Kaikki ns. powerfiltterit suodattaa kaikki oravaa isommat moskat vain... Niitä ei edes suositella uusille moottoreille, vaan paljon ajetulle koneelle pientä "tekohengitystä" antamaan, kannattaa viritellä esim joku pipercross, (vai mikälie olikaan) suodatin jonka saa vaikka nippusiteellä kiinni, varmasti 100x parempi ku power filterJogi kirjoitti:Mitäs sanotte tuosta halpis power filteristä mitä moni webbi kauppa myy? Otin tuommosen samaan läjään renkaiden kanssa ja lähemmin tarkasteltuna tuon filtterin seula näyttää kohtuu "harvalta" että mahtaakohan tuonne hiekanjyviä pienemmät tarttuakkaanEi ole kyllä ihan K&N veroinen
mutta mitäs jos tuohon suhauttas ilmanputsari öljyä.. mahtaako sulaa koko Taiwanin ihme filtteri...
Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
Eli Pipercross on se sellanen iso vaahtomuovi tötterö, eikö?
Varmaan onkin parempi, mutta milläs siihen sais kiinni sen huohottimen putken?
Tohon Powerfiltterin päätykanteen sentään saa jonkun patentin värkättyä. Miten muuten olette niitä liittänyt?
Kyllä se suodatus pitäisi saada kyllä tosi hyväksi. Tulee kaverin kanssa ajeltua noita metsäteitä, ja kuivalla kelillä se takimmaiselle nouseva hiekkapöly on jotain järkyttävää.
Varmaan onkin parempi, mutta milläs siihen sais kiinni sen huohottimen putken?
Tohon Powerfiltterin päätykanteen sentään saa jonkun patentin värkättyä. Miten muuten olette niitä liittänyt?
Kyllä se suodatus pitäisi saada kyllä tosi hyväksi. Tulee kaverin kanssa ajeltua noita metsäteitä, ja kuivalla kelillä se takimmaiselle nouseva hiekkapöly on jotain järkyttävää.
-
- 2WD
- Viestit: 40
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:38
- Mönkijä:: ValitetttavastiEiOle
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tuosta sytytystulpasta. Minulla manuaali kertoo tulpaksi NGK C7HSA.
Tuolla aikaisemmin oli mainittu NGK DR8EA.
Tuolla aikaisemmin oli mainittu NGK DR8EA.
_______________________________________
EX: Bashan BS200S-7 aka Alaska ATV200 aka Catbrier
http://kuvablogi.com/blog/6495
EX: Bashan BS200S-7 aka Alaska ATV200 aka Catbrier
http://kuvablogi.com/blog/6495
Mikä manuaali versio ? Täällä Comanchen manuaali DAR0914 jossa oli DR8EA.
Viimeksi muokannut Tzorbas, 27 Touko 2007 11:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Tänään hajos multakin tämä pusla, 400km ajettu. Onko joku vaihtanut tilalle laakerin vai kuinka kannattais korjata?Simo S kirjoitti:Onko kukaan irrottanut takahaarukkaa comanchestaan? Irrotin tänään omastani, kun tuntu heiluvan sivuttais suunnassa. Sieltä löyty molemmille puolille akselia omat pulsansa, jotka koostuvat metallisesta ulkokuoresta, keskellä oli jotain muovin tapaista ja sisäpuoli, joka tulee siis sitä akselia vasten, oli metallia. Toisen puolen pulsan muovi oli aivan lopussa, siis kulunut/painautunut aivan muodottomaksi, ja toinen pulsa taas oli tullut 1cm ulos takahaarukan kolostaan.![]()
Aattelin korvata noi pulsat laakereilla, joten löytyiskö tietoa myykö joku paikka Helsingissä sopivia urakuulalaakereita? Vai olisiko joku toinen laakerityyppi tai muu ratkaisu parempi tuohon niveleen?
Falmek Force 415 Pro -08
Eilen tuli ajettua ensimmäinen pidempi lenkki pitkin sorateitä. Semmonen 80 km reipasta matkavauhtia. Puolivälissä piti ottaa pari senttiä pois siitä syylärin alapäästä lähtevästä pienestä vesiletkusta, kun alkoi tuleen nesteet pitkin kenkiä. Oli murtunut lähes poikki samalla lailla, kuin varmaan kaikilla muillakin...
Edelleen ihmetyttää tuon vekottimen hakeminen puolelta toiselle. Kun ei tunnu auttavan oikein mikään säätö. Haritusta ei ole nyt kun joku alta 10mm. Lakkas renkaat kulumasta silmissä kun vähän pienensi, mutta hakee ihan yhtä paljon kun isommallakin harituksella.
Eilisen ajon jälkeen kyllä huomasin, että alapalloniveliin on ilmestynyt melko reipas välys...
Niihen korjaaminen kunnollisilla japsi/länsimaisilla osilla vaan onkin sitten jo haasteellisempi tehtävä, kun nivelet on hitsattu kiinni tukivarsiin. Ja takuuseen uusien alatukivarsien tinkaaminen ei varmaan hyödytä. Samanlaisia ne kuitenkin on.
Onko muilla ehdotuksia?
Edelleen ihmetyttää tuon vekottimen hakeminen puolelta toiselle. Kun ei tunnu auttavan oikein mikään säätö. Haritusta ei ole nyt kun joku alta 10mm. Lakkas renkaat kulumasta silmissä kun vähän pienensi, mutta hakee ihan yhtä paljon kun isommallakin harituksella.
Eilisen ajon jälkeen kyllä huomasin, että alapalloniveliin on ilmestynyt melko reipas välys...
Niihen korjaaminen kunnollisilla japsi/länsimaisilla osilla vaan onkin sitten jo haasteellisempi tehtävä, kun nivelet on hitsattu kiinni tukivarsiin. Ja takuuseen uusien alatukivarsien tinkaaminen ei varmaan hyödytä. Samanlaisia ne kuitenkin on.
Onko muilla ehdotuksia?
Yritin etsiä siihen sopivaa laakeria, mutta täysin sopivaa ei löytynyt ja melkein sopivalle ois kertynyt hintaa 100€, joten aattelin hommata jotain muoviseostankoa (nylon tms) ja sorvauttaa siitä sopivat puslat sinne.Pärde kirjoitti:Tänään hajos multakin tämä pusla, 400km ajettu. Onko joku vaihtanut tilalle laakerin vai kuinka kannattais korjata?Simo S kirjoitti:Onko kukaan irrottanut takahaarukkaa comanchestaan? Irrotin tänään omastani, kun tuntu heiluvan sivuttais suunnassa. Sieltä löyty molemmille puolille akselia omat pulsansa, jotka koostuvat metallisesta ulkokuoresta, keskellä oli jotain muovin tapaista ja sisäpuoli, joka tulee siis sitä akselia vasten, oli metallia. Toisen puolen pulsan muovi oli aivan lopussa, siis kulunut/painautunut aivan muodottomaksi, ja toinen pulsa taas oli tullut 1cm ulos takahaarukan kolostaan.![]()
Aattelin korvata noi pulsat laakereilla, joten löytyiskö tietoa myykö joku paikka Helsingissä sopivia urakuulalaakereita? Vai olisiko joku toinen laakerityyppi tai muu ratkaisu parempi tuohon niveleen?

Uudet renkaat (Kenda speedracerit) on nyt alla ja suurinosa väpätyksistä on poissa, pientä 1-2mm liikettä tuntuu vielä oikeastaan joka nakissa olevan.
Nyt suurentuneen takanakin ansiosta perus 50-65 ajelu on asteen verran lepposampaa mutta huiput taisi pikkusen kärsiä, mittarin pitäisi nyt renkaiden ansiosta näyttää aika lähelle totuutta ja 80km/h sain mittariin pikaisella kokeilulla, en tosin älynnyt kierroksia katsoa... muistelin että aiemmin vakiorengastuksella olisin saanu hiukka enemmän mittariin.
Onhan noissa tietty katunakeissa laahauspintakin ihan eriluokkaa ja kitka sitä myöden.
Mutta vaikka tuossa jo julistin että oikealle ajautumis ongelma olis ratkennut aluperäisten renkaiden mittaeroon niin eipä tuo ole ihan niin
kyllä laite vaan sitkeästi puoltaa oikealle. En kyllä enää keksi tuota yhtä yläpälloa lukuunottamatta mikä tähän auttaisi. Eikä kyllä varsinkaan noilla katukumeilla mikään vakausihme tämä laite ole..
Mutta joo, taidan laittaa tuosta puoltamisesta "yleiselle" puolelle juttua jos sattuisin uusia ideoita löytymään..
-
Nyt suurentuneen takanakin ansiosta perus 50-65 ajelu on asteen verran lepposampaa mutta huiput taisi pikkusen kärsiä, mittarin pitäisi nyt renkaiden ansiosta näyttää aika lähelle totuutta ja 80km/h sain mittariin pikaisella kokeilulla, en tosin älynnyt kierroksia katsoa... muistelin että aiemmin vakiorengastuksella olisin saanu hiukka enemmän mittariin.

Onhan noissa tietty katunakeissa laahauspintakin ihan eriluokkaa ja kitka sitä myöden.
Mutta vaikka tuossa jo julistin että oikealle ajautumis ongelma olis ratkennut aluperäisten renkaiden mittaeroon niin eipä tuo ole ihan niin

Mutta joo, taidan laittaa tuosta puoltamisesta "yleiselle" puolelle juttua jos sattuisin uusia ideoita löytymään..
-
TL Comanche 200cc..
Oletko lukenut läpi esim vaikka vaan tämänkin keskusteluaiheen sivut?Harzzu kirjoitti:Mistäpäin pakoputkea te olette kuristuksia löytänee?Itse en ainakaan löytänyt putkesta mitään erikoista.
Pahimmat taitaa olla etuputken lopussa, vaimentajan liitoskohdassa. Sitten katti ahistaa myös.
Hyvät valokuvatkin erään käyttäjän sivuilta löytyy, mutta en viitsi lainata linkkiä ilman lupaa. Varsinkin kun sivuille on tulossa jotain uutta ja mielenkiintoista.

mulla on kans kummanki puolen alapallot sohjona .PK kirjoitti:Eilisen ajon jälkeen kyllä huomasin, että alapalloniveliin on ilmestynyt melko reipas välys...
Niihen korjaaminen kunnollisilla japsi/länsimaisilla osilla vaan onkin sitten jo haasteellisempi tehtävä, kun nivelet on hitsattu kiinni tukivarsiin. Ja takuuseen uusien alatukivarsien tinkaaminen ei varmaan hyödytä. Samanlaisia ne kuitenkin on.
Onko muilla ehdotuksia?
niimpä pirautin motolandiaan ja kyselin asiaa uudet tukivarret saisi takuuseen mutta laatu on kuulema sama kuin orginaaleissa niimpä
ehdotin että hän kustantaisi minulle jonkun pienen auton alapallot
niin minä rakentaisin niille kiinikkeet . aiko käydä kyselemässä sopivia aihioita motonetistä mutta eipä ole kuulunu mitään kun vajaa viikko sitten
asiasta oli puhe
miten muilla on mennyt tuon motolandian kanssa eli onko varaosat tullu ajallaan ja kuinka kauan on yleensä kestäny ja onko ite pitäny maksaa postikulut??

tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin
suurimaa suuret toleranssin

Huhua liikkeellä että crossi versiossa kannessa ero..
Eli että siinä ois muutakin eroa muutakuin puutuva reikä pakoaukon vieressä!
Kertoi eräs pienkone korjaaja että kannen kanavat olisivat huomattavasti isommat ja jopa ehkä matalampi kuin TL mallissa?
Voiskohan joku tiedustella jostain ku ainakaan meillä päin ei kellää ole crossi ja TL versioo lähekkäin jotta vois tempasta kannet rinnakkain pöydälle..
Eli että siinä ois muutakin eroa muutakuin puutuva reikä pakoaukon vieressä!
Kertoi eräs pienkone korjaaja että kannen kanavat olisivat huomattavasti isommat ja jopa ehkä matalampi kuin TL mallissa?

Voiskohan joku tiedustella jostain ku ainakaan meillä päin ei kellää ole crossi ja TL versioo lähekkäin jotta vois tempasta kannet rinnakkain pöydälle..

Bombercat 200 TL. Vähä piristetty ja lisää tulossa!