Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Rusty
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:38
Mönkijä:: ValitetttavastiEiOle
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rusty »

Eikös se pätki jos kiertää rajoittimeen?

Minulla mittari näyttäää parhaimmillaan 99, mutta luotto tuon mittarin näyttämään on aika pieni.

Tuo C7HSA ei välttämättä ole oikeanlainen tulppa, DR8E pitäisi olla. Olen välillä ajellut tuolla alkuperäisellä LG:n tulpalla ja sekin on toiminut ihan hyvin.

Mikä olisi hyvä ilmasuodatin modaus? Mopoihin tarkoitettua PowerFilteriä en mielellään laittaisi, kun suodatus teho ei ole kuulemma kovin häävi. Pölyävillä hiekkateillä tulee ajeltua. Jokin pestävä+hyvä suodatus+hyvin virtaava olisi hakusessa... Mitenköhän noi autoihin tarkoitetut yleismalliset (K&N, BMC, Pipercross) kartiovapaavirtaussuodattimet toimisivat? Tai sitten em. ja muiden valmistajien (GYTR...) oikeasti ATV/crossipyörä käyttöön tarkoitetut suodattimet?
Viimeksi muokannut Rusty, 27 Kesä 2007 10:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
_______________________________________
EX: Bashan BS200S-7 aka Alaska ATV200 aka Catbrier
http://kuvablogi.com/blog/6495
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

pitääpä testata powerfiltterillä joka oottaa valmiina hyllyssä :wink: siis vähä pätkii ei ota kunnolla kierroksia rajottimeen asti...
Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

Kiitokset PK:lle kauan odotetusta vastauksesta!
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

jalu78 kirjoitti:pitääpä testata powerfiltterillä joka oottaa valmiina hyllyssä :wink: siis vähä pätkii ei ota kunnolla kierroksia rajottimeen asti...
ei vaikuttanu powerfiltteri...lisää ideoita!
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Nassikka kirjoitti:Kiitokset PK:lle kauan odotetusta vastauksesta!
Ollos hyvä. Oliko samanlainen kartio?
Jos ei, niin ota se vanha osa mukaan, ja mene sellaseen autotarvikeliikkeeseen, jossa on hyvin kamaa hyllyissä. Sielä hyllynvälissä vertailemalla ehkä löytyy sopivat. Liikkeissä on myös tukkureiden kuvastoja, joista kuvia/mittoja vertailemalla ei tarvi ihan summissa hakea.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

jalu78 kirjoitti:
jalu78 kirjoitti:pitääpä testata powerfiltterillä joka oottaa valmiina hyllyssä :wink: siis vähä pätkii ei ota kunnolla kierroksia rajottimeen asti...
ei vaikuttanu powerfiltteri...lisää ideoita!
Joo, ei sillä PowerFiltterillä mitään tee.
(Liian pieni, huono suodatus yms.)
Vakiosuodattimessa ei ole mitään vikaa, aja sillä niin kauan kunnes tukkeutuu. Sitten tilalle joku kunnollinen "vaahtomuovitötterö"

Minäkin epäilen, että sulla on liian iso se 120 pääsuutin. 115 toimii, mutta 110 pitäis kokeilla. Sattaapi olla vielä parempi?
Koita säätää ilmaruuvia. (Vaikka joku 1/4 kierros aukipäin)

Ja tulpaksi se NGK DR8EA. Kärkiväli 0,6-0,7 (Käyttöohje s. 24)
(Se 7 tulppa kuuluu niihin "Monkey koneisiin" laitteisiin...)

Ja se bensahanahan oli jo tietysti otettu kokonaan pois letkun välistä?? Se porailuhan on turhaa hommaa, ei se sillä parane. Ainoa oikea paikka sille on roskakori.
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Tutun näkönen suodatin http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=525 koko on 43mm niinku alkuperäisessä. Onkohan kukaan kokeillu tuota Tyscon 250 28mm kaasaria ? http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=555
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
lottesse1
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 14 Huhti 2007 20:11

Viesti Kirjoittaja lottesse1 »

missäs kohtaa sen rajottajan pitäis tulla kun mulla kiertää helposti 10 000 ja ei vielä pätki mut ei voi enempää tönäri konetta kierrättää tulee meinaa tikut kohta pihalle kun tuskin on mitään race kamaa sinne laittaneet.
Avatar
Huhtah
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 05 Marras 2006 18:41
Paikkakunta: Bonehill

Viesti Kirjoittaja Huhtah »

olisko 10500rpm ja kyllä kestää kierrättää rajottimee huoletta.

asian vierestä, onko kukaa löytäny mitää hyviä comanche videoita? kovasti oon ettiny mutta huonolla menestyksellä
Avatar
whisky
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 28 Touko 2007 14:10
Paikkakunta: E-Pohjanmaa / Comanche 200 cc TL

Viesti Kirjoittaja whisky »

Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

PK kirjoitti:
Nassikka kirjoitti:Kiitokset PK:lle kauan odotetusta vastauksesta!
Ollos hyvä. Oliko samanlainen kartio?
Jos ei, niin ota se vanha osa mukaan, ja mene sellaseen autotarvikeliikkeeseen, jossa on hyvin kamaa hyllyissä. Sielä hyllynvälissä vertailemalla ehkä löytyy sopivat. Liikkeissä on myös tukkureiden kuvastoja, joista kuvia/mittoja vertailemalla ei tarvi ihan summissa hakea.

En oo vielä kattonu, kun ei oo veneenrakennus kiireilteä kerenny, mutta ku veneen saa kuntoon niin lähtee mönkiä purkuun. Palloniveliä ei irti saa, joten taidanpa tehdä uudet tukivarret, saapa samalla leveyttä, ajattelin myös käyttää hawai/commanche tukivarsia kavennettuna, mutta ei ilmeisesti paras mahdollinen vaihtoehto?
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

No nyt tuli toi trapper 200, sama kun comanche mut siin on mittari (ei oo tl malli) ja käsisuojat.Miinuksena on kyl totisesti valot, ne näyttää n.1,5m päähän, ei niitä pystys säätään mitenkään vai pitääkö ostaa vaan joku lisä valo nokalle?
Avatar
Sukkis
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Kesä 2007 20:31
Paikkakunta: Helsinki, Comanche 200cc TL

Viesti Kirjoittaja Sukkis »

Aikasemmin tossa kyselin et kuuluuko muilta ihmeellistä kolinaa kiinanihmeen takapäästä..

Ite luulin sillon, että kolina lähtee ketjuista mutta nyt se on koventunut ja huomasinkin, että kolina lähtee jarrulevystä joka liikkuu huomattavan paljon edestakaisin samoin kuin koko jarrumöhkäle (mikälie nimeltään :D ). kolina kuuluu varsinkin hiljaisessa vauhdissa ajellessa sekä silloin kun tekee äkkinäisen jarrutuksen.. Tsekkailin ja tutkiskelin ja kokeilin kaikki mahdolliset pultit ja mutterit mutta kaikki oli kireällä.. ei haittaa ajoa tai jarrujen toimintaa millään tavalla mutta ääni on ruma..

Pitää vissiin sanoa ekassa huollossa, että laittaa ton kanssa kuntoon.. eikö eka takuuhuolto Comanche 200cc TL-mallissa ole 300km kohdalla, mitä muuten pitää sisällään (ei oo huolto/ohjelappuset nyt käsissä)??? itellä nyt ajettu 170km...
saleee
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

pitäskö ottaa vähä rälläkällä sitä ohjauksen rajoitinta leveämmäksi ku on ni kömpelö paikallaan kääntymään onko kukaan moista tehny sen mitä tossa kattelin ni pitäs siellä olla joka paikassa varaa enemmän kääntyä... :roll:
Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

Sukkis kirjoitti:
Ite luulin sillon, että kolina lähtee ketjuista mutta nyt se on koventunut ja huomasinkin, että kolina lähtee jarrulevystä joka liikkuu huomattavan paljon edestakaisin samoin kuin koko jarrumöhkäle (mikälie nimeltään :D ). kolina kuuluu varsinkin hiljaisessa vauhdissa ajellessa sekä silloin kun tekee äkkinäisen jarrutuksen.. Tsekkailin ja tutkiskelin ja kokeilin kaikki mahdolliset pultit ja mutterit mutta kaikki oli kireällä.. ei haittaa ajoa tai jarrujen toimintaa millään tavalla mutta ääni on ruma..

En tiedä commanchesta, mutta joissain jarruis se on ihan tarkotuksella sellanen, tosin sielä on sellaset kumit välis että se ei kolise, mutta pääsee liikkumaan jarrulevy akselilla edestakaisin ja jarrusatula myös vähän, natikassa jarrulevy on pelikkä booreilla, eikä sitä pidä paikallaan kun jarrusatrula.
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
Vastaa Viestiin