Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
whisky
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 28 Touko 2007 14:10
Paikkakunta: E-Pohjanmaa / Comanche 200 cc TL

Viesti Kirjoittaja whisky »

"Vanhaa" rupes lapsettaan ja joutu käydä gps:llä kellottaa varttimaili :)
Tollasen luvut eka repäsyllä ja kuskilla on painoa se 110 kg :)

30/06/2007 19:59

0-400 m: 24.2 s
0-400 m: 77.4 km/h

0-10 km/h: 1.0 s
0-20 km/h: 2.1 s
0-30 km/h: 3.2 s
0-40 km/h: 4.5 s
0-50 km/h: 6.5 s
0-60 km/h: 9.2 s
0-70 km/h: 15.0 s

0-100 m: 9.2 s
0-200 m: 14.6 s
0-300 m: 19.5 s
0-400 m: 24.2 s

0-10 km/h: 3 m
0-20 km/h: 8 m
0-30 km/h: 16 m
0-40 km/h: 30 m
0-50 km/h: 57 m
0-60 km/h: 99 m
0-70 km/h: 207 m

0-100 m: 60.0 km/h
0-200 m: 69.5 km/h
0-300 m: 75.5 km/h
0-400 m: 77.4 km/h

Peak: 85 km/h

0-40 mph: 11.2 s
0-1/4 mi: 24.3 s
0-1/4 mi: 77.5 km/h
0-1/4 mi: 48.1 mph

testattu N95+Tomtom GPS+Tempes
Avatar
Sukkis
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Kesä 2007 20:31
Paikkakunta: Helsinki, Comanche 200cc TL

Viesti Kirjoittaja Sukkis »

Nassikka kirjoitti:
Sukkis kirjoitti:
Ite luulin sillon, että kolina lähtee ketjuista mutta nyt se on koventunut ja huomasinkin, että kolina lähtee jarrulevystä joka liikkuu huomattavan paljon edestakaisin samoin kuin koko jarrumöhkäle (mikälie nimeltään :D ). kolina kuuluu varsinkin hiljaisessa vauhdissa ajellessa sekä silloin kun tekee äkkinäisen jarrutuksen.. Tsekkailin ja tutkiskelin ja kokeilin kaikki mahdolliset pultit ja mutterit mutta kaikki oli kireällä.. ei haittaa ajoa tai jarrujen toimintaa millään tavalla mutta ääni on ruma..

En tiedä commanchesta, mutta joissain jarruis se on ihan tarkotuksella sellanen, tosin sielä on sellaset kumit välis että se ei kolise, mutta pääsee liikkumaan jarrulevy akselilla edestakaisin ja jarrusatula myös vähän, natikassa jarrulevy on pelikkä booreilla, eikä sitä pidä paikallaan kun jarrusatrula.

joo oon kuullu ihan samaa kyllä et tarkotuksella on "väljästi" kiinni.. mut sitä vaan ihmettelin et ääni on koventunu viimeaikoina ja se on oikeesti tosi ruma kolina.. ei kuulosta ihan normaalilta.. mites muilla Comanche omistajilla?? liikkuuko jarruosat paljon ja koliseeko jos sitä heiluttelee??
saleee
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 22:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

Mullaki liikku se jarrulevy. Ei ole kiinni kuin jarrusatulalla. Leikkasin nesteletkua palasen ja laitoin sen klemmarilla kiinni akseliin sinne renkaan puolelle. Pitäs vielä sinne toiselle puolelle jotain kehittää. Se ääni on pirun ruma. Hiljaa kun ajelee ja kääntää oikelle tai sitten ku mönkkä on kallellaan kuuluu hirveä kilkatus.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

DSP kirjoitti:Mullaki liikku se jarrulevy. Ei ole kiinni kuin jarrusatulalla. Leikkasin nesteletkua palasen ja laitoin sen klemmarilla kiinni akseliin sinne renkaan puolelle. Pitäs vielä sinne toiselle puolelle jotain kehittää. Se ääni on pirun ruma. Hiljaa kun ajelee ja kääntää oikelle tai sitten ku mönkkä on kallellaan kuuluu hirveä kilkatus.
Kiinni vaan jarrusatulalla... Sepäs onkin jännä jarrulevy :D :wink:
Ei varmaa kannata enää jarrutella.
Olisko se kuitenkin vaikka booreilla siinä taka-akselissa?

Asiaan: Pieniä välyksiähän noissa kuuluukin olla, että satula keskittyy levyyn jarrutettaessa, ja palat kuluu siten tasaisesti. (yksimäntäinen jarrusatula)
Eli yleensä jarrulevy on ns. uiva siinä akselilla. Ei sen tietenkään säteittäisesti tarvisi kovin montaa milliä liikkua.
Avatar
Sukkis
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Kesä 2007 20:31
Paikkakunta: Helsinki, Comanche 200cc TL

Viesti Kirjoittaja Sukkis »

DSP kirjoitti:Mullaki liikku se jarrulevy. Ei ole kiinni kuin jarrusatulalla. Leikkasin nesteletkua palasen ja laitoin sen klemmarilla kiinni akseliin sinne renkaan puolelle. Pitäs vielä sinne toiselle puolelle jotain kehittää. Se ääni on pirun ruma. Hiljaa kun ajelee ja kääntää oikelle tai sitten ku mönkkä on kallellaan kuuluu hirveä kilkatus.
joo kuulostaa ihan samalta.. no mut hyvä kuulla et muilla sama ongelma ettei oo jotaki menny paskaks.. no koht on toi 300km takuuhuolto ni voishan sitä sanoo et too tollekki jotaki :D
saleee
Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

Joo, onhan siinä boorit :D mutta sivuttais suunnas paikoillaan pysyy vaan satulan avulla.
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
Avatar
jarppi
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Huhti 2007 19:58
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja jarppi »

Sukkis kirjoitti:
DSP kirjoitti:Mullaki liikku se jarrulevy. Ei ole kiinni kuin jarrusatulalla. Leikkasin nesteletkua palasen ja laitoin sen klemmarilla kiinni akseliin sinne renkaan puolelle. Pitäs vielä sinne toiselle puolelle jotain kehittää. Se ääni on pirun ruma. Hiljaa kun ajelee ja kääntää oikelle tai sitten ku mönkkä on kallellaan kuuluu hirveä kilkatus.
joo kuulostaa ihan samalta.. no mut hyvä kuulla et muilla sama ongelma ettei oo jotaki menny paskaks.. no koht on toi 300km takuuhuolto ni voishan sitä sanoo et too tollekki jotaki :D
Mulla tuntuu olevan sama ongelma että kuuluu inhottava kitinä takaa...oikeastaan kuuluu vain silloin kun ei ole veto päällä ajaessa sitä ei kuulu yhtään.En ole saanut vielä paikannettua muuten kuin että takaa oikealta kuuluu :?: perää ja etupäätä olen laskenut jonkin verran ja katukummit kans laitoin...http://kuvablogi.com/blog/6220/4/
skiidu
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Elo 2006 17:28
Paikkakunta: Nurmes

Viesti Kirjoittaja skiidu »

Niin kuuluu mullakin sama kolina aina silloin tällöin kun jarruttaa.Koko jarrusatula liikkuu melko vapaantuntuisesti..

Nyt näkyy olevan noita madallussatseja myynnissä.Jokos joku on iskenyt paikoilleen?
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... id_cowcat=
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Jarppi ootko muuttanut takaswingin akselin paikkaa kun laskenu noin paljon perää ? Eikös se ketju osu siihen akseliin liikaa ? Mulla alkanu kanssa kuuluun oikealta rutinaa, veikkaan et laakerit alkaa olleen moro.

Onkohan tuossa madallussarjassa laskettu perää millä tavalla ??
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Jarppi: Jos takapäästä kuuluu kitinää, niin koitapa kiristää pyörän navat taka-akseliin. (Olikohan 30mm hylsy) Mulla se kitinä loppu siihen.

Pistäs ihmeessä kuvia ja lisätietoja tuosta sun madallusprojektista. Ja renkaista, merkki, hinta jne.
Noi Kone Teamin madallussarjat on iskarin alapään "siirtolatat". Sekä eteen että taakse. Mielestäni iskareiden lyhennys (tavalla tai toisella) on parempi ratkaisu. Alustasta ei tule niin pintakova ja jäykkä.

Tzorpaksen kuvailemaa rutinaa kuuluu mullakin esim risteyksiin tultaessa. Lähde selvittämättä... Pitää varmaan odottaa, että vika tulee ulos, eli hajoaa.

Lauantaina huomasin, että syylärin flekti ei pyöri enää mullakaan. Kilometrejä n.650. No, onneksi on jemmassa pari 120mm hyvälaatuista laitepuhallinta. Purettu vanhasta Compaq serveristä. Sielä ne on pyörinyt 5 vuotta jatkuvasti, eli sisäänajettu. :wink: Kai ne sen kestää kun tuo alkuperäinenkin.
Onko kukaan saanut takuuseen erilaisia puhaltimia?
Avatar
Sukkis
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Kesä 2007 20:31
Paikkakunta: Helsinki, Comanche 200cc TL

Viesti Kirjoittaja Sukkis »

paljonko ootte muuten joutunu pulittamaan € ekasta 300km takuuhuollosta... :?: onkohan kaikilla samat hinnat :?:
saleee
der_alte
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Touko 2007 20:40
Paikkakunta: lohja

madallus kiinnostaa myös..

Viesti Kirjoittaja der_alte »

mut en kyl maksa palikoista paljoa,luulin et lyhyemmät iskarit ois tai jotain.voi kai sitä itekki jotku raudat vääntää.jousen säätö vaati takapäässä aika rajuja toimia omassa,pakko oli otella irti ja ruuvipenkkiin,ei hellinny säätömutteri suosiolla.
Avatar
Sukkis
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Kesä 2007 20:31
Paikkakunta: Helsinki, Comanche 200cc TL

Viesti Kirjoittaja Sukkis »

Sukkis kirjoitti:paljonko ootte muuten joutunu pulittamaan € ekasta 300km takuuhuollosta... :?: onkohan kaikilla samat hinnat :?:

no kainy joku on Comanchensa huoltanu?? A. Laantee stadissa pyytää 110€ ni mietin että onkoha käypä hinta..
saleee
Avatar
jarppi
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Huhti 2007 19:58
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja jarppi »

Tzorbas kirjoitti:Jarppi ootko muuttanut takaswingin akselin paikkaa kun laskenu noin paljon perää ? Eikös se ketju osu siihen akseliin liikaa ? Mulla alkanu kanssa kuuluun oikealta rutinaa, veikkaan et laakerit alkaa olleen moro.

Onkohan tuossa madallussarjassa laskettu perää millä tavalla ??
alapuolen ketju pikkasen ottaa siihen kiinni mut ei minusta liikaa siihen hankaa...alunperinän se yläpuolenketju ottaa siien pikkasen kiinni.
aikas heikot on laakerit ku kilsoja mulla on vasta noin 300
tossa on muutama kuva minun versiosta kuinka saadaan perä alas.
http://kuvablogi.com/blog/6220/4/
der_alte
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Touko 2007 20:40
Paikkakunta: lohja

tollaset palat

Viesti Kirjoittaja der_alte »

täytyy tehdä,kiitos hyvistä kuvista.auttavat suunnittelussa ! :D
Vastaa Viestiin