Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Mitat on 14 reikä ja pultti. puslan halkaisija 27 ja (vähemmän tärkeä pituus 40), koko puslan pituus 205 ja swingiputken pituus 200.
http://www.bashan-atv.com/cpg1410/thumb ... m=2&page=4
http://www.bashan-atv.com/cpg1410/thumb ... m=2&page=4
Viimeksi muokannut Tzorbas, 08 Kesä 2007 14:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
uusi tulikin postissa seuraavana päivänä kun ilmoitin asiasta tukkuun. ei kerennyt sähköpostiinkaan tulla reply viestiä.Harde kirjoitti:joo mietin vaan että kumpi on helpompaa. paikata vanha tankki vai hakea ~30km päästä uusi.PK kirjoitti:Kai ne nyt uuden tankin takuuseen lähettää parissa päivässä? (siis jos niitä on maassa)
Vaikka itse sitten joutuisikin sen vaihtamaan huollon kiireen vuoksi, niin kuitenkin parempi ratkaisu, kuin korjaus.
Ps. koita ensin vedellä, että vuotaako uusikin.![]()
Jos sekin vuotaa, niin sitten helppo hitsata migillä, kun ei tarvi pelätä räjähtämistä.
taidan hakea uuden.
no kuitenkin. paikkasin tankin jeesusteipillä. kun alkaa taas vuotamaan niin vaihdan tankin.
Mihin tukkuun, joku keskisen oma vai... mun pitää ruveta kyllä jonnekin soittelemaan noista "jutskista"...Harde kirjoitti: uusi tulikin postissa seuraavana päivänä kun ilmoitin asiasta tukkuun. ei kerennyt sähköpostiinkaan tulla reply viestiä.
Ja muuta sitten... liekkö tässä kovinkaan helpossa paikassa tuo sytkän ajotus anturi... sitä olis kiva kokeilla jokunen aste eteen tai taakse.. mutta voi olla että se on aika pääsemättömässä paikassa.
TL Comanche 200cc..
Miten nylokista tehdään puslia?Pärde kirjoitti:skiidu kirjoitti:Jogi kirjoitti:Jollain on saksan puolella tainnu takahaarukan kiinnityksen "puslat" jo haprastua jossain 1400km kohdalla.. ks. noin puolenvälin kieppeillä kuvat:
edit: http://www.bashan.de/index.php?option=c ... 95&catid=6
Ite tein väliaikaiset puslat nylonista, pian tulee kuitenkin uretaanipuslat tilalle.
uretaanipuslat mistä?
-
- 2WD
- Viestit: 40
- Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:38
- Mönkijä:: ValitetttavastiEiOle
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Eli näinhän se menee.Rusty kirjoitti:Onko tuossa samalla tavalla ketjun kireyden säätö kuin moottoripyörissä?
Mitä pitää löysätä että saa tuon taka-akselin liikkumaan?
Perämurikan luota kaksi pulttia löysälle, jotta perämurikka voi pyöriä. Sitten riittävän pitkä pultti hammasrattaan läpi perämurikassa olevaan reikään jossa on kierre ja takarenkaista pyörittämällä ketjut sopivalle kireydelle. Yksinkertaista. Kannattaa varoa kiristäessä noita perämurikan pultteja, minä en varonut ja nyt pitäisi lähteä hakemaan uutta pulttia ja mutteria.

(Perämurikka oli pyörähtänyt melko paljon ihan itsekseen, kun nippakin oli hävinnyt suurinpiirtein vastakkaiselle puolelle)
_______________________________________
EX: Bashan BS200S-7 aka Alaska ATV200 aka Catbrier
http://kuvablogi.com/blog/6495
EX: Bashan BS200S-7 aka Alaska ATV200 aka Catbrier
http://kuvablogi.com/blog/6495
eiku mulla on vähän suhteita tuonne keskisen tukkuun.Jogi kirjoitti:Mihin tukkuun, joku keskisen oma vai... mun pitää ruveta kyllä jonnekin soittelemaan noista "jutskista"...Harde kirjoitti: uusi tulikin postissa seuraavana päivänä kun ilmoitin asiasta tukkuun. ei kerennyt sähköpostiinkaan tulla reply viestiä.
Ja muuta sitten... liekkö tässä kovinkaan helpossa paikassa tuo sytkän ajotus anturi... sitä olis kiva kokeilla jokunen aste eteen tai taakse.. mutta voi olla että se on aika pääsemättömässä paikassa.
Tuo takaswingin pusla on aika tärkeä saada korjattua nimittäin se vaikuttaa siihen ohjauksen vaelteluun. Riittää kun kuski vaihtaa painopistettä toiselle puolelle niin akseli taittuu välyksen toiseen laitaan ja se vaatii taas korjausliikkeen ohjauksessa. Se välys on vaikkei kumipuslat olisikaan kuluneet, kun pultin pitää olla lujalla jotta se puristuu kunnolla edes puslaan kiinni. ja jos pusla pääsee hölkkäseen se lyhenee joka taas vaatii lujemman kiristyksen.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Tzorpakselle 10p. ja papukaijamerkki Bashan nettisivujen teosta! Nyt sitten vaan kaikki muutkin rekisteröitymään, ja auttamaan tietojen keräämisessä. Erityisesti ottamasi kuvat selventää monille asioita enemmän kuin tuhat sanaa.Tzorbas kirjoitti:Tuo takaswingin pusla on aika tärkeä saada korjattua nimittäin se vaikuttaa siihen ohjauksen vaelteluun. Riittää kun kuski vaihtaa painopistettä toiselle puolelle niin akseli taittuu välyksen toiseen laitaan ja se vaatii taas korjausliikkeen ohjauksessa. Se välys on vaikkei kumipuslat olisikaan kuluneet, kun pultin pitää olla lujalla jotta se puristuu kunnolla edes puslaan kiinni. ja jos pusla pääsee hölkkäseen se lyhenee joka taas vaatii lujemman kiristyksen.
Eipä taida ollakkaan valmiina noin paksuseinämäisiä laakeriholkkeja. Pitänee varmaan sorvata laakeripronssista, tehdä niihin kiertyvät rasva urat ja rasvailla säännöllisesti putkeen lisättävän rasvanipan kautta.
(Etutukivarsiin saman tyyliset <- Edit. Ei tarvikaan, kun alkuperäinen rakenne olikin hyvä)
Vai on noissa takaswingin rungon kiinnitys rei'issä oikein vahvikeholkitkin. Enpä olisi uskonut... Jos laitteesta tekee oikein matalan katu-plätyn, niin silloin swingille pitää tehdä samanlaiset kiinnitykset niiden yläpuolelle. Muuten ketjut hankaa siihen putkeen.
Kattelin eilen yhdestä huippu crossimönkkäristä etupään geometriaa. Näytti myös siinä olevan Casteria jonkun verran. Yläpallot jotain reilut 10mm taaempana kuin alapallot. Ja meni tiellä kuin juna.
Eli ens viikolla alkanee Comanchen tukivarsiremppa. (Kun vaan ehtis)
Viimeksi muokannut PK, 10 Kesä 2007 07:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HETKINEN !
Irrottelin omasta TL Comanchesta alatukivarret, ja oli tarkoitus laittaa takuuseen saadut uudet tilalle. (Siksi aikaa kun modifioin alkuperäisistä omat sovellutukset.)
Mutta ainakin mulla ne rungon pään kiinnitykset olikin viimeisenpäälle hienot! Sisällä mullinsilmät, ja stefat päissä. Siis rakenne juuri kuin oppikirjoista. Ei mitään vulkanoituja kumiholkkeja, kuten joillain muilla muistaakseni on ollut. Myös noissa takuuseen tulleissa uusissa oli selleiset kumipuslat, jotka ahdistaa liiketta, ja joustaa, ja lopuksi kumi antaa periksi, ja tulee löysää.
Tässä kuva. Vasemmalla alkuperäinen, oikealla uusi.

Päädyin siis kokeilemaan alapallon väljyyden poistamista, ja se onnistuikin suhteellisen helposti. Kulumaa sielä ei mielestäni ollut, vaan pieni moka, jonka korjasin.
Eli tukivarsi irti, alapuolella on se kirkas peltikiekko sen reiän päällä, josta se alapallo on kasattu. Terävällä ruuvimeisselillä / tuurnalla ja vasaralla naputtelemalla sen prässätyn reunan saa auki, ja se pelti lähtee ehjänä pois. Sen alla on nylonista(?) tehty kuppi, jonka pitäis puristaa pallo vastakappaleeseen. Mutta ainakin mulla se muovi ei päässytkään painumaan siihen palloon kiinni, vaan pohjasi reunoilta olakkeeseen.
No, otin mattopuukolla n.1mm siivun reunasta pois. Paikat täyteen spray hammaspyörävaseliinia, joka kuivuu sitkeäksi. Nylon kuppi paikoilleen, sen päälle max. 1mm paksu 8mm pultille tarkoitettu koriprikka. (tuo prikka siis selkeesti ohuempi kuin tavallinen rautakaupasta ostettu)
Sen päälle se pelti takaisin, ja vasaralla pikku hiljaa naputellen rungon reuna takaisin sen pellin päälle.
Nivelestä tuli niin tiukka, että paremmasta väliä. Toivottavasti myös pysyy sellaisena. Toisen puolen pallo oli ihan ok. Ei yhtään välystä. Joten se sai olla toistaiseksi rauhassa.
Tuossa samalla lyhensin myös etu iskareita n. 6mm, jolloin keula laski jotain pari senttiä. Ohje:
Iskarin alasilmukka pois, sieltä välistä se lukitusmutteri pois. Alasilmukan kierteen päästä 6mm rälläkällä pois. Alasilmukka paikoilleen. Kiristys 17mm avaimella jousilautasesta ja isolla jakarilla alasilmukasta. Oikeaan asentoonhan sen kiertämällä koko alapää+varsi pakettia rungossa. (Huom. pyöritä varmuuden vuoksi kiinnipäin, ettei mäntä irtoa varresta sielä iskarin sisällä.)
Enemmänkin tuolla tyylillä voisi laskea, mutta sitten pitäisi ottaa sorvissa hiukan pois siitä jousilautasesta. Rälläkällä sitä ei saane tarpeeksi suoraan.
Tzorpas, poimi tuo kuva omille nettisivuillesi.
Irrottelin omasta TL Comanchesta alatukivarret, ja oli tarkoitus laittaa takuuseen saadut uudet tilalle. (Siksi aikaa kun modifioin alkuperäisistä omat sovellutukset.)
Mutta ainakin mulla ne rungon pään kiinnitykset olikin viimeisenpäälle hienot! Sisällä mullinsilmät, ja stefat päissä. Siis rakenne juuri kuin oppikirjoista. Ei mitään vulkanoituja kumiholkkeja, kuten joillain muilla muistaakseni on ollut. Myös noissa takuuseen tulleissa uusissa oli selleiset kumipuslat, jotka ahdistaa liiketta, ja joustaa, ja lopuksi kumi antaa periksi, ja tulee löysää.
Tässä kuva. Vasemmalla alkuperäinen, oikealla uusi.

Päädyin siis kokeilemaan alapallon väljyyden poistamista, ja se onnistuikin suhteellisen helposti. Kulumaa sielä ei mielestäni ollut, vaan pieni moka, jonka korjasin.

Eli tukivarsi irti, alapuolella on se kirkas peltikiekko sen reiän päällä, josta se alapallo on kasattu. Terävällä ruuvimeisselillä / tuurnalla ja vasaralla naputtelemalla sen prässätyn reunan saa auki, ja se pelti lähtee ehjänä pois. Sen alla on nylonista(?) tehty kuppi, jonka pitäis puristaa pallo vastakappaleeseen. Mutta ainakin mulla se muovi ei päässytkään painumaan siihen palloon kiinni, vaan pohjasi reunoilta olakkeeseen.
No, otin mattopuukolla n.1mm siivun reunasta pois. Paikat täyteen spray hammaspyörävaseliinia, joka kuivuu sitkeäksi. Nylon kuppi paikoilleen, sen päälle max. 1mm paksu 8mm pultille tarkoitettu koriprikka. (tuo prikka siis selkeesti ohuempi kuin tavallinen rautakaupasta ostettu)
Sen päälle se pelti takaisin, ja vasaralla pikku hiljaa naputellen rungon reuna takaisin sen pellin päälle.
Nivelestä tuli niin tiukka, että paremmasta väliä. Toivottavasti myös pysyy sellaisena. Toisen puolen pallo oli ihan ok. Ei yhtään välystä. Joten se sai olla toistaiseksi rauhassa.
Tuossa samalla lyhensin myös etu iskareita n. 6mm, jolloin keula laski jotain pari senttiä. Ohje:
Iskarin alasilmukka pois, sieltä välistä se lukitusmutteri pois. Alasilmukan kierteen päästä 6mm rälläkällä pois. Alasilmukka paikoilleen. Kiristys 17mm avaimella jousilautasesta ja isolla jakarilla alasilmukasta. Oikeaan asentoonhan sen kiertämällä koko alapää+varsi pakettia rungossa. (Huom. pyöritä varmuuden vuoksi kiinnipäin, ettei mäntä irtoa varresta sielä iskarin sisällä.)
Enemmänkin tuolla tyylillä voisi laskea, mutta sitten pitäisi ottaa sorvissa hiukan pois siitä jousilautasesta. Rälläkällä sitä ei saane tarpeeksi suoraan.
Tzorpas, poimi tuo kuva omille nettisivuillesi.
Jos puslan kumi antaa periksi niin http://www.bashan-atv.com/cpg1410/displ ... um=2&pos=6 jälkeä tulee. mulla on ilmeisesti erilaiset puslat kun PK:lla. Mulla osuu runkoon vain toisella puolella alatukivarressa. Taitaa mennä tilaukseen. Alapalloissa ei vielä ole niin paljon välystä että rikkoja menis.
Whisky: Saa sen kalibroitua jos isontaa sen anturin reikää akselilta poispäin. Itse en tosin vielä ole muutosta tehny.
PK ja muutkin. Tuonne bashan-atv.comin galleriaan voi tallentaa omia kuvia kun rekisteröityy. Kannattaa käyttää samoja tunnuksia ja salasanoja sivustolla ja galleriassa.
Whisky: Saa sen kalibroitua jos isontaa sen anturin reikää akselilta poispäin. Itse en tosin vielä ole muutosta tehny.
PK ja muutkin. Tuonne bashan-atv.comin galleriaan voi tallentaa omia kuvia kun rekisteröityy. Kannattaa käyttää samoja tunnuksia ja salasanoja sivustolla ja galleriassa.
Viimeksi muokannut Tzorbas, 10 Kesä 2007 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Joka kierros 4 pulssia mutta mun käsityksen mukaan isommalla kehällä pulssi tulee hitaammin kun matka pitenee. Siksi ne reiät levyssä on niin pitkiä jotta voi säätää.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.