Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Nyt on tullut noin 100km uusien Kenda speedracereiden kanssa ajettua. En kyllä tälläisia suht tasaisia kumeja välttämättä suosittele, on suhteessa uraherkempi vaihtoehto kuin "donitsimalliset" pienemmällä otteella tiestä kiinnipitävät kumit.

Että niin se vaan on, vanteissakin on todella toivomisen varaa, vemputtaa vieläkin näiden tasapainotuksen jälkeenkin 70+ vauhissa :( Niinhän tuo tasapainottaja sano että heittoa on..
Kun paineita kasvattelin tuonne valmistajan suositukseen 12-14psi niin väheni kyllä kohtuullisesti väpinät mutta minkäs teet kun vanteet vispaa, ei paljon mutta pari milliäkin taitaa tuntua.

alkaa kohta ahistamaan tämä systeemi, takuuseen pitäs taas ruveta kinuamaan nyt vuorostaan noita vanteita ja taas tulee kustannuksia kun renkaita mulkataan pois ja päälle... ja alkaa osoittamaan jo tässä 360km kohilla muutkin pallonivelet löystymisen merkkejä. Pelottaa lähinnä nuo alapallot, ettei vaan käy että muljahtaavat pallot koloistaan kesken ajot.
TL Comanche 200cc..
Avatar
Harde
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Maalis 2007 14:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harde »

Mulla lähti sitten tankki vuotamaan ihan yllättäen. ihmettelin kun kauhea bensan haju ja tutkailin katteiden alta niin ne tankin pehmusteet ihan bensasta märkänä ja liruttaa sieltä tankin takalaidasta sen sauman kohdalta.

jono huoltoon 3 kuukautta vantaalla mototorilla joten pitää alkaa itse purkamaan mönkijää ja paikkaamaan.

millä kannattaa paikata vuotava tankki?
Tietokonehuolto HS-Works
Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen
www.hs-works.fi - 040-4133597
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Harde kirjoitti: millä kannattaa paikata vuotava tankki?
Oikea korjaus varmaankin ihan kovajuottamalla tai hitsaamalla.. toki tökötejä tankin paikkuuseen on mutta en tiedä niiden toimivuudesta.
TL Comanche 200cc..
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jos on terästankki, niin ensin tyhjennät tankin ja täytät sen vedellä. Eli huuhtelet kunnolla, ettei höyrystyvä bensiini tule missään olosuhteissa silmille. Sitten otat vuotavan kohdan esille, hiot maalit pois ja levität saumaa, jotta pääset itse vuotavaan kohtaan käsiksi. Vuotava kohta on hyvä hioa jollain ohuella neulaviilalla. Tämän jälkeet juotat normi tinalla sen vuotavan kohdan. Juottimen tulee olla aika kookas, jotta jaksaa lämmittää kunnolla, jotta tina sulaa. Kynätoho on aika kätevä tällaisissa askareissa.

Muovitankin kohdalla onkin sitten kinkkisempi puuha. Tankille samat tyhjennysprosessit, mutta korjaus tapahtuu liimalla, joka kestää liuotinta ja on tarkoitettu tankin muovilaadulle. Etola ainakin auttaa liiman löytymisessä.

Alumiinitankille taitaa TIG-hitsaaminen olla ainoa tapa korjata.

Tuossa ainakin alkuun opastusta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Rusty
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:38
Mönkijä:: ValitetttavastiEiOle
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rusty »

Tzorbas kirjoitti:Vaikea sitä on sanoa kuinka tiukalle, niin että ketjun joustoa jää tarpeeksi. Kerran on joutunu kiristään 500km aikana. Ei saa osua mikään ketjuihin. Onkohan sulla liikkunu takaakseli vai ohjuri ? Se ohjurin saa suoraan taittamalla. takaakselin pultit saattaa toisaalta pettää.
Jotain tuossa minulla on sattunut, kun ketjut on niin tiukalla ettei joustoa ole ketjussa enää yhtään.
_______________________________________
EX: Bashan BS200S-7 aka Alaska ATV200 aka Catbrier
http://kuvablogi.com/blog/6495
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Jogi kirjoitti:... ja alkaa osoittamaan jo tässä 360km kohilla muutkin pallonivelet löystymisen merkkejä. Pelottaa lähinnä nuo alapallot, ettei vaan käy että muljahtaavat pallot koloistaan kesken ajot.
Ei ne pallot sieltä pois pääse. Ne on prässätty (tässä tapauksessa heitetty) sisään alakautta. Kyllä siinä yläpuolella on paljon pienempi reikä, mitä pallon halkaisija on. Uudet tukivarret ei pahemmin asiaa paranna, kun ovat samanlaiset. Suuri maa - suuret toleranssit...
(Kannattaa ehkä ainakin odotella, josko paranneltuja osia tulisi takuu aikana.)
Otan lähipäivinä alapallot auki, ja mietin mitä niille pitäis tehdä, että toimii.
Saattaapi olla, että laitan rälläkän laulaan, kemppiliimalla jatkomutterit tukivarsiin+tuet ja niihin sitten ruuvaan vastaavat pallot kuin ylhäällä. Kiristys mutterilla oikeaan kohtaan.
Vaan kestääkö M14 kierre alapallossa? Voi olla, että olisi syytä katsella jotkut M18-M20 kierteellä olevat auton raidetangon päät. Kartio lienee sama kuin yläpallossa.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Kai ne nyt uuden tankin takuuseen lähettää parissa päivässä? (siis jos niitä on maassa)
Vaikka itse sitten joutuisikin sen vaihtamaan huollon kiireen vuoksi, niin kuitenkin parempi ratkaisu, kuin korjaus.
Ps. koita ensin vedellä, että vuotaako uusikin. :roll:
Jos sekin vuotaa, niin sitten helppo hitsata migillä, kun ei tarvi pelätä räjähtämistä.
Avatar
Harde
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Maalis 2007 14:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harde »

PK kirjoitti:Kai ne nyt uuden tankin takuuseen lähettää parissa päivässä? (siis jos niitä on maassa)
Vaikka itse sitten joutuisikin sen vaihtamaan huollon kiireen vuoksi, niin kuitenkin parempi ratkaisu, kuin korjaus.
Ps. koita ensin vedellä, että vuotaako uusikin. :roll:
Jos sekin vuotaa, niin sitten helppo hitsata migillä, kun ei tarvi pelätä räjähtämistä.
joo mietin vaan että kumpi on helpompaa. paikata vanha tankki vai hakea ~30km päästä uusi.

taidan hakea uuden.
Tietokonehuolto HS-Works
Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen
www.hs-works.fi - 040-4133597
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Pystyiskö tohon comanceen jossa on jo vakiona etuvalo niin laittaan 2 tollasta --> http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=48-3917 vai eikö riitä virta?
Avatar
pro x 550
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Huhti 2007 19:02
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja pro x 550 »

Jippanen kirjoitti:Pystyiskö tohon comanceen jossa on jo vakiona etuvalo niin laittaan 2 tollasta --> http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=48-3917 vai eikö riitä virta?
luulis riittävän
tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin :lol:
skiidu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Elo 2006 17:28
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja skiidu »

Jogi kirjoitti:Jollain on saksan puolella tainnu takahaarukan kiinnityksen "puslat" jo haprastua jossain 1400km kohdalla.. ks. noin puolenvälin kieppeillä kuvat:
edit: http://www.bashan.de/index.php?option=c ... 95&catid=6

Auttaskohan tuohon taas lisäliukasteet nipan kautta... siinäpä pulma, parantaakko ite ajoissa että särkyy vasta takuuajan jälkeen vai ollakko parantamatta ja ootella rikkoontumista takuun aikana?
Taitaa olla itsellä sama ongelma,takahaarukassa "hieman"väljää.Onkos kukaan keksinyt tähän ratkaisua?Itellä ajettu vasta n. 500km!
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 22:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

Jippanen kirjoitti:Pystyiskö tohon comanceen jossa on jo vakiona etuvalo niin laittaan 2 tollasta --> http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=48-3917 vai eikö riitä virta?
Sehän riippu aivsn siitä minkä kokosia hehkuja sinne olet laittamassa. Mie en ainakaan nähny tuossa ilmotuksessa sitä polttimon W kokoa.
Rusty
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:38
Mönkijä:: ValitetttavastiEiOle
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rusty »

Onko tuossa samalla tavalla ketjun kireyden säätö kuin moottoripyörissä?
Mitä pitää löysätä että saa tuon taka-akselin liikkumaan?
_______________________________________
EX: Bashan BS200S-7 aka Alaska ATV200 aka Catbrier
http://kuvablogi.com/blog/6495
Pärde
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Huhti 2007 21:59
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja Pärde »

skiidu kirjoitti:
Jogi kirjoitti:Jollain on saksan puolella tainnu takahaarukan kiinnityksen "puslat" jo haprastua jossain 1400km kohdalla.. ks. noin puolenvälin kieppeillä kuvat:
edit: http://www.bashan.de/index.php?option=c ... 95&catid=6

Auttaskohan tuohon taas lisäliukasteet nipan kautta... siinäpä pulma, parantaakko ite ajoissa että särkyy vasta takuuajan jälkeen vai ollakko parantamatta ja ootella rikkoontumista takuun aikana?
Taitaa olla itsellä sama ongelma,takahaarukassa "hieman"väljää.Onkos kukaan keksinyt tähän ratkaisua?Itellä ajettu vasta n. 500km!
Ite tein väliaikaiset puslat nylonista, pian tulee kuitenkin uretaanipuslat tilalle.
Falmek Force 415 Pro -08
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Pärde kirjoitti:
skiidu kirjoitti:
Jogi kirjoitti:Jollain on saksan puolella tainnu takahaarukan kiinnityksen "puslat" jo haprastua jossain 1400km kohdalla.. ks. noin puolenvälin kieppeillä kuvat:
edit: http://www.bashan.de/index.php?option=c ... 95&catid=6

Auttaskohan tuohon taas lisäliukasteet nipan kautta... siinäpä pulma, parantaakko ite ajoissa että särkyy vasta takuuajan jälkeen vai ollakko parantamatta ja ootella rikkoontumista takuun aikana?
Taitaa olla itsellä sama ongelma,takahaarukassa "hieman"väljää.Onkos kukaan keksinyt tähän ratkaisua?Itellä ajettu vasta n. 500km!
Ite tein väliaikaiset puslat nylonista, pian tulee kuitenkin uretaanipuslat tilalle.
Ainakin SKF:llä on tuon tapaiseen paikkaan valmiita liukulaakeripuslia. Ovat jotain komposiittia. On kuivaan paikkaan ja vaseliinivoideltuun omansa. Eli samallahan siihen laittaa nipan.
Kuka kattoo mitat?
Minä voin selvittää tilausnumerot.
Samanlaisia olen suunnitellut eteen kumipuslien tilalle. Pitää vaan tehdä 8 uutta teräspuslaakin.
Vastaa Viestiin