Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

onko kukaan tehny mitää "oikeita" virityksiä kuten kannen avarrus/laskeminen, jyrkempää nokkaa, isompaa venttiiliä tms...
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Pärde kirjoitti: M14 kierteellä, pallonpuolelle laitoin 2kpl M14 prikkaa per puoli, rengaskulmat pysyi samassa, pitää jossain vaiheessa hommata kapeat mutterit. Helan tein alumiinitangosta, oli aika nysvääminen :lol:
Muistaako kukaan, että mikä on sen tukivarren puslan sisämitta? Pitäis tehdä M14x1,5 kierteelle mutterit, josta n.10-15mm menee tukivarren sisään, ja 3mm olake joka vastaa siihen reunaan. Näin saa säädettävän camperin.
Muistelen, että olisi ollut Ø20mm, mutta en ole varma, ja just nyt ei pääse mittaan...
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Kerrotko tarkemmin miten teit tuon säädettävän camperin ei oikein tajunnu. 3mm olake reunaan mihin reunaan ?? Oletko tehnyt uudet puslat ? Miten se sisäreikä voi olla niin iso 20 jos pultti on M14 ? En pääse mittaamaan minäkään.

Onko joku joutunu vaihtaan alapallonivelet A-ripustuksineen, vähän tuntuu että sielläkin on välystä ?
RATAS
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 25 Maalis 2007 11:05
Paikkakunta: P-salmi

Viesti Kirjoittaja RATAS »

Minkäs kokoinen "power filtteri" teillä on paikoillaan vakio kaasarissa?
Tai jos vaikka jollain ois tilaus numeroki? :D
Ootteko laittaneet jonki läpi viennin huohottimelle power filtteriinne vai puhalteleeko ihan vaan ilmaan..? :roll:
Bombercat 200 TL. Vähä piristetty ja lisää tulossa!
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Tzorbas kirjoitti:Kerrotko tarkemmin miten teit tuon säädettävän camperin ei oikein tajunnu. 3mm olake reunaan mihin reunaan ?? Oletko tehnyt uudet puslat ? Miten se sisäreikä voi olla niin iso 20 jos pultti on M14 ? En pääse mittaamaan minäkään.

Onko joku joutunu vaihtaan alapallonivelet A-ripustuksineen, vähän tuntuu että sielläkin on välystä ?
Siinä alkuperäisessä nivelessähän on 2 erikokoista kierrettä. M14 ja se isompi jota en nyt muista. Ja se isompi jenka keskittää nivelen sinne puslan sisään siitä pallon päästä, kun taas siinä M14 päässä on mutterissa sorvaus, joka menee tukivarren sisään. Ja sen tapasia T-kirjaimen mallisia "erikoismuttereita" pitää nyt sitten tehdä 2 lisää.
En jaksa selittää... Otan kuvan sitten kun valmista.
haapaju
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Touko 2007 16:59

Viesti Kirjoittaja haapaju »

Löytyisikö joltakin tietämystä, että mistä jarrusatulasta kiinalaiset ovat ottaneet kopiot, kun ovat tehneet tuohon nuo jarrut. Tarvitsisin nimittäin kunnon palat Ferodo tai EBC tuohon tuohon crossariin, mutta en ole vielä kerennyt etsimään löytyisikö suoraan sopivia. Jos ei löydy niin kai se on lainattava jostain japsien crossipyörästä sopivat, koska nuo alkuperäiset häipyvät pölynä ilmaan aika äkkiä.
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

RATAS kirjoitti:Minkäs kokoinen "power filtteri" teillä on paikoillaan vakio kaasarissa?
Tai jos vaikka jollain ois tilaus numeroki? :D
Ootteko laittaneet jonki läpi viennin huohottimelle power filtteriinne vai puhalteleeko ihan vaan ilmaan..? :roll:
http://www.storm-motor.fi/product_info. ... ts_id=9870
Vakiokaasarissa 43mm suodatin 42 PF käy kuitenkin.
Laitoin huohotinletkun powerfiltteriin 12mm reikä johon 90asteen letkuliitin 13mm kierteellä. Ei sillä taida kuitenkaan olla merkitystä.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

PK kirjoitti:
Tzorbas kirjoitti:Kerrotko tarkemmin miten teit tuon säädettävän camperin ei oikein tajunnu. 3mm olake reunaan mihin reunaan ?? Oletko tehnyt uudet puslat ? Miten se sisäreikä voi olla niin iso 20 jos pultti on M14 ? En pääse mittaamaan minäkään.

Onko joku joutunu vaihtaan alapallonivelet A-ripustuksineen, vähän tuntuu että sielläkin on välystä ?
Siinä alkuperäisessä nivelessähän on 2 erikokoista kierrettä. M14 ja se isompi jota en nyt muista. Ja se isompi jenka keskittää nivelen sinne puslan sisään siitä pallon päästä, kun taas siinä M14 päässä on mutterissa sorvaus, joka menee tukivarren sisään. Ja sen tapasia T-kirjaimen mallisia "erikoismuttereita" pitää nyt sitten tehdä 2 lisää.
En jaksa selittää... Otan kuvan sitten kun valmista.
Kuvaa en ottanut, mutta nyt olis kiinni (Saksalaisvalmisteiset w124 Mesen) pallot kallistuksen säädöillä. 8)
Piti sorvata pallon puolelle saman tapaiset mutterit kuin siinä toisella puolen tukivarren puslaa. Hämmästys oli suuri, kun huomasin että se tukivarren pusla ei ollutkaan läpi asti 20 millisellä reiällä, vaan puolet siitä oli 18mm.
Eli ne sorvatut "olakemutterit" pitää olla muten samanlaiset, mutta puslan sisälle menevä osuus päältä 18 ja sisällähän se M14x1,5 kierre.
(Paha selittää, mutta kun avaatte, niin sitten ymmärtää paremmin.)

Oli ilmeisesti ollut vasemmassa eturenkaassa reippaasti haritusta, kun lähti 50km ajolla 3mm pintaa renkaasta. Ja tuostakin asvaltilla max 20km

Toisaalta ojaus myös puolsi oikealle, ja syy oli se, että oikea takarengas oli vuotanut niin tyhjäksi, että huotsikan mittari ei näyttänyt mitään. Nyt 0.8 molemmissa, vaan kuinka kauan...
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

onko power filtteristä hyötyä? siis kaikkien näiden muiden juttujen lisäksi...antaako se muuta ku miehekkäät imuäänet :D
Pärde
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Huhti 2007 21:59
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja Pärde »

jalu78 kirjoitti:onko kukaan tehny mitää "oikeita" virityksiä kuten kannen avarrus/laskeminen, jyrkempää nokkaa, isompaa venttiiliä tms...

Sillon kun omaa laitetta hain Wihoselta niin myyjä kertoili että Siilinjärvellä oli joku laittanut kyseiseen laitteeseen turbon, mutta ei taida kaveri tällä foorumilla majailla olishan tuosta jo kuullut.

Nyt sain 123 suuttimen vaihdettua 115:seen, nyt toimii. Vaihdoin samalla 16 eturattaan, liikkuu jo yli 90 :lol:
Falmek Force 415 Pro -08
Avatar
pro x 550
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Huhti 2007 19:02
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja pro x 550 »

mulla kans meinaa vuotaa takaratas tyhjäksi mutta on se hellittäny vähän ku mie oon laittanu jo kohta kaks purkkia sitä mähnää sinne
Viimeksi muokannut pro x 550, 22 Touko 2007 00:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin :lol:
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Pärde kirjoitti: Nyt sain 123 suuttimen vaihdettua 115:seen, nyt toimii. Vaihdoin samalla 16 eturattaan, liikkuu jo yli 90 :lol:
Oikeasti vai mittarin mukaan ? :lol:
RATAS
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 25 Maalis 2007 11:05
Paikkakunta: P-salmi

Viesti Kirjoittaja RATAS »

jalu78 kirjoitti:onko kukaan tehny mitää "oikeita" virityksiä kuten kannen avarrus/laskeminen, jyrkempää nokkaa, isompaa venttiiliä tms...
Kyllä tässä kesän päälle kunhan saan vain jostain kannen tiivisteitä ja muut tiivisteet nii lähtee omasta kyllä kansi laittoon ja pitäs jostain saada tietoon että mikä/mistä passais esim.Wiseco mäntä tai jokin muu keveämpi tako mäntä..? :twisted:
Kokkolassa on 2kpl. turbotettuja näitä kiinan kamppeita.. tiiä sitte miten tehtyjä ja kauanko kestää?
Bombercat 200 TL. Vähä piristetty ja lisää tulossa!
Harza!!
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Helmi 2007 21:44
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Harza!! »

pro x 550 kirjoitti:mulla kans meinaa vuotaa takaratas tyhjäksi mutta on se hellittäny vähän ku mie oon laittanu jo kohta kaks purkkia sitä mähnää sinne
Takaratas? Varmaan takarengas. No se reikä mikä siin on on varmaan senverran iso ettei se mähnä enään auta. Joten rengas pois vanteilta ja kumii paikkaukseen.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Harza!! kirjoitti:Takaratas? Varmaan takarengas. No se reikä mikä siin on on varmaan senverran iso ettei se mähnä enään auta. Joten rengas pois vanteilta ja kumii paikkaukseen.
En usko että ainakaan mulla siinä renkaassa olis reikää. Saattaa vuotaa pienien paineiden vuoksi renkaan ja vanteen välistä. Esim tasapainotus klunssin kiinnityskäpälän juuresta. (Tai vanteen puoliskojen välistä?)
Vastaa Viestiin