seuraa. (ja mönkijöiden maineen menetys)
Kunnon vaimennin tuohon vaatii sinne pöntön sisään yllättävän paljon tavaraa. Vähintään saman verran kuin kunnollinen nykyaikaisen auton takavaimennin, mutta vaan pienoiskoossa. (Testattu juttu, lopputulos hyvä, mutta teetätti töitä ammattimiehillä ja koneilla. Ei onnistu kovin monelta... Laitan joskus kuvan.)
Mutta: Se vakio takavaimennin ei ole ollenkaan huono. Siitä kannattaa sittenkin tehdä, jos haluaa hyvän ja helposti. Jos siitä itse tekisin, niin ainoa muutos olisi se, että putki poikki katin paksun kohdan hitsisaumasta, sisukset (ehjänä?) pois, ja hitsillä uudestaan kiinni samaan kohtaan. Kun tekee homman siististi, niin näyttää aivan vakiolta ja äänet vielä siedettävällä tasolla.
Se lopun 28mm reikäputkenpätkä ei ahdista yhtään, mutta jos pakko on rassata, niin sitten korkeintaan reikien pärsät vinkulla pois, ja siinä se.
Nyt olis 115 suutin kiinni. Tuntuu toimivan, mutta 5 isompaa ja pienempää voisi vielä testata. Mutta kun on kaasari niin ahtaassa paikassa, että en tiedä viittiikö sitä...
Kaasari on 29mm ja imuaukko samoin. Eli ihan turhaa hommaa alkaa vaihtaan kaasaria isompaan.
Oli muuten kohokammion pohjalla aika paljon moskaa! Eli kannattaa putsata samalla.
Luisti näkyi noin 10mm kurkun päästä katsellen, vaikka kaasu oli pohjassa. No, helppo homma oli korjata tilanne.
Kokonaan uudesta pakoputkesta voin ottaa joskus kuvan jos jaksan, niin saatte ihmetellä.
Venttiilinvälykset oli ok. Silti raksuttaa aikalailla. Pitää koittaa vähän kankeemmilla, eli 15W-40 öljyillä, josko vähenis.
Ps. mistähän sais ISOMMAN eturattaan tai 5 vaihteen?
Kulkupuoli nyt kunnossa, seuraavaksi pitää perehtyä ajo-ominaisuuksiin.
Kaasari on 29mm ja imuaukko samoin. Eli ihan turhaa hommaa alkaa vaihtaan kaasaria isompaan.
Oli muuten kohokammion pohjalla aika paljon moskaa! Eli kannattaa putsata samalla.
Luisti näkyi noin 10mm kurkun päästä katsellen, vaikka kaasu oli pohjassa. No, helppo homma oli korjata tilanne.

Kokonaan uudesta pakoputkesta voin ottaa joskus kuvan jos jaksan, niin saatte ihmetellä.

Venttiilinvälykset oli ok. Silti raksuttaa aikalailla. Pitää koittaa vähän kankeemmilla, eli 15W-40 öljyillä, josko vähenis.
Ps. mistähän sais ISOMMAN eturattaan tai 5 vaihteen?
Kulkupuoli nyt kunnossa, seuraavaksi pitää perehtyä ajo-ominaisuuksiin.
- Jhp-Tuning
- 3WD
- Viestit: 61
- Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58
Hmm. Mittasitko ton kaasarin itte ? ajattelin ettei olis 27mmPK kirjoitti:Nyt olis 115 suutin kiinni. Tuntuu toimivan, mutta 5 isompaa ja pienempää voisi vielä testata. Mutta kun on kaasari niin ahtaassa paikassa, että en tiedä viittiikö sitä...
Kaasari on 29mm ja imuaukko samoin. Eli ihan turhaa hommaa alkaa vaihtaan kaasaria isompaan.
Oli muuten kohokammion pohjalla aika paljon moskaa! Eli kannattaa putsata samalla.
Luisti näkyi noin 10mm kurkun päästä katsellen, vaikka kaasu oli pohjassa. No, helppo homma oli korjata tilanne.![]()
Kokonaan uudesta pakoputkesta voin ottaa joskus kuvan jos jaksan, niin saatte ihmetellä.![]()
Venttiilinvälykset oli ok. Silti raksuttaa aikalailla. Pitää koittaa vähän kankeemmilla, eli 15W-40 öljyillä, josko vähenis.
Ps. mistähän sais ISOMMAN eturattaan tai 5 vaihteen?
Kulkupuoli nyt kunnossa, seuraavaksi pitää perehtyä ajo-ominaisuuksiin.

Vaihdoin ittekin just tänään ton 115 suuttimen ja toimii huipusti paremmin ku se vakio (joka oli se 98 eikä 86,



Viimeksi muokannut Jhp-Tuning, 11 Touko 2007 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pipo silmille ja menoX...
- Jhp-Tuning
- 3WD
- Viestit: 61
- Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58
Sattunut varmaa kirjoitusvirhe tai sitten olet kattonut suutinta vääripäin se on K98 ja K40, Ruuvilla/säädöllä taidat tarkoittaa sellaista "neulaventtiiliä"?, jos niin se on ilmaruuvi. Juurikin sellainen tosi pieni reikä.Tzorbas kirjoitti:
Suuttimet oli 86K ja K40 ja neula ylimmässä. Mikä ruuvi/säätö löytyy tyhjäkäyntisuuttimen vierestä kohokammion ulkopuolella. Sen reikä menee kurkkuun tyhjäkäynti reijän viereen mutta on pienempi.
Viimeksi muokannut Jhp-Tuning, 11 Touko 2007 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pipo silmille ja menoX...
Tota... Pitää tunnustaa, että otin kaasarin irti kurkkuineen siitä pytystä, enkä irrottanut kaasaria siitä. Mittasin siis vain imuaukon ja kurkun, mutta pykälää ei tuntunut siinä kaasarin ja kurkun kohdassa. Mutta saattaahan kurkku olla pari milliä kartio. Eli saattaa olla ihan hyvin toi 27. Mutta eikös joku muukin väittänyt täälä foorumilla sitä 29 milliseksi?
Oikeestaan ihan sama, kunhan toimii.
Saattaa muuten kaverin 250 Bladeen tulla myös tommonen 59€ kaasari tilattavaksi. Voi olla, että testataan vaan ensin tolla mun kaasarilla.
Neula on keskellä, ja prikka paikallaan, eli ihan samat säädöt on. Paitsi mulla "hiukan" erilainen pakoputki.
On kyllä aika eri peli kulkeen kuin kaupasta tullessaan. Vielä kun saa alustan pelaan kunnolla, niin alkaa miellyttään. Huomenna kallistuu pyörät, ja samalla lisätään haritusta. Takapyörät vaihtaa myös keskenään paikkaansa. Perän lasku menee varmaan ens viikolle. Mutta pakko se on tehdä, kun vaan tietäis, että miten se olis viisain toteuttaa. Kun ei haluais tinkiä joustovaroistakaan...
Oikeestaan ihan sama, kunhan toimii.

Saattaa muuten kaverin 250 Bladeen tulla myös tommonen 59€ kaasari tilattavaksi. Voi olla, että testataan vaan ensin tolla mun kaasarilla.
Neula on keskellä, ja prikka paikallaan, eli ihan samat säädöt on. Paitsi mulla "hiukan" erilainen pakoputki.

On kyllä aika eri peli kulkeen kuin kaupasta tullessaan. Vielä kun saa alustan pelaan kunnolla, niin alkaa miellyttään. Huomenna kallistuu pyörät, ja samalla lisätään haritusta. Takapyörät vaihtaa myös keskenään paikkaansa. Perän lasku menee varmaan ens viikolle. Mutta pakko se on tehdä, kun vaan tietäis, että miten se olis viisain toteuttaa. Kun ei haluais tinkiä joustovaroistakaan...
Joo kirotusvirhe sattunuJhp-Tuning kirjoitti: Sattunut varmaa kirjoitusvirhe tai sitten olet kattonut suutinta vääripäin se on K98 ja K40, Ruuvilla/säädöllä taidat tarkoittaa sellaista "neulaventtiiliä"?, jos niin se on ilmaruuvi. Juurikin sellainen tosi pieni reikä.

Tossa se säätöruuvi. (Tussilla merkitty säätökohta)
