Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Pärde
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Huhti 2007 21:59
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja Pärde »

Tzorbas kirjoitti:
Pärde kirjoitti: Nyt sain 123 suuttimen vaihdettua 115:seen, nyt toimii. Vaihdoin samalla 16 eturattaan, liikkuu jo yli 90 :lol:
Oikeasti vai mittarin mukaan ? :lol:
No mittarin mukaan, mutta eikö se oo sama asia :lol:

Tuohon takarenkaan vuotamiseen....sain oman pitämään kun pyöräytin renkasta vanteella.
Falmek Force 415 Pro -08
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Kun mittari näytti mulla 94km/h, niin GPS näytti 84,8km/h, joka on se totuus.

Empä taida pyöräytellä kumia vanteella, kun nyt on sentään jotenkin tasapainossa. (200gr painoja toisessa takarenkaassa, toisessa hiukan vähemmän)
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Pärde kirjoitti:
Tzorbas kirjoitti:
Oikeasti vai mittarin mukaan ? :lol:
No mittarin mukaan, mutta eikö se oo sama asia :lol:
Ei se mulla ainakaan sama ole, kympin näyttää liikaa. Onhan se jo 10km liikaa 100km matkalla.
skiidu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Elo 2006 17:28
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja skiidu »

jalu78 kirjoitti:onko power filtteristä hyötyä? siis kaikkien näiden muiden juttujen lisäksi...antaako se muuta ku miehekkäät imuäänet :D
Niin,laittakaas tarinaa ne joilla jo sellainen on :) Itellä vasta tilauksessa ni ois mukava tietää..Pitää vielä kysyä kun en muista eli mihkäs kohtaan se neulan sokka piti laittaa kun laittaa suuremman suuttimen?Alimpaan?
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 22:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

Eikös se keskelle laitettu se sokka muistaakseni. Itellä on kans tilauksessa tuo filtteri. Kattelin sitä vanhaa hässäkkää ja naureskelin ku likaa oli suodattimen kumminkin puolin jos tuohon tulis sitte vähän muutoksia kun tuon saa laitettua.
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

PK kirjoitti:
Kuvaa en ottanut, mutta nyt olis kiinni (Saksalaisvalmisteiset w124 Mesen) pallot kallistuksen säädöillä. 8)
Piti sorvata pallon puolelle saman tapaiset mutterit kuin siinä toisella puolen tukivarren puslaa. Hämmästys oli suuri, kun huomasin että se tukivarren pusla ei ollutkaan läpi asti 20 millisellä reiällä, vaan puolet siitä oli 18mm.
Eli ne sorvatut "olakemutterit" pitää olla muten samanlaiset, mutta puslan sisälle menevä osuus päältä 18 ja sisällähän se M14x1,5 kierre.
(Paha selittää, mutta kun avaatte, niin sitten ymmärtää paremmin.)
Asia tosiaan selvisi avaamalla nivelen, tosi kiinalainen rakenne :) holkkimuttereita saa ostettunakin, ei tarvi sorvata kuin holkkia 2mm ohuemmaksi tai sitten liitosmuttereita jossa vähä enemmän sorvattavaa? Pahus kun biltemassa ei ollut M14 kokoa. http://bashan-atv.com/yläpallonivel_vanha.jpg
http://bashan-atv.com/yläpallonivelet.jpg
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

eli opitun kertausta ja uuteen comancheen tulevat muutokset
-luistin sokka keskelle
-pääsuutin joku 120 Keihin urapää
-tyhjäkäyntisuutin 50 Keihin
-Honda CB eturatas e259 13-piikkinen
-Rullakaasu 22mm (7/8") stongalle
-powerfilter 42mm kaulalle
-putkesta kuristimet pois
-nyloc-mutterit joka paikkaan
eikös tossa alakin jo olla tarpeeksi korjatkaa jos jotai pielessä tai puuttuu...ku tulis nyt se ite vekotin :D
käyn viikonloppuna oulussa stormilla ostamassa palikat...
paltee
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Huhti 2006 10:03
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja paltee »

terve kaikki kömpijät.

eikös tähän listaan voitaisi lisätä myös tuo myllymäen kauppaama fude? tilasin itselleni yhden, tulee n2kk päästä.

kokemuksista puheen ollen, onko kukaan tilannut menopelimarket nimisestä puljusta lyhyempiä/toisia iskareita? :?:
valikoimissa näyttäisi olevan melko montaa pituutta ja tuskin ovat hirmu hintaisia.
meinasin vaan että olisi kenties helpompi vaihtoehto ostaa uusi lyhyempi kuin rakentaa takaiskarille madallus kiskoja.
mikä on vakio mitta ja minkäverran uskaltaa/kannattaa edes madaltaa?? kokemuksia :!: :?:

eipäsilti, työpaikalla onnistuu kaikki työt hitsauksesta särmäykseen ja laserleikkaukseen.
orkkis pultit vaihtuu hapon kestäviin, onpahan edes jotain jäljellä fudesta vielä kymmenen vuoden päästäkin. :lol:
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 22:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

jalu78 kirjoitti:eli opitun kertausta ja uuteen comancheen tulevat muutokset
-luistin sokka keskelle
-pääsuutin joku 120 Keihin urapää
-tyhjäkäyntisuutin 50 Keihin
-Honda CB eturatas e259 13-piikkinen
-Rullakaasu 22mm (7/8") stongalle
-powerfilter 42mm kaulalle
-putkesta kuristimet pois
-nyloc-mutterit joka paikkaan
eikös tossa alakin jo olla tarpeeksi korjatkaa jos jotai pielessä tai puuttuu...ku tulis nyt se ite vekotin :D
käyn viikonloppuna oulussa stormilla ostamassa palikat...
Se rasvanippa sinne taka akselin hässäkkään kannattaa laittaa. Selkeä selitys kaiken a ja o :D
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Kyllä toi TL Bashanin (alias Comanche jne.) takaiskari on aikalailla eri maata kuin noi Menopelimarketin kepit. Jos takaiskaria alkais vaihtamaan, niin sitten pitää mennä merkkipuolelle, että on edes yhtä hyvä kuin orkkis iskari. Hinta/laatu olis kunnossa ainakin Engans iskareissa, mutta maksaa varmaan jotain n.200€/kpl.
Saishan sitä vakio takaiskaria toki lyhennettyä... Kun vaan raaskis... Mitähän mahtais muuten maksaa sellanen uusi varaosana? Kuka ehtii ensiksi kysymään? :wink:

Etupumput taidan ainakin lyhentää jossain välissä. Ja ne on huomattavasti heikko laatuisemmatkin, eli ei tule iso vahinko vaikka menis suteenkin. Tosin ajattelin tehdä lyhennyksen vaihtamalla alasilmukan ja tekemällä siihen irroitettavan jousilautasen. Eli paluu alkuperäiseen rakenteeseen olis helppo.

Perän lasku teki kyllä huomattavan parannuksen tuon vehkeen ajo-ominaisuuksiin. Mutta jos laskee vielä reippaammin, niin sitten tulee eteen se, että myös takaswingin kiinnitystä pitää nostaa ylemmäs. -> Raakasti vaan uudet reiät runkoon... Kaikkia ideoita, taito(?) ja laitteet olisi, mutta aikaa liian vähän.

Eturatasta ei kyllä TL peliin kannata vaihtaa ainakaan pienempään! Itse laitan 16 tai 17 hampaisen.
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

nipat pitäs olla valmiina parannetussa 2007 mallissa ja pusikossa mennään, vääntöö tarvii enemmän ku kulkua eli pienempää rissaa eteen :wink:
Avatar
jaale
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Helmi 2007 10:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jaale »

jalu78 kirjoitti:nipat pitäs olla valmiina parannetussa 2007 mallissa ja pusikossa mennään eli vääntöö tarvii enemmän ku kulkua eli pienempää rissaa eteen :wink:
Ei välttämättä ole, omassa -07 pelissä ainakin puuttuu.
Kiina ihmeellä mennään...
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

jaale kirjoitti:
jalu78 kirjoitti:nipat pitäs olla valmiina parannetussa 2007 mallissa ja pusikossa mennään eli vääntöö tarvii enemmän ku kulkua eli pienempää rissaa eteen :wink:
Ei välttämättä ole, omassa -07 pelissä ainakin puuttuu.
onko ketjunkiristäjää
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

jaale kirjoitti:
jalu78 kirjoitti:nipat pitäs olla valmiina parannetussa 2007 mallissa ja pusikossa mennään eli vääntöö tarvii enemmän ku kulkua eli pienempää rissaa eteen :wink:
Ei välttämättä ole, omassa -07 pelissä ainakin puuttuu.
Joo, ei ole nippaa vakiona. Jos se on, niin se on kasatessa/luovutushuollossa laitettu.
Ketjunkiristäjä on kaikissa -07 malleissa vakiona, eli Kiinan pojan kököstys.
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

lähteekö muuten tuo keulan putkiaurahässäkkä irti on meinaan mun mielestä aika ruman näkönen? saa luvan lähtee mun mönkkäristä :P
Vastaa Viestiin