Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
hippisamuli

Viesti Kirjoittaja hippisamuli »

joo
Viimeksi muokannut hippisamuli, 12 Kesä 2007 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
skiidu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Elo 2006 17:28
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja skiidu »

Varmaan viisainta on tehdä katille niin että poistaa tuon kattikohdan kokonaan ja korvaa sen putkenpätkällä jonka liittää joko klemmareilla tai hitsillä ja kun katsastus lähestyy niin laittaa vaan katin paikoilleen.Itellä se ei ole näin mutta en uskokkaan et mulla enää 3 v päästä tämä peli on alla :wink: vaihtuu sen verran tiuhaan noi kulkupelit..Kyllähän sillä pelkällä katin poistolla ainakin vääntö paranee mutta samalla kannattaa modailla myöskin takapönttöä.Äänet ei ainakaan mulla juurikaan koventuneet
RATAS
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 25 Maalis 2007 11:05
Paikkakunta: P-salmi

Viesti Kirjoittaja RATAS »

Ite tein pakoputki hommalle nii että alkuperäinen säilyy tilasin crossi version koko putkiston! :wink:

Siitä helpompi tehä ja komeampi änärikin? 8)
Hintakaa ei ollu paha Falmekilla jotain vähä yli satasen..
Bombercat 200 TL. Vähä piristetty ja lisää tulossa!
Avatar
VPx
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 11 Huhti 2007 10:05
Mönkijä:: 4 kpl
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VPx »

On tossa maasto-mallin putkistossa niin "kiva" äänikin, että viittiköhän sillä kadulla ajella! :D On meinaan kylä täynnä mölyä, kun pikkasen kierroksia antaa...
poketom
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Huhti 2007 19:17

Viesti Kirjoittaja poketom »

mistä päin sais tilattuu vakio putken ja onkohan minkä hintanen? jos losahtaa ni ei varmaankaa "kuristamattomalla" putkella maha mennä takuuseen :P mikä kaasari tossa nyt sit mahtaa olla et sais sitä isompaa suutinta?
Poketom
BomberCat 200/BombarDier 600H.O Näillä pärjää kesät talvet
VH
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Touko 2007 07:38

Viesti Kirjoittaja VH »

Onkos nyt Comanche asiantuntijoilla tietoa, että mitä kaikkea pitäisi tuohon uuteen 07 malliin tehä, jotta saisi kaikki tehot ulos?
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Taas kerran, Keihin urapäinen suutin sopii. Oikea koko on hiukan yksilökohtainen, mutta kun ostaa 5:n välein 105-120 suuttimet, niin niistä luulis löytyvän. Kpl hinta jotain 3€.

Putkesta: Ihan vaan pikku vinkkinä, ennen kuin enemmänkin tilailette niitä crossin putkia modailtavaksi tieliikennekäyttöön, niin on sitten aika haaste saada äänet siedettävälle tasolle.
Ja se ei todellakaan onnistu laittamalla suora reikäputki+villaa pönttöön.
Kai sitä järkyttävää papatusta juuri vielä itse kuuntelis, mutta naapurit, "mummot" ja poliisit eivät niitä hyväksy. Ottakaa myös huomioon, että keulassa olevassa tyyppikilvessä on mainittuna dB arvo, jonka tarpeeksi v-mäinen poliisi voi mitata/ määrätä katsastuskonttorille mitattavaksi. Ja sakkohan siitä seuraa. (ja mönkijöiden maineen menetys)
Kunnon vaimennin tuohon vaatii sinne pöntön sisään yllättävän paljon tavaraa. Vähintään saman verran kuin kunnollinen nykyaikaisen auton takavaimennin, mutta vaan pienoiskoossa. (Testattu juttu, lopputulos hyvä, mutta teetätti töitä ammattimiehillä ja koneilla. Ei onnistu kovin monelta... Laitan joskus kuvan.)
Mutta: Se vakio takavaimennin ei ole ollenkaan huono. Siitä kannattaa sittenkin tehdä, jos haluaa hyvän ja helposti. Jos siitä itse tekisin, niin ainoa muutos olisi se, että putki poikki katin paksun kohdan hitsisaumasta, sisukset (ehjänä?) pois, ja hitsillä uudestaan kiinni samaan kohtaan. Kun tekee homman siististi, niin näyttää aivan vakiolta ja äänet vielä siedettävällä tasolla.
Se lopun 28mm reikäputkenpätkä ei ahdista yhtään, mutta jos pakko on rassata, niin sitten korkeintaan reikien pärsät vinkulla pois, ja siinä se.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

VH kirjoitti:Onkos nyt Comanche asiantuntijoilla tietoa, että mitä kaikkea pitäisi tuohon uuteen 07 malliin tehä, jotta saisi kaikki tehot ulos?
On! Lue nämä 14 sivua läpi ja kirjaa paperille ylös ettei unohdu. :wink:
RATAS
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 25 Maalis 2007 11:05
Paikkakunta: P-salmi

Viesti Kirjoittaja RATAS »

Pikku vinkki crossi mallin änärin muokkaukseen..
Elkää laittako täyteen villaa varsinkaan reikä putkeen kiinni sillä se vain tukkii reijät ja ei vaimenna yhtään!
Ymmärsittehän eli villat änärin seinämille! 8)
Bombercat 200 TL. Vähä piristetty ja lisää tulossa!
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Nyt olis 115 suutin kiinni. Tuntuu toimivan, mutta 5 isompaa ja pienempää voisi vielä testata. Mutta kun on kaasari niin ahtaassa paikassa, että en tiedä viittiikö sitä...

Kaasari on 29mm ja imuaukko samoin. Eli ihan turhaa hommaa alkaa vaihtaan kaasaria isompaan.
Oli muuten kohokammion pohjalla aika paljon moskaa! Eli kannattaa putsata samalla.
Luisti näkyi noin 10mm kurkun päästä katsellen, vaikka kaasu oli pohjassa. No, helppo homma oli korjata tilanne. :wink:
Kokonaan uudesta pakoputkesta voin ottaa joskus kuvan jos jaksan, niin saatte ihmetellä. 8)

Venttiilinvälykset oli ok. Silti raksuttaa aikalailla. Pitää koittaa vähän kankeemmilla, eli 15W-40 öljyillä, josko vähenis.

Ps. mistähän sais ISOMMAN eturattaan tai 5 vaihteen?
Kulkupuoli nyt kunnossa, seuraavaksi pitää perehtyä ajo-ominaisuuksiin.
Avatar
Jhp-Tuning
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja Jhp-Tuning »

PK kirjoitti:Nyt olis 115 suutin kiinni. Tuntuu toimivan, mutta 5 isompaa ja pienempää voisi vielä testata. Mutta kun on kaasari niin ahtaassa paikassa, että en tiedä viittiikö sitä...

Kaasari on 29mm ja imuaukko samoin. Eli ihan turhaa hommaa alkaa vaihtaan kaasaria isompaan.
Oli muuten kohokammion pohjalla aika paljon moskaa! Eli kannattaa putsata samalla.
Luisti näkyi noin 10mm kurkun päästä katsellen, vaikka kaasu oli pohjassa. No, helppo homma oli korjata tilanne. :wink:
Kokonaan uudesta pakoputkesta voin ottaa joskus kuvan jos jaksan, niin saatte ihmetellä. 8)

Venttiilinvälykset oli ok. Silti raksuttaa aikalailla. Pitää koittaa vähän kankeemmilla, eli 15W-40 öljyillä, josko vähenis.

Ps. mistähän sais ISOMMAN eturattaan tai 5 vaihteen?
Kulkupuoli nyt kunnossa, seuraavaksi pitää perehtyä ajo-ominaisuuksiin.
Hmm. Mittasitko ton kaasarin itte ? ajattelin ettei olis 27mm :arrow: http://www.menopelimarket.fi/epages/PPO ... %2027mm%22
Vaihdoin ittekin just tänään ton 115 suuttimen ja toimii huipusti paremmin ku se vakio (joka oli se 98 eikä 86, :lol: ) Missäs kohdassa "PK" sulla on toi neula? ittellä on keskellä, se 1/2 prikka mukana. Mullakin oli sellasta hienojakoista mössöö siellä kammoin pohjalla :? Ittellä samajuttu myöskin ton kulkupuolen kanssa, elikkä lisävaihde tekisi hyvää. Huutaa niin julmetusti tossa 75-95 km/h :?
Viimeksi muokannut Jhp-Tuning, 11 Touko 2007 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pipo silmille ja menoX...
Avatar
Jhp-Tuning
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja Jhp-Tuning »

Tzorbas kirjoitti:
Suuttimet oli 86K ja K40 ja neula ylimmässä. Mikä ruuvi/säätö löytyy tyhjäkäyntisuuttimen vierestä kohokammion ulkopuolella. Sen reikä menee kurkkuun tyhjäkäynti reijän viereen mutta on pienempi.
Sattunut varmaa kirjoitusvirhe tai sitten olet kattonut suutinta vääripäin se on K98 ja K40, Ruuvilla/säädöllä taidat tarkoittaa sellaista "neulaventtiiliä"?, jos niin se on ilmaruuvi. Juurikin sellainen tosi pieni reikä.
Viimeksi muokannut Jhp-Tuning, 11 Touko 2007 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pipo silmille ja menoX...
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Tota... Pitää tunnustaa, että otin kaasarin irti kurkkuineen siitä pytystä, enkä irrottanut kaasaria siitä. Mittasin siis vain imuaukon ja kurkun, mutta pykälää ei tuntunut siinä kaasarin ja kurkun kohdassa. Mutta saattaahan kurkku olla pari milliä kartio. Eli saattaa olla ihan hyvin toi 27. Mutta eikös joku muukin väittänyt täälä foorumilla sitä 29 milliseksi?
Oikeestaan ihan sama, kunhan toimii. :wink:
Saattaa muuten kaverin 250 Bladeen tulla myös tommonen 59€ kaasari tilattavaksi. Voi olla, että testataan vaan ensin tolla mun kaasarilla.

Neula on keskellä, ja prikka paikallaan, eli ihan samat säädöt on. Paitsi mulla "hiukan" erilainen pakoputki. :wink:

On kyllä aika eri peli kulkeen kuin kaupasta tullessaan. Vielä kun saa alustan pelaan kunnolla, niin alkaa miellyttään. Huomenna kallistuu pyörät, ja samalla lisätään haritusta. Takapyörät vaihtaa myös keskenään paikkaansa. Perän lasku menee varmaan ens viikolle. Mutta pakko se on tehdä, kun vaan tietäis, että miten se olis viisain toteuttaa. Kun ei haluais tinkiä joustovaroistakaan...
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

PK kirjoitti:
Paitsi mulla "hiukan" erilainen pakoputki. :wink:
nooh, kuvia kuvia... :)
TL Comanche 200cc..
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Jhp-Tuning kirjoitti: Sattunut varmaa kirjoitusvirhe tai sitten olet kattonut suutinta vääripäin se on K98 ja K40, Ruuvilla/säädöllä taidat tarkoittaa sellaista "neulaventtiiliä"?, jos niin se on ilmaruuvi. Juurikin sellainen tosi pieni reikä.
Joo kirotusvirhe sattunu :wink:

Tossa se säätöruuvi. (Tussilla merkitty säätökohta)
Kuva
Vastaa Viestiin